Aihe: Saara Forsberg
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
lukethesis
19.12.2015 15:57:18
"Darkchild" Jerkinsillä on kyllä meriitit kunnossa. Sikäli oli kyllä iso yllätys (?), miten surkea, väkisinväännetty tekele se ensimmäinen tuotos oli.
sustain65
19.12.2015 18:08:47
jazzmies: Geeza ja sustain65: omat ansioluetteloonne esiin!

Todella outo vaatimus. Olisi ainakin minun osaltani varsin epärelevanttia ajatellen ketjun otsikkoa.

Saaran musiikista Krice totesi jo ykkös- ja kolmossivuilla hyvin samoin mitä minäkin satun olemaan siitä mieltä.
jazzmies
19.12.2015 18:38:56
sustain65: Todella outo vaatimus. Olisi ainakin minun osaltani varsin epärelevanttia ajatellen ketjun otsikkoa.

Ei yhtä omituinen kuin tuo kateusasia. Minun ei tarvitse olla kenellekään kateellinen, sillä olen jo "siellä". Missä sinä olet?
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
sustain65
19.12.2015 19:08:29
jazzmies: Minun ei tarvitse olla kenellekään kateellinen, sillä olen jo "siellä". Missä sinä olet?

No sittenhän meillä on sama tilanne.
sustain65
19.12.2015 19:14:33
Saaran kohdalla harmittaa toistaiseksi sama kuin niin usein muidenkin hyvin laulamaan kykenevien kohdalla, erinomaiset biisit uupuvat. Toivotaan että asia korjaantuu hänen kohdallaan jatkossa.
kyseinen
19.12.2015 19:28:53
Mitä tästäkin maailmasta tulis, jos kaikki kirjoittais koko ajan vaan pelkkiä erinomaisia biisejä.
Internetin kautta, vähän joka puolelle. -V. Keskinen
jazzmies
19.12.2015 22:26:22
sustain65: Saaran kohdalla harmittaa toistaiseksi sama kuin niin usein muidenkin hyvin laulamaan kykenevien kohdalla, erinomaiset biisit uupuvat. Toivotaan että asia korjaantuu hänen kohdallaan jatkossa.

Jep. Kilpailua on ihan älyttömästi alalla ja näitä maxmartineita mahtuu maailmaan liian vähän yhtäaikaa. Harvalla biisinikkarilla on samanlaista itseluottamusta tehdä kappaleista samalla yksinkertaisen selkeitä, tarttuvia, sovitukseltaan rikkaita, yllätyksellisiä ja esittäjälleen sopivia. Näihän se aina on ollut, että tietyltä aikakaudelta yllättävän harva laulu jää pystyyn. Mutta voi kun Max tekisi Saaralle sen yhden biisin!
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
carnation
19.12.2015 22:33:56
Maki Kolehmainen apuun.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
locoloco
20.12.2015 00:25:19
jazzmies: Ei yhtä omituinen kuin tuo kateusasia. Minun ei tarvitse olla kenellekään kateellinen, sillä olen jo "siellä". Missä sinä olet?

Muutenkin aika hassua toi että jos et satu pitämään jonkun artistin tekosia merkittävinä!!. niin heti se luokitellaan kateudeksi??. pitääkö olla itse menestyneempi että sitten saa kritisoida??
jazzmies
20.12.2015 07:44:04
locoloco: pitääkö olla itse menestyneempi että sitten saa kritisoida??

Näemmä pitää. Sama politiikassa - pitää olla korkeammalla tasolla, ennen kuin saa kritisoida. Oppositio ei saa arvostella myöskään hallitusta tai fasistipuoluettakaan ei saa arvostella, koska he ovat hallituksessa. Jos ihmisoikeudet eivät kuulu kaikille, niin sitten ne eivät kuulu!
sustain65
20.12.2015 08:32:09
locoloco: Muutenkin aika hassua toi että jos et satu pitämään jonkun artistin tekosia merkittävinä!!. niin heti se luokitellaan kateudeksi??. pitääkö olla itse menestyneempi että sitten saa kritisoida??

No ei todellakaan tarvitse. Itselläni ei ole ansioita musiikin saralla, mutta koen että voin kommentoida ja kritisoidakin musiikintekijöitä kuluttajan ja harrastajasoittelijan näkökulmasta. Minä komppasin vähän turhan herkeästi geezan kateuskommenttia. Ja se kumpusi siitä että muusinetin artistiketjut ovat tyypillisesti ihan liian täynnä valitusta ja ulinaa, jopa sellaisten tahoilta jotka eivät edes kyseistä artistia kuuntele. Sorruin itse turhaan rölötykseen, koska olen niin ärsyyntynyt kaikesta negatiivisesta mitä täällä kirjoitellaan eri artisteista ja bändeistä toisten muusikoiden toimesta.

Toivon että ainakin yksi loistobiisi napsahtaa Saaran kohdalle ja hän menestyy.
jazzmies
20.12.2015 12:09:01
sustain65: Sorruin itse turhaan rölötykseen, koska olen niin ärsyyntynyt kaikesta negatiivisesta mitä täällä kirjoitellaan eri artisteista ja bändeistä toisten muusikoiden toimesta.

Positiivisuus ja kannustaminen on kyllä vaikeita suomalaiselle mielenlaadulla. Itse toivon aidosti parasta Saaralle ja myös hänen musiikkiuralleen. Lähtökohta on kuitenkin se kielivideo ja koomikontaidot ovat hänen kohdallaan ylivoimaisia, mitkä tulevat esille etenkin siitä Sugar-videosta. Sitten olla artisti isolla A:lla vaatii jotakin ihan järkyttävän duunin. Itse esittelen oman innovaationi tässä sivulauseessa. Olen ihan jumalattoman ylpeä tästä http://www.opettaja.fi/cs/opettaja/ … vice=true&juttuID=1408913003082
Funkånaut
20.12.2015 12:52:20

jazzmies: Ei yhtä omituinen kuin tuo kateusasia. Minun ei tarvitse olla kenellekään kateellinen, sillä olen jo "siellä". Missä sinä olet?

Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa jazzmiehen muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi.
"Kyläkauppias saisi kyllä tarjota minulle hampurilaispihvin kiitokseksi tästä."
Jake24-25
20.12.2015 13:47:06 (muokattu 20.12.2015 13:51:38)
Ihan hyvä aina että jos suomalainen menestyy maailmalla. Toisen menestyminen ei ole koskaan itseltä pois. Sen tulisi kaikkien ymmärtää.

Se, että voiko arvostella toisen tekemisiä jos itse ei ole menestynyt riippuu nähdäkseni sävystä. Jos arvostelee ilman näyttöjä ja ilman perusteita niin sitten arvostelulle ei ole sijaa mutta jos hyvillä perusteilla ja ilman asennetta "tekisin tuon paremmin yms." niin sitten jokainen voi arvostella riippumatta onko itse menestynyt. Ja musiikkiahan yleensä arvostellaan ei henkilöä. Musiikista jokaisella saa olla oma mielipide riippumatta tekeekö itse musiikkia vaiko ei tai onko menestynyt yms.

Musiikkihan voi olla jokaisella omalla tavallaan merkityksellistä riippumatta onko äänite myynyt yhtään tai myynyt miljoonan. Joku omassa kotipajassaan on voinut tehdä itselleen merkityksellistä musiikkia vaikkei sitä kukaan muu ole kuullut. Itsellehän musiikkia loppujen lopuksi tehdään. Ei mielestäni musiikin merkityksellisyyttä mitata pelkästään sillä onko se myynyt paljon. Joku vähemmän myynyt musiikki voi olla musiikillisesti parempaa kuin miljoonia myynyt musiikki. Olen kuullut joidenkin menestyneiden artistien viittaavan hieman samaan suuntaan. Menestyneet artistit voivat arvostaa musiikkia oli sen sitten tehnyt menestynyt kolleega tai vähemmän menestynyt harrastaja. Yleensä toiset harrastajat dissaavat toisten harrastajien tuotoksia ja ammattilaiset taas arvostavat musiikkia riippumatta kuka sen on tehnyt. Ehkä meni vähän ohi aiheen mutta musiikki on aina arvokasta teki sitä sitten ammattilainen tai harrastaja.

Itse en ole pahemmin kuullut Saaran biisejä, mutta toivon hänelle menestystä. Hänen mahdollinen menestyksensä ei ole muilta pois. Satuin vain lukemaan tätä ketjua ja kommentoin tuota kateus- tai menestyksettömänä arvostelemisen oikeutus-teemaa mistä täällä on keskusteltu.
Jake24-25
20.12.2015 13:57:47 (muokattu 20.12.2015 14:16:03)
Sitä paitsi eivät kaikki jotka arvostelevat jonkun musiikkia - tässä tapauksessa Saaran - ole hänelle kateellisia. He eivät vain yksinkertaisesti pidä hänen biiseistään. Kateus ja se tykkääkö musiikista eivät välttämättä mitenkään liity toisiinsa. Voit olla kateellinen vaikka pidät jonkun musiikista ja et ole välttämättä kateellinen vaikket pidä musiikista.

Itse arvostan kaikkia musiikintekijöitä riippumatta ovatko ammattilaisia tai amatöörejä tai minkä genren musiikkia tekevät. Olen myös onnellinen jos joku menestyy. Maailmassa on paljon laadukasta musiikkia josta juuri kukaan (paitsi sen tekijä ja ehkä jotkut muut) ei ole kuullut mitään. Jotkut bändit/sooloartistit vaan keksitään ja joku toinen ei. Toisen menestys - kuten sanoin - ei ole pois toisen mahdollisuuksista. Kateus vaan pois muusikkojen keskuudesta niin hyvin menee.
reaper666
20.12.2015 15:34:38
Forsbergistä saisi olla vähän seksikkäämpiä kuvia.
Stradlin
20.12.2015 15:40:23
reaper666: Forsbergistä saisi olla vähän seksikkäämpiä kuvia.

Vähän huonosti löytyy tosiaan. Tämäkin aika huonolaatuinen, mutta on sentään ilman paitaa ja nännikin sieltä pilkistää https://c2.staticflickr.com/4/3475/3185885700_0d0abe8839.jpg
"Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz
reaper666
20.12.2015 15:45:10
Stradlin: Vähän huonosti löytyy tosiaan. Tämäkin aika huonolaatuinen, mutta on sentään ilman paitaa ja nännikin sieltä pilkistää https://c2.staticflickr.com/4/3475/3185885700_0d0abe8839.jpg

:---------DD olin oikeesti toiveikas kun klikkasin :D
Kimmo72
20.12.2015 15:51:17
Mun mielestä tää on oikein hyvä tsibale ja versio.
http://yle.fi/uutiset/sara_forsberg … on_tosi_onnellinen_just_nyt/8266556
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
sustain65
20.12.2015 21:06:55
jazzmies: Positiivisuus ja kannustaminen on kyllä vaikeita suomalaiselle mielenlaadulla. Itse toivon aidosti parasta Saaralle ja myös hänen musiikkiuralleen. Lähtökohta on kuitenkin se kielivideo ja koomikontaidot ovat hänen kohdallaan ylivoimaisia, mitkä tulevat esille etenkin siitä Sugar-videosta. Sitten olla artisti isolla A:lla vaatii jotakin ihan järkyttävän duunin. Itse esittelen oman innovaationi tässä sivulauseessa. Olen ihan jumalattoman ylpeä tästä http://www.opettaja.fi/cs/opettaja/ … vice=true&juttuID=1408913003082

Aika samoin ajatuksinhan tässä sitten ollaan.

Hieno juttu tuo mitä linkin takana, kyllä tuosta voikin olla ylpeä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)