Aihe: Riffit kunniaan - Jimmy Page ja Led Zeppelin
1 2 3 4 5
Paperilyhty
22.03.2003 11:31:06
Ite oon hankkinu levyt cd:nä, kun eka zeppelinit ostin 90-luvun alussa. Mutta kun jossain näkee (tai kaverilla kuuntelee) originaalia LP:eitä on fiilis ero huomattava. Niitä lukee kuin kirjaa. Eihän III kansi (vaikka onkin karmein zep kansi) edes toimi cd:nä. Mistähän kilpailusta nuo LP:t vois voittaa..:) .

Etsipä divareista, itse olen löytänyt ihan hyvin LP:t LZII:sta ja III:sta, In Through The Out Door sekä Presence löytyy myös kokoelmastani. Ja kolmosen kansi kiekkoineen on kuules oikein hieno :) . LZII:sta ihailen vieläkin ihan onnessani, on se sen verran komea levy. Physical Graffiti olisi kyllä todellinen löytö!
Let's rock like Led Zeppelin does
Paperilyhty
22.03.2003 11:31:55
Saatiinpa oikein neljäs sivu tälle topicille, heh.
Let's rock like Led Zeppelin does
Iso D
22.03.2003 11:44:52

Etsipä divareista, itse olen löytänyt ihan hyvin LP:t LZII:sta ja III:sta, In Through The Out Door sekä Presence löytyy myös kokoelmastani. Ja kolmosen kansi kiekkoineen on kuules oikein hieno :) . LZII:sta ihailen vieläkin ihan onnessani, on se sen verran komea levy. Physical Graffiti olisi kyllä todellinen löytö!

huuto.netissä tuota Physical Graffitia on kaupattu kerran jos toisenkin.
Prian
25.03.2003 14:40:08
Etsipä divareista
No eipä nuo lp:t mikään pakkomielle. Enemmin se musiikki kiinnostaa. Oon joskus nähny III:n divarissa ja hinta oli 150 mk. Enpä ostanut.

Ja kolmosen kansi kiekkoineen on kuules oikein hieno :) .
Joo ihan ok. Vaikkei bändi tykännyt siitä yhtään. Pitivät sitä Teenypoppish tyylisenä, mikä ei oikein ollu LZ:n imagea. Joutuivat vain julkaisemaan tuolla kannella deadlinen takia.

Physical Graffiti olisi kyllä todellinen löytö!
Onkos siinäkin jotain heiluvia osia. Tai liikkuuko ne kirjaimet.

Jimmy Page on antanut haastattelun , jossa se kertoo kansitaiteesta, mutten muista yhtään missä lehdessä. PItänee kaivaa omia arkistoja.
wiljo
25.03.2003 20:27:07 (muokattu 25.03.2003 20:27:52)
Se kolmosen kansi on hieno, ja hieno levy sisällöllisestikin (tietysti), varsinkin Gallows Pole ja Since i've Been Loving You on jumalattoman hyviä biisejä.

Ja tuohon Zeppelinin tärkein osa hommeliin pitää sanoa että mielestäni Zeppelinin kaikki äijät olivat sen verran ainutlaatuisia että ei niitä voi mitenkään laittaa järjestykseen, Zeppelin ei ole Zeppelin jos yksikin puuttuu.
Get to ORGASM Get to ORGASM karada tokase Just like death Get to ORGASM Get to ORGASM fukaku tsuki-sase Just like death
Paperilyhty
26.03.2003 20:09:58
No eipä nuo lp:t mikään pakkomielle. Enemmin se musiikki kiinnostaa. Oon joskus nähny III:n divarissa ja hinta oli 150 mk. Enpä ostanut. -- Onkos siinäkin jotain heiluvia osia. Tai liikkuuko ne kirjaimet. .

Jaa että oikein 150 mk? Omani olen kyllä löytänyt halvemmalla. Physical Graffitin kansista en sen tarkemmin tiedä, kunhan vain haluaisin kunnon version siitä levystä. (Tai levyistä). Jos sen Pagen haastattelun löydät, niin laita toki viestiä tänne.
Paperilyhty
26.03.2003 20:11:35
Se kolmosen kansi on hieno, ja hieno levy sisällöllisestikin (tietysti), varsinkin Gallows Pole ja Since i've Been Loving You on jumalattoman hyviä biisejä.

Since I've Been Loving You on ihan uskomaton mestariteos! Kyllä näin on.
rockpock
26.03.2003 22:03:51 (muokattu 26.03.2003 22:10:36)
joo LZ:n levyt on japanissa julkaistu alkuperäisellä kansitaiteella CD muodossa, mm. III on se pyörä. Painokset on ajat sitten myyty loppuun, mutta EBAY:sta niitä sais kovaan hintaan. ois varmaan aika siistejä just III ja physical graffiti. mistä puheenollen, onko kellään ylimääräistä ykköslevyä PG:iin kun mun on ollut hukassa jo toista vuotta...

Vieläpä noista riffeistä, että kyllähän Song Remains The Same on melkoinen tekele. Mitä siinä on niitä kitararaitojakin toistakymmentä. Myös Rain Song on aika melkoinen pläjäys...Ei kukaan oo tehnyt mitään vastaavaa...kelatkaa mikä nero mr. Page oli...hitto, jos se huhuttu Led Zeppelin reunionkiertue tapahtuu ni aijai (: onneks kohta julkaistaan lopultakin niitä livejuttuja (cd ja dvd).

rok!
Prian
27.03.2003 09:36:23
jos se huhuttu Led Zeppelin reunionkiertue
Missäs tuollaista on huhuttu. Jos tulee kiertue, niin ostan liput vaikka romaniaan, että pääsen kattomaan.

Since I've Been Loving You on ihan uskomaton mestariteos! Kyllä näin on.
Joo kyllä itekkin tuon nostaisin LZ:n ykköseksi, jos yksi pitäisi valita. Mutta ei se aikoinaan aivan helposti syntynyt. Tekivät siitä monta eri versiota, eivätkä ottaneet II levylle. Lopullinen versio on vedetty studiossa livenä. Ainoastaan kitarasoolo on tehty dubbina. Soolokaan ei meinannut Pagelta kulkea, eikä oikeaa saundia löytynyt. Lopulta se lainas studion käytävällä ollutta vahvistinta (jonka nimeä ei enää muista/halua kertoa.)
paavi
27.03.2003 10:02:35
Missäs tuollaista on huhuttu. Jos tulee kiertue, niin ostan liput vaikka romaniaan, että pääsen kattomaan.

Mä oon ajatellut mennä Romaniaan muutenkin. Kukakohan siellä muuten olis rummuissa? Onko zeppelinillä koskaan ollut ketään rumpalia Bonhamin jälkeen?
Jos soittaisin humppaa, en olisi niin ahdistunut.
dazed
27.03.2003 10:30:34

Mä oon ajatellut mennä Romaniaan muutenkin. Kukakohan siellä muuten olis rummuissa? Onko zeppelinillä koskaan ollut ketään rumpalia Bonhamin jälkeen?

Jos en nyt ihan väärin muista, niin Phil Colins soitti joissain(Atlanticin) bileissä Zeppeliinin riveissä.Ja onhan Jason Bonham myös joskus istahtanut rumpujen taakse.
I didn't mean to take up all your sweet time I'll give it right back one of these days.-J.H
lug
27.03.2003 12:43:32
Jimmy Page kiistää Led Zeppelinin paluuhuhut
26.03.2003

Led Zeppelinin kitaristi Jimmy Page on kiistänyt kaikki tiedot, joiden mukaan legendaarinen yhtye olisi palaamassa estradeille.

- Voin kyllä soittaa Zeppeliniä livenä lähiaikoina, mutta se edellyttää toisaalta sitä, että laitan uuden Zeppelin-DVD:n soittimeeni, kitaristi tuumii.

- Suosittelen sitä myös kaikille muille, jotka haluavat kuulla meidän musiikkiamme livenä, sillä oikeata comebackia ei kannata odotella.

Luojan kiitos ettei zeppelin ole samanlainen sell out kuin monet muut. Eihän ne millään pääsisi samalle tasolle kun 70-luvun vaihteessa. Mua ainakin vituttaisi nähdä kaikki nämä haudassa olevat (rolling stones,acdc, deep purple, lynyrd skynyrd, jne) joka kesä jossain hartwall arenalla.
dazed
27.03.2003 13:07:07
Hmmm. Itse näin Robert Plantin Pori Jazzissa ja vetäisihän se muutaman Zeppelin biisinkin. Ja hyvältä kuulosti.Eihän Zeppelin voisikaan olla se sama yhtye, mutta silti olisi mielenkiintoista nähdä äijät lavalla. Telkkarista olen nähnyt myös Pagen Black Crowsien kanssa ja mies on ainakin vedossa.
I didn't mean to take up all your sweet time I'll give it right back one of these days.-J.H
Prian
27.03.2003 15:21:37
Ite oon sitä mieltä, ettei Plantin ääni enää ole zeppelin-kunnossa. Hyräile "hängmäään, hängmääänn." Ei oo sitä bluesrosoisuutta enää. Vaikkakin Plantin uusi levy on loistava ja laulu toimii, muttei Zep- kaman kanssa. Sitä soittoa kyllä mielellään kuulisi Page- Jones akselilta. Mutta ei bändi enää olis se "real thing". Nostalgian kannalta kylläkin ois hieno juttu. Ei jotenkin enää osaa kuvitella Pagea (nykykunnossa) lasereitten ja valojen alle jousi kädessä tykittämään.
rockpock
27.03.2003 15:23:02
Luojan kiitos ettei zeppelin ole samanlainen sell out kuin monet muut. Eihän ne millään pääsisi samalle tasolle kun 70-luvun vaihteessa. Mua ainakin vituttaisi nähdä kaikki nämä haudassa olevat (rolling stones,acdc, deep purple, lynyrd skynyrd, jne) joka kesä jossain hartwall arenalla.

mikäs se 1994-1998 tapahtunut Page/plant pläjäys sitten oli ellei "sell out", tekivät uuden levynkin? Noiden vuosien kiertueillahan he esittivät juurikin lähinnä Zeppelinin biisejä, ainoa vaan, että Jones ei ollut mukana, mikä ei menoa haitannut.
Tightbutloose
27.03.2003 18:56:06 (muokattu 27.03.2003 19:08:36)

joo, ja vaikka on plantin kanssa keikkaa tehnytkin, niin ei rahan perässä. ammoisina aikoina bändin kolmelle elossa olevalle jäsenellä tarjottiin 100milj.$ yhdestä levystä, videosta ja kiertueesta. sitten kun ne 94-95, vai millon se oli, pisti hynttyyt yhteen ne sai jotain 4-5milj.
itse en kyllä välttämättä haluaisi reunionia. kaikkien aikojen kovin livebändi ei enää pystyisi samaan ja maine saattaisi himmetä.... tosin onhan se kiva fantasioida. ja rumpuihin? no dave grohl olisi hyvä veto. suosittu tämän polven rumpali ei ehkä hc- faneille se mieluisin, mutta kuitenkin. ja erilainen. ja tyly. jason bonhamia ei ikuna. ei sitä twumbh basaria ei. eikä mitään muutakaan hevimättäjää.
noi keikat mitä on aikasemmin heittäny "kaikki koolla" on ollu aika huonoja. live aid, joku awards hommeli, ja jasonin häät. jos tekis jotain yhdessä niin mieluusti uudella nimellä(mutta ei plantin ehdotuksia). ja uutta tuotantoa tietysti. senhän ne osaa. ei plant+page olis viimeeksikään suostuneet(intia jutut) ilman uusia viboja.
physical graffitin kiekossa voi vaihtaa niissä ikkunoissa olevia kuvia, kun kääntää sisustan toisin päin(oliko mahd. epäselvää?).
http://www.led-zeppelin.com/news/
olisi muuten kiva nähdä toi Q- magazinen led zep spesiaali.
jimmy käytti physical graffitilla stratoa ja danoa aika paljon. on kuulemma sanonut että strato olisi paras yleiskitara, ja että tele sen suosikki... enpä tiedä. itse en kyllä pidä stratosta, ainakaan säröjutuissa. tosin ten years gone on soitettu stratolla, ja sillä se soitti sen livenäkin. danelectrolla on soitettu ainakin kashmir ja in my time of dying. mulla on muuten dano. hauska ja halpa. suosittelen. http://www.guitarworld.com/artistindex/9602.jpage.html
älä dissaa ac/dc:tä !!!
kuule, koe ja nää.
Paperilyhty
27.03.2003 19:36:59
Luojan kiitos ettei zeppelin ole samanlainen sell out kuin monet muut. Eihän ne millään pääsisi samalle tasolle kun 70-luvun vaihteessa. --olisi muuten kiva nähdä toi Q- magazinen led zep spesiaali.
jimmy on kuulemma sanonut että strato olisi paras yleiskitara, ja että tele sen suosikki... enpä tiedä.--

Itse luulin, että Jimmy oli vanha Telecasterin ystävä..ja entäs Gibsonit sitten, niitähän sillä riittää. Kateeksi käy.

Reunion-jutuista sen verran, että toivottavasti ei. Ei se olisi enää sama asia, kuten täällä onkin jo todettu. Mieluummin säilyttäisin sen mystiikan, joka bändiä ympäröi. Totesihan Page itsekin, että viimeksi yhteiskiertueella Plantin kanssa alkoi silläkin jo etoa koko homma, tuli se sellout-meininki mukaan. Ja eikös näistä harvoista yhteiskeikoista ole jäänyt jokseenkin "paha maku suuhun" vähän kaikille osapuolille, tosin eiköhän ne ihan kohtuullisissa väleissä ole keskenään nykyisin. Ainakin Plant & Page, Jonesin kanssa oli vähän niin ja näin. Heh, muistuupa mieleen se Robertin "..I bent down on one knee, to tie my shoelace as well..". :D .

Sitäpaitsi ilman Bonhamia olisi keikat ihan yhtä tyhjän kanssa. Eikö te muista sitä Guitarworldin juttua, jossa Jimmy vastaili myöskin reunion-kysymykseen, että ei se olisi sama ilman Bonhamia, ja "at that point in time it could have been any of us, really".
GW:"But to have LZ without Jimmy Page, pointless, surely?". Page:"Well, there you go..I just wanted you to say it." (Tarkentakaa toki, jos olen väärässä, ei nyt jaksa mennä tsekkaamaan, miten se sanatarkasti meni.)

Zeppelinhän oli osiensa summa, "the four individual parts making this fifth monster", enkä usko, että mikään uudelleenkokoaminen siksikään onnistuisi. Miesten soolomatskuhan on..noh, viime vuosina paranemaan päin. Enkä nyt sano, että ne 80-luvun hommatkaan mitenkään aivan surkeita olisi, mutta jotain kyllä puuttuu. Jonesin levyt ovat mielestäni näistä post-Zepeistä parhaita, ihan loistavia.

Kävin muuten äänestämässä siihen Q:n äänestykseen, vaikka olipa siinäkin ihan helvetisti järkeä. "Valitse 10 parasta LZ-laulua"...Ei tuommosta pysty oikeasti tekemään kukaan. Niillä ei yksinkertaisesti ole huonoa biisiä!
Tightbutloose
28.03.2003 00:00:17 (muokattu 28.03.2003 00:04:55)

Kävin muuten äänestämässä siihen Q:n äänestykseen, vaikka olipa siinäkin ihan helvetisti järkeä. "Valitse 10 parasta LZ-laulua"...Ei tuommosta pysty oikeasti tekemään kukaan. Niillä ei yksinkertaisesti ole huonoa biisiä!

mitäs äänestit? en mä nyt sanois että pitäisin kaikista biiseistä ihan 100%, jotkut niiden myöhemmistä on ehkä vähemmän hyviä. meni vähän liian vaikeaksi.
http://led-zeppelin.com/news/ sieltä muuten löytyy äänestyksen tulokset. mukava nähdä achilles ja since i`ve been loving you noin ylhäällä. mutta roveria ylös päin...
kuule, koe ja nää.
Paperilyhty
28.03.2003 18:01:20
--mitäs äänestit?

Kiitosta linkistä, enpä ollutkaan tullut tuolla sivulla toviin käytyä (kaikki aika kuluu täällä muusikoiden.netissä;) . Komeaa kansitaidetta noissa tulevissa julkaisuissa. Mikä on tarina tuon "How the west was won"-nimen takana? Itse en ainakaan ole tietoon törmännyt.

Äänestyksen kärkikymmenikkö kyllä yllätti yllätyksettomyydellään, heh. Stairwayhan se siellä ykkösenä komeilee, vaikka on se niin loppuunkulutettu kappale. Hienohan Stairway on, mutta jotenkin ei jaksa sitä sen kehumista, varsinkin kun Zeppelinillä on monia muitakin huomionarvoisia biisejä.

Itse äänestin just noita Achillesta ja The Roveria ja muita: Since I've Been..., All My Love, Communication Breakdown, The Lemon Song, You Shook Me, Four Sticks, Custard Pie, Battle Of Evermore, In My Time Of Dying (manic slide guitar!), No Quarter, Tangerine, Babe I'm Gonna.., Wanton Song (eikö tosiaankaan ollut listalla ollenkaan?), Black Dog, Levee...jokohan tuli lueteltua koko tuotanto? :)

Heartbreakerkin on kyllä hyvä, vaikka se pääsikin top 10 huonoimmat soolot-listalle jossain lehdessä. Ilmeisesti minulla ei ole korvaa hyville sooloille, koska diggailen tätä laulua nimenomaan soolonkin takia.

Mitä mieltä olette muuten Bron-Yr-Aurista, vaikkei se varsinaisesti koko bändin tuotos olekaan, Jimmy vain taas neroilee. Henkilökohtainen suosikkini.

Miten muuten Over The Hills.. oli päässyt niin ylös listalla? Ei tule ihan ensimmäisenä mieleen Zeppelinistä puhuttaessa. Metka biisi soittaa akkarilla kyllä, varsinkin ne intron hammerit ja pull-offit.
Prian
31.03.2003 08:52:36
Heartbreakerkin on kyllä hyvä, vaikka se pääsikin top 10 huonoimmat soolot-listalle jossain lehdessä. Ilmeisesti minulla ei ole korvaa hyville sooloille, koska diggailen tätä laulua nimenomaan soolonkin takia.
Tykkään myös rososesta jimin omasta tyylistä. Koko biisi on jotenkin lz:n perusbiisi. Kaikki loistavan biisin ainekset. Tiesitkö muuten, että soolo on nauhotettu jälkeen päin eri kitaralla ja vahvistimella, kuin muu biisi. Äänittäjää harmitti huono editointi siinä vaiheessa kun soolo loppuu. Virekin on hieman eri, Minkä varmaan moni tarkkakorvainen on huomannut perässä soittaessa. Filmillä on aika törkeesti vedetty tuon soolon päälle "zep was robbed- uutinen"; vai eiks se legendaarinen alku oikein lähteny Jimmyltä?!

Mitä mieltä olette muuten Bron-Yr-Aurista, vaikkei se varsinaisesti koko bändin tuotos olekaan, Jimmy vain taas neroilee. Henkilökohtainen suosikkini.
upee. Voisin kuunnella pitemmänkin version (esim ½h)

Miten muuten Over The Hills.. oli päässyt niin ylös listalla? Ei tule ihan ensimmäisenä mieleen Zeppelinistä puhuttaessa. Metka biisi soittaa akkarilla kyllä, varsinkin ne intron hammerit ja pull-offit.
Eiks se ollu Houses.. levyn singlebiisi. Oon jossain lista ohjelmassa nähny siitä videonkin. Voisko pönkittää? Tuo alkuriffi sopii livenä monen biisin introksi. Triviaa taas (jos kiinnostaa) : Jimmy soitti biisin aluksi sähkiksellä, soitti akustisen päälle ja editoi sähkiksen pois.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)