ozz3 10.09.2007 09:02:47 | |
---|
Kopioin tähän oman postaukseni tuolta varsinaisesta keikkatopiikista. Olihan keikka. Iggy on eläin, aivan mahtava esiintyjä! Kuinka moni kuusikymppinen riehuu tuolla lailla ja crowdsurffailee (tuli herraa kannateltuakin kun se yleisöön sukelsi)? Muu bändi oli vähäeleisempi, mutta perhanan tiukka, erityisesti miellyin Mike Wattin bassotyöskentelyyn. Settilistasta ei varmaan tarvitse paljon puhua, Fun House tuli kokonaan, eikä muissakaan valinnoissa ollut valittamissa, vaikka Raw Powerin biisejä kaipailisin edelleen ... syy biisien soittamattomuuteen on kuitenkin selvä. Kentällä oli asiaankuuluva meininki, mutta katsomot kumman flegmaattisia .. ehkä ne olivat sitten vanhempien ihmisten kansoittamia. Kumman tyhjää tuntui myös olevan, vaikka Lippupalvelun sivu vakuutti vielä viime viikolla parhaiden paikkojen löytyvän aivan takakaarteesta. No, paikalla olleet tietävät mitä saivat ja muualla venyneet eivät tiedä mitä missasivat. Koskaan ei nimittäin tiedä milloin tämän herkun saaminen loppuu. Iggy tuntuu ainakin eilisen perusteella kuitenkin jaksavan ikuisesti. Setti (pitäisi olla oikein) 1. Loose 2. Down On The Street 3. 1969 4. I Wanna Be Your Dog 5. T.V. Eye 6. My Idea Of Fun 7. Dirt 8. Real Cool Time 9. No Fun 10. 1970 11. Fun House 12. L.A. Blues 13. Skull Ring -------------------------------- 14. Not Right 15. Little Electric Chair 16. I Wanna Be Your Dog (reprise) M.A.C.H.O. # 15_"WRONG!" | MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 | V.L.K #39 |
Artist 10.09.2007 09:03:56 (muokattu 10.09.2007 09:13:54) | |
---|
Loisto keikka, olen ihan mustelmilla ja niska kipeänä, plus että Iggy hyppäsi päälleni! :D Raw Poweriltahan ei ollut "lupa" odottaa mitään kappaletta tuolla keikalla soitettavan, Williamsonin tultua bändiin alkoivat hommat varsinkin Ron Ashetonin kannalta mennä huonompaan suuntaan, ja ihan ymmärrettävää ettei Ron halua Iggyn ja Williamsonin duunaamia kappaleita soittaa. Edit: Mike Watt oli hankkiutunut eroon viiksistä, siitä ehdottomasti miinusta. Toinen edit: Vai oliko niin että Dave Alexander oli estynyt ja jonkun piti hoitaa bassot ja Ron oli paras mitä löyty Dave Alexander oli erotettu The Stoogesista hyvän aikaa ennen kuin Raw Powerista edes puhuttiin. Useampikin tyyppi yritti tuurata bassossa, lopuksi James Williamson astui remmiin... ja periaatteessa kai Stooges ehti hajotakin, jonka jälkeen Iggy & James lähtivät lontooseen tekemään Raw Poweria ja joskus esituotantovaiheessa soittivat Ashetonit paikalle, kun sopivia taustamuusikoita ei Lontoosta löytynyt. "It's in the water baby, it's in the pills that pick you up" |
Gardiner 10.09.2007 09:07:10 | |
---|
Mulle on jäänyt sellainen mielikuva, että "Raw Power" oli enempi Iggyn ja Williamsonin juttu, jota ei kuitenkaan ilman Ashetoneja olis saatu tehtyä. Ashetonin veljekset on lajissaan tiukkoja rock ukkoja, onhan ne kaivettu hommiin taas 2000 luvulla. Ja täytyy sanoo et " Kyä lähtee". Raw Power aika tais olla melko sekavaa soutelua. David Bowienkin juttu tais se olla. Tosiaan ilman Ashetoneja ei kuitenkaan komppi kulkis silleen luulen mä. Ne biisit yllättäen rullaa hiton hienosti, rujolla tyylillä tosin mut niis on sitä "Svengii" mitä hyvään rokkiin tarvitaan. "White collar conservatives, pointing their plastic fingers at me, hoping, that my kinds would die" Jimi Hendrix ...,se äänteli omalla tavallaan: |
Gardiner 10.09.2007 09:12:06 | |
---|
.. ehkä ne olivat sitten vanhempien ihmisten kansoittamia. Iggy tuntuu ainakin eilisen perusteella kuitenkin jaksavan ikuisesti. Olihan tosiaan keikka. Jos kuuskymppinen Iggy piti moista rähinää niin olikohan ne katsomon "vanhukset" kaheksankyt plus senioreita. :) "White collar conservatives, pointing their plastic fingers at me, hoping, that my kinds would die" Jimi Hendrix ...,se äänteli omalla tavallaan: |
Frusci-ante 10.09.2007 12:17:00 | |
---|
Oli huippu keikka. En tosin osaa sanoa oliko parempi tai huonompi kuin 2006 vuoden Tampereen keikka, koska omalla kohdalla viimeksi mainittu oli tosi kova. Syy siihen on myös se, että se oli ensi kerta kun näin Iggyn livenä, joten toinen keikka ei tarjonnut samallaista yllätystä. Yleisöön sukellus tuli toki todella positiivisena yllätyksenä, koska en ole kyseistä "tapahtumaa" kenenkään maailmantähden kohdalla aiemmin todistanut. Mutta ei voi muuta kuin ihmetellä Iggyn mieletöntä energiaa. |
the Gas Fuzz 11.09.2007 05:55:03 | |
---|
Keikka oli ihan kunnon punk-rokkia. Pesi vuodentakaisen keikan komeasti. |
Gardiner 13.09.2007 13:29:22 | |
---|
Loisto keikka, Dave Alexander oli erotettu The Stoogesista liiallisen päihteitten käytön takia hyvän aikaa ennen kuin Raw Powerista edes puhuttiin. Jos saa keengää stoogeista läträämisen takia on se jo huolta herättävää heebon hyvinvoinnin kannalta. En tiä onko totta mut joskus joku kerto legendaa et Dave Alexander oli aatellu tehä Henrixit stagella ja sytyttää basson tuleen, noin niinku showtemppuna. Lopputulema oli et jäbän omat kledjut sytty tuleen ja show sai ihan uusia käänteitä. Hesan keikalla kyl basso toimi. Tollasessa jyrässä se on oikeestaan tosi tärkee instrumentti, hyvät rock basistit on harvinaisii helmii. "White collar conservatives, pointing their plastic fingers at me, hoping, that my kinds would die" Jimi Hendrix ...,se äänteli omalla tavallaan: |
Artist 13.09.2007 13:32:46 | |
---|
Jos saa keengää stoogeista läträämisen takia on se jo huolta herättävää heebon hyvinvoinnin kannalta. Lähinnä kai läträsi keikkajännitykseen niin ettei enää lavalla muistanut miten biisit menee. Ron Ashetonin kertomaa, en nyt muista mistä kirjasta/haastattelusta. Mutta hengestäänhän Dave Alexander pääsikin jo varsin nuorena. En tiä onko totta mut joskus joku kerto legendaa et Dave Alexander oli aatellu tehä Henrixit stagella ja sytyttää basson tuleen, noin niinku showtemppuna. Lopputulema oli et jäbän omat kledjut sytty tuleen ja show sai ihan uusia käänteitä. Voin vain kuvitella... Hesan keikalla kyl basso toimi. Tollasessa jyrässä se on oikeestaan tosi tärkee instrumentti, hyvät rock basistit on harvinaisii helmii. Mike Watt on kyllä taitava ja varsin arvostettu basisti. Ainoa vaan, että Weirdness lätyllä on miksattu kuulumattomiin ja äänityksissä Iggy oli käskenyt sen soittaa yksinkertaisemmin kuin tavallisesti. Mutta joo, keikalla kyllä homma skulasi, tosin ihan ekassa biisissä en meinannut aluksi edes bassoa kuulla (mikä on vähän hälyyttävää, kun äijä kuitenkin veti kahden ampegin rantasaunan läpi). "Is she really going out with him?" |
Gardiner 13.09.2007 13:46:31 | |
---|
tosin ihan ekassa biisissä en meinannut aluksi edes bassoa kuulla (mikä on vähän hälyyttävää, kun äijä kuitenkin veti kahden ampegin rantasaunan läpi). Kuulonhuoltoliiton doktori vois jo KOVALLA ÄÄNELLÄ kysästä et KUULUUKO TÄMÄ. :D jos kiukaassa on tökyä niin kaks rantasaunaa taitas riittää jäähalliin ilman PA.takin. "White collar conservatives, pointing their plastic fingers at me, hoping, that my kinds would die" Jimi Hendrix ...,se äänteli omalla tavallaan: |
rybk 13.09.2007 15:27:45 | |
---|
Kuulonhuoltoliiton doktori vois jo KOVALLA ÄÄNELLÄ kysästä et KUULUUKO TÄMÄ. :D jos kiukaassa on tökyä niin kaks rantasaunaa taitas riittää jäähalliin ilman PA.takin. Ja sillon oli varmaan vielä enemmän tökyä kun J. Mascis vielä soitti Stoogesissa Wattin kanssa. Tossa on muuten Andyn näkemys nyky-Stoogeista. Kysymys: Mitä pidit Iggyn konsertista? Rock & Roll Vastaus: Mun mielestä Iggy oli yhtä fantastinen kun aina. Mut mä valehtelisin, jos mä sanoisin, että mä olin tyytyväinen sen taustabändin esiintymiseen. En tiä kuka vetäis Mike Wattia paremmin tossa pumpussa mutta ei Sam Yaffa ainakaan... On kioski ohimolohkossain Rosalyn Carterin muotoinen.
Für ich niemals, niemals schlafe einsam. |
Gardiner 13.09.2007 15:31:59 | |
---|
Kysymys: Mitä pidit Iggyn konsertista? Rock & Roll Vastaus: Mun mielestä Iggy oli yhtä fantastinen kun aina. Mut mä valehtelisin, jos mä sanoisin, että mä olin tyytyväinen sen taustabändin esiintymiseen.
Andy tietty tarkotti et Iggyl oli joskus mualiman kiertueel parempi skeban skulaaja messis. :) "White collar conservatives, pointing their plastic fingers at me, hoping, that my kinds would die" Jimi Hendrix ...,se äänteli omalla tavallaan: |
Artist 13.09.2007 15:34:25 | |
---|
Ja sillon oli varmaan vielä enemmän tökyä kun J. Mascis vielä soitti Stoogesissa Wattin kanssa. Itse asiassa J. Mascis taisi soittaa Asheton, Asheton, Mascis, Watt kokoonpanossa ja kai joissain muissa systeemeissä Stooges covereita, ei käsittääkseni missään vaiheessa varsinaisesti Stoogesissa...
Tossa on muuten Andyn näkemys nyky-Stoogeista. Kysymys: Mitä pidit Iggyn konsertista? Rock & Roll Vastaus: Mun mielestä Iggy oli yhtä fantastinen kun aina. Mut mä valehtelisin, jos mä sanoisin, että mä olin tyytyväinen sen taustabändin esiintymiseen. En tiä kuka vetäis Mike Wattia paremmin tossa pumpussa mutta ei Sam Yaffa ainakaan... No, Sam Yaffa on kyllä mitä mainion rokkibasisti myös, mutta hakoteillähän Andy on tuon näkemyksensä kanssa mielestäni on, vaikka aikanaan varsin hyvässä Iggyn taustabändissä soittikin. "Is she really going out with him?" |
Blue Moon 13.09.2007 15:35:12 | |
---|
Andy tietty tarkotti et Iggyl oli joskus mualiman kiertueel parempi skeban skulaaja messis. :) Jees, vaatimattomuus kaunistaa. =) |
Gardiner 13.09.2007 15:43:03 | |
---|
Jees, vaatimattomuus kaunistaa. =) Nii onkii, kysy vaik Brownin Jamekselta tai Bo Didlilt. Tai Reetult. "White collar conservatives, pointing their plastic fingers at me, hoping, that my kinds would die" Jimi Hendrix ...,se äänteli omalla tavallaan: |
rybk 13.09.2007 16:09:33 | |
---|
Itse asiassa J. Mascis taisi soittaa Asheton, Asheton, Mascis, Watt kokoonpanossa ja kai joissain muissa systeemeissä Stooges covereita, ei käsittääkseni missään vaiheessa varsinaisesti Stoogesissa...
No, Sam Yaffa on kyllä mitä mainion rokkibasisti myös, mutta hakoteillähän Andy on tuon näkemyksensä kanssa mielestäni on, vaikka aikanaan varsin hyvässä Iggyn taustabändissä soittikin. Joo, ei siinä Samissa mitään vikaa mutta Mike Watt on legenda jo eläessään. Täytyy varmaan Samin lavakunto mennä tsekkaan tonne NY Dollsin keikalle, jos jaksaa... On kioski ohimolohkossain Rosalyn Carterin muotoinen.
Für ich niemals, niemals schlafe einsam. |
Dull Finn 14.09.2007 14:18:32 (muokattu 14.09.2007 14:20:50) | |
---|
ei kannata sotkea Samia tähän ton Antin höpinöiden takia. Ei varmaan promitiivinen ja tukevahko Ron Asheton täytä Hulkon tyyli(!!!!)vaatimuksia, mutta antaa ukon höpistä. Itsellään on nykyHanoissa aika hukassa biisinteko, väkisin yrittävät hittikertsejä... Mutta kyllä Paul Trynka tylysti lyttää tuon A Hulkon kokoaman Iggy-bändin tuoreehkossa Pop-elämänkerrassaan. suunnilleen että "tukkabändi", peukut alas, eikä juuri muuta kommenttia. Itse diggaan kyllä niistä livejutuista joita olen heiltä kuullut/nähnyt |
Abysmal 14.09.2007 14:55:45 | |
---|
ei kannata sotkea Samia tähän ton Antin höpinöiden takia. Ei varmaan promitiivinen ja tukevahko Ron Asheton täytä Hulkon tyyli(!!!!)vaatimuksia, mutta antaa ukon höpistä. Itsellään on nykyHanoissa aika hukassa biisinteko, väkisin yrittävät hittikertsejä... Mutta kyllä Paul Trynka tylysti lyttää tuon A Hulkon kokoaman Iggy-bändin tuoreehkossa Pop-elämänkerrassaan. suunnilleen että "tukkabändi", peukut alas, eikä juuri muuta kommenttia. Itse diggaan kyllä niistä livejutuista joita olen heiltä kuullut/nähnyt Olet lukenut Trynkan Iggy-kirjan? Mitäs pidit, olisiko kannattava ostos? |
Sarko 14.09.2007 15:29:04 | |
---|
Meikästä Ashetonin veljesparin soitossa ei ole koskaan ollut mitään vikaa: Ei hienostelua, ei nypläystä eikä juurikaan mitään tekniikkaa, vaan puhdasta urbaania vieraantumista, nyrjähtänyttä näkemystä mustasta rytmimusiikista ja Detroitilaista hampurilaismentaliteettia. Hlö.Koht. olen valmis nostamaan Ron Ashetonin maailman parhaan kitaristin pallille, uskomaton näkemys ja estetiikka. Tämähän oli vain fanipojan näkemys maailman parhaan rock-yhtyeen kantavista voimista. Tsäpätitsäijjää |
tonyonly 16.09.2007 11:20:13 | |
---|
Ja sillon oli varmaan vielä enemmän tökyä kun J. Mascis vielä soitti Stoogesissa Wattin kanssa. Tossa on muuten Andyn näkemys nyky-Stoogeista. Kysymys: Mitä pidit Iggyn konsertista? Rock & Roll Vastaus: Mun mielestä Iggy oli yhtä fantastinen kun aina. Mut mä valehtelisin, jos mä sanoisin, että mä olin tyytyväinen sen taustabändin esiintymiseen. En tiä kuka vetäis Mike Wattia paremmin tossa pumpussa mutta ei Sam Yaffa ainakaan... En tiedä sitten josko Andy vastaa sanasta sanaan aina samalla lailla kun kyse on Iggystä, mutta ylläolevan hän sanoi ihan sanasta sanaan taustabändistä jonka kanssa Iggy soitti ennen Ashetoneja Iggy Pop & The Stooges nimellä mm. Saksassa. Vietävästi harmittaa kun meni nyt Stooges ohi, Tampereella ne silloin ekan kerran näin, elämäni parhaita keikkoja ja moniin yhtyen ihan käsittämätöntä tuo ison I:n energia, jokainen pieni rokkikolli voi yrittää perästä : ) "If you walk in front of me I may not follow
If you walk behind me I may not lead
So please walk beside me and be my friend" |
Planetist 16.09.2007 16:40:59 | |
---|
Olet lukenut Trynkan Iggy-kirjan? Mitäs pidit, olisiko kannattava ostos? Meitsi ehti noin puolet lukea kunnes unohdin kirjan bussiin. Ihan kohtalainen perusteos meikästä, plussaa hyvistä valokuvista. "I put on my robe and wizard hat." - BloodNinja "Kloonit kiduttaa mua sähköllä." - Arto |