Aihe: Odotettu Nirvana-boksi julkaistaan!
1 2 3 4 5 610 11 12 13 14
Exhausted
25.11.2004 19:16:03

Olihan se jännä kuulla kun Nirvana vetää blueskaavarokkia, huutosoolot ja kaikki :D siinä biisissä on muuten ihan sama sointukierto kuin Saku sammakossa.
paranoid android
25.11.2004 19:27:27
itsellä on CDON tilaus lähtenyt eilen postiin, toivottavasti saan huomiseen mennessä käsiini. Kaverilta sain jo Old Agen, Do Re Min ja Ain't it a Shamen ja kyllä kuullosti hienolta etenkin Old Age...

Tuleeko mitään lisäkuluja kun cdonista tilaa? Meinaan vaan kun boxi on kyseessä...
Nahkaliivit paukkuu.
Tympee Huttunen
25.11.2004 19:31:37
Olihan se jännä kuulla kun Nirvana vetää blueskaavarokkia, huutosoolot ja kaikki :D siinä biisissä on muuten ihan sama sointukierto kuin Saku sammakossa.

Mun usko tähän Nirvana-boxiin horjuu yhä enemmän ja enemmän:)
parinc.
25.11.2004 19:43:25
Latee
26.11.2004 11:53:02
Tuleeko mitään lisäkuluja kun cdonista tilaa? Meinaan vaan kun boxi on kyseessä...

Ei tule.
Juugeli
26.11.2004 14:41:26
Noni, ny on poksi haettu postista! Ei mulla muuta, mielipiteitä myöhemmin...
"On niin nälkä, että minun perse syö minun housuja" -Dutteri
Pastilli? IHKK #3
pitkätukka
26.11.2004 15:32:18
Anttilasta löytyi tänään.
Pedroz
26.11.2004 17:10:22

Miksihän boksiin ei ole päätynyt yhtään kamaa viimeisestä kunnoon studiosessiosta, josta You Know You're Right on peräisin ja josta Soundissa oli pitkä artikkeli pari kuukautta sitten?

Vähän olen noita biisejä nyt tutustumismielessä imutellut (hyi hyi) ja ostamisen arvoiselta kuulostaa. Jos sitä rahaa nyt ensin olisi.
*Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa* -Tommi Liimatta
Huevos
26.11.2004 17:12:45

jos bändi/artisti ei ole julkaissut jotain biisiä, sille on todennäköisesti painava syy ja se on todennäköisesti se, että biisi ei vaan ole läpäissyt artistin/bändin itsekritiikkiä ja miksi siis vaivautua?
Juugeli
27.11.2004 12:23:38 (muokattu 27.11.2004 12:24:06)
Nyt on tarkastettu boksi. Ensimmäisenä tulee mieleen, että levyt olisi voinut tiivistää kolmen sijasta kahdelle levylle. Liikaa demoja ja ottoja biiseistä, jotka eivät tuo juuri mitään uutta biiseihin. Ihan kelpo biisejäkin tosin löytyy, mutta tiivistystä poijjaat perhana. Niin ja muuten, jumaliste että repesin kun ensimmäistä kertaa kuulin Beans-kappaleen :D

Ja DVD:stä jäi päällimmäisenä mieleen, että miksi tätä ei ole enemmän?!! Varsinkin Paramount Theatren keikalta Seattlesta napsaistu Jesus Doesn't Want Me For A Sunbeam jäi toivomaan lisää materiaalia kyseiseltä keikalta, vaikka sitäkin on jo Live Tonight! Sold Out!:lla nähty. Muuten ihan mielenkiintoista nähdä näitä alkukauden taltiointeja, mutta lisää jäi toivomaan.

Ja tosiaan, missä ovat ne kaikkien aikojen viimeisen Nirvana-studiosession nauhat? Vieläkö ne panttaavat, että pystyvät jollakin rahastamaan vuosien päästä?
Pastilli? IHKK #3
paranoid android
27.11.2004 14:43:27
jos bändi/artisti ei ole julkaissut jotain biisiä, sille on todennäköisesti painava syy ja se on todennäköisesti se, että biisi ei vaan ole läpäissyt artistin/bändin itsekritiikkiä ja miksi siis vaivautua?

Minä ainakin fanina haluan kuulla mahdollisimman paljon yhtyeen materiaalia, ja myös sellaista joka ei ole levylle päätynyt. Kuunnellessa voi sitten miettiä, miksei juuri se biisi ole levylle päätynyt.
Nahkaliivit paukkuu.
jhoik
27.11.2004 15:18:20

Tiedoksi ihmisille että Nirvana organisaation piirissä on kaavailtu seuraavaksi live-settiä, ehkä sen takia osa live biiseistä on jätetty pois.
Vapaata tilaa myytävänä.
Juugeli
27.11.2004 16:23:45
Tiedoksi ihmisille että Nirvana organisaation piirissä on kaavailtu seuraavaksi live-settiä, ehkä sen takia osa live biiseistä on jätetty pois.

Jaa DVD:täkö vai CD:täkö hä? Vai molempia? No, eniveis, kelpaa mulle!
Pastilli? IHKK #3
Stain
27.11.2004 16:47:53
Varsinkin Paramount Theatren keikalta Seattlesta napsaistu Jesus Doesn't Want Me For A Sunbeam jäi toivomaan lisää materiaalia kyseiseltä keikalta

Ihan ok keikka tuo 31/10/91.
Nirvana veti samana vuonna New Havenissa aivan hemmetin kovan keikan. Ennemmin sen keikan Jesuksen olisivat saaneet laittaa boksiin, rokkaa.

Ja tosiaan, missä ovat ne kaikkien aikojen viimeisen Nirvana-studiosession nauhat? Vieläkö ne panttaavat, että pystyvät jollakin rahastamaan vuosien päästä?

Nehän olivat aluksi vissiin Novoselicin hallussa, mutta veikkaanpa että hänellä tuskin on niitä enää.
Myytävänä iso pino lukion oppikirjoja Kuopiossa! Laita pikaviestiä jos tarvitset jonkun kirjan.
Sliv
27.11.2004 16:49:58 (muokattu 27.11.2004 16:50:46)
Juugelille:

viimeisen levytyssession nauhat:
tarkoitat ilmeisesti you know your rightin nauhoitussessiota. kyseisessä sessiossa nauhoittettiin vain yksi cobainin kipale. eli juuri tämä you know your right. loput olivat krisin ja daven jameja. kurt ei soita niillä jameilla mitään ( ei ollut edes paikalla)

toki siellä nauhoitettiin cobainin paikalla olessa semmoinen pätkä kuin dinner after jam. cobainin jammaa muunmuassa vanhaa biisiä nimeltä verse chorus verse. joku nauhoitettu versio löytyy boksiltakin.

sitten toki on tämä sessio jonka cobain teki silloin 2vk ennen kuolemaansa. cobain oli rummuissa ja sitten pari muuta jamppaa muissa soittimissa. sessiossa nauhoitettiin ainakin do remi .siitä sessiosta ei taida olla julkaistu mitään . boxissa oleva do re mi on joku cobainin soolonauha.
Juugeli
27.11.2004 17:08:39
Juugelille:

viimeisen levytyssession nauhat:
tarkoitat ilmeisesti you know your rightin nauhoitussessiota. kyseisessä sessiossa nauhoittettiin vain yksi cobainin kipale. eli juuri tämä you know your right. loput olivat krisin ja daven jameja. kurt ei soita niillä jameilla mitään ( ei ollut edes paikalla)

toki siellä nauhoitettiin cobainin paikalla olessa semmoinen pätkä kuin dinner after jam. cobainin jammaa muunmuassa vanhaa biisiä nimeltä verse chorus verse. joku nauhoitettu versio löytyy boksiltakin.

Niitäpä juurikin tarkoitan. Olishan niitä jamejakin hauska kuulla :)

sitten toki on tämä sessio jonka cobain teki silloin 2vk ennen kuolemaansa. cobain oli rummuissa ja sitten pari muuta jamppaa muissa soittimissa. sessiossa nauhoitettiin ainakin do remi .siitä sessiosta ei taida olla julkaistu mitään . boxissa oleva do re mi on joku cobainin soolonauha.

Hmm, tämmösestä en ole tainnut kuullakkaan mitään. Tai sitten olen täysin unohtanut.
Pastilli? IHKK #3
pitkätukka
28.11.2004 12:13:34
Lämmitelkääs käsiä niissä kuorissa, missä näkyy studionauhoja taustalla!

Loistobiisejä on muuten Ain't It A Shame ja They Hung Him On A Cross.

Itseäni ainakin lämmittää, kun mahdollisimman paljon materiaalia julkaistaan eri sessioista/harjoituksista. Jos nämä 3 CD:tä olisi tiivistetty esim kahteen CD:seen vedoten vaikka materiaalian heikkoon laatuun, niin olisi jäänyt mietityttämään, että ovatko ne nyt niin heikkolaatuisia.

Love on muuten jotain puhunut Cobainin soolo-albumista.
Nick East
28.11.2004 16:26:19

Olisi mielenkiintoista tietää montako Cobainin biisiä Love on ottanut omiin nimiinsä..käsittääkseni ainakin Holen vetämä Drown Soda on Cobainin biisi. Muutenkin Holen Live Though This(1994) sisältää kumman tuttuja piirteitä....
If I can't be my own/ I'd feel better dead
Stain
28.11.2004 17:47:16
Olisi mielenkiintoista tietää montako Cobainin biisiä Love on ottanut omiin nimiinsä..käsittääkseni ainakin Holen vetämä Drown Soda on Cobainin biisi. Muutenkin Holen Live Though This(1994) sisältää kumman tuttuja piirteitä....

Joo. Unpluggedissahan ne vetivät muistaakseni biisit Old Age ja You Know You're Right.
Myytävänä iso pino lukion oppikirjoja Kuopiossa! Laita pikaviestiä jos tarvitset jonkun kirjan.
jhoik
28.11.2004 20:25:57

Pakko tähän väliin kommentoida sen verran että Nirvana teki noissa monesti studio sessioissa paljon biisejä. Nauha pyöri kokoajan ja pojat jammaili tuttuja ja tuntemattomia biisejä siihen, ne mitkä jäi mieleen tai mitä haluttiin saada hyvin nauhalle vedettiin uudestaan. Paljon on siis ollut materiaalia, monet bändit on käyttänyt samaa metodia.
Vapaata tilaa myytävänä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)