Aihe: Kingston Wall -yhteisö
1 2 3 4 546 47 48 49 5072 73 74 75 76
Jimi Swamp
11.03.2015 17:33:03
synapsi: Kakkoslevystä tuli hamstrattua kaikki kolme varianttia, mustaa versiota nimenomaan tullut kuunneltua ja ainakin meikäläisen pyörittimellä saundannut todella hyvältä. Kahta muuta en ole vielä ennättänyt pyöräyttään kertaakaan lävitse. Olin siitä nimenomaan yllättynyt että juuri mitään vinyylille tyypillisiä ritinöitä ei esiintynyt käytänössä lainkaan....

Jees. Pyyhkäsin levyt isopropanolilla ja nyt kuulostaa siltä kun pitääkin eli jotain saissee siinä on ollut. Sitä aluksi epäilinkin mutta enpäs tajunnut ottaa kunnolla puhtaaksi vaan ihan harjalla. Pauke ja rätinät vaan olivat sen verran massiivisia että ehdin epäillä jo jotain valmistusvikaa
Kiksaus
12.03.2015 08:48:26

Jimi Swamp: Onko jengi ollut tyytyväisiä tuohon kakkoslevyn mustaan painokseen? Mulla tuntuu että rätisee ja paikkuu hiljaisemmissa kohdissa aika reippaasti.

Mulla ei pauku, mutta kuuluu jokaisessa hiljaisessa kohdassa sellaista ihme suhinaa mitä ei uudessa levyssä pitäisi mielestäni kuulua. Parhaiten sen huomaa ihan ennen ensimmäistä biisiä. Voi olla likainen levy, pitänee puhdistaa ja kuunnella sitten. Parit pienet napsahdukset siellä täällä. Ja jostain syystä kun kuunnellessa pitää lisätä ainakin 6db vahvistimesta volumea, että saa normaalille kuuntelutasolle. Tosin tämä oli myös ykkösenkin kohdalla. Aika hiljaiselle masteroitu. Niin, ja musta levy.
Melodista metallia/rokkia osoitteesta https://www.facebook.com/endallelegance
AoA
12.03.2015 15:22:01
Jep, mainio ajankohta julkaista synttäripäivänä ja sopivasti kirjan julkistamisen jälkeen. DVD tilauksessa, odotan että siinä on materiaalia reilummanpuoleisesti.
synapsi
12.03.2015 22:06:25
Huomasin tuota mustaa KWII-vinyyliä kuunnellessa, että ainakin ekan vinskan A-puoli on melko lähellä sitä maksimia mitä 12"LP:lle voi yhdelle puolelle ahtaa tuolla kierrosnopeudella. Siis vrt. levyn CD-versiossa biisit 1-4 = n. 20m40s.

Ainakin mun mielestä tuo ekan vinskan A-puoli hiljenee hieman äänenvoimakkuudeltaan loppua kohden, joka on toisaalta osa juurikin vinyyliformaatin rajallisuutta. Sikäli ihan järkeenkäypää että myöskin kohinat, rahinat, ym. häiriöäänet helposti voimistuvat jos itse signaalia on pitänyt ajaa sisään hiljaisemmalla kuin yleensä, tai äänenvoimakkuutta asteittan laskien.

Diggasin tuossa KWII-vinyylissä (sen verran mitä olen ehtinyt sitä kuunnella) mm. siitä, että jotkut tietyt yksittäiset biisien elementit tulivat paikoitellen paremmin esiin kuin koskaan aiemmin CD-painosten yhteydessä, mm. syntsasekvenssit ja sellaiset olivat paljon selkeämpiä. Pitääpä jatkaa vielä ajan kanssa analyyttistä kuuntelua että onko siellä jotain sellaista rutinaa mitä ei pitäisi olla. Kuten sanottu, painossakin voi tapahtua monenlaista kämmiä.
ramionparas
13.03.2015 07:19:05

http://www.mikseri.net/epm
Kiksaus
13.03.2015 10:26:29

synapsi: Huomasin tuota mustaa KWII-vinyyliä kuunnellessa, että ainakin ekan vinskan A-puoli on melko lähellä sitä maksimia mitä 12"LP:lle voi yhdelle puolelle ahtaa tuolla kierrosnopeudella. Siis vrt. levyn CD-versiossa biisit 1-4 = n. 20m40s.

Ainakin mun mielestä tuo ekan vinskan A-puoli hiljenee hieman äänenvoimakkuudeltaan loppua kohden, joka on toisaalta osa juurikin vinyyliformaatin rajallisuutta. Sikäli ihan järkeenkäypää että myöskin kohinat, rahinat, ym. häiriöäänet helposti voimistuvat jos itse signaalia on pitänyt ajaa sisään hiljaisemmalla kuin yleensä, tai äänenvoimakkuutta asteittan laskien.

Diggasin tuossa KWII-vinyylissä (sen verran mitä olen ehtinyt sitä kuunnella) mm. siitä, että jotkut tietyt yksittäiset biisien elementit tulivat paikoitellen paremmin esiin kuin koskaan aiemmin CD-painosten yhteydessä, mm. syntsasekvenssit ja sellaiset olivat paljon selkeämpiä. Pitääpä jatkaa vielä ajan kanssa analyyttistä kuuntelua että onko siellä jotain sellaista rutinaa mitä ei pitäisi olla. Kuten sanottu, painossakin voi tapahtua monenlaista kämmiä.

Joo, huomasin itse samat jutu. Ja monesta biisistä tosiaan kuuli uusia juttuja ja basso on todella muhkea koko levyn!
Boogierooster
27.03.2015 21:24:56
ramionparas: Cdonista lähtee halvalla kirja, 10e..
http://cdon.fi/kirjat/puustinen%2c_viljami/kingston_wall-23079120

Tilasin, luin, arvostin. Kiitos paljon vinkistä!
Kiksaus
27.03.2015 22:33:56

Tietääkö kukaan onko tän dvd:n keikkataltioinnit samat mitä löytyy mm. siltä 10cd-bootleg boksilta mikä on aikoinaan kiertänyt harrastajien keskuudessa? Itsellä on ne cd:t jossain laatikossa, mutta sisältöä en enää ulkoa muista. Melkein samaa laatua ne tais olla.
llarppp
29.03.2015 16:38:34

Huh, divarista löytyi tri-logyn trinity -painos. Neljällä eurolla. Paljohan noilla trinityillä on arvoa?
"Without music, life is a mistake."
Ssyba
29.03.2015 23:02:01
llarppp: Huh, divarista löytyi tri-logyn trinity -painos. Neljällä eurolla. Paljohan noilla trinityillä on arvoa?

Aika halvalla kyllä sait, jos lätty vielä hyväkuntoinen. Jotai 40-60e noista tori.fi ja huuto.netissä pyydetään. Eri asia on mitä niistä maksetaan? Kyllä kai noille ostajia sentään on.
Karhu III, elämän nektariini...
jukkajylli
29.03.2015 23:26:07
Mulla on ykkönen trinity-kasettina. Siinä on paras soundi. Muutenkin mä kuuntelen kasetteja mieluiten.
And it's just a waste of time..
ganesha
30.03.2015 07:18:35
Ssyba: Aika halvalla kyllä sait, jos lätty vielä hyväkuntoinen. Jotai 40-60e noista tori.fi ja huuto.netissä pyydetään. Eri asia on mitä niistä maksetaan? Kyllä kai noille ostajia sentään on.

mulla oli joskus I ja II rieskat Trinity-painoksina, ja vaikka ne oli hieman naarmuisiakin jo - sen verran kovassa kuuntelussa olleet - niin kyllä niistä silti sai about kympin tsibis, ja siitäkin on jo jotain 10 vuotta kun myin ne pois. Ostin sit kaupasta tilalle paremmin soivat, uudempaa painosta :)
llarppp
30.03.2015 17:14:22

ganesha: mulla oli joskus I ja II rieskat Trinity-painoksina, ja vaikka ne oli hieman naarmuisiakin jo - sen verran kovassa kuuntelussa olleet - niin kyllä niistä silti sai about kympin tsibis, ja siitäkin on jo jotain 10 vuotta kun myin ne pois. Ostin sit kaupasta tilalle paremmin soivat, uudempaa painosta :)

Toi on ihan naarmuton jne. Kotelon kannessa pieni halkeama, mutta eipä tuo mitään haittaa. Keräilymielessä noita haalin. Saispa muutkin trinityt yhtä edullisesti :) kassut myös pitäs saada muttei noita hirveesti liiku.
Ssyba
30.03.2015 18:53:02
Selväähän se on että aikaa kun kuluu niin entistä enemmän noille arvoa muodostuu, kun niitä on rajallisesti olemassa ja jatkuvasti niitä kuitenki kuluu ja rikkoontuu yms. Uskoisin että jonain päivänä noi voi oikeastikin olla aika arvokkaita. Jos vaan löytää jostain ostajan. Jokin aika takaperin näin jossain kingstonwall julisteen myynnissä, siitä pyydettiin 200e. Se oli jotain näitä julisteita joita painettiin tietty määrä vielä bändin ollessa voimissaan, ja niitä ei kait myöskään ole jäljellä paljoa. Eli tuosta voi päätellä että kyllähän noille arvoa voi alkaa muodostumaan.
Karhu III, elämän nektariini...
leukaöljy
30.03.2015 19:08:15
Mistä löytyy dvd:n trivia osuus? EI sattunut valikosta silmään.
llarppp
30.03.2015 19:36:15

Paljos noita trinityjä on painettu?`Ei äkkiseltään sattunut silmään missään.
H/E
30.03.2015 20:46:55
leukaöljy: Mistä löytyy dvd:n trivia osuus? EI sattunut valikosta silmään.

Menua selaamalla sen kursorin taisi saada ''tyhjään kohtaan''. Sitten vaan klik

Olisiko eri painoksissa eri easter eggit kun omasta kopiostani löytyi jotain tri-logyyn liittyvää triviaa ja yksi live-pätkä (muistaakseni Can't get through)? Täällä taas joku taisi puhua gremlins-leffaan liittyvästä triviasta. Hauska idea jos näin on.
leukaöljy
31.03.2015 00:06:56
H/E: Menua selaamalla sen kursorin taisi saada ''tyhjään kohtaan''. Sitten vaan klik

Olisiko eri painoksissa eri easter eggit kun omasta kopiostani löytyi jotain tri-logyyn liittyvää triviaa ja yksi live-pätkä (muistaakseni Can't get through)? Täällä taas joku taisi puhua gremlins-leffaan liittyvästä triviasta. Hauska idea jos näin on.

Joo, itellä oli kanssa tuon tri-logyn kansiin liittyvää tietoa. Livepätkää en kyllä löytänyt paitsi trivian taustalla pyörivä musiikki.
ganesha
31.03.2015 21:54:15
Ssyba: Selväähän se on että aikaa kun kuluu niin entistä enemmän noille arvoa muodostuu, kun niitä on rajallisesti olemassa ja jatkuvasti niitä kuitenki kuluu ja rikkoontuu yms. Uskoisin että jonain päivänä noi voi oikeastikin olla aika arvokkaita. Jos vaan löytää jostain ostajan. Jokin aika takaperin näin jossain kingstonwall julisteen myynnissä, siitä pyydettiin 200e. Se oli jotain näitä julisteita joita painettiin tietty määrä vielä bändin ollessa voimissaan, ja niitä ei kait myöskään ole jäljellä paljoa. Eli tuosta voi päätellä että kyllähän noille arvoa voi alkaa muodostumaan.

Originaalikeikkajulisteet vielä jotenkin kässään...maksaahan jengi jostain 60- ja 70-luvun aidoista julkista gaziljoonia. Mut jotenkin musta tuntuu oudolta maksaa jostain originaali-cd:stä mitään älyttömiä summia. Itse oon maksanut 20e käytetystä ja harvinaisesta levystä muutaman kerran (pari Ott-levyä ja sit yks Puscifer-EP), mut en varmaankaan yli 40 euroa viittis maksaa cd-levystä, oli kuinka tiukkaa skeidaa vaan :D - vinyylit on sit ihan eri asia. Lisäpainoksien ottaminen jostain vanhoista vinyyleistä ei nykyään taida olla ihan napin painallusjuttu, mut jotain uusintapainoksia cd-levyistä saa tuosta vaan. Ja musiikkihan se on se pääasia, anyways. :)
Speed63
02.04.2015 11:09:51
Hei "tyypit" törmäsin tommotii uuteen Kingston Wall julkaisuun viime vuodelta kuin THE GOODS! 2CD, onko mitn tietoo, vissiin vaan taas yks kokoelma. Ei maha sisältää mitn ennen julkaisematonta?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)