Aihe: Foo Fighters
1 2 3 4 538 39 40 41 4250 51 52 53 54
haisu
20.10.2014 00:34:20
Pitkä ameriikanhöttöä täynnä oleva musiikkivideo, joka oli 95% pohjustusta lopun keskinkertaiselle renkutukselle. Biisin aikana ruutuun pläjähtävät lyriikat nivoivat tosi ihkusti jakson aikana läpikäydyt asiat yhteen. Oli kyllä mahdottoman mitäänsanomatonta alusta loppuun.
JAM
20.10.2014 10:57:50
Olihan se pienoinen pettymys. Ohjelman alussa pohjustivat sitä, miten ovat reissanneet paljon, mutta eivät ole juuri päässeet tutustumaan paikkoihin. Se oli kai syynä, että tällaiset historiikit oli sisällytetty mukaan ohjelmaan. Mieluummin olisin silti nähnyt itse levyntekoprosessia ja bändin sisäistä touhua. Historiaohjelmat erikseen.
Jucciz
21.10.2014 02:00:55
Kyllä tää eka jakso ainakin jäi vähän lahkeeseen. Odotin mielenkiintoisempaa ja nimenomaan biisintekoon ja studiotyöskentelyyn painottuvaa katsausta. Nyt puolet dokkarista oli bluesin ja Chicagon historiaa.

Vaan oliko siellä blondi Bandmaster käytössä? Kovasti ainakin näytti siltä. ;)
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Muovinen
21.10.2014 09:18:31

Tuli vähän tunne, että oli yritetty tehdä lyhyessä ajassa liikaa. Minäkin olisin mieluummin seurannut pelkästään bändin toimintaa studiossa, vaikka historiikitkin ihan mielenkiintoisia olivat. Biisi ei kyllä sytyttäny...
Painajaismainen
21.10.2014 09:21:28
https://www.youtube.com/watch?v=Hf26GuL3yyI

Ekan sinkun live-esitys Letterman-showssa. Mulle ainakin toimii jostain syystä paremmin, mitä levyversio.
GrooverMan
21.10.2014 12:26:20
Mun mielestä ohjelma oli varsin mukava pläjäys. Chicagon musakuvioita ja kaupungin luonnetta kuvattiin ansiokkaasti. Biisi oli vähän... noh. Alku lupaava, mutta perus FF meuhkaamiseks meni. Ehkä haluaisin painotusta enemmän levyntekoon jos FF olis lähempänä sydäntä, mutta tälleen tää balanssi oli mulle oikein hyvä.

Sitä paitsi kuis monta osaa näitä tulee? Eiköhän sitä levyntekoprosessiakin tossa vielä ehdi. Pohjimmiltaan kuitenkin tylsä prosessi, jossa lopputulos voi parhaimmillaan olla kiehtova.
If you wanna count me, count me out. - Arthur Lee
2541
21.10.2014 13:45:16

Kukas toi kosketinukko on, onko ollut pitkäänkin mukana? Ilmeisesti vaan tollanen extramies?
BadBrain
21.10.2014 17:23:51
^Se on Jaffeen Rami. Vuodesta 2006 soitellu mukana urkuja, hanuria ja ties mitä. Ei oo ihan virallinen jäsen kuitenkaan vaikka aika tiiviisti tuntuu mukana pyörivän
arsu
21.10.2014 19:00:09
GrooverMan: Mun mielestä ohjelma oli varsin mukava pläjäys. Chicagon musakuvioita ja kaupungin luonnetta kuvattiin ansiokkaasti. Biisi oli vähän... noh. Alku lupaava, mutta perus FF meuhkaamiseks meni. Ehkä haluaisin painotusta enemmän levyntekoon jos FF olis lähempänä sydäntä, mutta tälleen tää balanssi oli mulle oikein hyvä.

Sitä paitsi kuis monta osaa näitä tulee? Eiköhän sitä levyntekoprosessiakin tossa vielä ehdi. Pohjimmiltaan kuitenkin tylsä prosessi, jossa lopputulos voi parhaimmillaan olla kiehtova.

Mulle maistui myös eka jakso dokkarista mainiosti. Loistava idea suorastaan, ja ainakin mulle kävi juuri näin mitä Dave tässä haki, eli tuo ensikuulemalta melko keskinkertainen biisi sai melkoisesti lisäsisältöä, eikä yhtäkkiä ollutkaan kehno. Tuosta Holy Diver-lainasta en ehkä pääse yli :D mutta dokkarin loppuja jaksoja odotan isolla mielenkiinnolla. Kai näitä 8 jaksoa tulee...?
"Our style? Invasive, penetrating, brutal, loud and access-all-areas. Just like our lovemaking."
WarMachine
22.10.2014 12:17:28
Ehkä dokkarin pituus oli just ja just että sen jaksoi katsoa. Toisaalta mielenkiintoista tarinaa. Toisaalta liian kaukaa koukittua. Olen katsonut sen Wasting Light 'making of' - dokkarin moneen kertaan ja joku sen tyyppinen olisi ehkä toiminut paremmin mutta oisko se sitten enää ollut sonic highwayta.

Biisi paranee hiljalleen kun sitä soittaa. Koko ajan huomaan hyräileväni sitä siitä yhdestä kohdasta:

"You and me we used to be together" ei.. "Holy Diver you've been down too long in the midnight sea".. eiku "Give me the flammable life I'm cold as a match ready to strike."
brachycera 01.12.2010 15:30:04 - onks kukaa(N) menos(SSA) kattoo(N) bodomii jäähallii(N)?
Tomtom
22.10.2014 12:32:56
Mulle kelpaa kanssa, onhan se kiva että ees joku tekee "jotain uutta". Vaikkakin kyllä on pakko myöntää että ittekin keskittyisi ennemmin itse studiotyöskentelyyn mutta se ei liene "suurten massojen" preferenssi.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Kapane
22.10.2014 22:11:54

Painajaismainen: https://www.youtube.com/watch?v=Hf26GuL3yyI

Ekan sinkun live-esitys Letterman-showssa. Mulle ainakin toimii jostain syystä paremmin, mitä levyversio.

"Lisää kitaroita"
http://vimeo.com/46875594#at=0
McLeach
23.10.2014 01:28:09
arsu: Mulle maistui myös eka jakso dokkarista mainiosti. Loistava idea suorastaan, ja ainakin mulle kävi juuri näin mitä Dave tässä haki, eli tuo ensikuulemalta melko keskinkertainen biisi sai melkoisesti lisäsisältöä, eikä yhtäkkiä ollutkaan kehno. Tuosta Holy Diver-lainasta en ehkä pääse yli :D mutta dokkarin loppuja jaksoja odotan isolla mielenkiinnolla. Kai näitä 8 jaksoa tulee...?

Jaa, mun mielestä tässä ei nimenomaan annettu mitään lisäarvoa biisille. Sivuutettiin mestan vaikutus biisiin täydellisesti.
A.O.K.
23.10.2014 09:43:14

McLeach: Jaa, mun mielestä tässä ei nimenomaan annettu mitään lisäarvoa biisille. Sivuutettiin mestan vaikutus biisiin täydellisesti.

Ihan viihdyttävähän tuo mun makuun ainakin oli. Tuo kun on tehty levyn myynninedistämismielessä, niin ei sitä olekaan tehty muusikoille vaan kaikille potentiaalisille levynostajille. Jos olisi pelkkää säveltämistä, sovittamista, mikkien kuuntelua ja sijoittelua ja muuta "tylsää" studiotyötä niin eipä tuota jaksaisi suuri yleisö seurata. Sopiva balanssi oli mun mielestä historiaa ja studiotyötä. Olihan tuossa biisin syntymiseen vaikuttavia pohjia hieman selvitetty, Buddy Guyn naru ja nappikin on lyriikoissa.
Well by seventy-six we'll be A.O.K.
kyseinen
23.10.2014 20:50:46
Sen verran nivottiin Sonic Highways -avausjaksoon, että FF soittaa Wrigley Fieldillä ensi kesänä, ja lämppärit on kaikki "jotain paikallisia bändejä".

http://jamusa.com/events/foo-fighters-wrigley/
Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen
WarMachine
27.10.2014 10:33:37
Sonic Highways - The Feast And The Famine

Vähän mitäänsanomaton jollotus mutta niin vain kertsi soi päässä tauotta.

Varsinaista aihetta kiinnostavampi oli Trouble Funk.
brachycera 01.12.2010 15:30:04 - onks kukaa(N) menos(SSA) kattoo(N) bodomii jäähallii(N)?
Terry Pantheras
27.10.2014 11:27:03
Onhan tää nyt vitun siistiä, että joku tekee (edes) tämmöistä musiikkiohjelmaa telsuun. Kauheeta rutinaa täällä.
SATANIC JAZZ BAND
tommijk
27.10.2014 11:44:32 (muokattu 27.10.2014 11:44:52)
Joo, oikein mainio oli kyllä tämä toinenkin jakso. Jos pääsee sen yli ettei tämä ole yksinomaan FF dokkari, niin onhan tämä nyt hyvää settiä kuitenkin. Ja uusi biisikin oli parempi kuin se edeltävä.
haisu
27.10.2014 12:59:02
Terry Pantheras: Onhan tää nyt vitun siistiä, että joku tekee (edes) tämmöistä musiikkiohjelmaa telsuun. Kauheeta rutinaa täällä.

Joo, vähän niin kuin olis nälkä ja joku taavi antaa kuravelliä syötäväksi. No, onpahan edes sitä kuravelliä.
Terry Pantheras
27.10.2014 13:03:55
haisu: Joo, vähän niin kuin olis nälkä ja joku taavi antaa kuravelliä syötäväksi. No, onpahan edes sitä kuravelliä.

No onpas se nyt heviä settiä nieltävätksi... :)
SATANIC JAZZ BAND
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)