Aihe: Lapko
1 2 3 4 5 6 714 15 16 17 18
Juuso.
08.02.2006 15:04:39
Niin, mutta tää musatyyli on sinänsä ihan hyvä. Kyllä tämäntyylinen rocci muhun uppoo jos se vaan on hyvin tehty... Tästä tuli semmoinen amatööri/demobändi-meininki mieleen.

Suosittelisin kyllä pyörittämään lätyn vielä muutamaan kertaan läpi ennen kuin annat lopullisen tuomiosi... Kannattaa kiinnittää huomiota varsinkin basistin ja rumpalin toimintaan(ja yhteissoittoon), niin saatat löytää vähän uusia ulottuvuuksia tästä bändistä... Ei tietysti kaikesta tarvi pitää, mutta aika moni on tyrmännyt Lapkon ensikuulemalta ja oppinut kuitenkin lopulta pitämään paljonkin(esim.allekirjoittanut).
I wish you a broken heart and a happy new year.
Cathi777
08.02.2006 15:49:10

Totta, mutta monet suomalaiset bändit saavat hyviä arvosteluja Suomessa vain siksi, että ovat suomalaisia (Underwater sleeping society, Rubik, jne.). Jos em. bändit olisivat Englannista, niihin ei kiinnitettäisi mitään huomiota. Vastaavasti jos Magyar posse olisi Montrealista tai Chicagosta, olisi se aikamoinen kulttibändi maailmalla.

Anteeksi offtopic.

No tästä asiasta voi kyllä olla montaa mieltä. Ei musiikin hyvyyteen vaikuta se, että missä maassa ne on tehty vaan ainoastaan se, että ne on hyvää musiikkia. Esimerkiksi nuo mainitsemasi bändit on hyviä ihan millä tahansa mittapuulla.
Only pop music can break my heart...
ydinaukio
08.02.2006 17:42:17
No tästä asiasta voi kyllä olla montaa mieltä. Ei musiikin hyvyyteen vaikuta se, että missä maassa ne on tehty vaan ainoastaan se, että ne on hyvää musiikkia. Esimerkiksi nuo mainitsemasi bändit on hyviä ihan millä tahansa mittapuulla.

Minusta USS ja Rubik ovat ihan paskoja millä tahansa mittapuulla.
Rattata
08.02.2006 17:53:12
Minusta USS ja Rubik ovat ihan paskoja millä tahansa mittapuulla.

No sä ootkin tommone.
ten
10.02.2006 14:15:25
Ostin eilen Scandalin.

Siinä on ehdottoman kovia biisejä. Jos The Arms ei ole seuraava sinkku, niin syön pizzan ja juon oluen. Jos The Arms on seuraava sinkku jätän pizzan syömättä ja juon vain oluen. Kitaran ja basson yhteistyö on nautittavan kivaa kuunneltavaa.

Huonoakin löytyy.
- Joissain biiseissä laulukaiku alkaa ärsyttämään aivan saatanasti.
- Placebo on edelleen liian selvästi esillä.
- Kitarat on liian hiljasella.
- Biisit tuntuvat välillä jatkuvan pötkössä, vaikka uusi biisi alkaisikin jo. Tai sitten olen vain kuunnellut huonosti.
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
VMM
11.02.2006 15:41:21
Eilisen Tavastian keikan perusteella on sanottava, että Rubik pesi Lapkon 6-0. Tykkään Lapkosta levyllä, mutta livenä ärsytti moni asia:
-monotoninen kitarasoundi ja käsittämättömän mössöinen ja erottelukyvytön bassosoundi
-tolkuttoman skeidat välispiikit
-tuntui, että keikka oli vaan semmoista monotonista jyystöä. Levyllä esiintyvät melodiavivahteet oli vain karsittu pois - vain komppitykytys oli jäljellä - soitto oli semmoista tasapaksua pötköä.

Rubik sen sijaan oli aivan todella loistava, kuten Rubikilla on aina ollut tapana. Siinä vasta bändi joka osaa tuoda livetilanteessa uutta sisältöä levytettyihin biiseihin.
nikomati
11.02.2006 16:18:45

oon yrittäny bändistä innostua levyiltä, siinä onnistumatta. no kuun lopulla oon jo luvannut mennä tarkastamaan yhtyeen livekunnon, jos vaikka mielipiteet muuttuisivat. let´s see what´s gonna happen.
Kalle 1200 Vuotiaat Leivät Osaa Yksin Näyttää Tissiä
hanhjelm
11.02.2006 17:19:51
oon yrittäny bändistä innostua levyiltä, siinä onnistumatta. no kuun lopulla oon jo luvannut mennä tarkastamaan yhtyeen livekunnon, jos vaikka mielipiteet muuttuisivat. let´s see what´s gonna happen.

Niin paitti et pasi kerto et liput on loppu.. et se siitä tarkastamisesta.
carlos
11.02.2006 17:43:18
Eilisen Tavastian keikan perusteella on sanottava, että Rubik pesi Lapkon 6-0. Tykkään Lapkosta levyllä, mutta livenä ärsytti moni asia:

En oo Rubikia ikinä kuullut, mutta munsta Lapko on livebändi, ei levybändi. Ne Maljan välispiikithän ovat ihan sikahupaisia, äijä on niin sekaisin. Ja rumpali vetää just tiukasti. Bassosaundi on kyllä aika puuroa, mutta se ei haittaa meininkiä!
I can't hide but I can run for miles.
arancia
11.02.2006 18:21:05
Scandalin olen nyt muutamaan kertaan kuunnellut läpi. Ihan mukava levy, mutta huomattavasti enemmän pidän The Armsista puhtaasti siitä syytä, että kyseisen levyn kappaleet ovat enemmän mieleeni.
Tiedän liikaa ollakseni tietämätön mutta liian vähän tietääkseni tarpeeksi.
Jenka
12.02.2006 01:16:43 (muokattu 12.02.2006 01:17:36)

No eikä ole? Ennakkoliput kenties vai mitä? Ja onko ennakkolippuja ollut vain hyvin minimaalisesti?

Itse olen ajatellut kanssa mennä tsekkaamaan livenä (toiseen paikkaan), mutta nyt sitten saa jännätä maanantaihin, että onko täälläkin ennakkoliput tai liput yleensäkin -sold out-?

Ja Rubik on kyllä mainio livebändi, kiinnostaa vähintään saman verran kuin Lapko.
"Ei ole mikään pieni taito nukkuminen: onhan välttämätöntä valvoa sitä varten koko päivä"
nikomati
12.02.2006 13:18:52

joo, mistäs pasman on tämän tiedon kaivanut kun en itse mistään sitä löydä?
Kalle 1200 Vuotiaat Leivät Osaa Yksin Näyttää Tissiä
hanhjelm
12.02.2006 13:20:39
No eikä ole? Ennakkoliput kenties vai mitä? Ja onko ennakkolippuja ollut vain hyvin minimaalisesti?

Kaveri vaan kertoi että turun keikan liput olisi loppuunmyyty. Itse en tietenkään tiedä asiasta mitään..:)
Rattata
16.02.2006 20:30:41
Muutamia kertoja olen tässä tätä uutta kuunnellut ja on kyllä hyvä levy. Aluksi tuntuu että mikään biisi ei jää päähän, eikä mistään saa oikein tarttumapintaa. Mutta tämä oli mun mielestä vaan plussaa, tuli semmonen fiilis että perhana pakko kuunnella lisää ja lisää että tajuaa jotain. Ja kyllähän se sitten alkoi toimimaan. Ja soundit on todella loistavat...

Lauantaina sitten tarkastamaan livenä. Viime kerrasta onkin jo vähän aikaa.
MrHands
18.02.2006 00:54:42
Se oli vissiin tää Lapko jossa on sellanen ukko jolla on likaset hiukset ja kuvissa typerä ilme?

Joo, on.

Vähän liian taiteellista meikälle, progea.
Piepe
18.02.2006 08:46:15 (muokattu 18.02.2006 08:47:00)
Joo nää rasvahiukset tekee just tällasta kohkaamisvinkumista, mikä ei muhun uppoo. At The Drive-In, Placebo, Lapko, varokaa yrjö tulee.
Go Create The Next Craze - The Panda
rockpock
19.02.2006 00:38:05
rubik on persehyvä.
"Life is very short, and there’s no time for fussing and fighting, my friend." -The Beatles-
MrHands
19.02.2006 01:52:52
rubik on persehyvä.

Soitatko Rubikissa?
Rattata
19.02.2006 01:56:59
Soitatko Rubikissa?

Mahdotonta.
Juuso.
19.02.2006 02:02:04
Tosi hyvä keikka oli klubilla, mieletön meininki... Rubik oli vähän mitäänsanomaton.
I wish you a broken heart and a happy new year.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)