jra 25.11.2011 15:56:16 | |
---|
velipesonen: Hieno bändi, Tuli mieleen, että omasta mielestä Blondieen sopii tämä sama jonka kirjoitit Beatles-ketjuun: velipesonen: Muusikoiden suusta kuulee usein Beatlesin kappaleiden olevan "orgaanisia", mikä pitänee sisällään myös sen perimmäisen laadun kuvauksen. Kenties Blondien kitaristi Chris Stein tarkoitti jotain samantapaista sanoessaan että Beatles-kappaleet kuulostavat ensi kertaa kuultuina siltä kuin olisi kuullut ne ennenkin, muttei osaa sanoa missä ja milloin. Itse olin pitkään siinä luulossa että olen kuullut Blondielta vain ne kovimmat hitit. Nyt kun joskus muutama kuukausi sitten kuuntelin ensimmäistä kertaa läpi koko tuotannon, (ja tietysti ihastelin Debbietä Youtuben avustuksella), niin koko ajan oli tunne että olen kuullut lähes kaikki biisit joskus aikaisemmin. Eli juuri sellaista hyvällä tavalla ensi kuuntelemalla tuttuja kappaleita, jotka eivät kuitenkaan ole plagiaatteja mistään aikaisemmasta. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
velipesonen 25.11.2011 16:28:43 (muokattu 25.11.2011 18:00:31) | |
---|
jra: Tuli mieleen, että omasta mielestä Blondieen sopii tämä sama jonka kirjoitit Beatles-ketjuun: Kenties Blondien kitaristi Chris Stein tarkoitti jotain samantapaista sanoessaan että Beatles-kappaleet kuulostavat ensi kertaa kuultuina siltä kuin olisi kuullut ne ennenkin, muttei osaa sanoa missä ja milloin. Blondie harrasti selkeää spectorismia kyllä ja noista kolmesta postaamastani Youtube-linkistä, jotka muuten ovat mielestäni bändin ehkä parhaat kolme biisiä, kaksi jälkimmäistä on Spector-mukaelmia. Siinä on yksi syy. Sitten voisi ajatella että Blondie laajemminkin stilisoi ja kierrätti vanhaa ja yleensä lykkäsi sen oman garage-apparatuksensa lävitse. Mutt kyll mää oo sitä mieltä että Spectorin hahmo siellä usein väijyy jollain lailla takana. Jollain tarkkuudella voisi sanoa että Blondie teki Spectorista rokkia siinä missä Spector teki Ramonesista läyhää. jra: Itse olin pitkään siinä luulossa että olen kuullut Blondielta vain ne kovimmat hitit. Nyt kun joskus muutama kuukausi sitten kuuntelin ensimmäistä kertaa läpi koko tuotannon, (ja tietysti ihastelin Debbietä Youtuben avustuksella), niin koko ajan oli tunne että olen kuullut lähes kaikki biisit joskus aikaisemmin. Eli juuri sellaista hyvällä tavalla ensi kuuntelemalla tuttuja kappaleita, jotka eivät kuitenkaan ole plagiaatteja mistään aikaisemmasta. Minä ymmärrän ymmärtäväni edellä viitatun Chris Steinin lausuman hieman eri tavalla. Blondien deja vu liittyy johonkin mistä yleensä käytetään nimitystä tyyli, siinä missä Beatlesin deja vu mennee syvälle sielulliseen ytimeen johonkin mistä käytetään nimitystä yksilön identiteetti. "Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon |
Atomic Cafe 25.11.2011 17:32:18 (muokattu 25.11.2011 21:57:23) | |
---|
|
Atomic Cafe 25.11.2011 17:34:38 (muokattu 25.11.2011 21:44:02) | |
---|
|
HaloOfFlies 02.02.2017 15:26:11 (muokattu 02.02.2017 15:28:41) | |
---|
Uusi single Fun toukokuussa ilmestyvältä Pollinator-albumilta. https://youtu.be/sJfyvGbjh3c Levyllä vierailevat muiden muassa Sia ja Johnny Marr. Tämä on sitä vanhaa hyvää Blondieta hieman modernissa ulkoasussa. Tarttuva biisi. Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb. |
Kefiiri 02.02.2017 15:27:25 (muokattu 03.02.2017 06:45:50) | |
---|
HaloOfFlies: Uusi single Fun toukokuussa ilmestyvältä Pollinator-albumilta. https://youtu.be/sJfyvGbjh3c Levyllä vierailevat muiden muassa Sia ja Johnny Marr. Minä jo pelästyin että onko Debbiekin kuollut. Pelästyminen siis johtui ketjun yllättävästä nostamisesta. En ole musiikin asiantuntija. |
HaloOfFlies 02.02.2017 15:35:29 (muokattu 02.02.2017 21:25:19) | |
---|
Kefiiri: Minä jo pelästyin että onko Debbiekin kuollut. Ei suinkaan. Blondiehan on viime vuodet ollut erittäinkin aktiivinen. Viimeisen kuuden vuoden aikana on ilmestynyt kaksi studiolevyä ja kuusi singleä. Edellinen studiolevy Ghosts Of Download ylsi brittilistalla sijalle 16, mikä oli Blondien paras listasija Englannissa 16 vuoteen. Tulevalla levyllä on käytetty enemmän ulkopuolisia biisintekijöitä, kuten yllä mainittu Sia sekä Charli XCX. Aika vahva levy sieltä on tulossa avaussinglen perusteella. Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb. |
Kefiiri 02.02.2017 20:41:12 | |
---|
HaloOfFlies: Aika vahva levy sieltä on tulossa avaussinglen perusteella. Nyt vasta hokasin kuunnella kappaleen. Tässähän lievästi herkistyy ja nuoruus tulee mieleen. En ole musiikin asiantuntija. |
HaloOfFlies 07.04.2025 18:10:30 | |
---|
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb. |
velipesonen 22.04.2025 12:28:11 | |
---|
Minun argumenttini ovat laaja-alaisempia, tarkempia ja huolellisemmin perusteltuja kuin teidän muiden. |