Aihe: Maija Vilkkumaa
1 2 3 4 5 6 7 8
aziztcf
23.05.2006 14:34:55
Muuten olen tykännyt mutta eräs keikka ilosaaressa on jäänyt kaivelemaan, kun neiti esitti Martikaisen kanssa YUPn "Alla Jalavapuun"-biisin. Oli järkyttävää.
The truth ain't easy.
Cathi777
23.05.2006 21:48:54

Muuten olen tykännyt mutta eräs keikka ilosaaressa on jäänyt kaivelemaan, kun neiti esitti Martikaisen kanssa YUPn "Alla Jalavapuun"-biisin. Oli järkyttävää.

Itse kyllä tykkäsin tuosta, toimi oikeinkin mainiosti.
Only pop music can break my heart...
juuso a
25.09.2008 14:35:14

Nostoa. Maijalta tulossa uusi levy 1.10 ja kaikki biisit on kuunneltavissa ennakkoon Myspacessa.

http://fi.myspace.com/maijavilkkumaa
Juokaa ja polttakaa enemmän
Bluesmies
28.09.2008 18:45:06
Nostoa. Maijalta tulossa uusi levy 1.10 ja kaikki biisit on kuunneltavissa ennakkoon Myspacessa.

http://fi.myspace.com/maijavilkkumaa

Jahas, katsotaan. Edellisistä levyistä diggaan kovasti, tosi paljon hyviä biisejä.

1. Monopolii: aivan paska.
2. Luokkakokous: ihan ok.
3. Sut kuulen sut nään: ei tässä oo oikein mitään, mutta kyllä tän kuunteli.
4. Sirkus: ihan veikeä idea, mutta ei ei, ei lähde.
5. Kuiskaile suu: nyt alkaa jo iskeä epätoivo. Onko tämä levy aivan paska?
6. Sä kuolet: eih, onneton tekele.
7. Ai miten valo sattuu: tää ei aivan auennut.
8. Superpallo: levyn nimikkobiisi. En digannut yhtään.
9. Suojatiellä: tässä oli potentiaalia, mutta viimeinen silaus puuttui.
10. Riemulla: muuhun levyyn nähden parempaa keskitasoa.
11. Yöllä: Luokkakokous-biisin jälkeen levyn 2. paras kappale.

TOTAL: Karvas pettymys, odotukset oli korkealla. Luokkakokous ja Yöllä-biisit oli ihan jees, muut melko kehnoja. Näin tälläkertaa.
Juugeli
28.09.2008 19:06:07
Mun kone ei suostu edes pyörittämään noita myspace-kipaleita. No, Suojatiellä oli kyllä jo aika pettymys. Sen perusteella ei kyllä kiinnosta tuleva levykään. Ja viimeisin levy sentään oli minusta yksi vuosikymmenen parhaita levyjä eikä edellisetkään pöllömpiä.
A good song should make you wanna tap your feet and get with your girl. A great song should destroy copcars and set fire to the suburbs. I'm only interested in writing great songs. Tom Morello
Timesby
29.09.2008 22:10:47 (muokattu 29.09.2008 22:42:15)

Mun mielestä nää uudet biisit on ensikuuntelulla parempia kuin Se ei olekaan niin biisit. Tosin ei kyllä mitenkään vedä vertoja kolmen ekan levyn kappaleille. Plussaa kuitenkin siitä, että Maija ei ole jäänyt junnaamaan samaan muottiin, vaan taas on levy "tuoreen" kuuloinen.
Selvästi laulupainotteisempi levy kuin aiemmat. Enemmän nyansseja laulun soundissa, which is nice.
Rokki on kuitenkin tehty niin miljoona kertaa, joten jotain uutta pakko olla ainakin mun mielenkiinnon saamiseksi. Ja tässä levyssä on jotain sellaista kieroutta, että kyllä tekee mieli kuunnella kappaleet toistamiseenkin. Toisin oli Se ei olekaan niin levyllä. Tai sit silloin kun se julkaistiin en vaan ollut vastaanottavassa tilassa.

Edit: Riemulla räjäytti pankin!!! Mahtava biisi. Pakko hankkia tämä levy melkein vaan tän biisin takia :)
"Mr Rusk, You're not wearing your tie."
Hannubal
29.09.2008 22:34:07
Eka kuuntelukerta noista biiseistä oli mulle sellanen "mitä hemmettiä?!" fiilis. Tuntu et nyt on menty ihan progelinjalle. Mut nyt ne biisit alkaa oleen aika normaaleja. Soundin vain on erilainen ja varsinkin levyn keskivaiheilla on aika erilaista Maijaa mitä on totuttu. Sellasia laulunyansseilla leikittelyä ja erilaisia sanotuksia.
phren
30.09.2008 14:33:13
Riemulla räjäytti pankin!!! Mahtava biisi.

Mulla myös eka kuuntelulla iski tää biisi eniten. Nyt sieltä on löytynyt pari muutakin kivaa, mutta yleisesti ottaen liikaa on keskinkertaisia vetoja.
yellow
05.10.2008 13:20:45
Yhden biisin olen kuullut, oli siedettävä mikä on sekin saavutus tätä artistia koskien.
Ozzyneito
05.10.2008 16:23:07

Pari kertaa pyöräytin. Pointteja:

Kitarasaundit läpi levyn aika hirveät, en ymmärrä tätä suomen nykymuotia, että poppiin pitää laittaa paskasti ja paljon särötetyt kitarat. Monta hyvää kohtaa pilattiin huonoilla kitaroilla.

Alkupää oli aikasen kuraa. Kuiskaile Suu - Suojatiellä väliin mahtuvat levyn parhaat biisit. Myös Yöllä on aika toimiva. Sä kuolet sisältää kappaleen nimen laulun/huudon kohdalla levyn parhaat hetket.

Laulumelodiat ja sävellykset ovat keskimäärin hyviä, mutta lähinnä saundi/tuotantotekniset syyt eivät toimi. Riemulla on aivan hirveä tekele.
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
Kailis
05.10.2008 23:37:11 (muokattu 05.10.2008 23:37:33)

Yhden biisin olen kuullut, oli siedettävä mikä on sekin saavutus tätä artistia koskien.

Olin itsekin yllättynyt siitä miten hyvältä kuulosti. En ole oikein voinut sietää kyseistä artistia, mutta Riku Mattilan tuottamana kuulosti yllättävän hienolta.
Coran
06.10.2008 00:01:43
Nyt-liitteen Tero Valkonen tykkäili levystä viiden tähden verran: http://nyt.hs.fi/musiikki/artikkeli/1135239906880
Niin, Popeda on vähän sellainen Suomen Tool. Jos ei diggaa, nii ei vaan ymmärrä. -dixi19
Hannubal
08.10.2008 19:14:04
Uskoisin että tämä levy tuo lisää uusia Maija faneja, koska Maija on selvästi uudistunut. Rikun tuotanto on tuonut biiseihin uudenlaista soundia, joka eroaa aiempien levyjen vähän samanlaisesta kitararokista. Biisit muutenkin ovat sävellyksiltään erilaisia, ja niistä todellakin hehkuu nyt tekemisen riemu. Hienoa ettei Maija ole jäänyt paikoilleen tekemään sitä samaa mitä ennenkin.

Monopolii yllättää levyn avauksena Maijan korkealta tulevana ulosantina ja rokkaavalla soundilla. Tekstit kertovat pienestä lapsesta joka on huono häviäjä mutta kun kerran voittaa jotain, niin ei voisi onnellisempaa ihmistä olla.

Muita hienoja biisejä on ainakin Luokkakokous, Riemulla ja Sirkus. Kaikissa on ihan uudenlaista Maijaa, mutta hieno soundi.
monisto
10.10.2008 09:46:22
Muita hienoja biisejä on ainakin Luokkakokous

Äää. Kuulin kipaleen just ekan kerran. Tässä biisissä on sen luokan nostattava tunnelma ettei meinaa pysyä tuolissa kiinni. Tekis mieli ruveta ottamaan kaljaa. Ja Maija laulaa ton tekstin sillä tavalla että putoo melkein housut jalasta.
Shift happens.
Cathi777
12.10.2008 11:36:05

Tämä uusin levy yllätti kyllä täysin puskasta. En ole koskaan ollut kauhean Maijan musiikin fani enkä yhtään levyäkään ole omistanut, mutta tämä uusin levy on todella hieno levy. Sävellykset ja sovitukset ovat todella kohdallaan ja jotenkin saatu puristettua aivan uutta henkeä tähän koko meininkiin. Vaikka edelleen popmusiikin jäljillä kuljetaan, mutta nyt ei mennä sitä helpointa reittiä maaliin vaan on löydetty ihan uusia keinoja sinne pääsemiseksi. Selkeästi Maijan parhain levy ja tätä olen itsekin jaksanut kuunnella nyt useita kertoja ja koko ajan löytyy jotain uutta. Se on aina hienoa, kun joku sellainen, jolta ei mitään odota, pysty yllättämään.
Only pop music can break my heart...
Juugeli
13.11.2008 21:40:32
Perkele, pitääkö tää uus levy sittenki ostaa. Suojatiellä oli Maijan huonoin sinkku, mutta tää Luokkakokous onkin taas aika mahtava kappale. Vähän vaan vielä tökkii tuo Maija goes Queen-bridge.
A good song should make you wanna tap your feet and get with your girl. A great song should destroy copcars and set fire to the suburbs. I'm only interested in writing great songs. Tom Morello
Deep Shadow
14.11.2008 18:21:34
Tavastialla kävin katsomassa ja jotenkin yhdentekevän tuntuinen keikka oli. Ne muutamat vanhat hitit toimi, mutta muuten aika nihkeää... Mutta olen huomannut tämän ennenkin maijan keikalla. Jotenkin intensiteetti puuttuu...
Leuka maassa kohti uusia murheita
Antroid
15.11.2008 10:54:02 (muokattu 15.11.2008 11:01:14)
Aika pitkälti hirveitä noi uudet biisit, mitä nyt oon niitä kuullu. Joistain vanhoista biiseistä tykkään isostikin. Ärsyttää tossa Luokkakokouksessa toi The Crashiltä apinoitu kohta. En vaan pysty hyväksymään isoa naista laulamassa jostain luokkasormuksista. Ei pysty vaan. En kyllä varmaan kestäis vaikka laulaja ois 14.
Bluesmies
15.11.2008 12:20:04
Aika pitkälti hirveitä noi uudet biisit, mitä nyt oon niitä kuullu. Joistain vanhoista biiseistä tykkään isostikin. Ärsyttää tossa Luokkakokouksessa toi The Crashiltä apinoitu kohta. En vaan pysty hyväksymään isoa naista laulamassa jostain luokkasormuksista. Ei pysty vaan. En kyllä varmaan kestäis vaikka laulaja ois 14.

Missä kohtaa siinä on Crashilta apinoitu kohta?
viipu
18.12.2008 18:35:20
nyt on pakko sanoa suoraan. mulla on aversio sitä luokkakokous-biisiä kohtaan. aikuinen nainen maukumassa luokkasormuksista "aika kaaaaauniit.." ei kolahda yhtään. sävellystyönä silti melko siedettävä.

älkää nyt sit viitsikö leimata miksikään, vilkkumaa-vihaajaksi. ei-levyn olen soittanut melkein puhki pari vuotta sitten. paitsi se nimikkobiisi, kun sitä tuli vähän joka tuutista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)