Aihe: Deep Purple
1 2 3 4 536 37 38 39 40167 168 169 170 171
Loijaa
08.04.2007 22:56:15

Mitä mieltä ootte muuten siitä, että Tommy Bolinia tituleerattiin "uudeksi Hendrixiksi" (muutamien muiden kitaristien ohella)? Oliko nimitys osuva? Mitä muuten ajattelette miehestä ja hänen soittotaidoistaan?
Heavy Metal Thunder
biibob
08.04.2007 23:10:03
Olettekos tietoisia siitä, että whitesnaken still the nightin riffi löytää juurensa Blackmoren käsialasta. Coverdalen itsensä mukaan hän oli tutkinut vanhoja purple -äänitteitä, joiden joukosta oli löytynyt jotain blackmoren soitteluita/riffittelyjä, joista ei koskaan tullut biisiä. No yksi riffi löysi tiensä coverdalen käsiin, ja pienen hiomisen jälkeen syntyi still of the night. Toki aina voi miettiä, että onko asia juuri näin, ainakin olen melko varma, ettei riffi ole täysin yksi yhteen blackmoren alkion kanssa, mutta kuitenkin riffin pohja voi olla ritchien käsialaa. Kuitenkin, jos coverdale itse kertoo tuosta tapauksesta, niin todennäköisesti juttu ei ole täysin hatusta heitetty.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
Tigerstedt
08.04.2007 23:41:26

Mitä mieltä ootte muuten siitä, että Tommy Bolinia tituleerattiin "uudeksi Hendrixiksi" (muutamien muiden kitaristien ohella)? Oliko nimitys osuva? Mitä muuten ajattelette miehestä ja hänen soittotaidoistaan?

Come Taste The Band on mielestäni oikein mainio levy ja noihin biiseihin Bolinin kitarointi sopii hyvin. Livenä Purplen kanssa vedetyt Blackmore-biisit taasen eivät olekaan sitten mitään kivaa kuunneltavaa. Miehen soolotuotannosta en taas osaa sanoa mitään.
Still longing for fire.
Mika Antero
09.04.2007 07:49:23
Itse skippaan kyseisen biisin jostain syystä aina.. ehkä just ton Ritchien kommentin takia:)

Blackmore inhoaa biisiä ja silti soittaa sitä vielä lähes 40 vuotta julkaisunsa jälkeen keskiaikaiseen pillipiiparimusiikkiin keskittyvän bändinsä kanssa... Ts. nuo poppareiden jutut inhoamistaan biiseistä kannattanee jättää omaan arvoonsa. Olikohan se Tremeloes (Silence is golden -poppoo), joka soitti 60-luvulla kevyttä poppia ja rupesi sitten progebändiksi ja ilmoitti selkein sanoin, että sitä poppiskeidaa ei enää väännetä. Nykyisin bändi taas kiertää maita ja mantuja nimenomaan 60-luvun poppia soitellen...

Vaikka onhan se niinnii, että Purplen on soitettava Smoke on the water ja Sabbathin Paranoid, vaikka soittajia miten nyppisi. Mutta Blackmore's Nightilla ei ole mitään "velvollisuutta" soitella Purplen biisejä.
Musta Arkipyhä
09.04.2007 19:10:20
Ok, In rockin remasterilla lukee, että Glover sanoi, että ei tätä riffiä voi käyttää, koska se on kerran Blackmoren mukaan Ricky Nelsonin Summertimesta varastettu. Riku sanoi, että "why not" ja se siitä. Glover jatkaa, että biisin nimi varastettiin Arthur Alexanderilta ja tempo Canned Heatin On the road againista.

Oukei.Näin se sitten menikin.
"Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen)
Capman
10.04.2007 00:20:50

Ei ehkä "uusi Hendrix", mutta erittäin monipuolinen ja lyhyessä ajassa erittäin mielenkiintoisen uran tehnyt muusikko. Ei pelkästään taitava ja ainutlaatuinen kitaristi vaan myös hyvä biisintekijä. Suosittelen ehdottomasti tsekkaamaan Bolinin muutakin tuotantoa (soololevyt, James Gang, Moxy, Zephyr, Billy Cobham, Alphonse Mouzon, Energy jne.). Bolin ei ehkä Purplessa ollut ihan siellä kotoisimmalla tontillaan.
rheinone
29.04.2007 17:34:44
Kuuntelin pitkästä aikaa Book Of Taliesynin läpi. Kauheeta kuraa! Siis voi jeesus mitä häröilyä!

Tuli mieleen nostaa keskustelua kaikkien aikojen surkeimmasta Purple-kokoonpanosta. Kyllä toi Mark I melkein menee kärkeen, jos ei sitten Joe Lynn Turnerilla varustettu Mark VI oo vielä pikkasen surkeempi.

Ja tämä ei siis ole tarkoitettu provoksi niille Purple-diggareille, joiden mielestä ilman Blackmorea Purple ei oo mitään.
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
Mika Antero
29.04.2007 17:39:31
Kuuntelin pitkästä aikaa Book Of Taliesynin läpi. Kauheeta kuraa! Siis voi jeesus mitä häröilyä!

Se alkaa tuo vanhuudenhöperyys painaa rheinostakin jo, niin terveen oloinen mies muuten kuin onkin.

No joo, kuka tykkää mistäkin. Onhan joku neropatti haukkunut jopa In rockia, huh huh. Minusta Book of Taliesyn on ihan saatanan kovaa kamaa. Sounditkin on niin mahtavat, että oksat pois. Eihän se mikään In rock, Machine head tai edes Burn ole, mutta todella lämmintä ja herkullista kamaa.
BigPapa
29.04.2007 17:42:52 (muokattu 29.04.2007 17:46:57)

Tuli mieleen nostaa keskustelua kaikkien aikojen surkeimmasta Purple-kokoonpanosta. Kyllä toi Mark I melkein menee kärkeen, jos ei sitten Joe Lynn Turnerilla varustettu Mark VI oo vielä pikkasen surkeempi.

Ja tämä ei siis ole tarkoitettu provoksi niille Purple-diggareille, joiden mielestä ilman Blackmorea Purple ei oo mitään.

The Book Of Taliesyn on loistava Purple levy - jo pelkästään Blackmoren soundien ansiosta ja muutenkin. Hyvät biisit - hyvät soundit kautta linjan. Laatu kamaa...en oikeestaan huonoo leyvä pysty sanomaan alkaen Shades Of Deep Purplesta ja päättyen vaikkapa Stormbringeriin...tai sitten vaikka Come Taste The Bandiin...
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
rheinone
29.04.2007 17:55:03 (muokattu 29.04.2007 17:58:57)
The Book Of Taliesyn on loistava Purple levy - jo pelkästään Blackmoren soundien ansiosta ja muutenkin.

SäröEssi? Aika pistävä mun mielestä. Ja virheääniä niin perkeleesti. No, se kai kuuluu tohon psykedeliaprogekauteen. Mut mä en vaan diggaa, ei voi mitään.

Hyvät biisit - hyvät soundit kautta linjan.

Mitäs hyviä piisejä siel on? Ai Wring That Neck vai? Coveritkin on ihan lällyjä vetoja. Se Anthem on kyl ihan jees poppispiisi. Evans vetää hienosti elvis-tyylillä.

Laatu kamaa...en oikeestaan huonoo leyvä pysty sanomaan alkaen Shades Of Deep Purplesta ja päättyen vaikkapa Stormbringeriin...tai sitten vaikka Come Taste The Bandiin...

En mäkään, paitti Shades ja Book Of Taliesyn.

E: Ainiin, olihan siellä sitten vielä se Mark I:n Deep Purple s/t.
rheinone
29.04.2007 19:01:18 (muokattu 29.04.2007 19:02:10)
Se alkaa tuo vanhuudenhöperyys painaa rheinostakin jo, niin terveen oloinen mies muuten kuin onkin.

Painaa painaa, alkaa alkaa. Mut jotenkin musta tuntuu että tässä hommassa se on just toisinpäin, kun 60-lukulainen progehäröily ei puhuttele mua ollenkaan. Olin vasta 3-vuotias sillon ku toi lätty pukattiin ulos. Eli ei oo ikää tarpeeks tohon juttuun, kenties.
Silvio Dante
29.04.2007 19:15:25 (muokattu 29.04.2007 19:39:11)
No joo, kuka tykkää mistäkin. Onhan joku neropatti haukkunut jopa In rockia, huh huh.

Mä taidan tietää kuka tämä neropatti on.

Minusta Book of Taliesyn on ihan saatanan kovaa kamaa. Sounditkin on niin mahtavat, että oksat pois. Eihän se mikään In rock, Machine head tai edes Burn ole, mutta todella lämmintä ja herkullista kamaa.

Ei putoo noi pre-In Rock levyt mulle, In Rock on mulle se ensimmäinen oikee Purple levy. Bändi oli ennen sitä levyä ihan eri linjoilla.
Ote Hemmon artikkelista: Beer Cunt Tavastialla 23.09.2006 "Raahattiin sammunut Silppuri kainaloista pihalle ja jätettiin se nojaamaan seinää vasten. Rai-rai. Kostea ilta."
Mika Antero
29.04.2007 19:19:25 (muokattu 29.04.2007 19:19:56)
Mut jotenkin musta tuntuu että tässä hommassa se on just toisinpäin, kun 60-lukulainen progehäröily ei puhuttele mua ollenkaan. Olin vasta 3-vuotias sillon ku toi lätty pukattiin ulos. Eli ei oo ikää tarpeeks tohon juttuun, kenties.

Minä synnyin vasta In rockin tahdissa. Mutta joo, kyllähän minä sen ymmärrän, että sinä et tuosta diggaa, kun kerran enemmän AC/DC -meiningin ystävä olet. Kai noita Purplen kolmea ekaa voisi progeksi kutsua. Hieman epätasaisia kokonaisuuksia ovat kaikki ja seuraavaa Concerto for group and orchestraa on sitten jo minunkinkaltaisen fanipojan vaikea kuunnella.
2541
29.04.2007 19:47:49

E: Ainiin, olihan siellä sitten vielä se Mark I:n Deep Purple s/t.

Mikä onkin tuon kokoonpanon paras lätty. Siltä levyltä löytyy jo aika raskastakin kamaa, kuten "The Bird Has Flown" ja "Chasing Shadows". Lordin pitkä "April" orkestraatioineen on tosin aika turha, file under "Salisbury".;)
Mika Antero
29.04.2007 19:55:03
Lordin pitkä "April" orkestraatioineen on tosin aika turha, file under "Salisbury".;)

Joo, April on oikein hieno teos omana kokonaisuutenaan, mutta vähän liikaa yhtenä biisinä lp:llä.
BobHope
29.04.2007 20:09:44

pre-In Rock levyistä en oo kuullu muita kun ton TBOT:n. Onhan se kyllä ihan eri tasoa kun vertaa myöhempiin levyihin (en ole läheskään kaikkia kuullut), mutta ihan kelpo levy siltikin. Anthemin kitarasoolo 3:58-> ei kyllä jostain syystä kuulosta millään oikein hyvältä vaikka mitenpäin kuuntelisi. Muuten kova biisi se.
Listen Learn Read On on kyllä aika heikko biisi...
>>Ihminen sanoi: Tehkäämme jumala, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, niin että voimme hyvin tekosyin hallita kaikkea mitä maan päällä liikkuu>>
2541
30.04.2007 00:09:25

Huomenna pitäis olla tää hyppysissä:
http://www.t2media.net/details/paldvd-details.htm

Toivottavasti posti tulee aikaisin.:)

Tuossa PAL -levyn nimibiisi, jos joku ei ole kuullut tuotantoa:
http://www.youtube.com/watch?v=T_tOsZCNTOU
2541
30.04.2007 15:52:40

No tulihan se ja en pettynyt. BBC:n tallentama keikka on mitä mainioin ja bonuksena levytyssessioista tehty "Lifespan" -dokkari. Bändillä on melkoinen kattaus koskettimia lavalla (mm. 2x Hammond, Rhodes ja Clavinet), Tony Ashton ei vaikuta läheskään niin hermostuneelta nokkamiehen roolissaan mitä on annettu ymmärtää ja Paul Martinezin ja Ian Paicen rytmiryhmä on yksi parhaista. Jos hieman erilainen ex-Purple -miesten meininki kiinnostaa, niin suosittelen lämpimästi.
Silvio Dante
30.04.2007 22:25:30
Listen Learn Read On on kyllä aika heikko biisi...

Mut on hieno boksi. Vaikkakin sisältää sekä pre-In Rock että Mk III sekoiluja
Ote Hemmon artikkelista: Beer Cunt Tavastialla 23.09.2006 "Raahattiin sammunut Silppuri kainaloista pihalle ja jätettiin se nojaamaan seinää vasten. Rai-rai. Kostea ilta."
Mika Antero
30.04.2007 22:29:40
Mut on hieno boksi. Vaikkakin sisältää sekä pre-In Rock että Mk III sekoiluja

Tuo poksi saa minut miettimään uudestaan päätöstäni, että en enää ikinä osta Deep Purplelta mitään muuta kuin aina uuden studiolevyn. Vielä olen pitänyt pintani, sen verran tyyris paketti tuo on. Mutta jumalaare miten mielenkiintoiselta se biisilista näyttää...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)