Aihe: Hurriganes
1 2 3 4 543 44 45 46 47202 203 204 205 206
rheinone
02.02.2011 11:58:26
velipesonen: Järvinen oli niin labiili tyyppi ettei siitä olisi tullut muuta kuin sanomista. Triossa se pysyi juuri ja juuri housuissaan kun Cisse oli sillä ryyppykaverina. Silti piti uhitella Remulle joka käänteessä. Oli hankala mies, puuttui nöyryys vaikka muita avuja oli enemmän kuin kellään. Soittihan se kahden kitaran kokoonpanoissa muualla, esmes Pen Leessä ja ja Sliippareissa mutta niissä ei ollut Remua. Luulen siis ettei Remun biorytmit ja Albertin askelmerkit oikein kulkeneet yhtä jalkaa.

Asmalmerkit sul on persiissäs. Veikkaan että just paine jonka Remu pisti Alpun niskaan Stokiksessa kun Roadrunneria purkitettiin, sai Alpun sisuuntumaan ja soittamaan levylle yhdessä päivässä aivan perkeleen hienot soolot - parhaat koko tämän maan rokkenrollhistoriassa.
velipesonen
02.02.2011 12:12:03

rheinone: Asmalmerkit sul on persiissäs. Veikkaan että just paine jonka Remu pisti Alpun niskaan Stokiksessa kun Roadrunneria purkitettiin, sai Alpun sisuuntumaan ja soittamaan levylle yhdessä päivässä aivan perkeleen hienot soolot - parhaat koko tämän maan rokkenrollhistoriassa.

Ymmärtääkseni tämä ei sodi millään lailla sitä vastaan mitä minä äsken kirjoitin. Olen kirjoista ynnä muualta saanut selkeän kuvan että Alppu kukkoili ja vittuili Remulle, ei voinut sietää sitä ukkoa oikeasti eikä hyväksyä Remun työskentelytapoja tai johtamistyyliä. Väliäkö sillä vaikka levyt onnistuivat. Ei kaikkien tarvitse pitää kaikista.
Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani
akuankkakomppi
02.02.2011 14:53:03
velipesonen: ...Alppu kukkoili ja vittuili Remulle, ei voinut sietää sitä ukkoa oikeasti

Kuinka monta minuuttia velipesonen olet Remun kanssa työskennellyt?

Kirjoissa on mitä on, ei aivan puhdas pulmunen Remukaan ole.

Ei, en syyllistä ketään, mutten hyväksy väittämiä joiden tueksi ei ole faktaa.
sum ergo cogito
velipesonen
02.02.2011 14:58:09 (muokattu 02.02.2011 14:58:41)

akuankkakomppi: Ei, en syyllistä ketään, mutten hyväksy väittämiä joiden tueksi ei ole faktaa.

Taas tämä alkaa. Katso kokonaisuutta, katso miltä se näyttää. Miksi Alpo lähti Remun bändistä kolme kertaa vaikka kahdella jälkimmäisellä kerralla se merkitsi tulotason romahtamista? Miksi Järvinen ei livenä malta soittaa kappaleita niin kuin ne menevät vaan ujuttaa välillä huonosti sopivaa kikkaa sekaan? Miksi Järvinen veti aina välillä niin pahat nakit ettei pystynyt soittamaan mutta Cisse ei koskaan vaikka he ryyppäsivät yhdessä?
akuankkakomppi
02.02.2011 15:01:43
velipesonen: Taas tämä alkaa.

Mikä alkaa?

Katso kokonaisuutta, katso miltä se näyttää.

Uskallan väittää, että tiedän Hurriganesista aika paljon enemmän kuin sinä - vaikkei tämä mikään tietokilpailu olekaan.
sum ergo cogito
Valdemar
02.02.2011 15:06:07
Löyty Crazy Days LP kirpputorilta eurolla, tulin vaan leveilemään.
Come my fanatics...
akuankkakomppi
02.02.2011 15:06:58
Valdemar: Löyty Crazy Days LP kirpputorilta eurolla, tulin vaan leveilemään.

rok rok! Onnittelut!
sum ergo cogito
rheinone
02.02.2011 15:14:19
Valdemar: Löyty Crazy Days LP kirpputorilta eurolla, tulin vaan leveilemään.

Jeah! Eka älppäri jonka omilla rahoillani ostin. Muistelen ett olis ollu jotain 24 mummommarkkaa silloin.
velipesonen
02.02.2011 15:21:20

akuankkakomppi: Uskallan väittää, että tiedän Hurriganesista aika paljon enemmän kuin sinä - vaikkei tämä mikään tietokilpailu olekaan.

Hyvää yötä sullekin vaan - sytytä valot kun heräät.
Atomic Cafe
02.02.2011 15:29:16 (muokattu 02.02.2011 16:13:03)
Ei kai se nyt mikään salaisuus ole että sekä Remu että Alppu olivat sangen hankailia persoonia molemmat, riippuen toki myös siitä missä yhteydessä niihin törmäsi. Suosion huippuvuosina Albert Järvinen oli kitarasankari joka ei kantanut edes kitaralaukkuaan itse mutta samalla Albert oli ainakin selvinpäin tavattoman ujo ihminen. Albert oli myös todellinen moniosaaja, jätkä oli kitaristi, vaatesuunnittelija, ompelija, timpuri, talonmies, juoppo ja narkkari samassa paketissa. Jos Albert Järvistä kuvataan kahdella sanalla niin ne sanat ovat lahjakas ja ristiriitainen.

Remu on tasan ja tarkkaan Albert Järvisen vastakohta ihan kaikessa, suoraviivainen paahtaja joka vetää surutta mutkat suoriksi ja toimii lähinnä vaistojen varassa ja mikäs siinä on toimiessa kun ne vaistot ovat sitä luokkaa että lähentelevät jo yliluonnollista tasoa tai lähentelivät ainakin 70 ja 80 luvulla. Jos Remua kuvataan kahdella sanalla niin ne sanat ovat sähläri ja intiaanipäällikö.

Jos näiden kahden miehen välillä vähän kipunoi niin en minä siinä näe mitään ihmeellistä. Toisinaan vastakohdat tukevat toisiaan mutta joskus se tarkoittaa jatkuvaa tappelua ja tässä tapauksessa mentiin siihen jälkimmäiseen suuntaan aika reilusti. Albert ei käsittääkseni haukkunut Remua koskaan julkisesti mutta Remu ei ole koskaan peitellyt katkeruuttaan ja vihaansa Järvistä kohtaan, eikä itse asiassa peittele vieläkään vaikka kommentit ovat vuosien myötä hieman lieventyneet.
velipesonen
02.02.2011 16:23:39

Atomic Cafe: Jos näiden kahden miehen välillä vähän kipunoi niin en minä siinä näe mitään ihmeellistä.

Kun tähän lisätään että Ganes oli Remun bändi, Cissen ja Albertin elämänhallinta oli kehnoa molemmilla, sekä Albert mokaili keikalla sata kertaa enemmän kuin Cisse vaikka oli äärettömän taitava, yhtälö on hyvin yksinkertainen.

Minä vain oletan että Albert ei tullut toimeen Remun persoonan eikä Remun auktoriteetin kanssa. Jos jossittelun puolelle mennään, niin mitään Ganesia ei olisi Suomessa nähty ilman Remun tapaan eli suhteellisen jämäkästi ja autoritaarisesti eli täysin epärockmaisesti asioita junailevaa nokkamiestä. Ei Albert ollut ainoa rockmuusikko jolla on auktoriteettien kanssa ongelmia. Minulle on kuitenkin syntynyt kuva että Ile ja Louhis eivät sählänneet keikalla juuri lainkaan mutta Albert vähän väliä, mikä on tavallaan yllätys ja voisi kertoa hermojen- ja tunteenhallinnan heikkoudesta, mikä taasen tod. näk. voisi johtua herrojen biorytmien eritahtisuudesta noin nätisti sanoen.
kaljataiteilija
02.02.2011 16:42:28
Juuri Ilen aikaiset Crazy Days-Hot Wheels-Tsugu Way-levyt on ainakin mun henkilökohtaisia suosikkeja Ganes-albumeista.
Soitto oli erittäin tiukkaa ja minun korvaani Ilen soitto matsaa parhaiten.
Hyvää ja energistä komppikitarointia Ile hallitsi , joka timmas Remun raakaan ja suoraan rumpalointiin parhaiten.
had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man... The Big Lebowski
Atomic Cafe
02.02.2011 20:31:31 (muokattu 02.02.2011 20:36:26)
velipesonen: Jos jossittelun puolelle mennään, niin mitään Ganesia ei olisi Suomessa nähty ilman Remun tapaan eli suhteellisen jämäkästi ja autoritaarisesti eli täysin epärockmaisesti asioita junailevaa nokkamiestä.

Hurriganes ei olisi Hurriganes ilman Remu Aaltosta mutta melkein uskallan väittää että tärkein elementi tässä yhtyeessä oli Cisse Häkkinen. Siinä oli Remun luottopelaaja ja kun luottopelaaja pääsi alkoholisoitumaan ihan kunnolla niin Hurriganes levisi kun Jokisen eväät. Hurriganes kesti suosion laskut ja nousut, kitaristien vaihtumiset, Remun vankilareissut ja oikeastaan ihan mitä tahansa mutta kun Cisse oli pois pelistä niin myös Hurriganes oli pois pelistä.
*Bandiitti*
02.02.2011 21:17:54

Atomic Cafe: Hurriganes ei olisi Hurriganes ilman Remu Aaltosta mutta melkein uskallan väittää että tärkein elementi tässä yhtyeessä oli Cisse Häkkinen. Siinä oli Remun luottopelaaja ja kun luottopelaaja pääsi alkoholisoitumaan ihan kunnolla niin Hurriganes levisi kun Jokisen eväät. Hurriganes kesti suosion laskut ja nousut, kitaristien vaihtumiset, Remun vankilareissut ja oikeastaan ihan mitä tahansa mutta kun Cisse oli pois pelistä niin myös Hurriganes oli pois pelistä.

Tuo muuten pitää paikkaansa! Vuonna 1993 on yks nauhotus missä on Ile vetämässä niin ei oo mitään ilman Cisseä. Kävin 21.1 kuuntelemassa uutta Hurriganesia, niin kyllä se toimi hemmetin hyvin. Ja en osaa ees kuvitella että kuinka kova se on ollu sillon kun on ollut Cisse, Remu ja Ile samaan aikaan ja Hot Wheels on lähteny soimaan..
"ei sen väliä mitä tekee vaan miten sen tekee" - Remu Aaltonen
hollmi-5
02.02.2011 21:26:25
*Bandiitti*: Tuo muuten pitää paikkaansa! Vuonna 1993 on yks nauhotus missä on Ile vetämässä niin ei oo mitään ilman Cisseä. Kävin 21.1 kuuntelemassa uutta Hurriganesia, niin kyllä se toimi hemmetin hyvin. Ja en osaa ees kuvitella että kuinka kova se on ollu sillon kun on ollut Cisse, Remu ja Ile samaan aikaan ja Hot Wheels on lähteny soimaan..

Tukholman live kannattaa kuunnella...
Soundit, piuhat ja kajarit.
*Bandiitti*
02.02.2011 21:49:19

hollmi-5: Tukholman live kannattaa kuunnella...

Juu oon kuullu. Mutta ei siitä saa sitä tunnelmaa mitä se on paikanpäällä.
"ei sen väliä mitä tekee vaan miten sen tekee" - Remu Aaltonen
rheinone
03.02.2011 03:16:49
Kääk! änä oul ÄläbÄmä.... Marko, anna palaam.
Andy Six
03.02.2011 15:44:44
Remu ei kysynyt keikkajärjestäjiltä,että "Paljo te maksaisitte",vaan ilmoitti millä rahalla Ganes tulee...Juuri hänen ansiostaan homma kääntyi ensi kerran suomessa siihen,että keikkajärjestäjät joutuivat taipumaan,jos halusivat tienata...Tuo nöyristelemätön asenne oli Remun vahvimpia puolia 70-luvulla....Ile sanoi,että "Cissellä oli joku geeni,jolla se kesti Remun kovuutta,mulla ei"...Seuraavan kerran tuo Maivei tai haivei-asenne näkyi suomessa Hulkkosen Anan toimesta.....
Hezzz
07.02.2011 21:24:03
Aloin ihmettelemään ja pakko vahvistaa, eli oliko Hot Wheels oikeesti vika Ganes-albumi, joka nousi listaykköseksi? Muista Hot Wheelsin jälkeen ilmestyneistä LP:istä on tietoa, että eivät ykkösiä olleet, mutta kuinka korkealle sinänsä hieno Hanger outoine kokoonpanoineen pääsi? Tuskin oli eka myyntilistoilla...
J.Hollström
07.02.2011 21:31:20 (muokattu 07.02.2011 21:31:31)
Hezzz: kuinka korkealle sinänsä hieno Hanger outoine kokoonpanoineen pääsi? Tuskin oli eka myyntilistoilla...

Listasijoitukset
Suomi: 8. (joulukuu 1978)
Ruotsi: 19. (15. joulukuuta 1978)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Hanger
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)