velipesonen 12.12.2010 09:34:03 | |
---|
Calliope: Pattie (Patricia ristimänimeltään). Ei siitä kirjasta käy ilmi mitä Ringo puuhaili. Pattie oli lopulta soittanut Ringolle ja sanonut, että et sinä yhtään ihmettele, missä Maureen oikein on, kun on niin paljon pois kotoaan. Mielestäni kirja kyllä kannattaa tsekata, pks-seudulta saa kirjastostakin. Mukana myös mielenkiintoisia kuvia. Tarkoittaako pks pientä ja keskisuurta? Itse asun pienellä ja keskisuurella sektorilla. Täytyypä lukea tuo kirja, onko siinä selitystä sille, miksi Patricia käytti tyttöaikanaan kun oli Boyd kutsumanimeä Pattie, mutta avioitumisen jälkeen e putosi nimestä pois ja tuloksena oli Patti Harrison? This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
Calliope 12.12.2010 13:13:10 (muokattu 12.12.2010 15:49:37) | |
---|
velipesonen: Tarkoittaako pks pientä ja keskisuurta? Itse asun pienellä ja keskisuurella sektorilla. Täytyypä lukea tuo kirja, onko siinä selitystä sille, miksi Patricia käytti tyttöaikanaan kun oli Boyd kutsumanimeä Pattie, mutta avioitumisen jälkeen e putosi nimestä pois ja tuloksena oli Patti Harrison? Pääkuapunkiseutu ;-) Miten minulla on sellanen tunne, että minua pidetään täällä nyt jotenkin hankalana ihmisenä..? Taisin tehdä kardinaalimunauksen.. "Your mind makes a promise that your body can't fill" |
hippelihuijaa 12.12.2010 17:19:23 | |
---|
Calliope: Pääkuapunkiseutu ;-) Miten minulla on sellanen tunne, että minua pidetään täällä nyt jotenkin hankalana ihmisenä..? Taisin tehdä kardinaalimunauksen.. Älä välitä - VeliPesonen nyt vain silloin tällöin tahtoo tarttua sananpuolikkaaseenkin kun olo on hiukan tylsä! Kunnon savolaisen psk:n pitäisi tietysti olla muodossa - piäkaapunkiseutu! Et sinä ole vaikea ihminen ole, minä olen - kuten VeliPesonenkin voi todistaa! |
velipesonen 12.12.2010 17:55:32 | |
---|
hippelihuijaa: Kunnon savolaisen psk:n pitäisi tietysti olla muodossa - piäkaapunkiseutu! Kun nyt otat puheeksi niin se on piäkaapuntiseetu. Sillähän luonnollisesti tarkoitetaan Kuopion-Siilinjärven kaksoiskaupunkia, jossa mussutetaan Kallaveden muikkua, sitä yhtä ja samaa. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
hippelihuijaa 12.12.2010 18:35:51 | |
---|
Laihiallahan sitä yhtä ja samaa muikkua mussutetaan. Yhdellä fisullahan ravitaan koko körtti-heimo kuin Hessus konsanaan! |
juici 13.12.2010 01:09:37 | |
---|
velipesonen: Kun nyt otat puheeksi niin se on piäkaapuntiseetu. Sillähän luonnollisesti tarkoitetaan Kuopion-Siilinjärven kaksoiskaupunkia, jossa mussutetaan Kallaveden muikkua, sitä yhtä ja samaa. Vaikka Siili ihan kylessä onnii, niin ei se oo kaapunni, kirkonkylä vuan. "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe |
texjazz 13.12.2010 14:20:47 | |
---|
velipesonen: Kun nyt otat puheeksi niin se on piäkaapuntiseetu. Sillähän luonnollisesti tarkoitetaan Kuopion-Siilinjärven kaksoiskaupunkia, jossa mussutetaan Kallaveden muikkua, sitä yhtä ja samaa. Keski-Suomessa ja siinä rajaseuduilla lausutaan oikeasti peäkoapunkiseutu. Älleh ellus allo nodhat. -Elprup Peed, 1634 |
velipesonen 13.12.2010 15:00:30 | |
---|
glx405: Keski-Suomessa ja siinä rajaseuduilla lausutaan oikeasti peäkoapunkiseutu. Pittää muuten paekkonsa. Minä oon Viitasaarelta. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
hippelihuijaa 13.12.2010 17:29:28 | |
---|
Ja sit jos käännetään tämä keskustelu takaisin otsakkeeseensa eli Liverpooliin Jyskylän sijaan. Savolaisuus on tietenkin aina haaskaa, mutta aikansa kutakin. |
Jokapaikanapina 13.12.2010 18:30:58 | |
---|
|
velipesonen 13.12.2010 19:00:36 | |
---|
Jokapaikanapina: Ei oo ääni kaukana pojasta Kyllä tunnistaa vaikka Freddien ääni on baritonaalisempi eli keskirekisteri narisee vähemmän kuin pojalla. Tässä tulee tietenkin ajatelleeksi näin verratessa sitäkin kuinka loistava laulaja John Lennon oli, kuinka tunnekylläinen ja runsas mutta samalla hienovaraisen ilmeikäs. Samassa bändissä oli kova kirittäjä tässäkin suhteessa. Jos vertaa Lennonia ja Maccaa laulajina niin Macca on täysin suvereeni tapaus mutta Lennonin tunneskaala on laajempi. Juuri Lennonin kappaleissa kappaleen sanoitus, tunnelma ja laulullinen esitys sulavat huumaavaksi kokonaisuudeksi. hippelihuijaa: Ja sit jos käännetään tämä keskustelu takaisin otsakkeeseensa eli Liverpooliin Jyskylän sijaan. Scouse on kyllä yksi hulluimmista ja vaikeaselkoisimmista murteista mitä kukaan on keksinyt. Se on niin epämääräistä mongerrusta ja örinää näiden satamatyöläisten puhe oikeasti. Liverpooliin sijoittuvissa tv-sarjoissa kuten Boys from the Blackstuff päähenkilöiden puhe on vähän sinne päin mutta paljon selkeämpää kuin mitä se oikeasti on. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
Xan de Wan 14.12.2010 10:17:28 (muokattu 14.12.2010 10:18:46) | |
---|
Tällainen aihe ja näkökulma: Beatles ja elokuvat. Beatles-yhtyeestä on tehty kaiketi vuosikymmenten aikana hyvinkin monia sekä lyhyempiä että pitempiä dokumenttielokuvia. Beatles-yhtye itse teki 60-luvulla elokuvat A Hard Day´s Night, Help!, Magical Mystery Tour, Yellow Submarine (animaatioelokuva), Let It Be (dokumentaarinen filmi) Näytelmäelokuvia on tehty ainakin John Lennonista, esimerkiksi äskettäin teattereissa ollut elokuva Nowhere Boy. Joka käsittelee lähinnä Lennonin nuoruuden aikoja ennen Beatlesiä. - Ja tietääkseni esimerkiksi yhtyeen manageri Brian Epsteinista ollaan tekemässä elokuvaa. Mutta kiinnostava kysymys on, että onko - tähän mennessä - Beatles-yhtyeestä tehty kokopitkää näytelmäelokuvaa, draamaelokuvaa ? Siis sellaista elokuvaa, joka käsittäisi yhtyeen koko tarinan 50-luvun loppupuolelta aina yhtyeen hajoamiseen asti 60- ja 70-lukujen vaihteeseen asti ? Vai onko tämä ollut elokuvien tekijöille liian suuri haaste, aihe ? .......vai onko tällaisen kokopitkän Beatles-elokuvan tekoon joitain muita esteitä olemassa ? |
juici 14.12.2010 11:21:09 | |
---|
Xan de Wan: Tällainen aihe ja näkökulma: Beatles ja elokuvat. Beatles-yhtyeestä on tehty kaiketi vuosikymmenten aikana hyvinkin monia sekä lyhyempiä että pitempiä dokumenttielokuvia. Beatles-yhtye itse teki 60-luvulla elokuvat A Hard Days Night, Help!, Magical Mystery Tour, Yellow Submarine (animaatioelokuva), Let It Be (dokumentaarinen filmi) Näytelmäelokuvia on tehty ainakin John Lennonista, esimerkiksi äskettäin teattereissa ollut elokuva Nowhere Boy. Joka käsittelee lähinnä Lennonin nuoruuden aikoja ennen Beatlesiä. - Ja tietääkseni esimerkiksi yhtyeen manageri Brian Epsteinista ollaan tekemässä elokuvaa. Mutta kiinnostava kysymys on, että onko - tähän mennessä - Beatles-yhtyeestä tehty kokopitkää näytelmäelokuvaa, draamaelokuvaa ? Siis sellaista elokuvaa, joka käsittäisi yhtyeen koko tarinan 50-luvun loppupuolelta aina yhtyeen hajoamiseen asti 60- ja 70-lukujen vaihteeseen asti ? Vai onko tämä ollut elokuvien tekijöille liian suuri haaste, aihe ? .......vai onko tällaisen kokopitkän Beatles-elokuvan tekoon joitain muita esteitä olemassa ? Eipä koko uraa kattavaa elokuvaa ole. 1979 tuli Beatlesin uraa vuodesta 1959 ensimmäiseen Ed Sullivan Shown vierailuun käsittelevä elokuva Birth Of The Beatles. Jännin fakta on, että Beatlet itse halusivat estää elokuvaa koskaan valmistumasta. http://www.imdb.com/title/tt0078865/ Saman Ed Sullivan Shown ympärille ympättiin vuotta aiemmin (1978) kokonainen teinikomedia I Wanna Hold Your Hand: http://www.imdb.com/title/tt0077714/ Hampurin vuosia sitten käsiteltiin leffassa Backbeat vuodelta 1994, mutta elokuva keskittyykin enemmän Stuart Sutcliffeen kuin muihin Beatleihin. http://www.imdb.com/title/tt0106339/ "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe |
HaloOfFlies 14.12.2010 15:48:15 (muokattu 14.12.2010 15:49:18) | |
---|
juici: Eipä koko uraa kattavaa elokuvaa ole. 1979 tuli Beatlesin uraa vuodesta 1959 ensimmäiseen Ed Sullivan Shown vierailuun käsittelevä elokuva Birth Of The Beatles. Jännin fakta on, että Beatlet itse halusivat estää elokuvaa koskaan valmistumasta. http://www.imdb.com/title/tt0078865/ Tuo olikin kyllä niin hirveää ylinäyttelemistä etten ihmettele yhtään. Teemaltahan tuli lauantaina Beatlesin viimeisiin vuosiin sijoittuva leffa John Lennon Naked, jossa pääosassa oli Christopher Eccleston. It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5 |
Andy Six 14.12.2010 16:38:29 | |
---|
danny: Teemaltahan tuli lauantaina Beatlesin viimeisiin vuosiin sijoittuva leffa John Lennon Naked, jossa pääosassa oli Christopher Eccleston. Leffa peilasi mielestäni hyvin Lennonin vähemmän mukavaa,narsistista ja ylimielistä puolta....Mies oli saamani kokonaiskuvan mukaan jonkinlainen paradoksi hippiä ja väkivaltaista satamajätkää.... |
Xan de Wan 15.12.2010 09:54:05 | |
---|
juici: Eipä koko uraa kattavaa elokuvaa ole. Kyllähän se melkoinen haaste olisi elokuvaohjaajalle tehdä kokopitkä elokuva Beatlesin koko tarinasta. - Mutta saa nähdä, että ryhtyykö joku ohjaaja vielä joskus tekemään tällaista elokuvaa Beatlesin tarinasta. Ehkäpä joku vielä joskus tekee tällaisen elokuvan (?) Jos ajatusleikkinä pohtii asiaa niin elokuvahan voisi alkaa sillä kohtauksella, kun John Lennon ja Paul McCartney tapasivat ensimmäisen kerran toisensa kesäkuussa 1957 - ja elokuva voisi päättyä esimerkiksi johonkin kohtaukseen, tilanteeseen vuonna 1969. - Elokuva ja sen lopputulos riippuisi esimerkiksi siitä, että kuka sen ohjaisi ja millaisen näkökulman ohjaaja ottaisi aiheeseen. juici: Hampurin vuosia sitten käsiteltiin leffassa Backbeat vuodelta 1994, mutta elokuva keskittyykin enemmän Stuart Sutcliffeen kuin muihin Beatleihin. http://www.imdb.com/title/tt0106339/ Mitä tulee Stuart Sutcliffeen niin juuri tänä syksynä ilmestyi kirja, joka kertoo Stuart Sutcliffesta. Kirjan nimi on: Baby´s in black: the story of Astrid Kircherr & Stuart Sutcliffe. - Sen on kirjoittanut Arne Bellstorf. |
velipesonen 15.12.2010 10:15:36 | |
---|
Pikku tarkennus: Lennon ja McCartney tapasivat toisensa kirkon pihamaalla Wooltonissa 6.7.1957, mitä pidetään heidän ensimmäisenä kohtaamisenaan, mutta ainakin Jacaranda-baarin seinällä on kyltti, jonka mukaan he olivat tavanneet siellä jo edellisenä iltana. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
velipesonen 15.12.2010 17:45:20 | |
---|
Olen tässä katsellut tällaista neljän dvd:n laitosta kuin The Beatles Magical Mystery Tour, joka on näitä "100% Unauthorized" -juttuja. Siinä kakkosketju eli mm. Tony Barrow, Norman Smith, Pete Best, Allan Williams ja muutama muu käyvät läpi yhtyeen tarinaa. On ihan hyvä, ei ollenkaan sellainen kuin joskus fanien ja kriitikoiden voimin kokoonkeitetyt "kriittiset dokumentit" ovat. Tulee mieleen että ns. ykkösketjuhan on jo julkaissut Anthologyn, joka kertoo kaikkien tuntemat asiat kaikkien tuntemalla tavalla. Tämä tuo myös uutta näkökulmaa joihinkin asioihin, Norman Smithin sanoin: "I was the fifth Beatle, George Martin was the sixth". Ykkösketju tietää totuuden muttei välttämättä kerro sitä. Kakkosketju ei tiedä totuutta mutta saattaa vahingossa kertoakin sen. Sijoitin Pete Bestin kakkosketjuun vaikken tiedä onko se oikein, ehkä hänetkin on maksettu hiljaiseksi joistain asioista. This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible) |
texjazz 15.12.2010 19:32:21 | |
---|
velipesonen: "I was the fifth Beatle, George Martin was the sixth".
Mal Evans oli seitsemäs. Älleh ellus allo nodhat. -Elprup Peed, 1634 |
Calliope 18.12.2010 18:55:41 | |
---|
glx405: Mal Evans oli seitsemäs. Ja Neil Aspinall. Kun Brian Epstein, Mal Evans tai Neil Aspinall eivät tulleet Bangoriin, Walesiin kuuntelemaan Maharishia 1967, John Lennon sanoi, että ihan kuin lähtisi kotoa ilman housuja. "Your mind makes a promise that your body can't fill" |