carnation 11.06.2008 17:33:20 | |
---|
GIAA teki aluksi vaikutuksen mutta siihen kyllästyi kovin nopeasti. Tuotanto pullollaan samankaltaisia biisejä. Tuo samankaltaisuus on kyllä häiritsevää, mutta olen kuullut vain All Is Violent, All Is Bright -levyn. Pidän siitä, enkä ole suoranaisesti vielä kyllästynyt. En vain erota niitä kappaleita toisistansa enkä muista mikä biisi oli minkä niminen, mutta hyvältä kuulostaa. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Zigura 12.06.2008 21:00:21 | |
---|
tavallaan. soitin niiden lämppäribändissä. kuis? Mietin vain, että paljonko siellä oli yleisöä... Olisi kiva saada näitä ulkomaisia postrockpumppuja useamminkin Suomeen, mutta jos ei ole jengiä katsomassa, niin ei välttämättä tule jatkossa keikkojakaan. Silver Mt. Zionin kun näkisi, aijai. Taitaa jäädä Euroopan -kiertue kokematta tänäkin kesänä. Grails on muuten upeaa postrockia. Tibetan Crime Jazz, kuten herrat itse musaansa kuvailevat. Lähinnä siis East-meets-West + Morricone. 2007 julkaistu Burning Off Impurities on levy, joka säilyttää mehukkuutensa pitkään, toisin kuin useimmat keskinkertaiset postrockjulkaisut. Tykkäilen ja suosittelen. - Gee, our bodies are complicated, aren't they, dad?
- You bet. More complicated than the biggest dynamo ever built. |
rkellu 12.06.2008 22:17:18 | |
---|
Mietin vain, että paljonko siellä oli yleisöä... Olisi kiva saada näitä ulkomaisia postrockpumppuja useamminkin Suomeen, mutta jos ei ole jengiä katsomassa, niin ei välttämättä tule jatkossa keikkojakaan. no sanotaanko näin ettei ne sen keikan jälkeen varmaan miljonäärejä ole. tais tulla järkkärillekin reilusti takkiin. ...eli oli siellä ehkä pari tusinaa porukkaa. lol. |
ydinaukio 13.06.2008 12:27:53 | |
---|
Tässä ois omatekemää postrokkia jos jotakuta kiinnostaa. Kyseessä on häpeilemätön godspeed/Magyar posse -rip-off. Ohjenuorana tota tehtäessä oli että sävellykseen panostetaan, mihinkään muuhun ei. Siellä on soittovirheitä ja rummut särkee jne. Kuunnelkaa jos kiinnostaa. http://www.mediafire.com/?lzlzka1pjuz |
rkellu 13.06.2008 12:30:15 | |
---|
mä en muutenkaan tajua miks tänne pitää jostain vitun jenkeistä saakka lennättää porukkaa soittamaan ja ottaa siitä takkiin reippaasti. eikö muka lähempää löydy porukkaa soittamaan? siis, jos vaikka mielummin samalla rahalla tukisi jotain paikallisempaa meininkiä, niin luulis, että siitä jotain kuunneltavaa ihmisille syntyisi. |
doppelgänger 13.06.2008 18:09:51 | |
---|
Erityisesti kannattaa tsekata "j-post-rock" -osasto, todella kovia ja omaperäisiä Post-rock -bändejä löytyy ja paljon. Esim. vaikka tuo Toe, joka on jonkinlaista matikkapostrockia: http://www.youtube.com/watch?v=nZTM8sYbDGw Aika hyvältä kuulosti tuo Toe, mutta pienen tutkailun jälkeen huomasin että eihän Toen levyjä myydä missään. Onko joku suomalainen sivu joka myy Toen levyja? "Never argue with a fool,they only lower you down to their level and beat you with experience" -J.R.R Tolkien |
Zigura 14.06.2008 12:20:29 (muokattu 15.06.2008 13:12:24) | |
---|
mä en muutenkaan tajua miks tänne pitää jostain vitun jenkeistä saakka lennättää porukkaa soittamaan ja ottaa siitä takkiin reippaasti. eikö muka lähempää löydy porukkaa soittamaan? siis, jos vaikka mielummin samalla rahalla tukisi jotain paikallisempaa meininkiä, niin luulis, että siitä jotain kuunneltavaa ihmisille syntyisi. Totuushan on, että ulkomaanelävät kiinnostavat ihmisiä enemmän. Apse oli nyt melko erikoinen bookkaus, koska sillä ei taida olla montaa fania Suomessa, eikä siitä olla medioissakaan paljoa keuhkottu. Onko sitten kotimaisten postrock-bändien vaikea saada keikkoja ylipäätään? Vai mitä tarkoitat sillä, että sama raha annettaisiin paikallisille bändeille? Bookataan kymmenen halpaa kotimaista yhden kalliin jenkin tilalle? Itse en voi muuta kuin nostaa hattuani niin korkealle kuin käsi riittää, kun puhutaan näistä Fullsteamin järkkäämistä keikoista. Plussan puolelle eivät varmastikaan pääse, mutta olen erittäin, erittäin mielissäni siitä, että ajankohtaiset bändit saadaan Suomeen silloin, kun ne ovat ajankohtaisia, eikä puolitoista vuotta myöhässä. - Gee, our bodies are complicated, aren't they, dad?
Ze Kink 14.06.2008 16:20:19 | |
---|
Aika hyvältä kuulosti tuo Toe, mutta pienen tutkailun jälkeen huomasin että eihän Toen levyjä myydä missään. Onko joku suomalainen sivu joka myy Toen levyja? Tuskinpa. Itse pistin juuri pari levyä tulemaan Japanista. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
kuriken 15.07.2008 10:22:37 | |
---|
If These Trees Could Talk http://www.myspace.com/ifthesetreescouldtalk Vähän uudempi bändi. Malabar Front on ehkä yksi parhaista biiseistä ikinä. Harmittavasti debyytin muut biisit eibät yllä enää samalle tasolle. Aivan mahtava kappale. Vielä kun saisivat jatkossa pukattua lisää vastaavanlaatuista materiaalia. Tätä levyä kuunnellessa tulee kyllä pohdittua että tätä parempaa särökitarasaundia en ole missään kuullut. Se on täydellinen. |
Wild String Of Voodoo Strat 15.07.2008 12:16:56 | |
---|
Palatakseni vielä postrockin määritelmään haluaisin lainata Simon Reynoldsia, jolle yleensä suodaan kunnia tämän termin keksimisestä; hän käytti termiä ensimmäisen kerran vuoden vuoden 1994 toukokuun The Wire -lehden numerossa kuvaillakseen bändejä, jotka käyttävät rockinstrumentteja tehdäkseen "ei-tyypillistä" rockmusiikkia. Joidenkin bändien kohdalla asia on toiminut myös toisinpäin: esimerkiksi GYBEn ja sen sivuprojektit käyttävät mm. selloja, viuluja ja puhallinsoittimia rockmusiikissa. Lisää tuosta genremäärittelystä kannattaa lukea osoitteesta http://www.progarchives.com/subgenre.asp?style=32 On myös toisaalta sanottava, että eräs hyvä muusikkokaverini on esittänyt ihan asiallisen huomautuksen koko postrockilmiöstä. Hänen mukaansa koko postrockin termi voi olla vain niin sanotusti päivän muotisana niin, kuin grunge oli aikoinaan. Nykyisinhän on enää vaikea sanoa, mitä erityispiirteitä grungella olisi muuhun rockmusiikkiin. Samaan tapaan voidaan spekuloida, tuleeko postrocktermistä samalla tavoin vain historiallinen termi. Itse olen kyllä sitä mieltä, että postrockyhtyeillä on vahvoja tyylipiirteitä, joita voidaan helposti erotella musiikin teoriankin osalta. Mutta sitten tietenkin kannattaa itse kuunnella musiiikkia, ja kyseisiä bändejä löytää esimerkiksi täältä: "Oleelliset" levyt: http://www.progarchives.com/subgenre.asp?style=32http://rateyourmusic.com/list/RISto … rmined_by_a_polling_of_rym_members/ Vähemmän tunnetut bändit: http://rateyourmusic.com/list/mulletguy16/underknown_post_rock"Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Caslas |
fidZi 15.07.2008 12:23:47 | |
---|
Postrockia nyt jo vähän enemmän kuunnelleena uskaltaisin sanoa, että sitä vähiten plagioivaa ts. "aidointa" matskua löytyy Constellation-lafkan bändeiltä ja projekteilta. Vähemmän fiilistely-jumituksen ystävien kannattaisi kuunnella 65daysofstaticia tai Stereolabia. Méfiez-vous, demoiselles! |
Exhausted 31.08.2008 19:23:47 | |
---|
|
Exhausted 09.09.2008 12:00:14 | |
---|
|
Ali 09.09.2008 15:18:05 | |
---|
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista |
aksiom 09.09.2008 17:06:40 | |
---|
On myös toisaalta sanottava, että eräs hyvä muusikkokaverini on esittänyt ihan asiallisen huomautuksen koko postrockilmiöstä. Hänen mukaansa koko postrockin termi voi olla vain niin sanotusti päivän muotisana niin, kuin grunge oli aikoinaan. Nykyisinhän on enää vaikea sanoa, mitä erityispiirteitä grungella olisi muuhun rockmusiikkiin. Samaan tapaan voidaan spekuloida, tuleeko postrocktermistä samalla tavoin vain historiallinen termi. Itse olen kyllä sitä mieltä, että postrockyhtyeillä on vahvoja tyylipiirteitä, joita voidaan helposti erotella musiikin teoriankin osalta. Joo, ei kuulosta yhtään kaukaa haetulta. En ihmettelisi jos termi "postrock" jäisi sanana kuvaamaan 2000-luvun vaihteen (1990-luku ja 2000-luvun ensimmäinen vuosikymmen) pääosin instrumentaalista taiderokkia. Monet postrock-fanaatkot ovat hehkuttaneet minulle sellaista japsibändiä kuin World's end girldfriend. Pari biisiä olen kuullut ja innosti kyllä tutustumaan lähemmin. Pitääpä katsoa jos vaikka törmää jossain levyyn. if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing |
Ozzyneito 09.09.2008 20:25:45 (muokattu 09.09.2008 20:30:40) | |
---|
Joo, ei kuulosta yhtään kaukaa haetulta. En ihmettelisi jos termi "postrock" jäisi sanana kuvaamaan 2000-luvun vaihteen (1990-luku ja 2000-luvun ensimmäinen vuosikymmen) pääosin instrumentaalista taiderokkia. Monet postrock-fanaatkot ovat hehkuttaneet minulle sellaista japsibändiä kuin World's end girldfriend. Pari biisiä olen kuullut ja innosti kyllä tutustumaan lähemmin. Pitääpä katsoa jos vaikka törmää jossain levyyn. Joo ja samasta maasta semmoinen kuin Mono on todella kovaa kamaa. edit: ja jos rateyourmusiciin on luottaminen niin Grailsilta tulee uusi lätty kuukauden sisään. "Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle.
Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua."
-Erlend Loe |
Zigura 11.09.2008 12:52:18 | |
---|
World's End Girlfriend, MONO. Grailsilta tulee uusi lätty kuukauden sisään. Jeas, itseasiassa laitoin kaksi päivää sitten tilaukseen MONOn ja World's End Girlfriendin splittialbumin ja Grailsin uusimman Doomsdayer's Holidayn. Grailsilta on kovat odotukset... Suosikkilevy-yhtiöni Temporary Residence pistää taas parastaan. Heidän nettisivuiltaan saa ostettua pilkkahintaan lafkan vinyyliä ja CD:tä kotiin. Suosittelen, very bueno! http://www.temporaryresidence.com/ - Gee, our bodies are complicated, aren't they, dad?
Bongowing 11.09.2008 19:18:45 | |
---|
Belye Flagi Zazhigayte Medlenno (Set the white flags on fire slowly) -bändin debyyttialbumi nimeltään: Even if the proletariat takes the power into its own hands, the spring will be left for us, and the aims of war will remain the aims of war (hoho!), ilmaiseksi ladattavissa Myspace -sivultansa. Erittäin maittava kattaus. http://www.myspace.com/oubfzmThere is no ought from is. |
Y3J 12.09.2008 14:47:24 | |
---|
Suosittelen bändejä kuten toe, Lite, susquatch, Ogre you Asshole, Mono, Special Others ja Oceansize. Osa saattaa mennä indien ja jamittelun alaluokkiin, mutta kuitenkin post-rockia vähintäänkin sivuten. Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timatteineen. -Risto Tähtelä, Pauli Mäkikartano, Yrjö Harrinpoika sekä Jussi Leino |
Ali 12.09.2008 16:00:44 | |
---|
Ogre you Asshole Hoho, hieno nimi bändillä. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista |