Aihe: Hurriganes
1 2 3 4 542 43 44 45 46202 203 204 205 206
Cygnet
14.10.2010 23:22:31
Love tuotanto on rautaa. Tsugu Wayn hankin viimeksi ja kyllä kolisee. Ei parasta Ganesia, mutta kuitenkin sitä "aitoa". Seuraavalla Hanger LP:llä oli jo liikaa kaikkea ylimääräistä.

Ja ohan se Roadrunner bändin ehjin ja monipuolisin kokonaisuus, mutta harvemmin tulee kuunneltua kun valtaosaa biiseistä kuulee muutenkin joka paikassa.
The scratches in Yoko Ono records are moments of relief.
texjazz
15.10.2010 07:09:38

Cygnet: Love tuotanto on rautaa.

Hot Wheels on vähän sellainen, että siitä ei saa mitään otetta. Kuningasjätkäbiisi puuttuvat.
Älleh ellus allo nodhat. -Elprup Peed, 1634
Tsugu Way
15.10.2010 08:47:42
Cygnet: Love tuotanto on rautaa. Tsugu Wayn hankin viimeksi ja kyllä kolisee.

Itsekin tykkään perhanasti (myös) tästä Ganes-levystä. Aika vasta sen cd:nä hankinkin. Tulihan se aikoinaan kuunneltua puhki C-kasettina ja vinyylinä, mutta nyt vuosien jälkeen ollut kovassa uusintakuuntelussa cd:n myötä. Whadda You Do on kovinta ja klassisisnta Hurriganesia. Ja kyllähän vanha kunnon Walkin the dog kulkee ja toimii!

Ja ohan se Roadrunner bändin ehjin ja monipuolisin kokonaisuus, mutta harvemmin tulee kuunneltua kun valtaosaa biiseistä kuulee muutenkin joka paikassa.

Komppaan myös tätä. Aikoinaan tuli kuunneltua puhki. Sittemmin railakkaampien viinavuosien aikana bileitten lähtöbiisit valittiin aina Roadrunnerilta. Ja tosiaan nyt ei kovin usein tarvi/jaksa laittaa tätä kotona pyörimään, kun aotossa radiosurffauksen seurauksena I Will Stayn, Get Onin jne kuulee anyway joka päivä.

Joskus on tullut mieleen jutellessa rockmiesten kanssa jotka mainostavat, että "olihan se hurriganes kova bändi", että onko Roadrunner sitten ainoa hurriganes levy. En toki tarkoita kovimpia bändin faneja (jotka "hyväksyvät" myös Ilen - ja kenties Jannenkin). Vaan sellaiset perusrockfanittajat, jotka bileissä toivovat ganesia, niin heille kelpaa ainoastaan Roadrunnerin hitit. Bourbon Street menee ehkä just ja just.
Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington)
rheinone
15.10.2010 10:40:27
Huomasin että tommonen on Torilla ...jos jotakuta sattuu kiinnostamaan:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=459323
"Fucking hell, I'm 61. What do I need a sports car for? So I got a Range Rover." - Ozzy
SfNysse
16.10.2010 18:28:26 (muokattu 16.10.2010 18:29:32)
Riverman: Itsekin tykkään perhanasti (myös) tästä Ganes-levystä. Aika vasta sen cd:nä hankinkin. Tulihan se aikoinaan kuunneltua puhki C-kasettina ja vinyylinä, mutta nyt vuosien jälkeen ollut kovassa uusintakuuntelussa cd:n myötä. Whadda You Do on kovinta ja klassisisnta Hurriganesia. Ja kyllähän vanha kunnon Walkin the dog kulkee ja toimii!

Komppaan myös tätä. Aikoinaan tuli kuunneltua puhki. Sittemmin railakkaampien viinavuosien aikana bileitten lähtöbiisit valittiin aina Roadrunnerilta. Ja tosiaan nyt ei kovin usein tarvi/jaksa laittaa tätä kotona pyörimään, kun aotossa radiosurffauksen seurauksena I Will Stayn, Get Onin jne kuulee anyway joka päivä.

Joskus on tullut mieleen jutellessa rockmiesten kanssa jotka mainostavat, että "olihan se hurriganes kova bändi", että onko Roadrunner sitten ainoa hurriganes levy. En toki tarkoita kovimpia bändin faneja (jotka "hyväksyvät" myös Ilen - ja kenties Jannenkin). Vaan sellaiset perusrockfanittajat, jotka bileissä toivovat ganesia, niin heille kelpaa ainoastaan Roadrunnerin hitit. Bourbon Street menee ehkä just ja just.

Tästä on hiukan ja varovasti keskusteltu;Keep On Movin' varmaan todistaa Ilen kyvyt...
rheinone
16.10.2010 19:06:19
SfNysse: Tästä on hiukan ja varovasti keskusteltu;Keep On Movin' varmaan todistaa Ilen kyvyt...

Ainakin jäsenkuvauksessani se on hiukan ja varovasti todistettu.
"Fucking hell, I'm 61. What do I need a sports car for? So I got a Range Rover." - Ozzy
MoreK
31.01.2011 09:59:57

Get On (suom. Hanki, saada vauvan, saat)
Suomennos: Google Translator

Kyllähän tuosta suomennoksesta biisin alkuperäinen sanoma välittyy ihan hyvin.

- - - - - - - - - - - - - - - - -
Hanki, saada vauvan, saat

Aivan makea Carolina, vain Rockin 'pikku mama
Jätä oma vauva vanha Alabama
Rockin 'in evenin ", kun aurinko menee alas
Mean kitara, joka on Swingin 'vanha kaupunki
Rockin 'ja-Rollin' vain vähän aikaa
Eikö ole Rollin ', ei ole saanut mitään Holdin "

No, anna minun olla, rock ja Rollin 'ilmaiseksi

No, vanha Alabama, vain makea Carolina
Just-Rockin 'ja Rollin' voi lähteä kaupungista
Täytyy olla scoogie, antaa minun boogie
Haluan kuulla, että te sain reiän ympärillä
Täytyy olla scoogie, bing bong bang
Eikö ole Rollin ', ei ole saanut mitään Holdin "

No, anna minun olla, rock and roll minua

No, mene mene vauva tanssi rock and roll
Ja Twist and Shout, sinun on Rockin 'kulho
Vain pieni vauva, hän Rollin 'noin
Eikö ole Rockin 'tai Rollin' kaupungin
Täytyy olla scoogie ja naapuruston
Eikö ole Rollin ', ei ole saanut mitään Bowlin "

Oletteko rock and roll? Eikö ole liikkuvat

Pelaa minua vielä kerran, keinutuoli ja rulla

Vain liikkuva perseeseen, keinutuoli ja nopea

Pysäytä musiikki! Rocking on hidasta.
velipesonen
31.01.2011 10:10:06 (muokattu 02.02.2011 11:49:55)

MoreK: Mean kitara, joka on Swingin 'vanha kaupunki

Erittäin hieno rivi. Genetiivi me - mean; "meidän" meaksi. Sen täytyy olla Swingin 'vanha kaupunki.
Olen audioskeptikko - en voi uskoa korviani
Tawsky
31.01.2011 13:23:22
"Vain liikkuva perseeseen, keinutuoli ja nopea"

Liikutuin.
Atomic Cafe
31.01.2011 16:00:12 (muokattu 31.01.2011 16:19:01)
glx405: Hot Wheels on vähän sellainen, että siitä ei saa mitään otetta. Kuningasjätkäbiisi puuttuvat.

Kuningasjätkäbiisit puuttuvat mutta se on tasaisen hyvä levy, yksi parhaista. Aluksi se on ihan täyttä paskaa mutta kun siitä oppii pitämään niin siitä sitten tosiaan pitää.
baron
31.01.2011 17:22:23

Voisko joku valistaa kuka on Roadrunner piisin originaali esittäjä?
Mä oon luullut että se Hurriganesin oma mutta pari päivää sitten Beatles-leffassa pojat laulelivat sitä jo joskus vuonna -60.
Oon yrittänyt netistä etsiä mutta ilmeisesti Roadrunner nimisiä piisejä on useampia?
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
teleman
31.01.2011 17:41:42 (muokattu 31.01.2011 17:45:55)
baron: Voisko joku valistaa kuka on Roadrunner piisin originaali esittäjä?
Mä oon luullut että se Hurriganesin oma mutta pari päivää sitten Beatles-leffassa pojat laulelivat sitä jo joskus vuonna -60.
Oon yrittänyt netistä etsiä mutta ilmeisesti Roadrunner nimisiä piisejä on useampia?

Taisi olla Bo Diddley.

http://www.youtube.com/watch?v=VUKUt8CtSOI
Andy Six
31.01.2011 17:53:21
teleman: Taisi olla Bo Diddley.

Kylä näin on.....
baron
31.01.2011 23:21:03 (muokattu 31.01.2011 23:36:02)

teleman: Taisi olla Bo Diddley.

Suurkiitos!
Yritin etsiä mutta löysin vain muita samannimisiä piisejä.
Tässä tapauksessa mun mielestä originaali on kyllä koveria parempi!

Edit: Kun pääsin jäljille niin hetkessä löytyi originaalin lisäksi ainaskin Rolling Stonesin, Beatlesin, Animalsin, The Pretty Things ym versiot.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
AlaE
31.01.2011 23:32:36
baron: Suurkiitos!
Yritin etsiä mutta löysin vain muita samannimisiä piisejä.
Tässä tapauksessa mun mielestä originaali on kyllä koveria parempi!

Ero on sähkökitaran ennen ja jälkeen Jimi Hendrixin.
Salvo honore
velipesonen
01.02.2011 07:03:03

Ensimmäinen kappale minkä Keith Moon soitti Whon rumpalina oli Roadrunner.

Hot Wheelsin nimibiisi on minusta kyllä ihan kuningasbiisi, jos se olisi vaikka ZZ Topin kappale niin jukeboksit pyörittäisivät sitä ympäri maailman. Se voisi olla myös Rollareiden biisi.
putkinuppi
01.02.2011 23:59:50
Atomic Cafe: Kuningasjätkäbiisit puuttuvat mutta se on tasaisen hyvä levy, yksi parhaista. Aluksi se on ihan täyttä paskaa mutta kun siitä oppii pitämään niin siitä sitten tosiaan pitää.

Ei ole kauan kuin ostin, mutta kova levy on. Raakaa rokkia täynnä koko lätty.
akuankkakomppi
02.02.2011 11:23:44 (muokattu 02.02.2011 11:25:59)
Ile on aliarvostettu Ganes-kepittäjä. Ilen "Oh baby doll" on huikea rokänrollpiisi, eikä Ilen soolo My only onessa yhtään kalpene Alpun I will stay:lle,

Hot Wheels toimii kybällä, kuten jäsen velipesonen aivan oikein huomautti.
sum ergo cogito
StJerky
02.02.2011 11:26:56
akuankkakomppi: Ile on aliarvostettu Ganes-kepittäjä.

Samaa mieltä. Mikähän siitä bändistä olisi tullut jos molemmat olisi olleet samaan aikaan bändissä?
velipesonen
02.02.2011 11:53:08

StJerky: Samaa mieltä. Mikähän siitä bändistä olisi tullut jos molemmat olisi olleet samaan aikaan bändissä?

Järvinen oli niin labiili tyyppi ettei siitä olisi tullut muuta kuin sanomista. Triossa se pysyi juuri ja juuri housuissaan kun Cisse oli sillä ryyppykaverina. Silti piti uhitella Remulle joka käänteessä. Oli hankala mies, puuttui nöyryys vaikka muita avuja oli enemmän kuin kellään. Soittihan se kahden kitaran kokoonpanoissa muualla, esmes Pen Leessä ja ja Sliippareissa mutta niissä ei ollut Remua. Luulen siis ettei Remun biorytmit ja Albertin askelmerkit oikein kulkeneet yhtä jalkaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)