Aihe: Led zeppelin
1 2 3 4 538 39 40 41 42131 132 133 134 135
Mika Antero
20.02.2007 14:57:30
Joku mennyt tämmösen zeppelin-aiheisen suomenkielisen fooruminkin aukaisemaan: http://ledzeppelin.lokomentti.com/index.php vaikuttaa ihan hyvältä idealta. Aluksi tietysti on hieman käyttäjistä pulaa, mutta eiköhän se juttu pian ala luistamaan.

MusaNurkkaus. Zeppelin yleis topiski. Muut Asiat.

Kivoja ideoita nuo bändikohtaiset keskustelupalstat, mutta tässäkin tökkää heti kättelyssä se, että jo otsikot ovat kieliopillisesti ihan viturallaan. Ei sillä etteikö virheitä saisi tehdä tai että kaiken pitäisi olla kuin suoraan äidinkielenopettajien kesäpäivien esitteestä napattua, mutta jotain yritystä pitäisi kuitenkin olla.

Se on välillä niin pienestä kiinni tuo nettisivusta kiinnostuminen....
Lesko
20.02.2007 15:04:30
MusaNurkkaus. Zeppelin yleis topiski. Muut Asiat.

Kivoja ideoita nuo bändikohtaiset keskustelupalstat, mutta tässäkin tökkää heti kättelyssä se, että jo otsikot ovat kieliopillisesti ihan viturallaan. Ei sillä etteikö virheitä saisi tehdä tai että kaiken pitäisi olla kuin suoraan äidinkielenopettajien kesäpäivien esitteestä napattua, mutta jotain yritystä pitäisi kuitenkin olla.

Se on välillä niin pienestä kiinni tuo nettisivusta kiinnostuminen....

Taitaa kenkkusella olla kankkunen kylässä vai?
Nuo on varmasti melko harkinnalla tehty "päin vittua" ja itse suurena suomenkielen ystävänä ja vaalijana en näe ongelmaa tuon foorumin otsikoinnin kanssa, miksi sä näet?
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
Lesko
20.02.2007 15:04:59
Ärsyttävää kun 2 olen jo rekisteröitynyt, mutta en pysty aktivoimaan tunnusta kun eivät lähetä sitä vahvistus juttua sähköpostiin.

Mulle tuli se heti, samalla sekunnilla!
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
Mika Antero
20.02.2007 16:09:02
Nuo on varmasti melko harkinnalla tehty "päin vittua" ja itse suurena suomenkielen ystävänä ja vaalijana en näe ongelmaa tuon foorumin otsikoinnin kanssa, miksi sä näet?

Jaa-a, vaikee sanoo onko tarkoituksella tai ei, mutta minua ne häiritsevät. Mutta minua nyt häiritsee niin moni muukin asia. Kuten esim. se, että biisien nimissä kaikki sanat kirjoitetaan isolla alkukirjaimella. In My Time Of Dying. Minä kun sitkeästi kirjoitan In my time of dying. Jos nyt ihan off-topiciksi taas heitetään. Tämä ei liittynyt tuohon sivustoon.

Mutta joo, ei ole minun ongelmani.
Boogierooster
20.02.2007 16:14:18
Mutta minua nyt häiritsee niin moni muukin asia. Kuten esim. se, että biisien nimissä kaikki sanat kirjoitetaan isolla alkukirjaimella. In My Time Of Dying. Minä kun sitkeästi kirjoitan In my time of dying.

Mutta oikeinhan on In My Time of Dying.

Mutta sitten ontopic, kyllä kauhistutti kattoa tota Pagen soittoa :/
Onneksi voi kaivaa ton DVD:n tosta hyllystä ja kattoa '70 Royal Albert Hallia. Siinä vasta on.
Mika Antero
20.02.2007 16:34:35
Mutta oikeinhan on In My Time of Dying.

Juu, tuo oli vain esimerkki siitä, että pidän englanninkielisissäkin biisien nimissä enemmän suomalaisesta kirjoitustyylistä, jossa ainoastaan ensimmäisen sanan ensimmäinen kirjain on isolla.
Makkari
29.03.2007 21:34:56
Onkos sillä Presencen kansien kuvissa esiintyvällä "esineellä" jokin tarina?
I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you.
Marlowe
29.03.2007 21:48:40
Onkos sillä Presencen kansien kuvissa esiintyvällä "esineellä" jokin tarina?

"Presencen" kansikuvissa esiintyvän mustan monoliitin tarinaa ei taideta tietää ihan pomminvarmasti. Käsittääkseni on esitetty arvailuja, jonka mukaan sillä olisi jotakin tekemistä Jimmy Pagen magia- ja okkultismi-harrastusten kanssa.

Stephen Davis esittää kuitenkin "Jumalten vasarassa" seuraavaa (s. 312):

Levyn nimen oli määrä ilmaista sitä yliaistilliselta tuntuvaa vaikutusta, joka Led Zeppelinilla oli, ja albumin kannen pieni musta obeliski oli tuon tunteen merkki. Obeliski oli kuvattu tavallisena kotitalousesineenä, jota käytettiin parantamiseen, kouluttautumiseen ja henkiseen uudistumiseen. Esine oli siis taas yksi Led Zeppelinin salaperäistä merkitystä. Toimittajat soittelivat Swan Songin toimistoon ja tiedustelivat esineen merkitystä. Richard Cole otti vastaan puhelut ja vastasi, etteivät muusikot itsekään tienneet. Konsepti oli tullut sellaisenaan Hipgnosis-toimistolta, joka suunnitteli valtaosan Zeppelinin kansista. Jälkeenpäin Robert Plant kuvaili esinettä kubrickilaiseksi ja viittasi siten tuhatvuotiseen monoliittiin elokuvassa 2001: Avaruusseikkailu.
"Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
taikakameli
30.03.2007 13:56:04 (muokattu 30.03.2007 14:04:28)
Knebeworth on aivan SAATANAN kova keikka ja silloin Zeppelin näytti kyllä punk-liikkelle missä ne munat killuu! Esim. Achilles last stand Knebeworhissa on parasta ja kovinta Zepiä, jukopliut että se jyrää, vaikka itse pidän ihan alkuaikojen Zepistä (I,II) kaikkein eniten!

DVD:lle onkin valikoitu ne pätkät, jotka menivät hyvin. Youtubessa olen katsonut Hot Dogin ja Heartbreakerin Knebworth-vedot, ja aika koomisia olivat. Nykyään nuo videot on näköjään poistettu juutuubista.

Edit: vaan ei google videosta

Hot Dog: http://video.google.com/videoplay?d … 75431813&q=led+zeppelin+hot+dog

Heartbreaker: http://video.google.com/videoplay?d … 117&q=led+zeppelin+heartbreaker
Tosi powerin haltija, kaukosäätimen herra
AZa
30.03.2007 16:20:17 (muokattu 30.03.2007 16:21:33)
Ohhoh! Olin aina luullut että Led Zeppelin on vaan jotain tommosta Steirwei Ty Heveniä ja jotain teinien emo-musaa, mutta kylläpäs on mainioita biisejä esim. Immigrant Song, Achilles Last Stand ja No Quarter! Kertokaapas minulle jotain samantyylisiä biisejä ko. bändiltä. Tai mikä levy olisi lähimpänä noiden biisien tyyliä.
rybk
30.03.2007 16:25:35
jotain teinien emo-musaa

Eikös Plant ja Page usein käyttäny kajalia ja liian pieniä huppareita?
On kioski ohimolohkossain Rosalyn Carterin muotoinen. Für ich niemals, niemals schlafe einsam.
2541
30.03.2007 16:31:03

Ohhoh! Olin aina luullut että Led Zeppelin on vaan jotain tommosta Steirwei Ty Heveniä ja jotain teinien emo-musaa, mutta kylläpäs on mainioita biisejä esim. Immigrant Song, Achilles Last Stand ja No Quarter! Kertokaapas minulle jotain samantyylisiä biisejä ko. bändiltä. Tai mikä levy olisi lähimpänä noiden biisien tyyliä.

Teinien emo-musaa.:) Mutta kokeileppa levyä "Physical Graffiti", bändin monipuolisin levy. On raskasta rokkia, akustista, funkahtavaa, progeakin. Hieno levy.
juuso a
30.03.2007 17:05:58

Kannattaa vaan kuunnella ne neljää ekaa levyä suosiolla läpi. Helvetin kovia raitoja on useita. Sitten voikin jo siirtyä niiden muiden levyjen pariin.:)
AZa
30.03.2007 17:06:28 (muokattu 30.03.2007 17:07:26)
Taisin kärjistää vähän liikaa. Lähinnä tarkoitin, että en tiennyt millaista se on :D Täytyy sitten tutustua näköjään vähän kaikkiin levyihin kunhan niitä käsiinsä saa.

Mutta aijai tuo No Quarter on hieno biisi, sitä on tässä tullut nyt ihan ensimmäisinä biiseinä soiteltua sähkiksellä, kun se on niin mukavan helppo soittaa biisin mukana :)
KillingMachine
30.03.2007 20:12:24
Hankin vasta vähän aikaa sitten ekan Led Zeppelin -levyni. Ja sehän oli tietysti IV. Hieno yhtye, varmasti yksi kaikkien aikojen parhaimpia kokoonpanoja.
Basistit kunniaan.
Karipiirto
30.03.2007 23:01:34

Heh isä "löysi" tuon IV:n jostain ja päätti tuoda sen "mulle lahjaksi". :)
Tuolla se luukuttaa sitä samalla lailla kuin niitä Purplen ja muiden legendojen "mulle lahjaksi" tuomiaan levyjä. :D
Metalligenret ovat vain yhdentekevien bändien pätemisen tarvetta ja pohjimmiltaan kaikki se on vain heavy metallia.
Tunttone
31.03.2007 00:19:46
Kehutaanpas sitten täältäkin.

Yksi kaikkien aikojen parhaimmista yhtyeistä. Kaikki zeplin-levyt kuuluu meikäläisen hankintalistalle.
willie
31.03.2007 11:01:31
juuso a :

Kannattaa vaan kuunnella ne neljää ekaa levyä suosiolla läpi. Helvetin kovia raitoja on useita. Sitten voikin jo siirtyä niiden muiden levyjen pariin.:)

Näin minäkin suosittelisin.. Ykkösalbumista on hyvä aloittaa !
Bassoa vuodesta 1972.
Lesko
31.03.2007 11:05:02
Näin minäkin suosittelisin.. Ykkösalbumista on hyvä aloittaa !

Juu, ei kannata aloittaa mistään muusta, ihan järjestyksessä kun menee niin johan kolisee!
Wahi
31.03.2007 11:09:15
Juu, ei kannata aloittaa mistään muusta, ihan järjestyksessä kun menee niin johan kolisee!

I agree.

Mielestäni Zeppelin levyihin on hyvä tutustuta kronologisessa järjestysessä, ja parhausjärjestys menee suht samoin. Alkupäässä mielestäni parhaat, itse en In Through The Ourdoorista ja Presencestä niin paljon tykkää.
Rölölöö!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)