Aihe: Oasis
1 2 3 4 531 32 33 34 3595 96 97 98 99
Mesikehrääjä
03.12.2006 12:37:03
Ei sillä ettenkö lähtisi Oasista katsomaan, jos tulisivat mutta.... Mielummin ottaisin jonkun oikeasti elinvoimaisen rock-bändin tänne esiintymään, kuin vanhat polkkatukka veljekset vanhojen hittiensä kanssa töissä-Oasiksen.
Kyllä Oasis minusta osoitti olevansa yhä elinvoimainen Dont Believe The Truthilla. Mainio levy.
miscage
03.12.2006 12:40:18
Kyllä Oasis minusta osoitti olevansa yhä elinvoimainen Dont Believe The Truthilla. Mainio levy.

Jep, pitäisi itsekin tsekata tarkemmin. Itsekin tulee arvioitua tuota uudempaa tuotantoa ehkä hieman epäreilusti, kun uran avaus oli Oasiksella mitä oli...
Even your girlfriend fucking sucks.
MV
06.12.2006 22:38:10 (muokattu 06.12.2006 22:40:02)
http://www.youtube.com/watch?v=NIJmaR5__dM

Tuossa nyt ois wonderwall tältä akustiselta kiertueelta. Löytyi läjä muitakin mutta oltiin poistettu:( Hyvältähän se kuulostaa.
"Mun suunnitelma oli juoda niin paljon viinaa kuin mahdollista ja panna mahdollisimman montaa muiaa. No miksei äiääkin." -Kukkakeppi big brotheriin yrittämisestä
elais
07.12.2006 14:42:09

Tuossa nyt ois wonderwall tältä akustiselta kiertueelta. Löytyi läjä muitakin mutta oltiin poistettu:( Hyvältähän se kuulostaa.

Jep. Tietenkin se kuulostaa hyvältä kun sitä on soiteltu yli kymmenen vuotta. Mutta netistä pystyy imaisemaan nopsasti tuon(kin) keikan. Audiona taikka videona.
Stain
07.12.2006 18:43:37
Tämän lisäksi Liam meni ostamaan BigMac aterian kaveriltani, joka oli tuolloin töissä MacDonadsissa. Kun kuulin asiasta seuraavana aamuna niin vitutti niin paljon, että teki mieli hypätä aurajokeen.

Hoho, voin vaan kuvitella minkälaiset on ollut tyypin fiilikset kun huomaa että Liam Gallagher tulee ja tilaa häneltä Big Macin.
It's a bittersweet symphony, this life
nikomati
07.12.2006 19:50:08

varsinkin whatever kuulosti komealta. oli kyllä mukavan erilaisia versioista tutuista biiseistä.
koskaan ei voi olla liian gay
Mesikehrääjä
08.12.2006 21:38:05
Mun mielestä oasis ei oo mitään ilman liamia. Oasis on nimenomaan noelin laulut ja liamin tulkinta. Ei nuo noelin tulkitsemat kappaleet säväytä. Oasis = Noel + Liam. Jos jompi kumpi puuttuu, niin tulee orpo olo. Vaikka Liamin ääni onki mitä on nykyään, niin ei se muuta sitä faktaa että Noel + Liam = Oasis.
Proge
08.12.2006 23:44:17
Mun mielestä oasis ei oo mitään ilman liamia. Oasis on nimenomaan noelin laulut ja liamin tulkinta. Ei nuo noelin tulkitsemat kappaleet säväytä. Oasis = Noel + Liam. Jos jompi kumpi puuttuu, niin tulee orpo olo. Vaikka Liamin ääni onki mitä on nykyään, niin ei se muuta sitä faktaa että Noel + Liam = Oasis.

Vai ei dont look back in anger säväytä?
Punainen tupa ja perunamaa. Kaikille warettajille toivon huonotuloista ja tylsää työuraa, jossa joku muu vie rahat.
Mesikehrääjä
09.12.2006 14:53:40
Vai ei dont look back in anger säväytä?

Onhan niitä pari poikkeusta tietysti. Dont look back in anger, talk tonight ja masterplan.
Stain
09.12.2006 19:13:41
Mun mielestä oasis ei oo mitään ilman liamia. Oasis on nimenomaan noelin laulut ja liamin tulkinta. Ei nuo noelin tulkitsemat kappaleet säväytä.

Joo, mulla on vähän sama homma. Liam on, vai pitäisikö sanoa "oli", hemmetin paljon parempi laulaja ja nuo biisit jotka Liam normaalisti laulaa, kuulostavat melko valjuilta Noelin laulamana. Poikkeuksena tietysti biisit, jotka Noel normaalistikin laulaa levyillä.

Olen muuten aina miettinyt miltä Don't Look Back In Anger kuulostaisi Liamin laulamana.
harrygeorge
09.12.2006 21:46:42
Joo, mulla on vähän sama homma. Liam on, vai pitäisikö sanoa "oli", hemmetin paljon parempi laulaja ja nuo biisit jotka Liam normaalisti laulaa, kuulostavat melko valjuilta Noelin laulamana. Poikkeuksena tietysti biisit, jotka Noel normaalistikin laulaa levyillä.

Minusta Noelin ääni on aina toiminut paremmin akustisissa versioissa. Liam=stadionääni ja Noel=klubiääni.
Kivi ja sämpylä.
Proge
10.12.2006 15:57:03
Mulla ois haussa samankaltaisia Britpop-bändejä kuin Oasis, Verve ja Coldplay ei ole mitään verrattuna Oasikseen, onko yhtä hyvää tai parempaa Britpop-bändiä olemassakaan kuin Oasis?
Punainen tupa ja perunamaa. Kaikille warettajille toivon huonotuloista ja tylsää työuraa, jossa joku muu vie rahat.
Cujo
10.12.2006 15:58:42
Mulla ois haussa samankaltaisia Britpop-bändejä kuin Oasis, Verve ja Coldplay ei ole mitään verrattuna Oasikseen, onko yhtä hyvää tai parempaa Britpop-bändiä olemassakaan kuin Oasis?

Suede.

Esimerkiksi.
"It is when pirates count their booty that they become mere thieves."
elais
10.12.2006 16:10:21 (muokattu 10.12.2006 16:10:56)
Minusta Noelin ääni on aina toiminut paremmin akustisissa versioissa. Liam=stadionääni ja Noel=klubiääni.

Jep.

Jos Liam laulaisi samalla tavalla kuin vuonna '94 tässä pätkässä, olisi kaikki hienosti ja Noelin ei tarvitsisi esiintyä yksin:
http://www.youtube.com/watch?v=WuMl9cMFlRY
L4t3
10.12.2006 16:42:50 (muokattu 10.12.2006 16:43:05)
Ensi viikonloppuna olen taas raahautumassa levy- ja jouluostoksille ja Oasista olisi ainakin tarkoitus hommata. Mitä levy(j)ä suosittelisitte? Kokoelmia en aijo ostaa.
Kato Jyrgenberi!
Stain
10.12.2006 17:00:23
Ensi viikonloppuna olen taas raahautumassa levy- ja jouluostoksille ja Oasista olisi ainakin tarkoitus hommata. Mitä levy(j)ä suosittelisitte? Kokoelmia en aijo ostaa.

Joku kolmesta ekasta. Eli Definitely Maybe, Morning Glory tai Be Here Now. Suosittelisin keskimmäistä.
carnation
10.12.2006 17:29:17 (muokattu 10.12.2006 17:33:22)

Ei ole olemassa, paitsi ehkä The Smiths. The Stone Rosesin eka levy on myös äärimmäisen timanttinen brittipop-klassikko. Monesti Oasiksen kohdalla puhutaan Beatleseista ja Rollareista, mutta ei tarvitse edes kovin tarkkaan kuunnella, kun huomaa että Stone Roses on taatusti ollut myös yksi vaikuttajista, ihan Ian Brownin olemusta myöten. Liam = John Lennon/Ian Brown. Jos Oasis on tuttu, mutta Stone Roses ei, niin kipin kapin ostamaan se debyytti. Aivan loistava levy. I Wanna Be Adored, Waterfall, Made of Stone, I Am The Resurrection... huippubiisejä.

Kuten Stain tuossa sanoikin, joku noista kolmesta ensimmäisestä levystä. Morning Glory, jos vain yksi pitää sanoa. Stop The Clocks -kokoelma kannattaa jättää ostamatta, mielummin hankkii samalla hinnalla vaikka Definitely Mayben, Morning Gloryn ja b-puolikokoelma The Masterplanin.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Terminaattori
10.12.2006 17:44:06

Kannattaa tsekata Radioheadin The Bends -levy.
soitellen sotaan
elais
10.12.2006 20:43:59

1. (What's The Story) Morning Glory ?
2. Definetly Maybe
3. Be Here Now / The Masterplan
4. Standing On the Shoulders Of Giants
5. Heathen Chemistry / Don't Believe the Truth

Oikeastaan ihan sama missä järjestyksessä hankit, kunhan pääset aloittamaan Morning Gloryllä, Definetly Maybella ja BHN:llä tai Masterplanilla.
Juugeli
11.12.2006 13:09:05
Katos vaan, tämmöstä tänään Maikkarilla.

00.05 Oasis

Brittiläisen Oasis -yhtyeen konserttitaltiointi. Sisältää myös materiaalia keikkamatkoilta, takahuoneista ja haastatteluista.

Vähän ilkeästi menee kyl Ozin päälle. Onkohan tää kuinka uusi taltiointi, telkku ei ainakaan kerro.
I stayed up all night playing poker with tarot cards. I got a full house and four people died. Steven Wright
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)