jannu 21.05.2007 12:12:07 (muokattu 21.05.2007 12:12:31) | |
---|
No jos tuota uuden levyn maistiaista vertaa Machinan vastaavaan, niin ei kyllä ole ainakaan täällä päässä vaikea valita voittajaa. Liekö Tarantula sitten joku shokkiraita aika oudon kappalerakenteensa yms. vuoksi, mutta ei se kyllä Pumpkinsin parhaimpiin biiseihin kuulu. Rumputyöskentely on kyllä komeaa, mutta ei se yksin riitä. Mulle tulee mieleen Adore ja nimenomaan ekana sinkkuna ilmestynyt Ava Adore; Ehdottomasti levyn heikoin biisi, mutta sisältää toisaalta semmoista radiokelpoa lällätystä, että uskaltaa levy-yhtiökin laittaa pihalle. Tosin, olihan Ava Adore kovin erilaista verrattuna bändin silloiseen aiempaan kamaan, jos ei lasketa Batman&Robin:iin tehtyjä biisejä, eli jonkinlainen shokkiarvohan sillä varmasti oli. Toivottavasti nytkin on kyseessä albumin heikoin raita, ettei tule poru. :) "Most people don't realize that two large pieces of coral painted brown and attached to his skull with common wood screws would make a child look like a deer."
-Kurt Cobain
Kain |
konnamatti 21.05.2007 13:19:59 | |
---|
Ite oon hyvinkin tyytyväinen. Pelkäsin pahempaa. Ja samoilla linjoilla että luultavasti hyvin erilainen biisi mitä levyn yleinen linja. Kunnon soolot ainakin ja kitarasoundit on kivat. Outoa kyllä että tuo laulu on noinkin pintaan jätetty, liekkö tuottajan jälkeä kuultavissa (ehkä ekaa kertaa, hoh!). Huomennahan se eka keikka on. Saa kytätä juutubea kun Billy on kehottanut yleisöä ottamaan kaikenmaailman nauhureita keikoille. Itsevarmuuttako bändin toimivuudesta? Siellä kuitenkaan oo lavalla kun Billy ja Jimmy :) "[19:36] ei vittu blues on yliarvostettuu" |
aikavaikea 21.05.2007 14:35:36 | |
---|
I got run over by truth one day. Didn't see the red light. |
professori 21.05.2007 15:11:46 | |
---|
Nyt on biisi kuunneltu joku 10 kertaa ja kyllä tää on yllättävän jees. Billyn ääni on tainnu vähän vuosien jälkeen muuttua..Mut jää soimaan päähän. Ei nyt mitään Pumpkinsien parhaimmistoo tietenkään mut hei, ois voinu oli tosi paljon huonompikin? |
KillingMachine 21.05.2007 15:53:05 | |
---|
Jep, hyvältä kuulostaa... Vähän erilaiselta Smashing Pumpkinsilta, mutta sehän on hyvä, eikö? Tuskin silloin ainakaan uutta levyä ostaisin mikäli jokin Mellon Collie and the Infinite Sadnessin uusinta olisi luvassa. Basismi kunniaan. |
jannu 21.05.2007 21:25:37 | |
---|
Jos levyllä on edes yksi Glass & The Ghost Childrenin tasoinen megalomaaninen tykitys, niin virtsaan mannaa ja hunajata. "Most people don't realize that two large pieces of coral painted brown and attached to his skull with common wood screws would make a child look like a deer."
-Kurt Cobain
Kain |
miscage 21.05.2007 21:42:22 | |
---|
Olipa hämmentävä tsipale. Ei osaa yhden kuuntelukerran jälkeen sanoa oikein mitään. Vähän synkempää odotin. Hurjaa kitarointia ja rumpalointia. En kuuntele enempää, säästän kaiken levyä varten... "Kaikki maat on paskoja, ja kaikkien maitten asukkaat on paskoja. Onks missää mitää paikkaa mikä ei oo mikää "maa"?" |
PJS 21.05.2007 21:44:16 | |
---|
Jos levyllä on edes yksi Glass & The Ghost Childrenin tasoinen megalomaaninen tykitys, niin virtsaan mannaa ja hunajata. itse toivoisin, että pumpkins tekisi levyllisen sitä missä he ovat parhaimmillaan, eli eepistä räimettä ja tunteilua, siamese dream/mellon collies akselia odotan. Relaa, beibi! |
bastardo 21.05.2007 23:15:21 | |
---|
itse toivoisin, että pumpkins tekisi levyllisen sitä missä he ovat parhaimmillaan, eli eepistä räimettä ja tunteilua, siamese dream/mellon collies akselia odotan. Tätä minäkin tietysti toivon, mutta jotenkin ei vain odotukset ole kauhean korkealla. "Mä kuuntelen niin helvetin progee kamaa, etten kävelekään suoraan" |
jannu 22.05.2007 02:43:04 | |
---|
itse toivoisin, että pumpkins tekisi levyllisen sitä missä he ovat parhaimmillaan, eli eepistä räimettä ja tunteilua, siamese dream/mellon collies akselia odotan. Mä kyllä näkisin paluun kumpaankaan lähinnä taantumana. Machinahan on lopulta ihan looginen kehityskaaren pää siellä julkaisunsa aikaan, samoin kuin en Adoreakaan kuule mitenkään sivupolkuna tai harha-askeleena. Se miten biisit on sovitettu on yksi asia, mutta lopulta pääasia on itse biisit. Jaksan uskoa, että jalostuminen jatkuu aika läheltä sitä, mihin se silloin "lopettamisen" aikaan jäi. Ottaen tietysti huomioon niin Corganin kuin Chamberlininkin viimevuosien tekemiset. Jos huomasitte, niin Tarantulan leadikitaran soundi on aika 1:1 Untitledin kanssa... "Most people don't realize that two large pieces of coral painted brown and attached to his skull with common wood screws would make a child look like a deer."
-Kurt Cobain
Kain |
Heavy Metal Machine 22.05.2007 09:58:55 | |
---|
Jos levyllä on edes yksi Glass & The Ghost Childrenin tasoinen megalomaaninen tykitys, niin virtsaan mannaa ja hunajata. United States on muistaakseni 10-minuuttinen, eli olisko siinä sinulle se megalomaaninen tykitys? :) Tänään Smashing Pumpkins ensimmäistä kertaa lavalla liki seitsemään vuoteen. Jos jossain pitäisi tänään olla, niin Pariisissa :/ HELSINGIN JOKERIT 1967 |
PJS 22.05.2007 16:56:35 | |
---|
Mä kyllä näkisin paluun kumpaankaan lähinnä taantumana. Machinahan on lopulta ihan looginen kehityskaaren pää siellä julkaisunsa aikaan, samoin kuin en Adoreakaan kuule mitenkään sivupolkuna tai harha-askeleena. Se miten biisit on sovitettu on yksi asia, mutta lopulta pääasia on itse biisit. Jaksan uskoa, että jalostuminen jatkuu aika läheltä sitä, mihin se silloin "lopettamisen" aikaan jäi. Ottaen tietysti huomioon niin Corganin kuin Chamberlininkin viimevuosien tekemiset. Jos huomasitte, niin Tarantulan leadikitaran soundi on aika 1:1 Untitledin kanssa... Itse kaipaisin taantumaa, adore oli ihan jees ja machinasta en digannut paria biisiä lukuunottamatta. Siamese Dream ja Mellon Collie oli munsta aika täydellisiä levyjä. Relaa, beibi! |
Heavy Metal Machine 22.05.2007 21:35:39 | |
---|
HELSINGIN JOKERIT 1967 |
miscage 22.05.2007 21:36:51 | |
---|
"Kaikki maat on paskoja, ja kaikkien maitten asukkaat on paskoja. Onks missää mitää paikkaa mikä ei oo mikää "maa"?" |
Heavy Metal Machine 22.05.2007 21:39:42 (muokattu 22.05.2007 21:40:47) | |
---|
HELSINGIN JOKERIT 1967 |
mrk 22.05.2007 21:45:17 | |
---|
Näkeekö biisilistaa mistään jo? Netphoria tuntuu olevan aivan tukossa. "Short On Long Term Goals" |
Heavy Metal Machine 22.05.2007 21:46:38 (muokattu 22.05.2007 21:48:02) | |
---|
Näkeekö biisilistaa mistään jo? Netphoria tuntuu olevan aivan tukossa. Sitä ei keretty postaamaan ennen kuin Netphoria kaatui. Samoin Blamo on nurin. Edit: Zerolla taisi lähteä käyntiin.. Toimii :) HELSINGIN JOKERIT 1967 |
Stain 22.05.2007 22:19:07 (muokattu 22.05.2007 22:19:51) | |
---|
Tarantula on aika jees. Kyllähän tuo jää päähän soimaan. Levy voi ollakin hyvä. Tuosta kokoonpanosta en oikein osaa sanoa mitään, onko se nyt sitten Smashing Pumpkins jos bändissä on vain Billy ja Jimmy. Kait se on. Mutta kyllä mä olisin kaivannut sitä Jamesia ja vaikka edes Melissaa basson varteen. Mutta kai se on pääasia että soitto toimii. It's a bittersweet symphony, this life |
Heavy Metal Machine 22.05.2007 22:33:20 | |
---|
HELSINGIN JOKERIT 1967 |
Heavy Metal Machine 22.05.2007 23:16:47 (muokattu 23.05.2007 00:30:51) | |
---|
Ai ai... To Sheila: http://www.billycorgan.it/public/parigi/tosheila2203.3gp Edit: Keikka ohi. Noin 30 biisiä ja settilista kuin taivaasta: 1. intro (Zero tease?) 2. today 3. siyl 4. ? that's the way 5. ? come on let's go 6. home 7. hummer 8. starz 9. tarantula 10. ? bwbw 11. ? united states -- set 2: acoustic 12. for god and country 13. 33 14. rocket 15. winterlong 16. to sheila -- set 3: elec. 17. gatgc 18. cherub rock 19. 1979 20. piano interlude 21. tonight 22. ? neverlost 23. disarm 24. zero 25. untitled --encore 1 26. shame 27. silverfuck --encore 2 28. annie-dog 29. muzzle Nyt nukkumaan. HELSINGIN JOKERIT 1967 |