Aihe: Led Zeppelin, taiteesta muotiin
1 2 3 4 5 6
Masai-mies
11.04.2005 20:27:00

Joo no siis itse olen ollut nyt noin 3 vuotta armoitettu zep-fani ja voin väittää olevani Espoon suurimpia ja tietävimpiä Lede-faneja omassa ikäluokassani (17v).

Mua on alkanu kyrsimään vaa niin maan perusteellisesti se, että nää 13 vuotiaat alahousut on kuullu stairwayn ja jotkut edistyneemmät yksilöt on ehkä vahingossa saattaneet imuroida black dogin ja immigrant songin ja sit ku ne on noi 3 biisii kuullu nii ne lesottaa itseään suuriksi faneiksi jotka tietää kaikki biisit ja niin edelleen....

Pari vuotta sitten ei voinu sanoo ees kavereille et Zeppelin on parasta ku heti sai naljailut, juuri sen takia kun Led Zep ei ollut muotia sillon.

Eniten harmittaa just se, että nämä uudet kuuntelijat eivät näytä tutustuvan muuhun tuotantoon, ostaisivat levyjä tai edes imuttaisivat, oon ihan surullinen heidän puolesta kun he jäävät paitsi esim. Carouselambran jytinästä (ei taatusti ole alahousujen suosios toi :D )
Artist
11.04.2005 20:38:36 (muokattu 11.04.2005 20:40:05)
Joo no siis itse olen ollut nyt noin 3 vuotta armoitettu zep-fani ja voin väittää olevani Espoon suurimpia ja tietävimpiä Lede-faneja omassa ikäluokassani (17v).

Mua on alkanu kyrsimään vaa niin maan perusteellisesti se, että nää 13 vuotiaat alahousut on kuullu stairwayn ja jotkut edistyneemmät yksilöt on ehkä vahingossa saattaneet imuroida black dogin ja immigrant songin ja sit ku ne on noi 3 biisii kuullu nii ne lesottaa itseään suuriksi faneiksi jotka tietää kaikki biisit ja niin edelleen....

Pari vuotta sitten ei voinu sanoo ees kavereille et Zeppelin on parasta ku heti sai naljailut, juuri sen takia kun Led Zep ei ollut muotia sillon.

Eniten harmittaa just se, että nämä uudet kuuntelijat eivät näytä tutustuvan muuhun tuotantoon, ostaisivat levyjä tai edes imuttaisivat, oon ihan surullinen heidän puolesta kun he jäävät paitsi esim. Carouselambran jytinästä (ei taatusti ole alahousujen suosios toi :D )

Ei helvetti, ootko tosissas? Onko sillä oikeasti niin väliä monta biisiä tuntee, jos diggaa bändin musasta? Perkele, onneksi en ole itse tunnustautunut koskaan Zeppelin faniksi, tai edes tietäväni siitä mitään. Hävettäisi, jos olisin.

Edit: jostain se täytyy se fanituskin aloittaa, joten eivätköhän nuo oikeasti Zeppelinistä kiinnostuneet löydä niitä biisejä enemmänkin. Turhaa siitä valittaa, tuskin kukaan aloittaa diggamaan jostain bändistä ostamalla koko tuotannon ja kasan bootlegejä.
I'm a never ever gonna be nothin' but a reggae rocker!
zorro
11.04.2005 20:43:23
Edit: jostain se täytyy se fanituskin aloittaa, joten eivätköhän nuo oikeasti Zeppelinistä kiinnostuneet löydä niitä biisejä enemmänkin. Turhaa siitä valittaa, tuskin kukaan aloittaa diggamaan jostain bändistä ostamalla koko tuotannon ja kasan bootlegejä.

joo ja kyllä tuo Masai-mies:in kirjotus sivusi muutenkin aihetta. kyllä minun mielestä voi bändistä kuin bändistä keskustella vaikka tykkäisi kolmesta biisistä.
ostetaan:danelectro tuna melt tremolo myydään:
reino
11.04.2005 21:13:51
On tää kyllä paha paikka. Varsinkin niille ketkä OIKEASTI diggaa Zeppelinin musasta.
Vitut sano Vatanen
Perzzza
11.04.2005 21:25:52
Mutta kuten suuremmitta tappeluitta voimme todeta, emme nyt varmaankaan (?) halua lesota tiedoilla bändistä emmekä fanitustasosta/virtuaalipeniksestä vaan mietimme syvällisesti H&M:n vaatekataloogia. Joka siis on naisille.

Vai mitä? Ikävä lukea asiaa sivuavia tekstejä joissa joku kertoo että tietää tämän ja tämän verran, vaikka kylläkin asiassa oli pointti! Että pahin pelko tapahtuisi ja kadut olisivat täynnä Zeppelin-teinejä. Mutta kuten todettu, sillä tietoudella voisi saada *römpsää* ;D

Onpas irstasta!
Meisseli
11.04.2005 21:52:13

No mitä sitten. Paskanko väliä?
Ärsyttää että joku bändi on niin helvetin hieno ja pyhä.

Zeppelin on hyvä bändi, mitä väliä sillä on myydäänkö zeppelin-paitoja H&M:llä vaiko siellä paikallisten lohimarkkinoitten kojuissa.
Ärsyttävää jeesustelua.
Mull' on rytmi veressä, ja housut jalassa! www.strangefruitband.net
overtake
11.04.2005 21:58:11
Minkähän näköisiä paitoja nämä nyt sitten mahtavat olla?
www.stonetabs.tk
biibob
11.04.2005 23:15:10
Älkää jaksako valittaa, asiassa on nimittäin valoisakin puoli.

Oletetaan, että joku tavisneiti ostaa Led Zeppelin -paidan. Trendien perässä juoksevana massaihmisenä hän myös kenties intoutuu ottamaan selvää kyseisestä porukasta ja kuuntelemaan sitä.

Oletetaan sitten, että tämä Led Zeppelinistä innostunut neiti-ihminen ja m.netin keskiverto musiikkinörtti kohtaavat kadulla. Ehkä intoutuvat juttelemaankin, kun naisella kerran lukee paidassa jotain, minkä m.nettiläinenkin voi hyväksyä.

Oletetaan vielä, että keskustelu sujuu ja ilmassa lentää kipinöitä. Tässä vaiheessa m.netin peelo saattaa päästä esittelemään vuosikausia hautautuneena ollutta Zeppelin-tietouttaan ja briljeeraamaan lausumalla ulkomuistista yhtyeen pisimpienkin kappaleiden sanoituksia. Hän myös korostaa John Paul Jonesin merkitystä bändin kokonaissoundista ja kertoo naiselle When The Levee Breaks -kappaleen rumpusoundin tarinan. Tässä vaiheessa aivoton massablondi, joka trendien perässä juostessaan on siis ostanut Led Zeppelin -paidan, on jo sulaa vahaa m.nettiläisemme käsissä.

Niin se valoisa puoli: Sinäkin voit näin toimimalla EHKÄ saada römpsää!

Hoho ehdottomasti plussaa.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
Paperilyhty
12.04.2005 09:03:36
No eihän se nyt tommonen ollu. Tai sitten sillä on ollu kaksi eri paitaa.

Kyllä minunkin mielestäni Hydellä on ollut juuri tuollainen paita sekä pari muutakin, useammassakin jaksossa
(ja kohta on minullakin, innostuin tuosta kuvasta ja mietin, että jokohan olisi uuden Zeppelin-paidan aika, heh! Ai niin, eihän niitä enää tarvitsekaan mistään Stuntmanista tilailla, jos H&M:ltä saa muutenkin paremmin sopivan...).
Am I cursed, or am I blessed, I can't tell, oh yes - Jeff Buckley: Witches' Rave-
Paperilyhty
12.04.2005 09:08:46
Teinitypykät kuuntelivat Zeppelinia, kävivät konserteissa, ja taisivatpa jotkut eksyä backstagelle ja yhtyeen legendaarisen lentokoneeseenkin, youknowwhaddahmean, wink wink, nudge nudge (ainakin Jimmy Page seurusteli myös melko tiiviisti Lori Maddox-nimisen tyttären kanssa, joka oli parin tavatessa vasta neljätoista).
Tämä pieni yksityiskohta kävi minullakin mielessä asiaan liittyen.

Lienet myös huomannut, että Donnan huoneen seinällä on Led Zeppelin-juliste. Jossakin jaksossa taidettiin myös olla menossa yhtyeen konserttiin.
Jep, ne oli hyviä aikoja. Mutta sarjan tason laskemisesta voi kyllä olla samaa mieltä. Sen huomaa jo siitä, jos kohtauksen aikana katsoo mieluummin lavasteita tai roolihenkilön vaatteita kuin seuraa itse tapahtumia. Itse asiassa en enää pitkään aikaan ole kerennyt katsomaan koko ohjelmaa - tosin eilen meinasin nauhoittaa sen.

Edit: Toinen linkki That 70's Shown ja Led Zepin välillä: viidennen tuotantokauden jaksot on nimetty kaikki yhtyeen biisien mukaan.
Ja sitten pilattu kääntämällä ne suomeksi ;) Kuudes tuotantokausi on muuten The Whon kappaleiden nimiä.
Am I cursed, or am I blessed, I can't tell, oh yes - Jeff Buckley: Witches' Rave-
Definhel
12.04.2005 09:19:02 (muokattu 12.04.2005 09:19:24)
Teinitypykät kuuntelivat Zeppelinia, kävivät konserteissa, ja taisivatpa jotkut eksyä backstagelle...

Tää tosin tapahtu sillon kun proge oli listaykkösenä ja punkkivallankumous vielä parin vuoden päässä.

Mutta ei tua H&M kyllä paljoa haittaiskaan. Ja jos se sais porukatkin kiinnostumaan taas rokista niin ehkä saatais taas ihaq niinq kuunneltavia pändejä taas parinkymmenen vuoden tauon jälkeen. Ja niinQ sillee.

Mä haluun tähän vielä ilmottaa näinniinko offtopiccina että mä olen varma siitä että se on Venäjän syy että superpändien aika on ohi.
Pessimisti on realisti.
Optimisti on kitaristi.
Basisti on rasisti.
Rämppy
12.04.2005 10:06:46
Tiesittekö muuten, että Led Zeppeliniä pidettiin 70-luvun alussa ihan markkinashow-bändinä. Blues- ja progeporukan sekä Dylan-älykköjen mielestä Led Zeppelin oli lähinnä aivotonta kimallusjytää teineille eikä mitään musiikillisesti merkittävää. Ja teinithän sitä tuolloin kuuntelivat ja liimailivat Suosikin zeppelin-julisteita seinille. Enkä usko, että bändillä itselläänkään oli tuolloin mitään sitä vastaan, että olivat teini-idoleita. Kyllähän zepukat tuon ulkomusiikillisen show-puolenkin hallitsivat. Oli pommia, kimallusta, yleistä keekoilua ja tajuton valo-shöy.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
Marlowe
12.04.2005 12:31:58
Tää tosin tapahtu sillon kun proge oli listaykkösenä ja punkkivallankumous vielä parin vuoden päässä.

En ymmärrä mitä ajat takaa.

Jos vilkaistaan Billboardin tilastoa, niin nähdään että kyllä Led Zeppelinillekin "jokunen" albumilistan ykkössija kertyi, toisin kuin vaikkapa jollekin Yesille, ja vielä punk-vuonna 1979 "In Through The Out Door" nousi listojen kärkeen. Jytä maittoi teini-ikäisille.

1969 Led Zeppelin - 10
1969 Led Zeppelin II - 1
1970 Led Zeppelin III - 1
1971 Led Zeppelin IV (untitled)- 2
1973 Houses Of The Holy - 1
1975 Physical Graffiti - 1
1976 Presence - 1
1976 "The Song Remains The Same" - 2
1979 In Through The Out Door - 1
1983 Coda - 6
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
Sarko
12.04.2005 14:45:44
Mitäpä tommosesta sen suurempaa stressaamaan, onhan alkujaan niin epä-kaupallisesta Punkrockistakin valjastettu aikoja sitten muodin keppihevonen, mutta eihän se hyvän punkin arvoa laskenut.

Ja Levis on aikonut valmistaa MC5-farkkuja, se on kyllä kans jännä homma. Alkujaan vallankumouksellisuutta ja kapinaa edustanut MC5 onkin yhtäkkiä logona trenditietoisten tyyppien persuksissa. Ja kyllähän Jennifer Aniston on heilunut MC5-paita päällä Frendeissä ja Justin Timberlake taas pitänyt MC5-paitaa päällänsä jossain gaaloissa. Eipä se mua suivi, varmasti joku on levynkin ostanut nähtyään kyseisiä eksemplaareja liikenteessä.

Ja Jack & Jones valmistaa The Who paitoja, eikä se mua suivi. Onhan komeita paitoja.
"Rock is dead" - Billy Corgan, "Billy Corgan is dead" -Rock
MoFo
12.04.2005 16:57:18
...ja kertoo naiselle When The Levee Breaks -kappaleen rumpusoundin tarinan.

Kertoisko joku tuon tarinan? Alkoi kiinnostamaan :)
The only pain is to feel nothing at all
aksiom
12.04.2005 17:08:52
En ymmärrä mitä ajat takaa.

Jos vilkaistaan Billboardin tilastoa, niin nähdään että kyllä Led Zeppelinillekin "jokunen" albumilistan ykkössija kertyi, toisin kuin vaikkapa jollekin Yesille, ja vielä punk-vuonna 1979 "In Through The Out Door" nousi listojen kärkeen. Jytä maittoi teini-ikäisille.

Itse kyllä ymmärsin että Definhel tarkoitti sanoessan "Tää tosin tapahtu sillon kun proge oli listaykkösenä ja punkkivallankumous vielä parin vuoden päässä", että maailma ja musabisnes oli kovin erilainen 70-luvun alussa. Ei se liittynyt mitenkään siihen että proge olisi ollut suositumpaa kuin Led Zeppelin, tai jotain...

Yksinkertaistaen ja kärjistäen: Jos massa sulatti 20minuuttiset progebiisit, ei ole ihme että Zeppelin (joka nykyään voitaisiin luokitella vaikeaksi musiikiksi) oli ns. teinien suosikkibändi.

Punkkivallankumous muutti sitten kaiken tämän ja jouduttiin vapaasti muotoillen "paskan popin vuosikymmenelle" eli 80-luvulle ja niissä merkeissä ollaan menty nykypäivään asti. Nyt on vaikea kuvitella Led Zeppelinin tapaista "älykästä" bändiä teinien suosiossa.

Taisin kadottaa nyt itsekin ponttini...
seksinovellin kaava on kuin bluesin - arvattava, aina kiehtova. -Tommi Liimatta
Pluto
12.04.2005 17:29:22
Kertoisko joku tuon tarinan? Alkoi kiinnostamaan :)

Hedley Grange kartanon helvetin isoon porraskäytävään kasattiin Bonhamin rumpusetti, joka nauhoitettiin käytävän toisesta päästä parilla konkkamikkejä, ei millään muulla. Miksausvaiheessa äänitettä vielä muistaakseni hidastettiin.
Dillon, you son of a bitch!
Marlowe
12.04.2005 18:58:42 (muokattu 12.04.2005 19:05:47)
Itse kyllä ymmärsin että Definhel tarkoitti sanoessan "", että maailma ja musabisnes oli kovin erilainen 70-luvun alussa. Ei se liittynyt mitenkään siihen että proge olisi ollut suositumpaa kuin Led Zeppelin, tai jotain...

Joo, todennäköisesti näin olikin. Taisin hieman hätiköidä tuota vastausta laatiessani. Luulisin kuitenkin, etteivät maailma ja musiikkibisnes ole muuttuneet NIIN kauheasti 1970-luvun päivistä, vaikka listoilla muuttuvat musiikkityylit ovatkin. Loistavasti kaupaksi mennyt Bay City Rollers edusti nykyisten poikabändien vastinetta, Stevie Wonder tarjoili uusia groovejuttuja mustan musiikin puolella siinä missä Outkast nykyään ja sitä rataa. Olisikohan Zeppelinin vastine sitten vaikkapa HIM: kaupallisuussyytteistä kärsivä, mutta periaatteessa sellainen yhtye, jota katu-uskottava rokkijätkäkin voi diggailla?

Nyt on vaikea kuvitella Led Zeppelinin tapaista "älykästä" bändiä teinien suosiossa.

No jaa, hyviä biisejä ne ovat edelleen, ja tuskinpa teineistä on tullut kamalan paljon "tyhmempiä" 30 vuodessa. Luulisin, että kyse on enemmänkin siitä, mitä skideille tarjotaan radiosoiton ja musiikkivideoitten kautta.

Muutenkin on uitu mielenkiintoisiin vesiin: millaista on älykäs musiikki? Ovatko älykkyys ja hyvä rock toistensa vastateesejä? Miten älykästä musiikkia Zeppelin teki, asteikolla yhdestä viiteen? Vaatisi melkein oman viestiketjunsa. = )
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
Tapani L
12.04.2005 19:28:27
Siirtykää idiootit 90-luvun alun eurodiscohitteihin, ne eivät varmasti ole enää muodissa. Voitte rauhassa diggailla niiden musaa ja pitää niiden bändipaitoja päällä (jos jostain sellaisia vielä löytyy) ja olla täysin varmoja siitä, ettei kukaan muu kuuntele sitä (paitsi joku yhtä nerokas ihminen kuin te).
TOISTAISEKSI NIMETÖN Uusi avatar, uusi omakuva - sama idiootti!
omerna
12.04.2005 19:29:12
siis kyllähän tuo on hienoa, jos muutkin ikäiseni tajuaisivat Zeppelinin hienouden, mutta jos juttu menee siihen, että ostaa paidan koska siinä on kiva kuva jne niin kyllä silloin saattaa hieman ärsyttää. Kattoo jos tuota itekkin ostais, jos se oliskin vaikka ihan tyylikäs?
sitä se musiikki teettää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)