Aihe: Anna Eriksson ja Weezer?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
cubasisti
09.11.2005 19:49:50
He hee. Mutta verratkaas Apulannan biisin "Vasten mun kasvojani" ja Juha Tapion "Poika"-biisin kertosäkeistöjä.

Juha Tapion biisi on Mitä silmät ei nää -levyn raita 5:
http://download.netanttila.com/scwe … D8-564D0BCC20A6&languagecode=FI
Kertsi tulee mp3-näytteen lopussa.

Apulannan versio:
http://download.netanttila.com/scwe … 6D-11BC96710992&languagecode=FI
vernie
09.11.2005 23:23:20
Ja huomisen ilta-lehti:

:DD

Noniijustiinsa! Ja odotetaanpas vaan, kun toimittajat bongaavat mun turhuuspalstaviestit. Voin jo sieluni silmin nähdä mahtipontiset lööpit:

Vernie tulessa lämäripelissä - 56 maalia!
Vernie ratkaisi joenylityspähkinän
Vernie dadailee: "Mutsis on!"
Epämuusikko
10.11.2005 00:40:51 (muokattu 10.11.2005 00:41:09)
:DD

Noniijustiinsa! Ja odotetaanpas vaan, kun toimittajat bongaavat mun turhuuspalstaviestit. Voin jo sieluni silmin nähdä mahtipontiset lööpit:

Vernie tulessa lämäripelissä - 56 maalia!
Vernie ratkaisi joenylityspähkinän
Vernie dadailee: "Mutsis on!"

Epämuusikko ilmaisee pettymyksensä Vernien kyvyttömyyteen lähettää mulle ride-kuitti.
...we have to produce a smooth, flowing, coordinated series of closely-spaced notes from bar one to the end of the piece, while the guitar player can strum one power chord, assume the rock god stance, and have the groupies swooning. ÄrLä #009
vernie
10.11.2005 00:48:35
Epämuusikko ilmaisee pettymyksensä Vernien kyvyttömyyteen lähettää mulle ride-kuitti.

Nimimerkki Vernie pahoittelee tapahtunutta, ja panee kuitin huomenna postiin!
Epämuusikko
10.11.2005 00:51:35
Nimimerkki Vernie pahoittelee tapahtunutta, ja panee kuitin huomenna postiin!

HS 10.11 VERNIE NOSTI ITSEÄÄN NISKASTA KIINNI.

-Epämuusikko ottaa jälleen kuitin vastaan ja vielä kiittää
...we have to produce a smooth, flowing, coordinated series of closely-spaced notes from bar one to the end of the piece, while the guitar player can strum one power chord, assume the rock god stance, and have the groupies swooning. ÄrLä #009
Dumb
10.11.2005 09:23:23

He hee. Mutta verratkaas Apulannan biisin "Vasten mun kasvojani" ja Juha Tapion "Poika"-biisin kertosäkeistöjä.

Aika kaukaa ja väkisin haettu yhtäläisyys mielestäni.
karikookoo
10.11.2005 10:37:52
vielä lisää vettä plagiontimyllyyn:
taannoin Nyt-liitteen sivuilta pystyi kuuntelemaan, jonkun biisin tuolta Annan ja Sipen levyltä - nimeä en muista, mutta biisi oli melodialtaan, sovitukseltaan, soinnuiltaan ja äänimaailmaltaan melkein täysin identtinen Sheryl Crow:n bond biisin Tomorrow never dies-kanssa...
tsekatkaa...
M.i.k.key
10.11.2005 11:34:33 (muokattu 10.11.2005 11:34:45)
vielä lisää vettä plagiontimyllyyn:
taannoin Nyt-liitteen sivuilta pystyi kuuntelemaan, jonkun biisin tuolta Annan ja Sipen levyltä - nimeä en muista, mutta biisi oli melodialtaan, sovitukseltaan, soinnuiltaan ja äänimaailmaltaan melkein täysin identtinen Sheryl Crow:n bond biisin Tomorrow never dies-kanssa...
tsekatkaa...

Biisi on samanlainen lähinnä tunnelmaltaan. Samat sävelasteikot tuovat semmoista Bond-tunnelmaa jota siinä selkeästi on haettukin.
Mä lopetan nää hommat!
Teme007
10.11.2005 11:37:37
Simo Salmisen Jäänsärkijä on aikas samanlainen kun Piitlesin Yellow Submarine. Törkeetä.
"Lämmittäisi varmaan minunkin mieltäni saada platinalevy musiikkilevyllä, jota en ole itse tehnyt, eikä kukaan ole ostanut..." joku joskus INDX:n menestyksestä.
GoingNowhere
10.11.2005 11:50:33

Simo Salmisen Jäänsärkijä on aikas samanlainen kun Piitlesin Yellow Submarine. Törkeetä.

On kyllä aika törkeää..
Rock'n'Roll can never die, so keep on rockin' in the free world!
Jäärä
10.11.2005 12:15:14

Hehee. Simmottis.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
crashd
10.11.2005 13:50:12
Iltalehden linkki ei tainnut olla täällä vielä?
http://www.iltalehti.fi/2005/11/10/200511093708457_vi.shtml

Sipen naaman alta kun klikkaa linkkiä, löytää lisää keskustelua aiheesta.

Esimerkiksi tämän :)
"Kyllä minusta tässä on kopioinnista kyse.
Erikssonin näköisiä naisia on miljardi. Normaalin näköinen, ei mitään ekstraa. "
author
10.11.2005 14:11:34
Iltalehden linkki ei tainnut olla täällä vielä?
http://www.iltalehti.fi/2005/11/10/200511093708457_vi.shtml

Sipen naaman alta kun klikkaa linkkiä, löytää lisää keskustelua aiheesta.

Aika 'laadukasta' keskustelua aiheesta.

Malli esimerkki:

Weezer-fani: "Selvä plagiaatti"
EVVK: "Entä sitten? Maailmaan mahtuu biisejä. Hanki oma elämä!"

jne.
salmivaara
10.11.2005 15:14:44

Aika 'laadukasta' keskustelua aiheesta.

Malli esimerkki:

Weezer-fani: "Selvä plagiaatti"
EVVK: "Entä sitten? Maailmaan mahtuu biisejä. Hanki oma elämä!"

jne.

Näinhän se menee. Ihmeen kovasti täälläkin jaksetaan näinkin tyhjän päiväisestä asiasta vaahdota.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
hanhjelm
10.11.2005 15:21:11
Ihmeen kovasti täälläkin jaksetaan näinkin tyhjän päiväisestä asiasta vaahdota.

Tottakai kannattaa vaahdota! Jos Anna on vielä lauantaina listalla niin voi olla että muusikoiden.net mainitaan jopa top-40 ohjelmassa.. ja sehän olisi hienoa:)
"Kaikkeen tottuu, paitsi jääpuikkoon perseessä, koska se sulaa just kun siihen alkaa tottua" -Big Brotherin Perttu
jussimus
10.11.2005 16:16:53
Näinhän se menee. Ihmeen kovasti täälläkin jaksetaan näinkin tyhjän päiväisestä asiasta vaahdota.

Tää asia ei todellakaan ole tyhjänpäiväinen, vaan kyseessä on harvinaisen törkeä plagiointitapaus, jota ei missään tapauksessa saisi painaa villaisella. Eihän koko musabisneksessä olisi muuten enää mitään järkeä, jos kaikki menettelisivät samalla tavalla kuin Sipe ja Anna.

Ja tyhjänpäiväinen on yhdyssana, 'tana!
Rattata
10.11.2005 17:01:53
Tää asia ei todellakaan ole tyhjänpäiväinen, vaan kyseessä on harvinaisen törkeä plagiointitapaus, jota ei missään tapauksessa saisi painaa villaisella. Eihän koko musabisneksessä olisi muuten enää mitään järkeä, jos kaikki menettelisivät samalla tavalla kuin Sipe ja Anna.

Ja tyhjänpäiväinen on yhdyssana, 'tana!

Näin juuri.
blaa blaa blaa
THV-klubi #8
jackcrow
10.11.2005 17:33:38
onko musabisneksessä oikeastaan mitään muutakaan järkeä? Kysymys jota kannattaa miettiä aika tarkoin.

esim: jotkut levyt myyvät hirveitä määriä siten että joku vaikka vaatefirma ostaa ne ennakkoon & jakaa niitä asiakkaille.

piratismi...

internet (imutus)...

itse aiheesta sen verran, että mielestäni kyseessä on törkeää plagiointia.
jussimus
10.11.2005 18:13:05 (muokattu 10.11.2005 18:22:27)
onko musabisneksessä oikeastaan mitään muutakaan järkeä? Kysymys jota kannattaa miettiä aika tarkoin.

Tottakai musabisneksessä on moni asia päin persettä, mutta joku roti on edes yritettävä pitää. Edes jollain tavalla. Edes.
Tempura
10.11.2005 18:44:40
Tottakai musabisneksessä on moni asia päin persettä, mutta joku roti on edes yritettävä pitää. Edes jollain tavalla. Edes.

Juu. Ei niin, että kun kerran kaikki perseilee, niin se olisi OK.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)