Aihe: Purple Haze paras kitararock-biisi
1 2 3 4
Aleksi-serkku
04.04.2005 21:17:31 (muokattu 04.04.2005 21:21:14)
Hoho, sinähän lohkaisit mehevän huumorivitsin tähän väliin.

Se oli katsos semmoinen henkilökohtainen mielipide. Vaikka kappaleessa olisikin mukana soittamassa kiipparisti, ei se tee siitä epä-kitararockia, ei ainakaan minun mielestäni.
"And we'd better not risk another frontal assault. That rabbit's Ärlä!"
Prome
05.04.2005 10:46:25
Kylläpä otetaan lukijaäänestys vakavasti.

Vaikka mielestäni Nirvana ei tuolta paikkaa ansaitse, vaikka bändistä pidänkin melkoisesti.
Lilli
06.04.2005 06:59:27 (muokattu 06.04.2005 07:00:23)
Kyllä se 'teen spirit' ekoilla kerroilla iski kuin miljoona volttia. Hyvä biisi hyvällä levyllä. Se on eri asia jaksaako kys. levyä/biisiä enää niin kuunnella.

Jo vain, iskihän se aikoinaan tajuntaan koreesti, mutta aikansa kutaakin. - Joitain biisejä on kitararockin saralla jäänyt muistojen kalmistoon ikoneina. Sellaisia - jostain syystä - ovat muunmuassa Mountainin Theme From An Imaginary Western ja Tempestin Up and On tai vaikka Ten Years Afterin I'd Like To Change The World. Nimenomaan kitaraosuudet ovat jääneet galloon soimaan ikuisesti.
'The cattle is lowing and The Baby awakes / but Little Lord Jesus no crying He makes'.
Tempura
07.04.2005 05:54:03
En näe syytä antaa biisin soittokertojen eli kuluneisuuden hämärtää itse biisin merkitystä. Tietenkin on selvä, ettei iskevyys enää ole samaa luokkaa, jos biisin on kuullut 83220 kertaa, mutta jos pystyy olemaan vähän aikaa neutraalilla kannalla, ja muistella vähän ensifiiliksiä biisin kuin biisin suhteen niin on taas helpompi sisäistää kyseinen biisi.

Teen Spirit on loistava, Hotel California on loistava ja Stairway to heaven on loistava. Kyllä aika moni finninaamainen hyypiö osti kitaran kun Nirvanaa kuuli.

En listoista perusta, mutta voisihan tuo paskempikin olla. Kuitenkin mukavan monipuolinen lista, verrattuna siihen mitä olisin odottanut.

Ja joojoo, vähänkö olen Nirvana-fani. Ei tartte näyttää sormella.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)