Aihe: Faith No More
1 2 3 4 5 6 747 48 49 50 51
KillingMachine
27.12.2007 12:18:43
FNM on perustettu virallisesti 1982 (kokoonpanolla Bordin-Bottum-Gould-Martin-Mosely)

Eikös alunperin laulajana ollut Courtney Love ja Mosely tuli mukaan muutaman vaihdoksen jälkeen?
"The me that you know, he used to have feelings, but the blood stopped pumping and he is left to decay" - Nine Inch Nails
Torniojaws
27.12.2007 23:07:06

En tuota Director's Cuttia itse yhtään Faith No Moreen osaisi verrata, kyseessä kun kuitenkin on cover-levy.

Noin niinkuin musiikkityylillisesti siis. Ei niin avanttia kuin "normaali" Fantômas ;)
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
theile
27.12.2007 23:31:16
Eikös alunperin laulajana ollut Courtney Love ja Mosely tuli mukaan muutaman vaihdoksen jälkeen?

Love oli hetken aikaan, kunnes Mosely tuli.
visionthing
29.12.2007 02:14:27
Love oli hetken aikaan, kunnes Mosely tuli.

Näinhän se meni, Mosely liittyi vasta 1983 ja häntä ennen yrittäjiä oli isompikin liuta (www.fnm.com:in mukaan järjestyksessä Joe 'Pop-o-Pie' Pye, Walter, Paula Frazer, Mike Morris, Courtney Love). Ei pitäisi koskaan kirjoitella muistin varassa mitään, sen verran pahvinen pää...
bedlam
29.12.2007 02:37:27

Noin niinkuin musiikkityylillisesti siis. Ei niin avanttia kuin "normaali" Fantômas ;)

Mutta en nyt kuitenkaan tuotakaan levyä ihan Faith No Moreen rinnastaisi musiikillisesti? Ennemminkin Bunglen ensimmäisen ja viimeisen levyn.
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
marke-
31.12.2007 04:44:19 (muokattu 31.12.2007 04:49:12)
Ostin Angel Dustin hiljattain, tarkoitus oli hommata myös TRT, mutta ei sitä ainakaan tuolloin ollut hyllyllä.

Loistava levy! Omaperäisimpiä, melodisimpia ja hienoimpia rock-albumeita joita olen kuunnellut. Lievät sekopäisyydet ja outoudet tekevät siitä kieltämättä aika haastavan, eikä se aivan ensimmäisellä kuuntelukerralla avautunutkaan. Ja kuinkakohan Mike Pattonin tasoinen rock-vokalisti on meikäläiseltä mennyt ohi? Jumaliste mitä laulantaa! Unohtamatta tietenkään muun bändin kiistatonta taitavuutta.

TRT on ainakin ehdottomasti vielä hommattava, mutta lukemani perusteella King for a day on myös pakko-ostos. Voisiko joku hieman valottaa millä tavoin King for a day eroaa AD:sta ja mikä siitä tekee niin loistavan?

Pakko kommentoida viimein FNM topicciin. Kyseessä itselle ehkä elämäni tärkein yksittäinen bändi.

KFAD on kyllä kieltämättä edelleen hieno levy ja myös ensimmäinen minkä Faith No Morelta kuulin. Kuitenkin loppujen lopuksi silti ehkä pikkaisen epätasainen, ja ajoittain tylsä liian pitkään kuunneltuna, eikä pääse Angel Dustin tasolle kokonaisuutena millään.

Angel Dust oli mulle aikoinaan ostaessa lievä pettymys, kun KFAD:n "cooliutta" ei ollutkaan jäljellä, mutta kappaleiden kypsyttyä ne toimii vielä vuosienkin jälkeen ilman pienintäkään häivää kyllästymisestä tai tylsyydestä. Mulle Angel Dust on kaikkien aikojen paras rock levy.

Faith No Moren muu materiaali, vaikka hienosti toimiikin, on sitten taasen jo kohtuu epätasaista. The Real Thing on kokonaisuutena mainio, mutta itseltä on mennyt jo maku siihe stadion meininkiin ja imelyyteen. Introduce Yourself on täynnä luovia ideoita, ja näennäisestä hiomattomuudesta edelleen kohtalaisen viihdyttävää kuuneltavaa. Levy on todella tehtyä ihmisten soittamaa musiikkia ja sanottavaa, eikä millintarkkaan hinkattua kikkapaskaa, mitä nykymusiikki tuppaa liian usein olemaan.

Tosin jos bändi on mennyt kokonaan ohi, niin nämä levyt tarjoaa kyllä vuosiksi kuuntelunautintoa, varsinkin Patton-ajan tuotokset. Monille tuo KFAD näyttää iskevän kovempaa kuin AD, mutta itse en sitä oikein ymmärrä. Noh, makunsa kullakin.. Voisi oikeastaan tylsän työpäivän lomassa näppäillä joka levystä pienen sketsin huvikseen tähän (arvosanat suhteellisia, eli vähän fanboyta mukana, ja esim We Care a Lot on parempi levy, mutta ei muuhun tuotantoon verrattuna);

We Care A Lot - Kohtuu vähälle jäänyt kuuntelu, mutta As the Worm Turns on aivan vitun asenteellinen ja ylipäätään mahtava kappale. Nimikkobiisi toimii myös. Fiilistä ja juttua. Levy on kokonaisuutena turhankin hiomaton, mutta ylipäätään juuri asenteellinen ja aikaansa nähden tuore. 2/5

Introduce Yourself - Kappaleet on eheämpiä, ja tältä levyltä löytyy jo useampia kovia biisejä - Vaikkapa Anne's Song, R N' R, The Crab Song, Introduce Yourself jne. Ei mitään timanttia, mutta ihan viihdyttävää joskus. 3/5

The Real Thing - Faith No Moren mielestäni laskelmoiduin levy. Patton kuullostaa vielä tässä vaiheessa hieman turhan nasaalilta omaan makuun, mutta vetää kuitenkin aika perkeleen kovat setit silti. Surprise! You're Dead!, Zombie Eaters, The Real Thing ja Edge of the World huippuhetkiä. Black Sabbath coveri on loistava, mutta levy olisi oikeasti parempi ilman sitä - coverina hyvä, mutta skippinappi laulaa. Bändin oma materiaali toimii ihan tarpeeksi hyvin ilmankin, olisivat saaneet julkaista erikseen. 3/5

Angel Dust - Tämä levy ei vanhene. Joku voisi nillittää, että soundit kärsivät vielä lievästä "kasari"maisuudesta, mutta juuri soundimaailma ja biisien synkkyys luovat vitun siistin tunnelman koko levylle. Jälleen kerran cover oli ihan vitun tyhmä veto. Vaikka "Easy" on Faith No Moren suosituimpia biisejä, olisi senkin voinut pelkästään sinkkuna julkaista. Ei sovi albumin tunnelmaan - onneksi ovat jättäneet sen vikaksi edes (ainakin mun CD:llä). Muutoin levy on täydellinen rock pläjäys. 5/5

King For a Day, Fool For a Lifetime - Uskomatonta miten tälläinen eri musiikkityylien crossover voi kuullostaa ensinnäkin yhtenäiseltä bändiltä, sekä yhtenäiseltä levyltä koko kestonsa ajan. Biisimateriaali muodostuu pidemmän päälle ongelmaksi, sillä parissa kohtaa täytyy painaa skip nappia vuosien kuuntelun jälkeen - on tästä kuitenkin hintaansa nähden saanut tuhat kertaa enemmän irti kuin perus rock levystä. Niin.. ne paskat biisit? Caralho Voador, Take This Bottle ja Digging the Grave . Viimeksi mainittu toimi rajaansa asti, ja en sitä albumilta pois ottaisi, mutta biisi on todella kertakäyttöinen verrattuna levyn muuhun antiin. 4/5

Album of the Year - No ei ihan ollut album of the year, mutta hieno päätös Faith No Morelle silti. Levy oli aikanaan hyvä, mutta nykyään on ajan hammas puraissut vähän turhankin lujaa. Collision, Stripsearch ja Paths of Glory toimii edelleen aika tajuttoman lujaa. Kyllähän noi muutkin biisit on ihan mukiinmeneviä kuitenkin. 3/5

Ketä tämä avautuminen kiinnosti, on toinen juttu, mutta eipä todella ollut muuta tekemistä tähän väliin..
Rakkaus
Exhausted
31.12.2007 10:20:21

Jälleen kerran cover oli ihan vitun tyhmä veto. Vaikka "Easy" on Faith No Moren suosituimpia biisejä, olisi senkin voinut pelkästään sinkkuna julkaista. Ei sovi albumin tunnelmaan - onneksi ovat jättäneet sen vikaksi edes (ainakin mun CD:llä).

Eipä se kuulunutkaan alun perin Angel Dustille, vaan julkaistiin nimenomaan EP:llä. Se lisättiin sitten johonkin Angel Dustin uusintapainokseen suosionsa vuoksi. Sen sijaan alkuperäinen viimeinen kappale Midnight Cowboy on kyllä coveri :)
gorgonoidi
31.12.2007 13:45:17

Heroinille plussaa hyvästä kirjoittelusta. Vaikka en ihan kaikesta olekkaan samaa mieltä, niin voin silti hyvin pitkälti kompata.
teha
31.12.2007 15:17:01
The Real Thing - Faith No Moren mielestäni laskelmoiduin levy. ... Black Sabbath coveri on loistava, mutta levy olisi oikeasti parempi ilman sitä - coverina hyvä, mutta skippinappi laulaa. Bändin oma materiaali toimii ihan tarpeeksi hyvin ilmankin, olisivat saaneet julkaista erikseen. 3/5

Black Sabbathin War Pigs ei ollut alunperin mukana Real Thingilla. Se on lisätty siihen jossain uusintapainoksessa.

Mutta olen kanssasi samaa mieltä siitä, että Angel Dust on ajaton klassikkolevy. Minustakin se on selvästi ehein FNM-levy. Easy julkaistiin alunperin pelkästään singlenä ja sekin on tullut Angel Dustille mukaan myöhemmin.
aikavaikea
31.12.2007 15:41:34
Black Sabbathin War Pigs ei ollut alunperin mukana Real Thingilla. Se on lisätty siihen jossain uusintapainoksessa.

Mun mielestä mulla on ihan alkup. painos ja on siinä War Pigs. Vinyyliversiolla ei tainnut olla. Vai miten lie? Easy ei tosiaankaan ole Real Thingin orkkispainoksella, löytyy hyllystä sekin.

Joku tuolla aiemmin suositteli varauksetta kaikkia Bungleja FNM:stä kiinnostuneille. En mä Disco Volantea ihan varauksetta voi suositella kuitenkaan.
Burn the midnight oil. Or pour it on my salad.
lxi
31.12.2007 15:50:10
Mun mielestä mulla on ihan alkup. painos ja on siinä War Pigs. Vinyyliversiolla ei tainnut olla. Vai miten lie?

Joo, CD:llä se on ja vinyyliltä puuttuu. Vaan mitenkäs, puuttuuko vinyyliltä myös Edge of the World? rateyourmusic.com väittää niin.

Easy ei tosiaankaan ole Real Thingin orkkispainoksella, löytyy hyllystä sekin.

Heh, ei varmaan ole millään The Real Thingin painoksella.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua | Projekti: Levyhyllyn järjestelmällinen läpikäynti
aikavaikea
31.12.2007 15:57:14
Heh, ei varmaan ole millään The Real Thingin painoksella.

Heh, sori, piti tietysti kirjoittaa Angel Dust. :-D
Burn the midnight oil. Or pour it on my salad.
Salaud
31.12.2007 16:53:47
Joo, CD:llä se on ja vinyyliltä puuttuu. Vaan mitenkäs, puuttuuko vinyyliltä myös Edge of the World? rateyourmusic.com väittää niin.

Juu, ei oo ainakaan minun vinyylillä Edgeä.
- I feel like an astronaut in a submarine -
marke-
31.12.2007 18:35:33
Ohom :o onpa mulla taustat hakusessa suosikkibändin kohdalla. Patton - henkilönä ja tekemisinänsä - kun niin tuppaa tämän bändin kohdalla vievän päähuomion heti loistavan musiikin jälkeen, niin ei ole tullut julkaisuihin sen tarkemmin perehdyttyä.
Rakkaus
bedlam
31.12.2007 21:21:28

Juu, ei oo ainakaan minun vinyylillä Edgeä.

Onpa ihime homma. Mun mielestä ehdottomasti Woodpeckers, War Pigs ja Underwater Love esimerkiksi joutaisivat tuon sijaan pois levyltä. Onkohan sanoitusaihe ollut niin raflaava, että tarvitsivat hetkisen aikaa mietintää ennen julkaisua vai mikä lie syynä?
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
teha
02.01.2008 10:44:06
Mun mielestä mulla on ihan alkup. painos ja on siinä War Pigs. Vinyyliversiolla ei tainnut olla. Vai miten lie?

Enpä tätä tiennytkään. Minulla on siitä kotona vinyylipainos, jota olen aina kuunnellut. Olen aina luullut, että War Pigs nauhoitettiin alunperin sille livelevylle. Siltähän löytyy myös se Real Thing -vinyyliltä puuttuva Edge of the World.
Lux
02.01.2008 11:39:43

Enpä tätä tiennytkään. Minulla on siitä kotona vinyylipainos, jota olen aina kuunnellut. Olen aina luullut, että War Pigs nauhoitettiin alunperin sille livelevylle. Siltähän löytyy myös se Real Thing -vinyyliltä puuttuva Edge of the World.

Oho, täysin uutta tietoa! Tosin omassa hyllyssä vinyylinä onkin vain 2 ekaa FNM-levyä. Itselle The Real Thing oli se mikä räjäytti pankin ja Angel Dust oli kovin juttu, mutta jostain syystä Introduce Yourself on miltei yhtä tärkeä. Chinese Arithmetics ja The Crab Song ei vaan vanhene, ja niissä Mosleyn vokalisointikin toimii omalla rujolla tavallaan.
vapaus veljeys vandalismi
KillingMachine
02.01.2008 16:08:03
Mun mielestä ehdottomasti Woodpeckers, War Pigs ja Underwater Love esimerkiksi joutaisivat tuon sijaan pois levyltä.

Lisää listaan vielä From Out of Nowhere ja Falling to Pieces niin siinä taas on minun suosikkini tuolta levyltä.
"The me that you know, he used to have feelings, but the blood stopped pumping and he is left to decay" - Nine Inch Nails
jigsore
03.01.2008 01:11:35

Onpa ihime homma. Mun mielestä ehdottomasti Woodpeckers ja Underwater Love esimerkiksi joutaisivat tuon sijaan pois levyltä.

Nuohan on just kovimpia, heti Surprise! You're Dead!:n jälkeen :)
SPEDELOIKKA!
Cinerama
03.01.2008 09:57:42

Itselle koko tuotanto kolisee Angel Dust, Real Thingin ja KFAD:in ollessa ne kirkkaimmat tähdet.

Paljon haastatteluja, settilistoja ym.
http://negele.org/db/
Save a tree... Eat a beaver.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)