![]() 10.11.2004 11:45:22 | |
---|---|
Otetaan esimerkiksi vaikka Pearl Jam. Se on varmasti vaikuttanut 100 bändiin yhtä melvins-vaikutteista bändiä kohti. Tosin ne PJ-vaikutteiset on yleensä aivan törkeetä kuraa... mutta sillä taas ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Valitettavasti. Pearl Jam, josta en ole koskaan pitänyt, on synnyttänyt kokonaisen -90-luvun alternatiivi-postgrunge-genren, joka, väliltä tuntui siltä, on suoranainen rikos ihmiskuntaa kohtaan. Less is more. | |
![]() 10.11.2004 13:42:12 | |
Onko tämä vitsi vai ? Melvins ei kyllä taatusti ole vaikuttanut suoraan kovinkaan moneen bändiin, lähinnä Cobainin diggailun kautta on vaikutteita suodattunut Nirvanaan ja sieltä taas eteenpäin. Otetaan esimerkiksi vaikka Pearl Jam. Se on varmasti vaikuttanut 100 bändiin yhtä melvins-vaikutteista bändiä kohti. Tosin ne PJ-vaikutteiset on yleensä aivan törkeetä kuraa... mutta sillä taas ei ole asian kanssa mitään tekemistä. miten olisi sellaset bändit, kuten soundgarden, kyuss, tool? ota asioista selvää ennenkuin sanot mitään... myös tulee mieleen tässä entombed, jota olin kuuntelemassa hiljattain... ai ei ole mtään tekemistä asian kanssa? innovatiivisuudella ei ilmeisesti ole mitään tekemistä bändin merkittävyyden kanssa? kaikki puhuu koko ajan kvantiteetista, mutta missä on kvaliteetti? vaikka musiikki onkin täysin subjektiivinen kokemus, uskon että on mahdollista kuitenkin käyttää korvia ja huomata innovaattorit, vaikkei niistä sitten musiikillisesti pitäisikään. | |
![]() 10.11.2004 14:07:08 | |
ai ei ole mtään tekemistä asian kanssa? innovatiivisuudella ei ilmeisesti ole mitään tekemistä bändin merkittävyyden kanssa? kaikki puhuu koko ajan kvantiteetista, mutta missä on kvaliteetti? vaikka musiikki onkin täysin subjektiivinen kokemus, uskon että on mahdollista kuitenkin käyttää korvia ja huomata innovaattorit, vaikkei niistä sitten musiikillisesti pitäisikään. olen muuen tätä nimeomaan yrittänyt takoa sun päähän. | |
![]() 10.11.2004 16:44:39 | |
olen muuen tätä nimeomaan yrittänyt takoa sun päähän. ai missä? toistaiseksi en ole nähnyt sinun kirjottavan mitään hyödyllistä tänne...ainoastaan väärään tietoon perustuvia väittämiä. et edes mainitse sanaa innovatiivisuus missään. laitetaan tähän vielä lista: Smässärit herättivät musiikillaan ja imagollaan, sekä lukuisine teeman ja imagon vaihdoksillaan todella suureen määrään tuleviin säveltäjiin. Oikeastaan hemmetin moni aikalainen sukulaissielu teki samaa; ei välttämättä juurikaan musiikillaan, vaan nimenomaan sillä periaatteella että sillä ei ole mitään väliä mitä musiikkia pitäisi tehdä, vaan tehdään sellaisia kappaleita mitkä itsestään tuntuvat hyvältä. Ts. Totaalinen irtiotto kasarilla vaikuttaneesta levyjen homogeenisyydestä; ei pelkästään että jokainen artisti kuulliosti ihan samalta, myös jokaisen artististin jokaisen levyn jokainen biisi kuullosti ihan samalta. Olen muuten huomannut että moni täällä luulee että jos ei pidä jostain bändistä, niin sehän tarkoittaa silloin sitä ettei se ole merkittävä. Näin ei ole, moinen väite on väärä. Kyllä kunnia niille annetaan joille se kuuluukin. Eli siis Smässärit oli toden teolla merkittävä yhtye aikanaan, vaikka niistä ei niin pitäisi. Tällaista. Olin taas sitten vähän oikeammassa kuin muut. Ja grungeakin pidetään jossain määritteissä alternativerockina. | |
![]() 10.11.2004 16:46:34 | |
ai missä? toistaiseksi en ole nähnyt sinun kirjottavan mitään hyödyllistä tänne...ainoastaan väärään tietoon perustuvia väittämiä. et edes mainitse sanaa innovatiivisuus missään. laitetaan tähän vielä lista: Tässä on nyt 2 vaihtoehtoa: 1) Sä vihaat Smässäreitä 2) Sä kiukuttelet Veikkaisin molempia. - Si dej i reven!!
- Mee ite.
(Siberiankathru PolFukselle) | |
![]() 10.11.2004 16:49:36 | |
Tässä on nyt 2 vaihtoehtoa: 1) Sä vihaat Smässäreitä 2) Sä kiukuttelet Veikkaisin molempia. enkä vihaa ketään enkä mitään. en kiukuttele. tämä aihe tuntuu herättävän smässärifaneissa aika voimakkaita tunteita tosin. | |
![]() 10.11.2004 16:50:36 | |
enkä vihaa ketään enkä mitään. en kiukuttele. tämä aihe tuntuu herättävän smässärifaneissa aika voimakkaita tunteita tosin. No shit, Sherlock. Mutta päivää vaan. - Si dej i reven!!
- Mee ite.
![]() 10.11.2004 17:19:51 | |
enkä vihaa ketään enkä mitään. en kiukuttele. no huhhuh. Nahkaliivit paukkuu. | |
![]() 10.11.2004 17:20:29 | |
no huhhuh. Älä sano muuta:) - Si dej i reven!!
- Mee ite.
![]() 10.11.2004 17:48:43 | |
Kai se nyt on virallisesti todettava että mies on täysi urpo. No, ei kai kaikki voi olla täydellisiä, mitä? | |
![]() 10.11.2004 17:49:35 | |
Kai se nyt on virallisesti todettava että mies on täysi urpo. No, ei kai kaikki voi olla täydellisiä, mitä? Ei ni. Nimiä mainitsematta, tietyt henkilöt osaavat ärsyttää. Nimiä mainitsematta. - Si dej i reven!!
- Mee ite.
![]() 10.11.2004 17:58:23 | |
Jostain syystä kun tuon tapainen torvilo käyttää yhteydessäni lausetta "väärä tieto", pistää se vihaksi. Se pistää fiinimpään muotoon ihan saman asian mitä sanoin, sitten "todistaa" minun olevan väärässä puhuen itsensä pussiin ja mollaa päälle. Jeps, nyt alkaa ns. varoitussinfonia soimaan. Kaikkeen mitä tuo jatkossa sanoo, varmuuden vuoksi. Olen minä ennenkin banaania muille hankkinut. | |
![]() 10.11.2004 17:59:35 | |
Jostain syystä kun tuon tapainen torvilo käyttää yhteydessäni lausetta "väärä tieto", pistää se vihaksi. Se pistää fiinimpään muotoon ihan saman asian mitä sanoin, sitten "todistaa" minun olevan väärässä puhuen itsensä pussiin ja mollaa päälle. Jeps, nyt alkaa ns. varoitussinfonia soimaan. Kaikkeen mitä tuo jatkossa sanoo, varmuuden vuoksi. Olen minä ennenkin banaania muille hankkinut. Tee se. Kaikkien hyväksi. Se on kiukutteleva anti-sp-fani. - Si dej i reven!!
- Mee ite.
![]() 10.11.2004 18:36:42 | |
ei biitleskään ollut ensimmäinen tekemässä mitä ne teki...toki merkittäviä hemmoja siinä mielessä, että vaikuttivat varmasti moniin bändeihin. se mitä mä tarkotan on, että smässärit on minusta lähinnä köyhän miehen pixies. eli, jos bändi ottaa vaikutteita bändiltä, joka on vain pöllinyt muiden musiikkia onko se oikeasti sen bändin meriitti? Ai vähän niinkun Los Huevos Muertos on köyhän miehen... en voi sanoa Mr. Bungle, koska se olis liian kova loukkaus Bunglea kohtaan. Voisi laulaja kyllä keksiä jotain omaa. | |
![]() 10.11.2004 21:56:17 | |
Kertokaahan, mitä yhteistä Pumpkinsilla ja Pixiesillä on? Kummatkin käyttivät hiljaa-kovaa-hiljaa tyyliä biiseissään, mutta niin on käyttänyt moni muukin. Nahkaliivit paukkuu. | |
![]() 10.11.2004 23:32:03 | |
Jostain syystä kun tuon tapainen torvilo käyttää yhteydessäni lausetta "väärä tieto", pistää se vihaksi. Se pistää fiinimpään muotoon ihan saman asian mitä sanoin, sitten "todistaa" minun olevan väärässä puhuen itsensä pussiin ja mollaa päälle. Jeps, nyt alkaa ns. varoitussinfonia soimaan. Kaikkeen mitä tuo jatkossa sanoo, varmuuden vuoksi. Olen minä ennenkin banaania muille hankkinut. jos edes lukisit mitä olen kirjoittanut...en ole missään vaiheessa mennyt henkilökohtaisuuksiin. olen pyrkinyt pysymään asiallisena, mutta se on ilmeisesti aivan liikaa vaadittu... | |
![]() 10.11.2004 23:33:13 | |
Ai vähän niinkun Los Huevos Muertos on köyhän miehen... en voi sanoa Mr. Bungle, koska se olis liian kova loukkaus Bunglea kohtaan. Voisi laulaja kyllä keksiä jotain omaa. mitä minun bändilläni on mitään tekemistä koko asian kanssa? | |
![]() 10.11.2004 23:38:30 | |
jos edes lukisit mitä olen kirjoittanut...en ole missään vaiheessa mennyt henkilökohtaisuuksiin. olen pyrkinyt pysymään asiallisena, mutta se on ilmeisesti aivan liikaa vaadittu... Helvetti tässä henkilökohtaisuuksista ole kyse, vaan tyhmäilystä. | |
![]() 10.11.2004 23:40:06 | |
Helvetti tässä henkilökohtaisuuksista ole kyse, vaan tyhmäilystä. niin? sä et edes lue mitä minä kirjoitan ja sanot minua tyhmäksi...ok? | |
![]() 10.11.2004 23:42:48 (muokattu 10.11.2004 23:43:33) | |
Olen muuten huomannut että moni täällä luulee että jos ei pidä jostain bändistä, niin sehän tarkoittaa silloin sitä ettei se ole merkittävä. vs. vaikka musiikki onkin täysin subjektiivinen kokemus, uskon että on mahdollista kuitenkin käyttää korvia ja huomata innovaattorit, vaikkei niistä sitten musiikillisesti pitäisikään. = Sama asia. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)