Aihe: Led zeppelin
1 2 3 4 535 36 37 38 39131 132 133 134 135
Jarkko G.
07.02.2007 11:48:37
Olisi kiva kuulla jotain taustoja tuosta The Song Remains The Same:sta (biisistä siis), Plantilla on nimittäin niin outo lauluääni siinä.

The song features a furious multi-tracked guitar from Jimmy Page and vocals from lead singer Robert Plant. This was Plant's tribute to world music, reflecting his belief that music is universal. The studio version of the track has slightly sped-up vocals, making his voice attain an even higher pitch than ususal.
"Run to the bedroom, in the suitcase on the left You'll find my favourite axe.."
Wahi
07.02.2007 12:58:29
Dodi, ilmankos.
jussiohman
07.02.2007 14:17:13
Aina kun kuulee Immigrant Songin alkaa panettaa. Maailman paras komppi on tässä.
pitäsköhän pienet
Groovelover
07.02.2007 20:01:53
Aina kun kuulee Immigrant Songin alkaa panettaa. Maailman paras komppi on tässä.

Vaikutus voi olla naissukupuoleen täysin päinvastainen, on muuten tullut käytännössä todettua: exvaimoni ainakin vihasi LZ-tuotantoa ja Immigrant Songia aivan erityisesti. Mutta tulipa tuota joskus hyödynnettyä kun se olkapäällä istuva piru halusi lisätä perheriitaan kierroksia, eikun Immigrant Song soimaan niin johan tunnelma tiivistyi.
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
Bald Anus
07.02.2007 21:15:14

Nyt sitten tosiaan enää Coda puuttuu studiolevyistä. Onko siinä paljon hyviä biisejä? Nimestä päätellen We're gonna groove on hyvä.
"Remember, Sully when I promised kill you last? I LIED!" ~John Matrix
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
Memu
07.02.2007 21:19:46
Nyt sitten tosiaan enää Coda puuttuu studiolevyistä. Onko siinä paljon hyviä biisejä? Nimestä päätellen We're gonna groove on hyvä.

Joo, se on kyllä loistobiisi. Poor Tom tolta levyltä on mun top vitosessa Zeppelin-biiseistä. Mutta njaa, eipä tuo Coda levynä niin kummoinen loppujenlopuksi ole.
minä unohdin meren
Tympee Huttunen
07.02.2007 21:41:15 (muokattu 07.02.2007 22:17:50)
Mulla on ollut joku vietti Codaa kohtaan jo pitkään, vaikka levy aika hajainainen kokonaisuus (yllättäen:) onkin. Esim. In through the out door tuntuu ainakin tällä hetkellä huomattavasti vaisummalta. Nyt lähti We're Gonna Groove/I Can't Quit You Babe, Ozone Baby, Bonzo's Montreaux... soimaan.
2541
07.02.2007 22:55:51

"Codasta" olen tykännyt minäkin. "I Can't Quit You Babe" -versio päihittää ykkösalbumin vastaavan, "Poor Tom" on kiva akustinen hölkkä, "Walter's Walk" yksi bändin energisimmistä jutuista ja "Ozone Baby" hyvä poppis.
MarkoA
07.02.2007 23:09:14

Codalla ei mielestäni ole oikein hyviä biisejä. Ehdottomasti laita hankintalistalle ensin How the west was won tai BBC sessions. Noista molemmista saa irti huomattavasti enemmän hienoja kuuntelukokemuksia. Esim BBC:n kakkoslevyltä löytyvä Stairway to heavenin ensimmäinen julkinen esitys on todella hieno pala. Ja varsinkin Pagen kitaratyöskentely on aika hienoa kyseisellä levyllä. Mutta takaisin Codaan vielä, tuo Were gonna groove on jonkinlainen biisi, mutta kyllä levy on aikalailla ylijäämäbiiseistä koottu. I cant quit you babe on hieno ja samaten itselle yllättäen kolahtaa Bonzos Montreaux.

Ja sitten on vielä Led Zeppelin - DVD. Todella loistava taltiointi paketti johon on tosiaan panostettu laatuun oikein kunnolla. Kuva ja ääni ei vois olla juuri parempia.
May Your Will Be Done Dear Lord
Bald Anus
07.02.2007 23:17:58

Codalla ei mielestäni ole oikein hyviä biisejä. Ehdottomasti laita hankintalistalle ensin How the west was won tai BBC sessions. Noista molemmista saa irti huomattavasti enemmän hienoja kuuntelukokemuksia. Esim BBC:n kakkoslevyltä löytyvä Stairway to heavenin ensimmäinen julkinen esitys on todella hieno pala. Ja varsinkin Pagen kitaratyöskentely on aika hienoa kyseisellä levyllä. Mutta takaisin Codaan vielä, tuo Were gonna groove on jonkinlainen biisi, mutta kyllä levy on aikalailla ylijäämäbiiseistä koottu. I cant quit you babe on hieno ja samaten itselle yllättäen kolahtaa Bonzos Montreaux.

Ja sitten on vielä Led Zeppelin - DVD. Todella loistava taltiointi paketti johon on tosiaan panostettu laatuun oikein kunnolla. Kuva ja ääni ei vois olla juuri parempia.

Taidan ostaa sen Codan ensin, että saan studiolevyt alta pois :) Presence oli aika pettymys, jotain neljä-viisi kertaa olen kuunnellut, eikä ole jäänyt muita mieleen kuin Candy Store Rock Elvis -tyylisine lauluineen ja Tea for One, joka on hyvin samankaltainen kun Since I've Been Loving you. In Through the Out Door tosin on mainio.
Led Zeppelin kyllä osasi tehdä levyjä, biisit ovat loistavia, kannet hienoja, biisejä ei ole liikaa, eikä myöskään liian vähän.
Ja millaista tuo Plantin soolotuotanto on? Musiikki Kullaksessa oli joku Plantin soolo 7,50 euroa, voisi jopa ostaa.
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
Kiksaus
07.02.2007 23:21:41

Toihan on toi Were gonna groove vissiin sama versio mikä sil DVD:llä on. Siihen on vaan vissiin lisätty kitaroita. Siis live -70, Royal Albert Hall. Kova biisi, harmi ettei ilmestyny ikinä millään studiolätyllä. How the west was won on kova livepaketti (3cd).
taikakameli
07.02.2007 23:22:58 (muokattu 07.02.2007 23:27:55)
Esim BBC:n kakkoslevyltä löytyvä Stairway to heavenin ensimmäinen julkinen esitys on todella hieno pala.

Eikös STH esitetty ekan kerran jollain Belfastin-keikalla? BBC-tuplan äänitys on peräisin Lontoosta, Paris Theatresta.

Edit: BBC Sessionsin kansilehti sanoo "first-ever broadcast", joka tarkoittaa ensimmäistä radiointia?
Tosi powerin haltija, kaukosäätimen herra
Kiksaus
07.02.2007 23:25:59

Taidan ostaa sen Codan ensin, että saan studiolevyt alta pois :) Presence oli aika pettymys, jotain neljä-viisi kertaa olen kuunnellut, eikä ole jäänyt muita mieleen kuin Candy Store Rock Elvis -tyylisine lauluineen ja Tea for One, joka on hyvin samankaltainen kun Since I've Been Loving you. In Through the Out Door tosin on mainio.
Led Zeppelin kyllä osasi tehdä levyjä, biisit ovat loistavia, kannet hienoja, biisejä ei ole liikaa, eikä myöskään liian vähän.
Ja millaista tuo Plantin soolotuotanto on? Musiikki Kullaksessa oli joku Plantin soolo 7,50 euroa, voisi jopa ostaa.

Codahan ei ole "studiolätty" vaan kokoelma biisejä. Bonzo oli jo mullissa ku se julkastiin. Osta siis mieluummin bbc-sessions. Plantilta kannattaa ehdottomasti ostaa Mighty Rearranger.
MarkoA
07.02.2007 23:28:04 (muokattu 07.02.2007 23:31:09)
Presence oli aika pettymys, jotain neljä-viisi kertaa olen kuunnellut, eikä ole jäänyt muita mieleen kuin Candy Store Rock Elvis -tyylisine lauluineen ja Tea for One, joka on hyvin samankaltainen kun Since I've Been Loving you. In Through the Out Door tosin on mainio.

Aika jännä juttu että nuo levyt asettui sun mielessä noinpäin. Mulla taas on jäänyt tuo ITTOD aika vähälle kuuntelulle. Tuotantopuolelta alkaen joku meinaa mättää. Ihan kuin 80-luku yrittäis tuuppautua Zeppelin levylle, tai jotain. Äkkiseltään tulee mieleen vain In the Evening semmosena hienona palana, ja hieman poppibiisi All my love. Presence taas on mielestäni hieman semmonen progemainen, varsinkin avausraita. On han siinä semmosia outoja biisejä, joista ei tiedä pitääkö vaiko ei. Mutta tällä levyllä taas on mun mieleen sopivat bassosoundit ja jotenkin vielä biisit rakentuu hienosti basso/rumpu osaston puolelle.

Mulla on kasetilla Outrider, joka on kyllä muistaakseni aika onneton tekele. Tosin viime kuuntelusta on kauan. Tutustu myöskin Robert Plantin soolotuotantoon ja ehdoton hankinta on myös Page&Plant Walking into Clarksdale jos ei sulla sitä vielä ole. Siinä on hieno ja ehkä hieman aliarvostettu levy. Itse aina fantasioin että mitä tuosta levystä ois tullut jos mukaan ois tullut myös JP Jones? Hieman lisäpotkua riffeihin jne? No, tämä on turhaa spekulointia.

Edit: oho. Meni Paget ja Plantit mulla sekaisin! No, antaa olla. Kyllä tuosta ymmärtää...
May Your Will Be Done Dear Lord
Kiksaus
07.02.2007 23:30:21 (muokattu 07.02.2007 23:31:58)

Aika jännä juttu että nuo levyt asettui sun mielessä noinpäin. Mulla taas on jäänyt tuo ITTOD aika vähälle kuuntelulle. Tuotantopuolelta alkaen joku meinaa mättää. Ihan kuin 80-luku yrittäis tuuppautua Zeppelin levylle, tai jotain. Äkkiseltään tulee mieleen vain In the Evening semmosena hienona palana, ja hieman poppibiisi All my love. Presence taas on mielestäni hieman semmonen progemainen, varsinkin avausraita. On han siinä semmosia outoja biisejä, joista ei tiedä pitääkö vaiko ei. Mutta tällä levyllä taas on mun mieleen sopivat bassosoundit ja jotenkin vielä biisit rakentuu hienosti basso/rumpu osaston puolelle.

Mulla on kasetilla Outrider, joka on kyllä muistaakseni aika onneton tekele. Tosin viime kuuntelusta on . Tutustu myöskin Robert Plantin soolotuotantoon ja ehdoton hankinta on myös Page&Plant Walking into Clarksdale jos ei sulla sitä vielä ole. Siinä on hieno ja ehkä hieman aliarvostettu levy. Itse aina fantasioin että mitä tuosta levystä ois tullut jos mukaan ois tullut myös JP Jones? Hieman lisäpotkua riffeihin jne? No, tämä on turhaa spekulointia.

Outrider on siis Jimmy Pagen soololevy vuodelta 1988, varmaan se ainoa. Mut joo, ei se hyvä oo. Niin ja Death Wish II jostain kasarilta.
HaloOfFlies
08.02.2007 00:02:25

Esim BBC:n kakkoslevyltä löytyvä Stairway to heavenin ensimmäinen julkinen esitys on todella hieno pala.

On kyllä. Ja heti tuon jälkeenhän tulee Going To California, niinikään ensimmäistä kertaa missään. Ja on paras versio ko. kappaleesta ikinä.
Valmistauduttiin viikko tähän peliin, ja sitten kaikki on viidessä minuutissa ohi, kun Napoleon ratsastaa paikalle. S.M.A.K.-jäsen #5
Bald Anus
08.02.2007 00:10:39

Codahan ei ole "studiolätty" vaan kokoelma biisejä. Bonzo oli jo mullissa ku se julkastiin. Osta siis mieluummin bbc-sessions. Plantilta kannattaa ehdottomasti ostaa Mighty Rearranger.

Tiedän tämän juu. Väitän jälleen vastaan ja sanon, että ostan ensin studiolevyt, sitten muut oheiset, heh. Pitänee tuohon Presenceen tutustua vielä, jotta se avautuisi.
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
JagStang
08.02.2007 02:19:09
Vandalism: beautiful as a rock in a cop's face.
Marlowe
08.02.2007 10:03:39 (muokattu 08.02.2007 10:12:58)
Ja millaista tuo Plantin soolotuotanto on? Musiikki Kullaksessa oli joku Plantin soolo 7,50 euroa, voisi jopa ostaa

Olen itse kuunnellut aika valikoiden Plantin soolotuotantoa, mutta pari päivää sitten viimeksi stereoihin päätynyt "Dreamland" on melko mainio levy, jolla mies laulaa aika oivallisia covereita vanhoista suosikkibiiseistään, mm. "Darkness, Darknessista" ja "Hey Joesta". Voi suositella, etenkin tuohon hintaan. Myös uusinta lättyä, jonka nimeä on muista ("Mighty Re-arranger"?), on kehuttu. Sillä ilmeisesti kuultaa läpi Plantin rakkaus pohjoisafrikkalaisia rytmejä kohtaan. Vanhemmista Plantin levyistä en ole innostunut, kasaria mitä kasaria.
"Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
cruel_destiny
08.02.2007 10:10:58
Myyntikikka? http://www.netanttila.com/webapp/wc … logId=1444&ddkey=ProductDisplay

ahahahahaaaa, aikuisten dvd... :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)