Aihe: Black Sabbath
1 2 3 4 534 35 36 37 38 39
Terry Pantheras
12.06.2013 11:03:12
carnation: Voisko roots-alueelle tehdä vielä yhden ketjun, jossa voi puhua bluesmiesten kanssa Sabbathin blues-ulottuvuuksista. Ei jaksais näitä rokkareita, poppareita ja alternativehipstereitä.

Tämä ketju on jo otsikkonsa perusteella The Ketju ja avattu viisi vuotta ennen sitä toista. En ymmärrä miksi se toinen ketju on edes perustettu.
jazzmies
12.06.2013 11:20:36
Terry Pantheras: En ymmärrä miksi se toinen ketju on edes perustettu.

Hevijantterit eivät uskalla kurkistaa muualle, kun täällä on aidosti musiikkidiggareita.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Numb
12.06.2013 11:28:35 (muokattu 12.06.2013 11:32:22)

varakeef: Hyvänkuuloista tuotantoa, tervettä sointia, hyvää laulamista.

Pyöräytin tuossa läpi, ja allekirjoitan jäsen varakeefin lausunnon. Bändi kuulostaa bändiltä, eikä Ozzy ole soolotuotannossaa kuulostanut näin luontevalta/luomulta aikoihin.

Biiseistä ei vielä oikein näkemystä. Sabbathilta kuulostaa, niin kuin pitääkin, mutta ei kylmiä väreitä eka kuuntelulla. Viimeksi niitä tuli Sabbathista Headless Cross -levyn When Death Calls -biisistä.

ed: En ollutkaan kuunnellut po. biisiä pitkään aikaan. Ja kyllä, kananlihallehan siitä meni.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
carnation
12.06.2013 11:40:16 (muokattu 12.06.2013 11:41:50)
Terry Pantheras: Tämä ketju on jo otsikkonsa perusteella The Ketju ja avattu viisi vuotta ennen sitä toista. En ymmärrä miksi se toinen ketju on edes perustettu.

No jos tähän mennään, niin hevipuolen eräs sapattiketju http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=44&t=96300&o=0 on avattu n. vuosi ennen tätä, joten se on The Ketju! En ymmärrä miksi tämä ketju on edes perustettu.

E: tai no ekalta sivultahan se selviää, miksi tämä ketju on perustettu. Joku ei osannut käyttää hakua oikein :( Synkkä päivä m.netille...
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
kkaarre
12.06.2013 11:56:18 (muokattu 12.06.2013 11:57:24)
carnation: No jos tähän mennään, niin hevipuolen eräs sapattiketju http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=44&t=96300&o=0 on avattu n. vuosi ennen tätä, joten se on The Ketju! En ymmärrä miksi tämä ketju on edes perustettu.

E: tai no ekalta sivultahan se selviää, miksi tämä ketju on perustettu. Joku ei osannut käyttää hakua oikein :( Synkkä päivä m.netille...

Aloin itkeä :(

P.S. Uusin Sabatti on todellakin parasta mitä Ozzy on tehnyt No More Tearsin jälkeen. Hemmetin raikkaan kuullosta toimitusta. Kovasti tulee 4 ekaa Sabbathin levyä mieleen biiseistä, mutta mitä sitten.
Tyhmää kirjoittaa tähän jotain.
Terry Pantheras
12.06.2013 11:59:34
carnation: No jos tähän mennään, niin hevipuolen eräs sapattiketju http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=44&t=96300&o=0 on avattu n. vuosi ennen tätä, joten se on The Ketju! En ymmärrä miksi tämä ketju on edes perustettu.

Poustaan tästä lähtien kaikkiin ketjuihin samat asiat!
Nick Bone
12.06.2013 12:03:40
Jahas, mä olen pomppinut luontevasti ketjusta toiseen... ihmetellen tosin kahden samansisältöisen ketjun olemassaoloa. Mutta eikös se ole ylläpidon asia laitella näitä asioita kondikseen? Toki kummallakin puolella aitaa keskustelua voidaan jatkaa, itsellä kun ei ole mitään allergioita eikä vaikeuksia käydä tuolla eikä täällä. Mutta enhän minä näitä päätä, joten etiäpäin. Black Sabbath on niin kova bändi, että siitä voidaan keskustella lähes joka kategorian ja genren kentällä.

Olen tuonne toiseen ketjuun jo vuodattanut tuntojani uudesta levystä, Sabbathin blues-juurista ja muusta mielenkiintoisesta. En nyt pläjäytä niitä enää tänne. Lukee sieltä, jos kuta kiinnostaa. Tokkopa kiinnostaa.

Sain juuri käsiini tilaamani LP:n ja muut härpäkkeet sisältävän Super Deluxe-setin, jonka tilasin Sabbathin kotisivuilta. Alan nyt ihmettelemään sitä ja sen sisältöä kuunnellen samalla Rushia. Huikean jännää.
All work and no play makes Nick a dull boy! www.roughbone.fi
EvilDead
12.06.2013 12:27:54
Ei olis sinäänsä pahakaan idea eritellä mnetin pahimmat besserwisserit ja keskustelijat erikseen. Näin kaikilla olisi kivempaa.
Oh by the way, which one's Pink?
aivokuolio
12.06.2013 13:01:50
jazzmies: Hevijantterit eivät uskalla kurkistaa muualle, kun täällä on aidosti musiikkidiggareita.

Ehkä idioottimaisin kommentti mitä oon pitkään aikaan täällä nähny. Ja se ei oo ihan vähän se.
kolima
12.06.2013 13:03:04
carnation: Voisko roots-alueelle tehdä vielä yhden ketjun, jossa voi puhua bluesmiesten kanssa Sabbathin blues-ulottuvuuksista. Ei jaksais näitä rokkareita, poppareita ja alternativehipstereitä.

...synnynnäisistä narsisteista nyt puhumattakaan...vaan turhia ovat kaikki nuo toiveet, sen on historia meille tyhjentävästi osoittanut.
Nick Bone
12.06.2013 13:04:17
aivokuolio: Ehkä idioottimaisin kommentti mitä oon pitkään aikaan täällä nähny. Ja se ei oo ihan vähän se.

Plussaa napsahti. Tuo kommentaari kertoo lausahtajastaan enemmän kuin yleisen siisteyden vuoksi olisi tarpeen.
Deg
12.06.2013 14:18:28 (muokattu 12.06.2013 14:18:38)

aivokuolio: Ehkä idioottimaisin kommentti mitä oon pitkään aikaan täällä nähny. Ja se ei oo ihan vähän se.

Aika linjassaan tuo on kirjoittajansa muiden tekstien kanssa.
Sexual chocolate, baby!
velipesonen
13.06.2013 18:16:48

Asiaa pohdittuani olen sittenkin sitä mieltä että Stooges voittaa, väsytystaktiikalla:
http://velipesonen.vapaavuoro.uusis … uuri/142533-stooges-vastaan-sabbath
"I live for playing live - I'd do it for free if I didn't need the money." -Vim, Bad News
Nick Bone
13.06.2013 22:31:00
velipesonen: Asiaa pohdittuani olen sittenkin sitä mieltä että Stooges voittaa, väsytystaktiikalla:
http://velipesonen.vapaavuoro.uusis … uuri/142533-stooges-vastaan-sabbath

Kummatkin levyt useampaan otteeseen kuunnelleena olen lopputuloksesta eri mieltä, mutta se toki on vain minun subjektiivinen mielteeni. Hyvä kirjoitus, pieteettiä kehissä. Siitä pidän.
velipesonen
16.06.2013 20:51:15

kolima: ...synnynnäisistä narsisteista nyt puhumattakaan...vaan turhia ovat kaikki nuo toiveet, sen on historia meille tyhjentävästi osoittanut.

Kateellisten seurassa on hauskaa.
"I live for playing live - I'd do it for free if I didn't need the money." -Vim, Bad News
ramionparas
16.06.2013 23:14:58

http://www.mikseri.net/epm
Dropped C
17.06.2013 14:09:48
Hevipuolen ketjussa ei sentään ole näitä VeliPesosia besserwisseröimässä. Jos väittää, että Sabbathilla ei ole mitään tekemista Heavy Metallin kanssa, niin sitten ei tiedä mitään metallin historiasta, esim Doom Metallista.

Sabbathin lämppärinä Euroopan keikoilla on muuten tälläinen kun Uncle Acid & Deadbeats. Kyseessä on erittäin kova bändi ja itse en Sabbathille oikeastaan parempaa lämppäriä voisi tähän hätään keksiä.
velipesonen
17.06.2013 14:41:07

Dropped C: Hevipuolen ketjussa ei sentään ole näitä VeliPesosia besserwisseröimässä. Jos väittää, että Sabbathilla ei ole mitään tekemista Heavy Metallin kanssa, niin sitten ei tiedä mitään metallin historiasta, esim Doom Metallista.

Jos esitän asiani vaikka näin: On mahdollista löytää tyylillisiä yhtymäkohtia eri asioiden välillä. Siinä on kuitenkin ensimmäinen sudenkuoppa koska se minkä ymmärrämme taiteessa "tyyliksi" on vähäsen yliampuvaa, jotenkin meillä on tapana ylikorostaa tyyliä tai jopa niin että tyylin olemassaolo itsessään pohjautuu jo jonkinlaiseen ylitulkitsemiseen. Voimme sanoa että tyyliä ei ole objektiivisesti olemassa ja tämä lause on yhtä aikaa tosi ja epätosi, ja tottakin sekä latteassa "haista hanskaa" -mielessä että vähän oivaltavammassa mielessä.

Joka kerta kuin joku auktoriteetin asemaa nauttiva kriitikko julistaa jonkin uuden levyn tai biisin tai bändin joksikin eli käyttää leimakirvestään, syntyy mielikuva että samaan karsinaan pakatut porukat ovat kuin poliittisia puolueita tai partiolaisjärjestöjä jotka ratkovat keskenään samaa yhtälöä tavoitellen keskenään samanlaisia asioita, kenties jopa poliittista valtaa (Esekit Lusesit jne.). Muusikoiden kanssa keskusteltuani ja etenkin heidän musiikkiaan kuunneltuani minun on pakko todeta toisin, eivät samaan karsinaan laitetut musiikintekijät ratko keskenään samanlaisia yhtälöitä. Jälleen ylitulkinta joka painottuu tyyliin.

Sillionpa ei ole sitä karsinaakaan muualla kuin sellaista jostain sosiaalisesta syystä (pätemisentarvetta) tarvitsevien aivoissa. Minä en oikein tahtoisi olla kauheasti tekemisissä sellaisten keskushermostojen kanssa koska mitäpä nyt jonkun uhittelu ja kukkoilu mua kiinnostais.
EvilDead
17.06.2013 19:38:05
velipesonen: Jos esitän asiani vaikka näin: On mahdollista löytää tyylillisiä yhtymäkohtia eri asioiden välillä. Siinä on kuitenkin ensimmäinen sudenkuoppa koska se minkä ymmärrämme taiteessa "tyyliksi" on vähäsen yliampuvaa, jotenkin meillä on tapana ylikorostaa tyyliä tai jopa niin että tyylin olemassaolo itsessään pohjautuu jo jonkinlaiseen ylitulkitsemiseen. Voimme sanoa että tyyliä ei ole objektiivisesti olemassa ja tämä lause on yhtä aikaa tosi ja epätosi, ja tottakin sekä latteassa "haista hanskaa" -mielessä että vähän oivaltavammassa mielessä.

Joka kerta kuin joku auktoriteetin asemaa nauttiva kriitikko julistaa jonkin uuden levyn tai biisin tai bändin joksikin eli käyttää leimakirvestään, syntyy mielikuva että samaan karsinaan pakatut porukat ovat kuin poliittisia puolueita tai partiolaisjärjestöjä jotka ratkovat keskenään samaa yhtälöä tavoitellen keskenään samanlaisia asioita, kenties jopa poliittista valtaa (Esekit Lusesit jne.). Muusikoiden kanssa keskusteltuani ja etenkin heidän musiikkiaan kuunneltuani minun on pakko todeta toisin, eivät samaan karsinaan laitetut musiikintekijät ratko keskenään samanlaisia yhtälöitä. Jälleen ylitulkinta joka painottuu tyyliin.

Sillionpa ei ole sitä karsinaakaan muualla kuin sellaista jostain sosiaalisesta syystä (pätemisentarvetta) tarvitsevien aivoissa. Minä en oikein tahtoisi olla kauheasti tekemisissä sellaisten keskushermostojen kanssa koska mitäpä nyt jonkun uhittelu ja kukkoilu mua kiinnostais.

Voisinpa opetella tämän koko rimpsun ja tokasta sen työpaikalla, kun joku huomaa minun kuuntelevan Sabbathia ja mainitseekin sen yhteydessä sanan "hevi". Voipi olla, että katsovat minua kuin idioottia.
Oh by the way, which one's Pink?
Musta Arkipyhä
17.06.2013 22:02:51
Dropped C: Hevipuolen ketjussa ei sentään ole näitä VeliPesosia besserwisseröimässä. Jos väittää, että Sabbathilla ei ole mitään tekemista Heavy Metallin kanssa, niin sitten ei tiedä mitään metallin historiasta, esim Doom Metallista.

Eihän ko. henkilö hevin historiaa tunnekaan.Sehän on huomattu jo monessa ketjussa.Ja rockinkin historia on hakusessa ehkä Beatlesiä lukuunottamatta.

Ei siis kannattane ottaa kovin vakavasti :-)
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)