Huevos 28.11.2004 21:25:37 | |
---|
Pakko tähän väliin kommentoida sen verran että Nirvana teki noissa monesti studio sessioissa paljon biisejä. Nauha pyöri kokoajan ja pojat jammaili tuttuja ja tuntemattomia biisejä siihen, ne mitkä jäi mieleen tai mitä haluttiin saada hyvin nauhalle vedettiin uudestaan. Paljon on siis ollut materiaalia, monet bändit on käyttänyt samaa metodia. aivan. miks vitussa teillä on hinku kuulla jotain jämisjameja? jos ne ei ole levyllä, niin se on siksi että ne on skeidaa. luuletko, että joku cobain ei olis saanu julkaistua mitä tahansa huvittaa? tää on vaan ihan hullua rahastusta koko homma. |
jhoik 28.11.2004 22:04:16 | |
---|
aivan. miks vitussa teillä on hinku kuulla jotain jämisjameja? jos ne ei ole levyllä, niin se on siksi että ne on skeidaa. luuletko, että joku cobain ei olis saanu julkaistua mitä tahansa huvittaa? tää on vaan ihan hullua rahastusta koko homma. Jos sulla on noin 50 valmista biisiä ja levylle on tarkoitus tulla 12 kappaletta niin kyllä sieltä niitä biisejä jää paljon pois. suurimmaksi osaksi huonoja, muta kyllä joukossa voi olla myös todella hyviä kappaleita. Niitä hyviä biisejä on voinut olla vaikka 30, mutta kun sovittu on että levylle laitetaan ne 12 niin loput jää pois. Osa laitetaan sitten seuraavalle levylle, jos muistetaan niitä enään. Vapaata tilaa myytävänä. |
pitkätukka 29.11.2004 09:30:14 | |
---|
Mm. Sappy, Verse Chorus Verse ja Old Age ovat sellaisia kappaleita, jotka jäivät pois Nevermind-albumilta. Eivätkä todellakaan ole jämäkappaleita. |
Exhausted 29.11.2004 11:09:21 | |
---|
Poisjääneet biisit jäivät pois siksi etteivät olleet sillä hetkellä valmiita. Sappy-biisiä yritettiin nauhoittaa monta kertaa, mutta siitä ei koskaan saatu bändin mielestä hyvää versiota aikaan |
Nita Nitro 29.11.2004 11:48:01 | |
---|
Kyllä muakin kiinnostaa nuo harvinaisuudet, mutta toisaalta tuntuu, että ne kaikista olennaisimmat nauhat olisi voinut voinut julkaista yhden CD:n b-puoli/studio-outtake kokoelmanakin. Vaikka rinnakkaisjulkaisuna niille, jotka ei välttämättä halua ostaa koko boksia. En ole tuota boksia (vielä) ostanut, joten mietityttää paljonko siinä on oikeasti hyvää ja kuuntelua kestävää matskua. Onko niitä toistakymmentä vai yritetäänkö tässä myydä faneille kolme levyä neljän hyvän biisin voimalla? "If there's a sound to play / that does not fit today /
why not just play the bastard anyway"
-ginger |
SuurSmurffi 29.11.2004 13:53:27 | |
---|
voisko joku valaista mua?eikö toi sappy pitäis olla aika sama ku verse chorus verse?ainakin tässä lukee (retitled "verse chorus verse" for release)....mutta eihän toi kakkos cd:n verse chorus verse oo hetikään sama! ainakaan mun levyllä... niin ja aika jännästi jää siihen boksin sisäkanteen sormenjäljet ja sit ne häipyy=) |
Nick East 29.11.2004 14:44:32 | |
---|
voisko joku valaista mua?eikö toi sappy pitäis olla aika sama ku verse chorus verse?ainakin tässä lukee (retitled "verse chorus verse" for release)....mutta eihän toi kakkos cd:n verse chorus verse oo hetikään sama! ainakaan mun levyllä... niin ja aika jännästi jää siihen boksin sisäkanteen sormenjäljet ja sit ne häipyy=) Sappy on tosiaan sama biisi kuin Verse Chorus Verse. Se alkuperäinen versio tuosta kipaleesta ja on huomattavsti hitaampi ja suttuisempi. Kolme eri versiota olen kuullut tuosta biisistä. If I can't be my own/
I'd feel better dead |
Huevos 29.11.2004 15:25:36 | |
---|
Jos sulla on noin 50 valmista biisiä ja levylle on tarkoitus tulla 12 kappaletta niin kyllä sieltä niitä biisejä jää paljon pois. suurimmaksi osaksi huonoja, muta kyllä joukossa voi olla myös todella hyviä kappaleita. Niitä hyviä biisejä on voinut olla vaikka 30, mutta kun sovittu on että levylle laitetaan ne 12 niin loput jää pois. Osa laitetaan sitten seuraavalle levylle, jos muistetaan niitä enään. ...ja sattumoisin cobain ei koskaan kuitenkaan julkaissut niitä. luuletko tosiaan, että se ei olis pystyny niitä julkaisemaan halutessaan? tai joku grohl sitten? |
Huevos 29.11.2004 15:26:56 | |
---|
Poisjääneet biisit jäivät pois siksi etteivät olleet sillä hetkellä valmiita. Sappy-biisiä yritettiin nauhoittaa monta kertaa, mutta siitä ei koskaan saatu bändin mielestä hyvää versiota aikaan niin, puolivalmis biisi ei ole mikään biisi. ei kukaan säveltäjäkään julkaise mitään "no joo, jammailin sit vähän pianolla pari tahtia ja paskahan siitä tuli" materiaalia... |
Juugeli 29.11.2004 15:46:08 | |
---|
aivan. miks vitussa teillä on hinku kuulla jotain jämisjameja? jos ne ei ole levyllä, niin se on siksi että ne on skeidaa. luuletko, että joku cobain ei olis saanu julkaistua mitä tahansa huvittaa? Olisi varmasti saanut julkaistua vaikka levyllisen omaa piereskelyään, mutta taisi miehellä olla aika kova itsekritiikki. Nevermindin nauhoituksistakin tuottaja Butch Vigin yksi päällimmäisistä muistoista oli se, kun biisien nauhoitusten välissä Kurt istui syrjässä nurkassa soittelemassa jotain biisien runkoja. Ja aina kun Vig kysyi innostuneena, mitä hän soitteli, vastaus oli aina jotain tyyliin: Just some bullshit, ja soitto loppui seinään. Ja sen lisäksi, on olemassa käsite: albumikokonaisuus. Levyltä voi hyvinkin jäädä todella hyviäkin biisejä pois, jos päällimmäisenä ajatuksena on luoda toimiva kokonaisuus, eikä vain hyviä biisejä peräjälkeen. Ja tärkeimpänä, minä itse ainakin olen tyytyväinen boksiin, ja sen julkaisu ei ole mielestäni rahastusta. Levyltä löytyy oikeasti hyviä biisejä, eikä mitään skeidaa. "On niin nälkä, että minun perse syö minun housuja" -Dutteri
Pastilli? IHKK #3 |
Huevos 29.11.2004 16:15:49 | |
---|
Nevermindin nauhoituksistakin tuottaja Butch Vigin yksi päällimmäisistä muistoista oli se, kun biisien nauhoitusten välissä Kurt istui syrjässä nurkassa soittelemassa jotain biisien runkoja. Ja aina kun Vig kysyi innostuneena, mitä hän soitteli, vastaus oli aina jotain tyyliin: Just some bullshit, ja soitto loppui seinään. toihan on just sitä mitä kaikki tekee...ei niitä nyt herranjestas ole tarkoituskaan julkaista. kyllähän mäkin saatan jotain riffejä pyöritellä ees taas, mutta en mä halua suurimmalla osalla niistä tehdä yhtään mitään. |
Juugeli 29.11.2004 16:21:25 | |
---|
toihan on just sitä mitä kaikki tekee...ei niitä nyt herranjestas ole tarkoituskaan julkaista. kyllähän mäkin saatan jotain riffejä pyöritellä ees taas, mutta en mä halua suurimmalla osalla niistä tehdä yhtään mitään. Ei tässä nyt ihan sitä ajettukaan takaa. Pointtina oli vaan se, että herra Cobainilla oli jatkuvasti jotain biisejä syntymässä pääkopassaan, ja jos niitä satutaan narulle pistetään mutta ei silti julkaista, niin kyllä minä ainakin niitä haluan kuulla, kun sattuu Nirvana olemaan lempibändini. Ja kuten levyltä kuuluu, eivät ne todellakaan mitään huonoja biisejä olleet. "On niin nälkä, että minun perse syö minun housuja" -Dutteri
Pastilli? IHKK #3 |
paranoid android 29.11.2004 16:54:22 | |
---|
Antakaa huevoksen olla. Tämä on hyvä ja asiallinen thread ollut tähän asti! Nahkaliivit paukkuu. |
SuurSmurffi 29.11.2004 17:00:28 | |
---|
Sappy on tosiaan sama biisi kuin Verse Chorus Verse. Se alkuperäinen versio tuosta kipaleesta ja on huomattavsti hitaampi ja suttuisempi. Kolme eri versiota olen kuullut tuosta biisistä. mutta siis tossa kakkos cd;llä se verse chorus verse on täysin eri biisi?? |
Juugeli 29.11.2004 17:03:44 | |
---|
Antakaa huevoksen olla. Tämä on hyvä ja asiallinen thread ollut tähän asti! Hyvä idea! :D Ajauduin pahoille teille. Osaavatkos ihmiset jo valita omaa suosikkiplättyään tuosta boksista? Minulle on kyllä tuo ykkönen kolissut varmaan parhaiten, en tiedä. Aika tiukka kamppailu kakkosen kanssa, mutta ykkösellä kuitenkin enemmän minulle uusia raitoja. Ei kolmonenkaan kyllä mikään huono ole. "On niin nälkä, että minun perse syö minun housuja" -Dutteri
Pastilli? IHKK #3 |
Tympee Huttunen 29.11.2004 17:35:23 | |
---|
Olen kerrankin Huevoksen kanssa (ainakin melkein) samoilla linjoilla. Cobain ei olisi koskaan halunnut julkaista näitä nauhoja. Miksi ne siis nyt julkaistaan? Jos siellä nyt sitten on muutama hyvä kappale, niin oikeuttaako se ison boxin julkaisemiseen? Ajaahan tämä varmaan asiansa Nirvana-fanaatikoille ja toivonkin, että nyt on sitten se pöytälaatikko tyhjennetty. Jos taas parin vuoden päästä on taas "uutta" materiaalia luvassa, on hommassa paha kusettamisen maku. |
jhoik 29.11.2004 17:55:17 | |
---|
Olen kerrankin Huevoksen kanssa (ainakin melkein) samoilla linjoilla. Cobain ei olisi koskaan halunnut julkaista näitä nauhoja. Miksi ne siis nyt julkaistaan? Jos siellä nyt sitten on muutama hyvä kappale, niin oikeuttaako se ison boxin julkaisemiseen? Ajaahan tämä varmaan asiansa Nirvana-fanaatikoille ja toivonkin, että nyt on sitten se pöytälaatikko tyhjennetty. Jos taas parin vuoden päästä on taas "uutta" materiaalia luvassa, on hommassa paha kusettamisen maku. Huevoksen kanssa en ole samaa mieltä, mutta siinä olen samaa mieltä että tämän box-setin kokonaisuutta olisi kyllä voinut miettiä. Niitä nauhoja on olemassa ymmärtääkseni aikamoinen määrä, ja ennenjulkaisemattomia biisejä enemmän kuin noilla cd;llä on. Henkilökohtaisesti pidän todella turhina näitä demo-versioita jo julkaistuista biiseistä (lukuunottamatta joitain harvoja akustisia vetoja, tai täysin eri versioita alkuperäisistä). Jos tracklistingiä kattelee niin on aika paljon laitettu täytteeksi sellaisia kappaleita jotka on jo tehty, luultavasti paremminkin. Niitten laittaminen levylle tuo sille vain lisää hintaa. Muuten olen kyllä setin kannalla. Vapaata tilaa myytävänä. |
Stain 29.11.2004 20:37:45 (muokattu 29.11.2004 20:38:21) | |
---|
Ajaahan tämä varmaan asiansa Nirvana-fanaatikoille ja toivonkin, että nyt on sitten se pöytälaatikko tyhjennetty. Kyllä se taitaa alkaa olla aika tyhjä. Ainakin "ennenkuulemattomien" biisien suhteen.
Myytävänä iso pino lukion oppikirjoja Kuopiossa! Laita pikaviestiä jos tarvitset jonkun kirjan. |
Sliv 29.11.2004 21:42:04 | |
---|
Kyllä se taitaa alkaa olla aika tyhjä. Ainakin "ennenkuulemattomien" biisien suhteen. jep. tuskin enään uusia biisejä löytyy. joistain biiseistä on julkaisemattomia studiovetoja ja sitten tietysti jameja riittää. esim: dinner after jam ja se 2vk ennen cobainin kuolemaa tehty sessio. |
Huevos 29.11.2004 21:54:49 | |
---|
tämä boxi todistaa jälleen kerran sen, että fanittajille mikä tahansa, joka on laitettu oman suosikkibändin nimen alle menee läpi. |