Muusikoiden.net
27.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Porcupine Tree
1 2 3 4 5106 107 108 109 110
miscage
16.09.2005 17:30:23 (muokattu 16.09.2005 17:30:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloittakaamme keskustelu otsikon yhtyeestä.
 
Kiinnostuin yhtyeestä kun levykaupassa pyörittelin kiekkoja käsissäni, ja kävinpä netistä kipaisemassa maistiaisiksi uuden levyn Deadwing. Parin kuuntelukerran jälkeen tuli todettua tosiasia, että tämä on yksi parhaita levyjä, sitten "mullistuksien" kuten AIC:n Dirtin ja Smashing Pumpkinsin Siamese Dreamin. Seuraavana päivänä kaupasta lätty hakemaan, ja sen jälkeen kuuntelua en ole onnistunut lopettamaan. Keskiviikosta asti n. 4 kertaa päivässä levy pyörinyt läpi, ja vain pari kertaa "taustalla".
 
Aivan helvetin vangitsevaa, tunnelmallista, taitavasti soitettua ja "sielukasta" musaa. Levyn yhdeksästä biisistä yhtään en vaihtaisi pois. Jos johonkin genreen aletaan bändiä tunkemaan, niin proge on osuu melko lähelle, tarkennuksella "kevyt" sellainen.
 
Itse en osaa kritisoida tässä huumassa mistään, kaikki toimii. Pian pistän tilaukseen lisää bändin levyjä, ainakin In Absenthian, ja varmaan muitakin.
 
"Fuck that. When did mediocrity and banality become a good image for your children? I want my children to listen to people who fucking rocked. I don't care if they died in puddles of their own vomit. I want someone who plays from his fucking heart."
Frankenstone
16.09.2005 17:41:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri tältä samaiselta foorumilta tulin joskus lukeneeksi varsin ylistäviä kommentteja kyseisestä bändistä. Niinpä sitten kerran Helsingin levykaupoissa palloillessani törmäsin In Absentiaan, ostin sen ja kotiin päästyäni kuuntelin. Ja olin varsin myyty. Varsinkin levyn kakkosbiisi Trains tuli kuunneltua suunnilleen joka kerta kun stereot napsautti päälle, ja vieläkin edustaa kappale minulle hienoutta.
 
Tällä hetkellä hyllystä löytyvät vasta Metanoia, The Sky Moves Sideways, Coma Divine, Lightbulb Sun ja mainittu In Absentia, mutta lisää tulee varmasti ostettua, sillä vaikka laatutasossa tapahtuukin levyjen välillä pientä heittoa, on silti jokainen levy ollut ihan kuuntelemisen arvoinen...niin no, paitsi ehkä tuo Metanoia. Siihen ei ole tullut hirveästi koskettua.
 
Mitä Deadwingiin tulee, kahdesti olen levyn kuullut taustamusiikkina, ja erittäin hyvältä vaikuttaa. Pakko-ostos, kunhan rahoitus löytyy.
 
what does anyone want but to feel a little more free?
Tee
16.09.2005 17:47:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla taitaa olla kaikki levyt, ja on tullut hehkutettua muillekin jo jonkin aikaa. Mukavaa kun tämä bändikin saa uusia kuulijoita, ansaitsevat pojat nimittäin aikalailla enempi huomiota osakseen.
 
:K
Nelikielipiru
16.09.2005 18:02:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla taitaa olla kaikki levyt, ja on tullut hehkutettua muillekin jo jonkin aikaa. Mukavaa kun tämä bändikin saa uusia kuulijoita, ansaitsevat pojat nimittäin aikalailla enempi huomiota osakseen.
 
Joo todellakin ansaitsee, bändini rumpali tuossa noin 4kk sitten esitteli orkesterin ja nyt oon aivan myyty, jopa niin myyty että marraskuussa lähdetään kölniin kattelemaan liveä... Eli sitä odotellessa...
 
Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta.
carnation
16.09.2005 19:50:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/s … upine+tree&c=0&dest=subject&x=0&y=0
 
Mutta hieno bändi.
 
"Etsin itseäni, mmm."
Mr_Brightside
16.09.2005 23:45:44 (muokattu 17.04.2006 13:51:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy ehdottomasti laittaa toi levy kuunteluun, vähän oon bändiin jo tutustunutkin... Vähän off-topicina täytyy sanoa että mulle ainoa Smashing Pumpkinsin Siamese Dreamin tasoinen/samaa fiilistä oleva levy on Sunny Day Real Estaten Diary.
 
Sergei Fallinen
16.09.2005 23:57:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Enemmän kyllä ansaitsisi ko yhtye huomiota. Montaa en tiedä, joka olisi Porcupine treetä kuullut, muttei siitä millään tapaa pitäisi.
Jos jotain kiinnostaa, niin mielestäni parhaat biisit ovat Deadwing, Arriving somewhere ja Trains. Tosin myös vanhemmat proge(mmat)häröilyt ovat välillä hienoja.
 
miscage
17.09.2005 00:21:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi lerssi, käytin hakua, mutta muistan ihmetykseni: "Ei yhtään threadia?!?" Taisin vähän ryssiä haun, ensi kerralla tarkkaavaisemmin.
 
"Fuck that. When did mediocrity and banality become a good image for your children? I want my children to listen to people who fucking rocked. I don't care if they died in puddles of their own vomit. I want someone who plays from his fucking heart."
Nuages
17.09.2005 00:54:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Deadwing on ehkä yksi hienoimmista levyistä mitä kuullut olen pitkääääään aikaan.
 
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
Flow
17.09.2005 11:37:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi lerssi, käytin hakua, mutta muistan ihmetykseni: "Ei yhtään threadia?!?" Taisin vähän ryssiä haun, ensi kerralla tarkkaavaisemmin.

Kyllä siellä pitäis olla ainakin yksi ketju jonka olen aukaissut.
Maailman paras bändi. Steven Wilson on jumala.
 
I'll take the emergency bat-tunnel. It comes out on Highway One and I can catch a bus to Gotham City - Robin
Nuages
18.09.2005 12:25:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Porcupine Treestä ei koskaan ole liikaa threadeja. Stana.
 
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
90125
19.09.2005 09:55:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänä aamuna työmatkalla kuuntelin Deadwing'iä ja Stupid Dream'iä. Vaikka olen kuunnellut ko. levyjä ehkä 42 kertaa, niin silti ne vetää ihan sannattomaksi.
On ne muutkin PTn levyt heinoja.
Bändi pitäis saada Suomeen, tai edes Ruotsiin.
 
-JHR-
stigcarpelan
19.09.2005 22:19:03 (muokattu 19.09.2005 22:20:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on kyllä harmi että oon Stupid Dream levyä yrittäny metästää pitkää mutta ei oo kuulemma saatavilla... Näin sanoivat ainaki.
Ehkä pitäs käytettynä koittaa. Onko tietoo tästä?
 
Edit. Aniin Deadwing on ehkä paras 2005 vuojen levy...
 
THV-klubi#48
miscage
19.09.2005 22:33:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On niin hyvä levy (Deadwing) ettei mitään rajaa. Tätä on vain pakko "kuunnella". Ajatukselle, fiiliksellä...v*ttu tää on hyvä. Kohta lisää levyjä tilaukseen. Näin kovaa ei ole kolissut pitkään aikaan.
 
"It's just a ride. And we can change it anytime we want. It's only a choice. No effort, no work, no job, no savings and money. A choice, right now, between fear and love." Bill Hicks 1961-1994
Dr. Muff
19.09.2005 22:36:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aluksi innostui uusimmasta. Sitten leipiinnyin siihen ihan totaalisesti. Nyt mä en voi kuunnella sitä ärsyyntymättä. Signify on pali peree. In Absentiaa olen meinannut ostaa tässä jo varmaan puoltoista vuotta mutta nyt Deadwinginpettymyksen jälkeen en taida uskaltaa.
 
Onko se samanlaista poppia kun Deadwing?
 
Tuumasta toiseen.
Akiman
20.09.2005 05:25:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viime keväänä Steven Wilsonin kanssa tehty haastattelu -> http://www.sonosmetallicos.net/haastattelut.php?id=59
 
Harmi ettei Suomeen tulo ainakaan vielä onnistunut joistakin syistä johtuen, mutta ehkäpä ensi vuonna sitten. Ainakin monien muiden tapaan tähän pyrkivät, mutta Suomihan on niin takapajula, etteivät täällä käy ketkään sellaiset, joiden menekki ei ole ihan varma. Porcupine Treen keikallekin voisi sanoa olevan paljon menijöitä, mutta ihan yhtä suurella todennäköisyydellä sitä porukkaa ei kuitenkaan olisi tarpeeksi.
 
:: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET ::
Nelikielipiru
20.09.2005 07:18:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on kyllä harmi että oon Stupid Dream levyä yrittäny metästää pitkää mutta ei oo kuulemma saatavilla... Näin sanoivat ainaki.
Ehkä pitäs käytettynä koittaa. Onko tietoo tästä?
 
Edit. Aniin Deadwing on ehkä paras 2005 vuojen levy...

 
Tossa muistaakseni '03 joitain levyjä julkastiin uudelleen, ainakin Jumbon FRS porukka sano ja mähän sitten toittakai tilasin sitten 3 tuplalevyä.. En muista yhtään että mitäkä ne oli jotka tilasin, mulle riitti että se sano että on joitain levyjä tarjolla.. =) Mutta kun saan levyt käpälään niin voin infota lisää.
 
Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta.
90125
20.09.2005 09:50:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on kyllä harmi että oon Stupid Dream levyä yrittäny metästää pitkää mutta ei oo kuulemma saatavilla... Näin sanoivat ainaki.
Ehkä pitäs käytettynä koittaa. Onko tietoo tästä?

 
Minulle ei ole tullut vastaan tuota levyä muualla kuin ebay:llä.
 
-JHR-
Ali
20.09.2005 14:12:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulle ei ole tullut vastaan tuota levyä muualla kuin ebay:llä.
 
Itse ostin arimanista joskus pari vuotta sitten, mutta aika harvinainen levy tuo alkaapi Suomenmaassakin olemaan.
 
Ja tosiaan Porcupine Treestähän näitä topikkeja jo löytyy, joten kannattaa niitäkin katsella. Bändistä sen verran, että henkilökohtainen megasuosikkini jo usean vuoden ajan. Levyjä löytyy paljon itseltä paljon ja voin suositella kyllä kaikkia levyjä - vanhempia tosin pienellä varauksella - kaikille, joita In Absentia tai Deadwing on koskettanut vähääkään. Ja Deadwing on tosiaan vuoden parhaimpia levyjä Ghost Reveriesin rinnalla, ellei jopa paras tähän mennessä.
 
Kitarajeesus
20.09.2005 15:09:09 (muokattu 20.09.2005 15:10:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko se samanlaista poppia kun Deadwing?
 
No ainakin mun mielestä se on ihan helvetin paljon parempi levy kuin tuo Deadwing. Siitä kaikkien pitäs lähteä liikkeelle kun Porcupineen tutustuu. Olin ehkä vähän pettynyt tohon uuteen vaikka siinä muutama ihan helmiralli olikin.
 
EDIT: ja tosiaan vielä vastaus itse kysymykseenkin eli onhan se ehkä enemmän poppia ku toi uus, mutta törkeän hyvää sellaista.
 
Musiikki on elämä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5106 107 108 109 110

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «