Aihe: Hanoi Rocks-jossittelua
1 2 3 4 5 6 717 18 19 20 21
Danny s
03.12.2003 18:24:36
Kyllähän Michael Monroe asiaan ottaa kantaa esim. biisillään "too rich to be good", jossa laulaa "you can get away with murder too"

Mutta menneet on menneitä, ja mitä tulee Andyn hitteihin, niin ihmettelen vaan kun ne molemmat Michaelin kanssa julistavat sitä kuinka paljon on biisejä valmiina, ja silti eivät saa uuttaa levyä, sinkkua tai muuta aikaiseksi.

Ei sillä, hyvää kannattaa odottaa, ja yhdyn tuohon että Andyn biisejä tulisi olla enemmän..Voi olla että Michaelia korpeaa se, että Hanoin levyltä lohkaistu sinkku (A day, late a dollar short) oli "sattumalta" ainoa puhtaasti McCoy-biisi..

Aikaisemmat sinkut oli Monroe/Mccoy yhteistyötä..
Gypsy
03.12.2003 18:49:43
En nyt tiedä mitä Andy on viimeaikoina puhunut, mutta jossain haastattelussa Andy ja Mike sanoivat, että eivät ole Vincelle katkeria ja että onnettomuus olisi voinut sattua kelle tahansa heistä. Eikös ne ole vain suuttuneet tuolle levyn nimelle. En ole lukenut sitä Ilta-Sanomien juttua.

No ne andyn puheet ei kuitenkaan oo niin uusia juttuja, että liittyis tähän crue levyn nimeen. Monesti vaan paistaa andyn puheista katkeruus ja viha kun puhutaan vincestä.

"Mitä mieltä Razzle itse olisi" tai "minkä tuomion Razzle antaisi" on mun mielestä sitä samaa kahvipöytä-tason pohdiskelua, jossa Neilistä tehdään murhaajaa. Sellaistahan m-net on pullollaan.

Nimenomaan, sitähän se. Mä vaan veikkaisin niin. Razzlehan ei täällä kuitenkaan oo sanomassa mielipidettään.

Mitä vincen tuomioon yleisesti tulee niin se nyt on väärin, että rock-stara pystyy ostaan ittensä vapaaks. Enkä ymmärrä sitäkään, että vince vielä myöhemminkin on menny rattiin kännissä kun moni ei pysty istuun edes selvinpäin autoon tommosen tapahtuman jälkeen.
Blue Moon
03.12.2003 19:10:33 (muokattu 03.12.2003 19:11:37)

Gypsy: Ja jos jossitellaan, niin miksei jossitella sitä, että ehkä hanoin seuraava levy oliskin ollu niin uskomattoman paska, että sitä ei olis kuunnellu enää kukaan. Miten sitten muistettais Hanoi Rocks.

Mielenkiintoinen visio. Jos vähänkin kriittisesti pystyy / haluaa musiikkia tarkastella, niin oikeastaan jokaisen artistin tuotannosta löytyy enemmän tai vähemmän epäonnistuneita tekeleitä uran jossakin vaiheessa. Yleensä vaan halutaan muistaa ne paremmat hetket, mikä on ihan luonnollista. Niiden kautta artistin arvon itselleen kuitenkin yleensä määrittää ja melko vähän ne huonot hetket kokonaiskuvaan vaikuttavat.

"Vanhan" Hanoi Rocksin viimeiseksi albumiksi jäänyt "Rock'n'Roll Divorce" - live on hirveää kuraa takuulla jokaisen mielestä, pelkkä käsiinhajoavan bändin "viimeinen rahastus". Mike Monroen Jerusalem Slim oli sietämättömän surkea, samoin Andyn Shooting Gallery-yritelmä. Ei ne silti oo ainakaan multa vienyt mitenkään hohtoa pois niistä Hanoi Rocksin vanhoista, hyvistä levyistä ja miksi niiden pitäisikään. Eikä ne vanhat, hyvät levyt tee noista esimerkeistäni yhtään vähemmän surkeita levyjä kuin ne ovat.

Lisään vielä tohon sun ajatusleikkiisi sen verran, että mitä jos se Hanoi Rocksin viimeinen levy olisi tosiaan ollut umpisurkea ja myynytkin helvetin hyvin ja Hanoi Rocks olisi tänä päivänä esim. KISS:in tapainen stadion-tason parodia rock-yhtyeestä? (anteeksi kaikki KISS-fanit)
- It's been a long time coming -
Danny s
03.12.2003 19:38:02
Joo ja eikö Neil ollut tuomittu kahdesti rattijuopumuksesta ennen ko. tapausta?!
Gypsy
03.12.2003 19:41:50 (muokattu 03.12.2003 19:43:18)
Mielenkiintoinen visio. Jos vähänkin kriittisesti pystyy / haluaa musiikkia tarkastella, niin oikeastaan jokaisen artistin tuotannosta löytyy enemmän tai vähemmän epäonnistuneita tekeleitä uran jossakin vaiheessa. Yleensä vaan halutaan muistaa ne paremmat hetket, mikä on ihan luonnollista. Niiden kautta artistin arvon itselleen kuitenkin yleensä määrittää ja melko vähän ne huonot hetket kokonaiskuvaan vaikuttavat.

Mutta entäpä jos se ei oliskaan ollu yhen levyn mittanen huono hetki. Jos se oliskin ollu huono vuosikymmen. Jos hanoilta oliskin tullu kolme tai vaikka viis täysin surkeeta levyä ja keikat olis vetäny 50 tyyppiä/keikka. Huipullahan on paras lopettaa, jää ihmisille hyvä maku bändistä. Hanoi nyt ei kuitenkaan parhaassa terässään lopettanu, mutta ei homma loppunu ihan liian myöhäänkään. Ja se välttämättä vaikuttaa siihen, mitä ihmiset bändistä ajattelee jos viimeset kymmenen vuotta on ollu surkeeta. Kyllä se vaan vaikuttaa legendojen syntymiseen, missä vaiheessa bändi hajoo tai ihminen kuolee. Mutta ei tietenkään huonot viimeset ajat tee ite niitä edeltäneistä levyistä sen huonompia.

Lisään vielä tohon sun ajatusleikkiisi sen verran, että mitä jos se Hanoi Rocksin viimeinen levy olisi tosiaan ollut umpisurkea ja myynytkin helvetin hyvin ja Hanoi Rocks olisi tänä päivänä esim. KISS:in tapainen stadion-tason parodia rock-yhtyeestä? (anteeksi kaikki KISS-fanit)

No se nyt varmasti vaikuttaa ihmisten mielipiteisiin ja ajatuksiin bändistä. Ympäri maailmaa on kiss fanitkin nykyään vittuuntuneita kissille. Enkä itekkään kato kovin hyvällä kissin nykyistä touhua. Jos hanoille olis käyny samanlailla niin surkee homma. Mielluummin muistan hanoin semmosena mikskä se jäi.

Ja jos multa kysytään, niin hanoin uudelleentuleminen on huono homma niinkun uudelleentulemiset aina tuppaa oleen.
Jani The Rock
03.12.2003 19:44:25

Kysynpä vaan, että minkä vitun takia Andy ei saisi olla vihainen sille Vince Neilin -kusipäälle? Siksikö, kun "se on jo maksanut velkansa yhteiskunnalle ja sellaista nyt vaan sattuu"?

Olen mäkin vihainen ja katkera monille ihmisille, vaikkeivät ne ole edes välillisesti/välittömästi olleet osallisina tuntemieni ihmisten kuolemiin.
Lowriding appeals to bad dudes.
Blue Moon
03.12.2003 19:55:19

Gypsy: Mutta entäpä jos se ei oliskaan ollu yhen levyn mittanen huono hetki. Jos se oliskin ollu huono vuosikymmen. ---

Kyllähän tossa perää on. (lainasin vaan pätkän)

Ja jos multa kysytään, niin hanoin uudelleentuleminen on huono homma niinkun uudelleentulemiset aina tuppaa oleen.

En mäkään mitenkään innoissani ole, tosin mitäpä sillä väliä on. Jos jengi tykkää ja jonkinlaista menestystäkin tulee, niin mikäs siinä. Onhan niillä oikeus rokata siinä missä muillakin ja käyttää tuota nimeä. Oikeastaan aika rohkea veto, kun jengi automaattisesti (ja ihan oikeutetusti IHMO) vertaa niitä siihen "vanhaan" Hanoi Rocksiin.
HaloOfFlies
03.12.2003 19:55:27

mitä jos se Hanoi Rocksin viimeinen levy olisi tosiaan ollut umpisurkea ja myynytkin helvetin hyvin ja Hanoi Rocks olisi tänä päivänä esim. KISS:in tapainen stadion-tason parodia rock-yhtyeestä? (anteeksi kaikki KISS-fanit)

Tuollaisen kommentin jälkeen sietääkin pyydellä anteeksi. No ei vaan... Kyllähän Kiss on juuri sellaiseksi viimeisen parin-kolmen vuoden aikana muuttunut. Peter Crissin ero/erottaminen yhtyeestä (ihan miten vaan asiaa katsoo) "sopimuskiistojen" takia kesken "jäähyväis"kiertueen, tilalle Eric Singer jolle vaan kylmästi Peterin meikit naamaan ja tukka mustaksi. Ilmoitus, että jäähyväiskiertue olikin pelkkä vitsi ja viimeisenä silauksena Tommy Thayerin pestaaminen Acen tilalle ja vieläpä Acen meikeissä. Nuo temput syövät uskottavuutta fanien silmissä kieltämättä. Silti on kuitenkin vaikea kuvitella Hanoi Rocksia samanlaisessa asemassa. Ja niille, jotka luulevat että Razzlen kuolema hajotti bändin: se oli Rene Berg joka siihen hajoamiseen johti. Mies käytti huumeita kun muut yrittivät päästä kuiville ja oli vielä kaiken lisäksi pedofiili. Joten ainakin mun mielestäni Rene Berg oli se oikea syyllinen Hanoi Rocksin hajoamiseen.
With the lights out it's less dangerous, here we are now, entertain us
Blue Moon
03.12.2003 20:10:28 (muokattu 03.12.2003 20:20:41)

Tuollaisen kommentin jälkeen sietääkin pyydellä anteeksi.

Oukei. Mulla vaan tulee Kissistä mieleen lähinnä viimeistä piirtoa myöten taidokkaasti laskelmoitu tuote, joka erehdyttävästi näyttää ja kuulostaa rockyhtyeeltä - ja jopa arvostan sitä sellaisena. ;-) No eihän tää ketju KISS:istä ollut, sorry again.
Gypsy
03.12.2003 20:20:05 (muokattu 03.12.2003 20:21:22)
Kysynpä vaan, että minkä vitun takia Andy ei saisi olla vihainen sille Vince Neilin -kusipäälle? Siksikö, kun "se on jo maksanut velkansa yhteiskunnalle ja sellaista nyt vaan sattuu"?

No siihen vaikuttaa moni asia. Tai tietysti onhan andylla oikeus olla vihanen siitä vaikka mulle, mutta mä en sitä ymmärrä. Vincellä oli kuitenkin uus auto ja razzlehan oli automiehiä. Matka ei ollu pitkä mutta oli kuitenkin pakko lähtee ajaan kännissä lyhytkin matka. Kumpikin kuitenkin oli koko hommassa täysillä mukana, ja vaikka oikeuden näkökulmasta juttu onkin niin, että vince oli vastuussa kyydissäolijoista, niin razzle kuitenkin ties tasan tarkkaan, että vince oli kännissä ja kyllä jokainen tietää miten alkoholi ja autolla ajaminen sopii yhteen.

No, ite en kuitenkaan edes usko, että alkoholilla oli osuutta onnettomuuteen. Täähän on vaan se mistä puhutaan. Ja pidänkin sitä vaan vincen syyllistämisenä. Jos kuitenkin ajatellaan, että lähettiin testaan vincen uutta panteraa, niin ajetaanko sillon 40 alueella neljääkymppiä? Tuskimpa. Ja nimenomaan pidän ylinopeutta syynä. Ja kun ajetaan hirveetä ylinopeutta mutkassa olevaan liukkaaseen kohtaan niin se on aika sama onko alkoholia veressä vai ei. Sillon lähti auto käsistä.

Toi vastuu juttu ei mun mielestä kerro mitään. Jos esim rakennustyömaalla tyyypit ei pidä kypärää (ja eihän ne ikinä pidäkkään), niin jos sitten päähän jollain kolahtaakin, niin en oikeen voi sanoo vastuunhaltijaa, eli työnjohtajaa murhaajaks.

Mikäs sut saa vihaamaan vincee? Vähän samaan sävyyn se andykin välillä vincestä puhuu.
Peter Gunn
03.12.2003 20:21:33

No ne andyn puheet ei kuitenkaan oo niin uusia juttuja, että liittyis tähän crue levyn nimeen. Monesti vaan paistaa andyn puheista katkeruus ja viha kun puhutaan vincestä.

No eikö tuossa pätkässä juuri mainita tuo levyn nimi.

http://www.iltasanomat.fi/arkisto/uutinen.asp?id=676120

Lehtiversiota en ole lukenut joten en tiedä mitä muuta siinä puhutaan.
Peter Gunn
03.12.2003 20:26:12 (muokattu 03.12.2003 20:27:32)

No siihen vaikuttaa moni asia. Tai tietysti onhan andylla oikeus olla vihanen siitä vaikka mulle, mutta mä en sitä ymmärrä. Vincellä oli kuitenkin uus auto ja razzlehan oli automiehiä. Matka ei ollu pitkä mutta oli kuitenkin pakko lähtee aj.............................utta syynä. Ja kun ajetaan hirveetä ylinopeutta mutkassa olevaan liukkaaseen kohtaan niin se on aika sama onko alkoholia veressä vai ei. Sillon lähti auto käsistä.

Eli sanot että oli Razzlen vika, että meni juopon kyytiin ja sitten sanot, että Vince ei ollut kännissä. Sinun mielestäsi ylinopeus on sallittua?

Toi vastuu juttu ei mun mielestä kerro mitään. Jos esim rakennustyömaalla tyyypit ei pidä kypärää (ja eihän ne ikinä pidäkkään), niin jos sitten päähän jollain kolahtaakin, niin en oikeen voi sanoo vastuunhaltijaa, eli työnjohtajaa murhaajaks.
Miten tämä liittyy mitenkään edelliseen?
Danny s
03.12.2003 20:32:44
Uusi Hanoi on mun mielestä ihan cool, niin kauan kun rumpuja soittaa Lacu "ultimate rock n'roll" Lahtinen

Naurakaa vaan mutta suomen kovin rokkipumppu se nyt on koska tahansa.. (siis tarkoitan vaan, että kun porukka haukkuu Hanoita, tulisi ottaa huomioon, ettei Suomesta juuri löydy minkäänlaista vastusta)
Blue Moon
03.12.2003 20:39:57 (muokattu 03.12.2003 20:40:34)

Naurakaa vaan mutta suomen kovin rokkipumppu se nyt on koska tahansa.. (siis tarkoitan vaan, että kun porukka haukkuu Hanoita, tulisi ottaa huomioon, ettei Suomesta juuri löydy minkäänlaista vastusta)

Ei oo mitään syytä nauraa. Sä oot hyvin pitkälle oikeassa, IHMO. Kyllähän bändi tavallaan kärsii siitä, että sitä aina verrataan "siihen vanhaan Hanoi Rocksiin" ja niihin "vanhoihin hyviin aikoihin". Ainakin tällaiset vanhat pierut kuin mä tehdään niin.
superfly
03.12.2003 20:47:39
Uusi Hanoi on mun mielestä ihan cool, niin kauan kun rumpuja soittaa Lacu "ultimate rock n'roll" Lahtinen

Eilen kuuntelin Hanoin treenejä Tampereella ja ei ollut kaunista se. Käsittämättömän hirveillä saundeilla veteli Andy ja todella lujaa päin seiniä. Ei se ole soittaja kovin kummonen. Parhaat päivät takana?
Harppu on alaston piano
Gypsy
03.12.2003 20:56:34 (muokattu 03.12.2003 20:57:57)
No eikö tuossa pätkässä juuri mainita tuo levyn nimi.

http://www.iltasanomat.fi/arkisto/uutinen.asp?id=676120

Lehtiversiota en ole lukenut joten en tiedä mitä muuta siinä puhutaan.

Kyllä mainitaan, mutta kun mä en puhu tosta pätkästä vaan andyn puheista yleensä ja jo ennen sitä kun tää crue lätty oli edes suunnitteluasteella.

Eli sanot että oli Razzlen vika, että meni juopon kyytiin ja sitten sanot, että Vince ei ollut kännissä. Sinun mielestäsi ylinopeus on sallittua?

En sanonu, että vince ei ollu kännissä, koska olihan se kännissä oli onnettomuuden syy sitten alkoholi tai ylinopeus. Mä sanoin, että alkoholilla ei mun mielestä edes ollu osuutta siihen mitä tapahtu ja tarkotan sillä sitä, että sama olis tapahtunu niissä vauhdeissa ja niissä olosuhteissa vaikka vince ei olis ollu kännissä. Ja ei tietenkään ylinopeus oo sallittua. Se nyt vaan on fakta, että rock staroilla ja näyttelijöillä ja kaikilla on nopeita autoja ja ne ajaa niillä myös kovaa. Razzlekaan tuskin pisti vastaan, että ajetaan kovaa. Ja vielä kun oltiin uutta panteraa testaamassa. Ja tekeekö ylinopeus vincestä huonomman ihmisen mitä razzle oli. Razzlekaan tuskin automiehenä ajeli nopeusrajotuksien mukaan.

Miten tämä liittyy mitenkään edelliseen?

Liittyy sillälailla, että oikeus kattoo kaikennäköset vastuukysymykset tarkasti. Ja oikeus tuomitsee työnjohtajan eli vastuuhenkilön siitä, jos työntekijä ei pidä kypärää ja työntekijä kuolee sen takia. Mä taas voin sanoo, että vaikka työnjohtajalla onkin vastuu, niin jokaisen aikuisen ihmisen pitää tajuta, että työnantajan vastuu ei kuitenkaan estä jotain tippumasta päähän. Jos et ite omasta halusta pistä kypärää päähän niin aika turha lähtee syytteleen jälkeenpäin ketään vaikka kuinka vastuu oliskin jollain.

Ja kyllä mä tiedän, että ei suomessa muita kunnon rock bändejä ole kun uus hanoi. Se ei kuitenkaan muuta mun mielipidettä uudelleentulemisista.
HaloOfFlies
03.12.2003 21:33:47

Oukei. Mulla vaan tulee Kissistä mieleen lähinnä viimeistä piirtoa myöten taidokkaasti laskelmoitu tuote, joka erehdyttävästi näyttää ja kuulostaa rockyhtyeeltä - ja jopa arvostan sitä sellaisena. ;-) No eihän tää ketju KISS:istä ollut, sorry again.

Kyllähän se sitä onkin. Näyttää rock-yhtyeeltä ja kuulostaa siltä, miltä rock-yhtyeen pitää kuulostaa. Kiss Alive Forever-kirjassa muuten sanotaan, että vuonna 1973 Kiss oli Jethro Tullin ja Creamin kaltainen jammailubändi. Eli pitkiä biisejä ja paljon jammailua keikalla, aivan erilainen Kiss kuin se minkä me olemme oppineet tuntemaan. Minä oon ollut Kiss-fani jo 20 vuotta ja arvostan itsekin sitä, että Kiss näyttää ja kuulostaa aidolta, vaikka takana onkin jyllännyt melkoinen markkinointikoneisto, joka on suoltanut ulos mitä ihmeellisimpiä oheistuotteita televisioista ruumisarkkuihin. Mutta se Kissistä, Hanoistahan tässä ketjussa puhutaan.
With the lights out it's less dangerous, here we are now, entertain us
M-Juhana
03.12.2003 21:49:01

Eilen kuuntelin Hanoin treenejä Tampereella ja ei ollut kaunista se. Käsittämättömän hirveillä saundeilla veteli Andy ja todella lujaa päin seiniä. Ei se ole soittaja kovin kummonen. Parhaat päivät takana?

Tätä vähä olen ajatellutkin, en ole nykyistä Hanoita livenä nähnyt, mutta kun herran kävelyä kattelee, niin mitenkähän tosiaan käy soitto? Kyllä Andy nuorena oli aika villi kepittäjä livenä, taimi oli just ja kahden kitaran riffittely Nassen kanssa oli oikeasti jotain uutta silloin. Mutta aikansa kutakin sano pässi ....
Who the fuck is Mick Jagger...
superfly
03.12.2003 22:46:48
Nyt ei ollut kyllä taimista tietoakaan ja oikea nuotti oli myös aika lailla hakusessa.
Harppu on alaston piano
moikki
04.12.2003 11:14:42

En sanonu, että vince ei ollu kännissä, koska olihan se kännissä oli onnettomuuden syy sitten alkoholi tai ylinopeus. Mä sanoin, että alkoholilla ei mun mielestä edes ollu osuutta siihen mitä tapahtu ja tarkotan sillä sitä, että sama olis tapahtunu niissä vauhdeissa ja niissä olosuhteissa vaikka vince ei olis ollu kännissä. Ja ei tietenkään ylinopeus oo sallittua. Se nyt vaan on fakta, että rock staroilla ja näyttelijöillä ja kaikilla on nopeita autoja ja ne ajaa niillä myös kovaa. Razzlekaan tuskin pisti vastaan, että ajetaan kovaa. Ja vielä kun oltiin uutta panteraa testaamassa. Ja tekeekö ylinopeus vincestä huonomman ihmisen mitä razzle oli. Razzlekaan tuskin automiehenä ajeli nopeusrajotuksien mukaan.

Jos kerran kyseessä oli uusi urheiluauto niin kyllä se olis käsissä pysynyt vaikka tiessä oliskin liukas kohta joten luulisin että kyllä se alkoholi vähän vaikutti siihen miten se auto pysyy käsissä. Jos vince olisi ollut selvinpäin niin ei auto olisi välttämättä ollut ulkona ellei sitten oo ihan paska kuski.

On nimittäin tullut noilla paskoilla vanhoilla autoillakin ajettua aika helvetin lujaa hiekkatiellä mutkaan...
Let`s rock like fuck! by Mike Monroe
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)