sirdickyj 18.07.2007 08:54:49 | |
---|
Todellakin "inspiraatioina". Child In Time-biisiin ei ole juurikaan tarvinnut edes riffiä muuttaa, Black Nightiin sentään edes lisätty vähän. tähän väliin voisin kertoa mielipiteeni k.o. tekeleistä, mutta en viitsi, kun se on jo pakkotoistoa. "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
heikkiha 19.07.2007 11:37:40 | |
---|
No kaikki on tehty ainakin kerran... Oli muuten kova veto toi Creamin biisi... "Eihän täällä olla lusimassa vaan pitämässä hauskaa ja saamassa aikaan kunnon jälkeä." - Robbie Robertson |
Mika Antero 19.07.2007 19:36:30 (muokattu 19.07.2007 20:01:24) | |
---|
No kaikki on tehty ainakin kerran... Oli muuten kova veto toi Creamin biisi... Steppin' out ei luonnollisestikaan ole Creamin originaali vaan... Niin, kenen lienee. Minä en tiedä. Pikaisella googletuksella tuli esiin Memphis Slim? E: Minulla ei nyt järki luista, eli milläs biisillä Purple on tuota Too muchia plagioinut? (E2, eli siellähän se sivulla sanottiinkin, kele tana ja tu.) Jos Jumala olisi sähkökitara pitäisi sen soittajan olla Jimi Hendrix. |
Mika Antero 20.07.2007 08:28:53 | |
---|
Piti ihan ottaa kuunteluun tuo Rosemary. Intro on Scotty Mooren soolosta, sehän on selvä, mutta muutenhan tuolla biisillä ei ole mitään tekemistä Too muchin kanssa. Pitäisin hommaa enemmän kunnianosoituksena kuin minään plagiaattina, vaan olisihan kansiteksteissä voinut tietysti Scottyn nimen mainita. Mistä lienee hän sitten soolonsa pöllinyt... Jos Jumala olisi sähkökitara pitäisi sen soittajan olla Jimi Hendrix. |
Musta Arkipyhä 21.07.2007 08:52:47 | |
---|
http://www.deep-purple.net/mp3/purplebox.htm Tuonne on kerätty neljä biisinpätkää mitkä ovat olleet "inspiraatioina" Purplen biseille, esim. "Child In Time". Bombay Callingin ja Summertimen bassoriffin osaltahan asia on aika selvä.Tosin nämä "lainathan" Purple-miehet on itsekin myöntäneet.Tarinaa löytyy re-mastereitten kansilehdyköistä.Sen sijaan tuo Cream voi todellakin olla laina itsessäänkin ja sen kanssa voidaan päästä aika kauas menneisyyteen jos ryhdytään sitä jäljittämään. Mutta joo näitähän toki löytyy lisää Purplelta ja muiltakin (mm.Burn - Fascinating rhythm) joten aika turhalta tämä tuntuu.Tietysti triviatietona ihan hauskaa muttei ainakaan mun silmissäni Purplen arvoa vähennä mitenkään. Sinänsä mua ihmetyttää miksi kukaan ei vaivaudu miettimään esim.juurikin tuon Creamin ja Elviksen vedon alkuperää? Miksi se ketju jätetään niin "lyhyeen" :-) "Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen) |
Mika Antero 21.07.2007 09:04:46 | |
---|
Sinänsä mua ihmetyttää miksi kukaan ei vaivaudu miettimään esim.juurikin tuon Creamin ja Elviksen vedon alkuperää? Lues pari edellistä viestiäni... Jos Jumala olisi sähkökitara pitäisi sen soittajan olla Jimi Hendrix. |
Musta Arkipyhä 21.07.2007 09:25:21 | |
---|
Lues pari edellistä viestiäni... No lähinnä tarkoitin noin yleensä ,että aika harvoin asiaa lähestytään tuolta kantilta. "Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen) |
Pirkka 21.07.2007 17:24:09 | |
---|
|
Loijaa 22.07.2007 22:16:46 | |
---|
Täs ei oo enää mitn järkee http://www.youtube.com/watch?v=Squ4C6919aY No enemmän tarkotin kokoonpanon omaa materiaalia, aika läskiksihän noita Gillanin aikaisia Purple-biisejä Coverdale ja kumppanit vetivät Bolinin tultua kuvioihin. Ja taisipa laulajat + kitaristi olla melko ainepäissä noissa pätkissä, villi arvaus :) Mutta parhaimmillaan mk IV:n soitto toimi helevetin hyvin ja bändi heitti eittämättä erittäin kovaa settiä. Heavy Metal Thunder |
Mr T 06.08.2007 13:06:25 | |
---|
Hommasin tässä itselleni Purplen Live In Montreaux 2006 DVD:n. Erittäin onnistunut paketti. Jazz-festari kun on kyseessä niin Smoke on the waterista kuullaan myös lyhyt jazz sovitus. Lisänä on vielä tunnin mittainen keikkataltiointi Lontoon Hard Rock Cafesta. Molemmat keikat ovat aivan helmiä. 'I hate your music and you hair is too long
But I'll sign you up because I'd hate to be wrong' |
rheinone 24.08.2007 19:24:16 | |
---|
Mikäs toi Mk III:n tupla Live In Paris '75 on? Onks kovempi ku esmes Made In Europe tai Live In London, eli pitäiskö panna hankintalistalle? All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
Borlag 24.08.2007 19:28:40 | |
---|
Mikäs toi Mk III:n tupla Live In Paris '75 on? Onks kovempi ku esmes Made In Europe tai Live In London, eli pitäiskö panna hankintalistalle? Yleisesti ottaen tuota plattaa pidetään suunnilleen yhtä hyvänä kuin Live In Londonia. Omasta mielestä osa biiseistä menee hieman paremmin, osa hieman huonommin. Suosittelen joka tapauksessa, jos vaan mk3 kolahtaa |
Mika Antero 24.08.2007 19:52:12 | |
---|
Jos yrittäisi listata keskivertokuluttajalle sopivan livealbumipaketin Purplelta, niin mitähän tuo sisältäisi? Mielestäni Made in Japan In concert Mk III final concerts On the wings of a Russian Foxbat Knebworth 85 ja joku Morsen aikainen voisi olla ihan riittävä kattaus. Ekan kokoonpanon livelevyjä en tunne, joten niitä en voi suositella. Noista mielestäni välittyy Purplen olemus aika hyvin. Tietty historialliselta kannalta Come hell or high water olisi ehkä suotavaa lisätä listaan. ...rusahteli särkyessään. |
Borlag 24.08.2007 19:54:34 | |
---|
Jos yrittäisi listata keskivertokuluttajalle sopivan livealbumipaketin Purplelta, niin mitähän tuo sisältäisi? Mielestäni Made in Japan In concert Mk III final concerts On the wings of a Russian Foxbat Knebworth 85 ja joku Morsen aikainen voisi olla ihan riittävä kattaus. Ekan kokoonpanon livelevyjä en tunne, joten niitä en voi suositella. Noista mielestäni välittyy Purplen olemus aika hyvin. Tietty historialliselta kannalta Come hell or high water olisi ehkä suotavaa lisätä listaan. Itse lisäisin mk3:lta California Jam DVD:n, Morselta ehkä tuo uusin Montreux keikka. Come Hell Or High Wateria en lisäisi vaan mieluummin sen koko keikan eli Live At NEC tai sen tuplakeikka paketin Live In Europe jossa niin tuo Birmingham keikka kuin Stuttgartkin. |
Mika Antero 24.08.2007 20:24:52 (muokattu 24.08.2007 20:26:34) | |
---|
Itse lisäisin mk3:lta California Jam DVD:n, Tuo tietysti, miten pääsikin unohtumaan. EDIT: Knebworthista sen verran, että mikään kovin laadukas pakettihan se ei ole, mutta hyvä dokumentti Perfect strangersin aikaisesta menosta. ...rusahteli särkyessään. |
mlehtinen 24.08.2007 20:59:54 | |
---|
Come Hell Or High Wateria en lisäisi vaan mieluummin sen koko keikan eli Live At NEC tai sen tuplakeikka paketin Live In Europe jossa niin tuo Birmingham keikka kuin Stuttgartkin. Minä pidän tuota Stuttgartin keikkaa maailman parhaana livelevynä. Live in Europe pitää Ehdottomasti hankkia mikäli haluaa Purplen livemeininkiin tutustua. Tietenkään Made in Japaniakaan ei saa unohtaa. Nimimerkki Biibob Blackmoresta: ":) Paskimmillaankin paras ja ainut oikea kitaristi purplen riveihin. :)" |
rheinone 24.08.2007 21:02:53 (muokattu 24.08.2007 21:06:25) | |
---|
Mk III final concerts Eiks toi oo just Live In Paris '75 + matskua joltain toiseltakin keikalta? E: Ja toi Mk III final concerts on sun mielestä selkeesti parempi ku Made In Europe, joka mulla on jossain C-kasettiarkistoissa? All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
Borlag 24.08.2007 21:07:31 (muokattu 24.08.2007 21:14:39) | |
---|
Live In Paris sisältää koko konsertin (1975/04/07), MKIII Final Concerts sisältää vain osan tuosta, sekä osan myös Grazin (1975/04/04) keikasta. Made In Europe taas on lyhyt kooste noista molemmista keikoista sekä Saarbruckenin (1975/04/05) keikasta. Edittiä: Made In Europe siis noista suppein valikoimaltaan, silti ainoa virallinen julkaisu jossa tuota Saarbruckenin keikkaa löytyy. Final Concerts taas sisältää pari biisiä enemmän niin Grazista kuin Pariisistakin MiE:en verrattuna. Itse valitsisin mieluummin sen täyden konsertin eli juuri tuon Live In Parisin, kuitenkin kaikki kolme yllämainittua sisältää matskua saman viikon sisältä. lisää edittiä: niin ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin suosittelisin myös mieluummin Live In Japan 3CD pakettia kuin Made In Japania, koska paketti sisältää enemmän materiaalia noista kolmesta legendaarisesta keikasta joista Made In Japan tehtiin. Myös se 25th Anniversary Edition on parempi vaihtoehto kuin se alkuperäinen jos lisää mk2 matskua kaipailee. |
rheinone 24.08.2007 21:14:03 | |
---|
Live In Paris sisältää koko konsertin (1975/04/07), MKIII Final Concerts sisältää vain osan tuosta, sekä osan myös Grazin (1975/04/04) keikasta. Made In Europe taas on lyhyt kooste noista molemmista keikoista sekä Saarbruckenin (1975/04/05) keikasta. Edittiä: Made In Europe siis noista suppein valikoimaltaan, silti ainoa virallinen julkaisu jossa tuota Saarbruckenin keikkaa löytyy. Final Concerts taas sisältää pari biisiä enemmän niin Grazista kuin Pariisistakin MiE:en verrattuna. Itse valitsisin mieluummin sen täyden konsertin eli juuri tuon Live In Parisin, kuitenkin kaikki kolme yllämainittua sisältää matskua saman viikon sisältä. Tänks! Kai se 25 eur täytyy maksaa tosta Live In Paris:ista. Made In Europe:ahan on näkyny alelaarissa aina silloin tällöin. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
BigPapa 24.08.2007 21:27:21 | |
---|
Mulle oikeestaan riittää se Kööppenhaminan Live -72 ja Calivornia Jami... The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. |