lxi 21.11.2005 12:00:36 | |
---|
Omaksi suosikkilevyksi on tainnut viime aikoina muodostua Pori. Vesitorni/kaupunginsairaala -biisin 5/8-jumitus ja dub-virveli on aivan mahtavaa kuultavaa. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua |
tatska 22.11.2005 14:34:30 | |
---|
mä sain tossa äskettäin alotuksen käsiini, ja on kyllä sekin perkeleen hieno levy! en tiedä miksi kyseistä levyä pidetään yleisesti hieman hiekompana/"välityönä". ihan samaa tasoa, kun vaikkapa prospekt eli siis circleä parhaimmillaan! |
Nita Nitro 22.11.2005 17:45:53 | |
---|
mä sain tossa äskettäin alotuksen käsiini, ja on kyllä sekin perkeleen hieno levy! en tiedä miksi kyseistä levyä pidetään yleisesti hieman hiekompana/"välityönä". Jaa, kyllä mä oon pitänyt alotusta circlen parhaimpiin kuuluvana levynä. Työlaisten laulu on mahtava! En osaa arvostuksen puutteesta sanoa, mutta arvioissahan nuo circlen uudemmat levyt tuntuu monesti saavan aika heikkoja pisteitä vaikka olisivatkin ihan onnistuneita olleet. Eli ei kannata ainakaan niihin liikaa luottaa... mystische! |
ydinaukio 10.01.2006 12:23:33 | |
---|
Hehee, nostanpa taas! Nimittäin circlefinland.comin mukaan maaliskuussa ilmestyy taas uusi Cirle, tottelee nimeä Arcades! Tämä on nyt sitten varmaankin se levy, jolla vierailee Jesters of destinyn laulaja. Eli heviä tiedossa. Onko kukaan ostanut Generalia? Hieno levy, ei voi muuta sanoa. Ehkä jopa paras näistä Circlen livevinyyleistä... |
FlatOutFucked 22.05.2006 18:04:22 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 132 päivää vanhaan ketjuun! Citut, tämä viesti on tärkeämpi kuin teidän merkityksettömät elämät. Kirkle -leirissä on tosiaan tapahtunut melko paljon sitten viime viestin. Ja nyt myös Ektron uudet sivut alkaa valmistua. http://ektrorecords.com/ Erittäin lupaavalta näyttää putiikin tarjonta. |
ministeri 28.05.2006 22:16:26 | |
---|
Näin juuri. Puolestani Rättö voisi jättää äänivaransa yksinoikeudella Kuusumun Profeetalle, olisin huomattavasti onnellisempi. En osaa päättää, meneekö ylilyönnin puolelle vaiko reilusti riman ali. juu. Mulla kans on circle sen jälkeen kun rättö on siinä mukana ollut mennyt vähän yli hilseen. Ne oli niin hienoja ne vanhat moniääni kuorot latinaksi...Mutta oli se vaan pirun kova siinä 90-luvun puolivälin jälkeen livenä. Vaikuttavimpia livekokemuksia joita eteen sattunut. Ainoa levy joka löytyy multa on Pori. Sain kaverilta kun se soitti siinä silloin. pitäisköhän vaihtaa kitaraa... |
ydinaukio 29.05.2006 09:57:51 | |
---|
Ne oli niin hienoja ne vanhat moniääni kuorot latinaksi... Eivätkös ne meroniaa laulaneet? |
dictatorsh*t 29.05.2006 22:29:15 | |
---|
Alkanut kiinnostaa Circle, mistä kannattaa aloittaa tutustuminen? Yhtään biisiä en ole vielä tosin kuullut. |
Nita Nitro 30.05.2006 00:34:39 | |
---|
Alkanut kiinnostaa Circle, mistä kannattaa aloittaa tutustuminen? Yhtään biisiä en ole vielä tosin kuullut. Jos Rätön mielipiteet jakava laulu ei häiritse, niin ehdottomasti kannattaa etsiä käsiinsä levyt Taantumus (2001) ja Prospekt (2000). Mahtavia levyjä molemmat. Taantumus on vähän "hitikkäämpi", s.e. lyhyempiin biiseihin on helppo päästä sisälle, mikä ei kyllä silti tarkoita mitään tavanomaisuutta. Prospekt on samoilla linjoilla, mutta siinä mennään vähän hypnoottisemmalla vaihteella, biisit on pidempiä ja junnausta löytyy kyllä koko rahan edestä. Itse tutustuin bändiin juuri Taantumuksen kautta ja olen ollut fani siitä päivästä lähtien, kun levyä ensi kertaa kuulin. Muita hyviä alotuslevyjä nykyiseen meininkiin on myös mm. Alotus (pelkistettyä jumitusta pitkän kaavan kautta), Forest (akustista folksaatanajunnausta) ja Sunrise (loistava ja väärinymmärretty sankarihevijunnauslevy). Muhun ei tuo alkuaikojen kuoro-osasto niin oo iskenyt, mutta sillekin löytyy näköjään paljon kannatusta. Ainakin yhtyeen debyytti Meronia (1994) tuntuu olevan suosiossa,vaikka itse en siitä kuuntelua alottaisi. Noista viimeaikojen useista livevinyyleistä näkisin, että ne on enempi "edistyneemmille" suunnattuja kuriositeetteja. mystische! |
Frankenstone 30.05.2006 00:58:02 | |
---|
Lehtisalohan on muistaakseni itse sanonut jotakin siihen suuntaan, että Prospekt olisi Circlen paras levy, koska "se on positiivisella tavalla tylsä". Minullekin se taitaa olla edelleen lempilevy, enkä pidä sitä kovin huonona aloitusvaihtoehtona: sillä ovat kyllä selkeästi esillä bändin peruspilarit, eli junnaus, hevi ja Minigrip-pussejakin tiiviimpi tunnelma! Ongelmanhan toki saattaa muodostaa se, että kaikki Circlen levyt ovat aikalailla erilaisia (ainakin sen perustella mitä voi vain noin kuusi levyä kuunnelleena päätellä), niinkuin tuosta edeltävästä viestistäkin käy ilmi: katalogiin mahtuu niin shamaanihämyilyä, sankariheviä kuin äänikollaasikolisteluitakin (Guillotine), vaikka perusmeininki onkin aina tunnistettavaa Circleä. Äh, taas rupeaa teksti rönsyilemään. Lyhyesti: Prospekt on hyvä aloitus. Ihmisen pää on vankila, jonne on sullottu monia asioita. Ne eivät pääse sieltä pois ja niillä on siellä surkeat oltavat, kuin käymälässä. |
ydinaukio 30.05.2006 17:23:38 | |
---|
Minusta ei kannata aloittaa Prospektilla, siitä syystä koska se on paras. Aloita ennemmin vaikka Taantumuksella tai Andexeltilla. |
tatska 30.05.2006 21:03:20 | |
---|
Minusta ei kannata aloittaa Prospektilla, siitä syystä koska se on paras. Aloita ennemmin vaikka Taantumuksella tai Andexeltilla. vaikea kyllä sanoa millä kannattaisi aloittaa. oikeastaan ihan sama,koska ainakin noista kolmesta levystä saa kaikista melko hyvän kuvan circlen musiikista. vain nuo aivan uusimmat live-vinyylit on sitten selväti pidemmälle vietyä psykedeliaa. tai jotain... ja kaikki circlen levythän ovat vähintäänkin loistavia! :) |
ministeri 30.05.2006 21:27:05 | |
---|
Eivätkös ne meroniaa laulaneet? Latinaa ainakin jotkin kappaleet oli tietääkseni. pitäisköhän vaihtaa kitaraa... |
m. hööd 30.05.2006 21:54:11 | |
---|
En oikein vieläkään tiedä miten noihin circlen viimeaikasiin spedehevi urpoiluihin suhtautuisi. Hauskaa parodiaa ainakin. |
ydinaukio 31.05.2006 08:09:14 (muokattu 31.05.2006 08:09:50) | |
---|
En oikein vieläkään tiedä miten noihin circlen viimeaikasiin spedehevi urpoiluihin suhtautuisi. Hauskaa parodiaa ainakin. En oikein vieläkään tiedä, miksi monet pitävät nykyään Circleä pelkkänä "spedehevi"-bändinä. Tuota heviähän löytyy vain kolmelta julkaisulta (Sunrise, Tulikoira, Earthworm-EP) noin paristakymmenestä. EDIT: Niin ja Circlen kuuntelun aloittaminen voi olla nykyään aika mahdotonta, koska melkein kaikki levyt ovat loppuunmyytyjä. |
öl m 31.05.2006 10:33:28 | |
---|
Itse olen sen verran vanhan kapitulin miehiä, että suosittelen ensimmäiseksi hankkimaan Kollektin, Meronian ja Zopalkin. Näiden jälkeen voisi suunta olla valikoivampi; toki suosittelen tutustumaan koko tuotantoon, koskapa jokainen Circle-albumi toimii omana kokonaisuutenaan. PS. Todistin aikoinani bändin 3 keikkaa välillä -93-96, ja pakko myöntää, ettei intensiivisyydessä tahi vangitsevuudessa ole vielä tullut päihittäjää vastaan... "A way a lone a last a loved a long the (...) riverrun, past Eve and Adam's, from swerve of shore to bend of bay, brings us by a commodius vicus of recirculation back to Howth Castle and Environs." |
ydinaukio 31.05.2006 11:08:23 | |
---|
Itse olen sen verran vanhan kapitulin miehiä, että suosittelen ensimmäiseksi hankkimaan Kollektin, Meronian ja Zopalkin. Ja hyvällä mäihällä nämä voi saada huuto.netistä alle sadan euron! |
öl m 31.05.2006 16:01:20 | |
---|
Ja hyvällä mäihällä nämä voi saada huuto.netistä alle sadan euron! Vanhan kapitulin miehenä olen käyttänyt aina saatavuusongelmien ilmetessä hyväkseni kirjastoja ja kaukolainauspalvelua. Löytyypä levyt hyvin parin euron maksua vastaan. "A way a lone a last a loved a long the (...) riverrun, past Eve and Adam's, from swerve of shore to bend of bay, brings us by a commodius vicus of recirculation back to Howth Castle and Environs." |
author 05.08.2006 15:09:15 | |
---|
Mistäköhän voisi löytää tuon Forest albumin? |
FlatOutFucked 05.08.2006 21:51:50 | |
---|
Forest taitaa nykyisellään olla myös loppuunmyyty, mutta sitä luulisi vielä löytävän kauppojen hyllyiltä. Ainakin se on listattu Arimanilla, mutta toisaalta heidän luettelonsa ei ole aina ajantasalla. |