Aihe: Ismo Alanko
1 2 3 4 5 6 710 11 12 13 14
carlos
13.03.2007 19:29:40
soittaako ismo selloa hyvin?.

Ihan tarpeeksi hyvin minusta veti. Olisihan vibraatto voinut olla hieman löysempi, mutta mitä sitten.Hesarin kriitikot ovat varmasti erittäin päteviä sellon soiton arvioitsijoita...

*****SAATTAA SISÄLTÄÄ SPOILEREITA KEIKAN RAKENTEESTA*****

Kerrotaanpas sitten erilainen keikkakokemus. Ismo Alanko ei minua ole koskaan oikeastaan kiinnostanut eivätkä mitkään hänen bändinsäkään. Silti päätin mennä Seinäjoelle vajaa pari viikkoa sitten katsomaan, mikä on meno - kokoonpano kun vaikutti erittäin mielenkiintoiselta. Ensivaikutelma keikasta oli hieman tylsähkö, sillä mielestäni Ismo ei pelkällä taputuksella ja laululla pystynyt täyttämään koko salia. Mutta sitten meno parantui, ja väliajan alkaessa minulla oli ihan hyvä fiilis. Rehellisesti sanottuna biisit kuitenkin minun korvissani toistivat itseään johtuen samantyylisestä säestyksestä, ja keikka olisi puolestani voinut tähän loppua.

No, väliajan jälkeen Ismo tarttui selloon ja soitti sitä ihan hyvin (sikäli itse jotain soitosta tiedän 14 vuoden harjoittelun perusteella:)). Kuitenkin sellon osuus jäi hyvin vaisuksi, sillä laulaminen ja sellolla komppaaminen on erittäin vaikeaa samanaikaisesti... toivoinkin, että Teho olisi soittanut selloa, jolloin Ismo olisi saanut laulaa sellosäestyksen päälle.

Sellobiisien jälkeen säestystä tuli pianolla ja kitaralla - sähkökitaraa olisin toivonut kuulevani enemmänkin, sillä se toimi siinä yhdessä, ilmeisesti uudessa, biisissä hyvin. Loppuun tietenkin hittikimara, joka minun makuuni yltyi vähän liian pitkäksi. Mutta mitäpäs sitä keikan pituudesta valittamaan, sillä ainahan sieltä voi pois lähteä. Alangon faneilla tuo pituus on varmasti vain pelkkkää plussaa! (Yhdeksältä alkoi, puoli kahdentoista jälkeen loppui).

Pari pientä seikkaa jäi kuitenkin kaivelemaan:
1. Miksei Ismo käyttänyt kitaraansa tehokkaammin? Kerrankin kitaralla voisi tehdä vaikka minkälaisia juttuja, ja kansa kuulisi ne. Yhdessä biisissä Ismo heitti siistin arpeggiosoinnun aina tiettyyn kohtaan, ja se kiinnitti minun huomioni. Vastaavia kikkoja olisin kaivannut lisää.
2. Teho veteli vibrafonillaan hienosti, mutta monipuolisempaa soittoa häneltäkin ehkä odotin. Just jotain pienempiä kikkoja tai erilaisia rytmejä. Noinkin pitkällä keikalla olisi vaihtelevuutta mielestäni enemmän kaivettu.

Summa summarum, mulla oli ihan hauska ilta. Ismo vaikutti hauskalta ja sopivan itseironiselta hepulta. Huvitti, kun erään biisin alkusoitossa hän taisi vetäistä väärän rytmin tai soinnun, niin sen jälkeen lopetti soiton ja sanoi: "Vittu, sama virhe ku viimeksi! Otetaanpa Teho alusta." En kuitenkaan voinut välttyä keikan aikana ajatukselta, että haukkasikohan Ismo nyt liian suuren palan kakkua - pystyykö hän tuolla setillä oikeasti täyttämään lavan? No, ainakin fanien mielestä pystyi, vaikkei monet tajunneetkaan, että kyseessä ei ollut mitään jukebox-settiä...
Exoskeletal junction at the railroad delayed
tepa H
15.03.2007 00:28:41 (muokattu 15.03.2007 00:29:45)
joka ihminen ei ole laulun arvoinen!
Keppis
15.03.2007 19:12:33
Vittujen kevät... viime viikko meni Saksassa työmatkan merkeissä, enkä tietenkään tajunnut sitä, että Ismon Tampereen keikka on jo tänä keskiviikkona. Eipä ole lippuja enää YO-talolle...

Harmin paikka, mutta tyhmyydestä sakotetaan. Kaverin kanssa oli jo sovittu menemisestä hyvissä ajoin helmikuun puolella, mutta kun hän vietti taas minun työmatkaani edeltävän viikon työmatkalla Indonesiassa, pääsi asia aika hyvin unohtumaan molemmilta.

Vitun työmatkat... pitäisi kieltää lailla. Ei siellä Saksassakaan muuta tullut tehtyä, kuin juotua kaljaa ja syötyä tuhtia sapuskaa ja lihottua kolmen kilon edestä.

Älä nyt hei. Itse seisoin vartin jonossa siinä uskossa, ettei kaikkia lippuja oo vielä menny, kunnes lippua kysyttäessä mulle selvis ettei oo enää myytävänä. Siitä sitten ovelta käännös kotio päin jonossa seisovien ihmisten "jaahas ei ollu klopilla ikää" -katseiden saattelemana.

Kyllä tie pojan kouluttaa.
Luppoaika pidentää elämää. http://www.myspace.com/fobiayhtye
Tympee Huttunen
15.03.2007 21:34:59
Tulen varmaan Turun keikalle, joten nähdään siellä!
häiriö
16.03.2007 11:34:49
Itsekin huomenna dominoon menossa. odotukset todella korkealla, ja miksei olisi... ei ole ismon keikka ikinä kylmäksi jättänyt.
neliöjuuri23=koira
Tympee Huttunen
16.03.2007 17:37:32
On muuten jo loppuunmyyty Turun keikka.
Tympee Huttunen
18.03.2007 09:34:59
Oli aika huikea keikka. Uskomaton äänimaailma kahden ihmisen kokoonpanolla.
Deep Shadow
19.03.2007 13:32:00
Oli aika huikea keikka. Uskomaton äänimaailma kahden ihmisen kokoonpanolla.

Tykkäsin kanssa. Oli siellä seassa sellaisiakin vetoja, mitkä ei oikein meinanneet kantaa, mutta kaiken kaikkiaan ihan hieno kokemus.

Vaan mikä on nimeltään se soitin, jota Teho soitti esim. "Kun Suomi putos puusta" kappaleessa? Siis se laatikko, joka kuulostaa haitarilta :D
Mummun saappaassa soi fox
Aimo
19.03.2007 21:30:34
Tykkäsin kanssa. Oli siellä seassa sellaisiakin vetoja, mitkä ei oikein meinanneet kantaa, mutta kaiken kaikkiaan ihan hieno kokemus.

Vaan mikä on nimeltään se soitin, jota Teho soitti esim. "Kun Suomi putos puusta" kappaleessa? Siis se laatikko, joka kuulostaa haitarilta :D

Intialainen matkaharmooni.
Selling coal!!! Lowest prizes!! Press 4678 to buy!!!!!
heavenlyjunkie
23.03.2007 21:35:21
Hohoi!
Mikäli kiinnostaa nähdä Ismo Alanko viidellä eurolla ja samalla tukea Helsingin Käpylässä toimivaa herttaista lakkautusuhan alla olevaa Yhtenäiskoulua, niin kannattaa suunnata Save YNK -rockiin 19.4.2007. Tapahtuma järjestetään Kulttuuriareena Gloriassa edellämainittuna torstaipäivänä kello 19-23.

Herra Alangon lisäksi stagella Ynkkiä seivaamassa vierailevat Lady Escape, Karkkipäivä, Laava, The Deep Vein ja Pompeii AL.
Alakerta sallittu, yläkerta alkoholeineen k-18.

Lippuihin pääsee käsiksi meilailemalla minulle osoitteeseen beskyddaren04@hotmail.com.

www.ynk.edu.hel.fi
www.nuoriso.hel.fi/gloria
rockpock
27.06.2007 00:00:54
Kuulemma vaihtanut (27 poko vuoden jälkeen) fullsteamille. Aikamoista.
Mohla
27.06.2007 10:52:36

Kuulemma vaihtanut (27 poko vuoden jälkeen) fullsteamille. Aikamoista.

Hmm. Kotisivuilla ainakin mainitaan edelleen levy-yhtiöksi Poko. No, kai tästä jotain tietoa on jonnekin tulossa, vai onko jo nyt jotain linkkiä heittää?
Adamantium Studios
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty

Housut.
tse
27.06.2007 15:03:30
wine = water + jesus
Coran
27.06.2007 15:23:22
Jännä siirto. Onnea Fullsteamille, lafkahan on kovassa nosteessa.
Roger
31.07.2007 21:15:48

Tänään 31.7.2007 YLE Teema

21.55 _Lähikuvassa: Hassisen kone
22.28 _Kesä soi: Hassisen kone
22.51 _Sielun veljet Moskovassa
"Life is what happens to you while you're busy making other plans." - John Lennon
Keppis
31.07.2007 23:29:41
Tänään 31.7.2007 YLE Teema

21.55 _Lähikuvassa: Hassisen kone
22.28 _Kesä soi: Hassisen kone
22.51 _Sielun veljet Moskovassa

Jumalauta kun oli hullu meno Siekkareilla.
rockpock
01.08.2007 01:06:28
Jumalauta kun oli hullu meno Siekkareilla.

en ole varma mitä tuossa ohjelmassa tuli, mutta kandee tsekkaa myös se sielun veljien DVD kokoelma. Siinä on myös aika hullu meno, monessa eri paikassa =)
inkognito
09.08.2007 22:40:53
Mites ihmeiset ovat tykästyneet Sielun Veljien levytyksiin? Kuka Teki Huorin ja Suomi - Finland löytyvät hyllystä, ja kovasti olen taas pitkästä aikaa näistä intoillut. Muistelisin, että L'Amourhaa en ainakaan aikoinaan pitänyt kaiken sen hehkutuksen väärtinä. Jotenkin turhan kolkot soundit. Pitänee silti hankkia sekin kuunteluun pitkästä aikaa.
rockpock
09.08.2007 22:43:00
Mites ihmeiset ovat tykästyneet Sielun Veljien levytyksiin? Kuka Teki Huorin ja Suomi - Finland löytyvät hyllystä, ja kovasti olen taas pitkästä aikaa näistä intoillut. Muistelisin, että L'Amourhaa en ainakaan aikoinaan pitänyt kaiken sen hehkutuksen väärtinä. Jotenkin turhan kolkot soundit. Pitänee silti hankkia sekin kuunteluun pitkästä aikaa.

Kyllähän L'amourha on klassikko. Osa biiseistähän on ihan poppia, mutta Sileun Veljet suodattimen jälkeen ne kuulostavat hyvinkin primitiivisiltä. Ja TT on luonut kyllä mahtavat soundit; kuulostaa parhaimmillaan livemeiningiltä!
inkognito
09.08.2007 23:06:50
Kyllähän L'amourha on klassikko. Osa biiseistähän on ihan poppia, mutta Sileun Veljet suodattimen jälkeen ne kuulostavat hyvinkin primitiivisiltä. Ja TT on luonut kyllä mahtavat soundit; kuulostaa parhaimmillaan livemeiningiltä!

Jotenkin vain itselleni uppoaa enemmän esimerkiksi "Kuka teki huorin"-levytyksen hieman pehmeämpi äänimaailma. Ja mielestäni (tai muistaakseni) L'Amourha on jotenkin turhan hajanainen kokonaisuus. Mutta kuten sanottua, viime kuuntelusta on jonkin verran aikaa, joten täytynee käydä hieman ostoksilla tässä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)