Aihe: MSG - uutisia
1 2 3 4 5 6 7 8
rheinone
26.08.2011 13:07:59 (muokattu 26.08.2011 13:12:06)
Dinorocker: Uudelta levyltä biisi...

http://www.youtube.com/watch?v=k6YDXtAotNE

Yllättävän heikko veto. Ei tossa toimi oikeen mikään: Laulu on latteata, melodia mitäänsanomaton, saundeista puuttu vanhan liiton särmä - Levyn kansikin on ruma.
Lonesome
26.08.2011 14:04:12
rheinone: Yllättävän heikko veto. Ei tossa toimi oikeen mikään: Laulu on latteata, melodia mitäänsanomaton, saundeista puuttu vanhan liiton särmä - Levyn kansikin on ruma.

Näin. Ei pelitä ei. Koitin kuunnella uudemman kerran, vaan ei pysty. Se "Saturday Night"-biisi oli kaikessa kaavamaisuudessaan edes toimivaa party-rokkia, vaan nyt on Miihkaili hukan teillä. Harmillista, jospa nuoriso tykkää enenmmän...
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
MTM
26.08.2011 14:11:52
Täytyy vaan kuunnella vanhaa UFOa ja 80-luvun MSG:tä. Näin olen tehnytkin.
StJerky
26.08.2011 15:04:27 (muokattu 26.08.2011 15:06:56)
rheinone: saundeista puuttu vanhan liiton särmä

Eniten häiritsi kitarasoundi. Jotenkin liian modernin metallinen. En usko tähän levyyn. Liikaa jengiä häsläämässä. Olisi jatkanut sillä "In the Midst of Beauty" porukalla tai sen jälkeisellä kiertuekokoonpanolla.
JIRPPI
26.08.2011 16:52:23
Schenker on yksi maailman kovimmista kitaristeista, mutta tämä uus biisi oli kyllä yllättävän huono.
http://www.youtube.com/watch?v=qj0SrqGpa6Y
Lonesome
26.08.2011 16:53:56
MTM: Täytyy vaan kuunnella vanhaa UFOa ja 80-luvun MSG:tä. Näin olen tehnytkin.

Kesällä julkaistulla, koko Schenkerin ajan levyt kattavalla, viiden cd:n boxilla on laadukas ennen julkaisematon keikkataltiointi nelimiehisen UFO:n ekalta USAn kiertueelta v. -74. Se toimii...
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
JIRPPI
26.08.2011 17:13:13
Lonesome: Kesällä julkaistulla, koko Schenkerin ajan levyt kattavalla, viiden cd:n boxilla on laadukas ennen julkaisematon keikkataltiointi nelimiehisen UFO:n ekalta USAn kiertueelta v. -74. Se toimii...

Tuo on kyllä erinomainen boksi. Tuon oston jälkeen ei oo kovin paljoa muuta tullu kuuneltuakaan. Hinta on myös yllättävän pieni: 19,90 maksoi Levykauppa Äxässä.
MTM
26.08.2011 19:09:00
JIRPPI: Tuo on kyllä erinomainen boksi.

On. Ainoa valitus siitä, että levykokonaisuudet on jaettu tyhmästi eri CD:ille.
JIRPPI
26.08.2011 19:28:00
MTM: On. Ainoa valitus siitä, että levykokonaisuudet on jaettu tyhmästi eri CD:ille.

No tämä on kyllä vähän ärsyttävää, kun pitää kesken levyä vaihtaa CD:tä, vaikka eihän se suuresti eroa vinyylilevyjen kääntelystä. Olisi ehkä ollut parempi, jos tuohon olisi laitettu kuusi levyä, niin oltaisiin luultavasti saatu levyt kokonaan samalle CD:lle.
rheinone
03.09.2011 17:02:06 (muokattu 03.09.2011 17:04:15)
MTM: Täytyy vaan kuunnella vanhaa UFOa ja 80-luvun MSG:tä. Näin olen tehnytkin.

Snadisti off-topikkina täytyy väittää sevverrran vastaan että UFO on mielestäni 2000-luvulla edelleen kovasssa iskussa.
Lonesome
03.09.2011 19:39:09
rheinone: Snadisti off-topikkina täytyy väittää sevverrran vastaan että UFO on mielestäni 2000-luvulla edelleen kovasssa iskussa.

Täähän on ihan topi kissa. Samaa mieltä olen. Viimeisin levy varsin toimivaa tavaraa. Phil Mogg on laulunkirjoittajana parasta aaryhmää ja Andy Parker on edelleen iskussa. Diduttaa se Hgin keikan peruuntuminen kyllä.

Kyllä. Näkisin Schenkerin tekevän näitten herrojen kanssa töitä mielelläni. Vaan sehän ei ole niin yksinkertaista tämä elämä...
JIRPPI
03.09.2011 20:24:44
Lonesome: Täähän on ihan topi kissa. Samaa mieltä olen. Viimeisin levy varsin toimivaa tavaraa. Phil Mogg on laulunkirjoittajana parasta aaryhmää ja Andy Parker on edelleen iskussa. Diduttaa se Hgin keikan peruuntuminen kyllä.

Kyllä. Näkisin Schenkerin tekevän näitten herrojen kanssa töitä mielelläni. Vaan sehän ei ole niin yksinkertaista tämä elämä...

Samaa mieltä. Vaikka Schenkerin kanssa tehty UFO onkin sitä parasta UFO:a, niin kyllä ne on ilmankin Schenkeriä tehneet paljon hyvää musiikkia.
rheinone
03.09.2011 20:35:38
JIRPPI: Samaa mieltä. Vaikka Schenkerin kanssa tehty UFO onkin sitä parasta UFO:a, niin kyllä ne on ilmankin Schenkeriä tehneet paljon hyvää musiikkia.

Joo, mutta Vinnie Moore istuu orkesteriin nykyään erittäin tiukasti. Lonesomen kehuma The Visitor pyörii mulla soittimessa aina vain uudestaan ja uudestaan.
Lonesome
03.09.2011 22:32:22
rheinone: Joo, mutta Vinnie Moore istuu orkesteriin nykyään erittäin tiukasti. Lonesomen kehuma The Visitor pyörii mulla soittimessa aina vain uudestaan ja uudestaan.

Vinnie on jees, tämä selvä. Schenker tarvitsee Moggia ja UFOa, minun mielestäni. Mutta tarvitseeko UFO Schenkeriä?
rheinone
08.04.2012 20:56:52 (muokattu 08.04.2012 21:12:47)
StJerky: Olisi jatkanut sillä "In the Midst of Beauty" porukalla tai sen jälkeisellä kiertuekokoonpanolla.

Kuuntelin In The Midst Of Beautyn tänään duunissa pari kertaa läpi pitkästä aikaa. Hoho, muistelin että olisin lytännyt levyn täällä joskus aikoinaan, ja tulin oikaisemaan asian: Hyvä levy. Mutta itseasiassa olinkin kehunut, joten tulin tänne häsläämään ihan turhaan. Sori.
MusikMan
09.04.2012 15:07:30
Tulipa täydennettyä Schenker-kokoelmaa äskettäin parilla DVD:llä. Toinen on saksalaiseen Rockpalast TV-keikkasarjaan kuuluva 1981 veto Hampurista (C. Powell rummuissa+Barden, Glen & Raymond). Väittäisin tuon taltioinnin sisältävän ihan parasta Michaelia kautta rantain. Toki saksalaisyleisö naurattaa 80-luvun alun olemuksellaan, mutta soundit on puhdasta vanhaa liittoa alusta loppuun ja biisit vedetään hyvällä tempolla.

Toinen DVD on Hot Licks kitara-DVD sarjaan kuuluva The Legendary Guitar of Michael Schenker, jossa Miihkali ei itse varsinaisesti "opeta", mutta vetää 6 biisiä taustanauhojen päälle, jonkun toisen analysoidessa ja purkaessa soitannan. Kontrasti tuohon 80-luvun alun vetoon on todella iso - kyllä on vuodet ja päihteet jättäneet maestroon jälkensä. Soolot on tuttuja, mutta taituruus puuttuu.

Schenkerin koko uraa sävyttää ihan käsittämätön jatkuvuuden puute; nyt, kun sai aikaiseksi ihan kelpo albumin In The Midstin muodossa, niin eikös sitten vedetä taas uudet vanhat tutut juopot (esim. Pete Way) jostain kehiin johonkin pikkuprojektiin, ja mahdollinen uuden kaaren alku katkaistuu heti. Vaikka moni on valmis ruttaamaan Robin McAuleyn kanssa tehdyn yhteistyön hedelmät, niin itse tykkäsin tuosta MSG-aikakaudesta siksi, että oli jatkuvuutta edes muutaman albumin verran.
"I'm not home, I'm not lost Still holdin' on to what I got Ain't much left Lord there's so much that's been stolen I guess I've lost everything I've had I'm not dead, at least not yet Still alone, still alive, still unbroken"
Regalis Apertura
09.04.2012 19:16:45
Miksi muuten Barden ei lähtenyt rundaamaan/tekemään uutta levyä Schenkerin kanssa? Oliko sovittu että laulaa vain yhden levyn (jälleen kerran) ja jatkaa taas soolouraansa?
Dinorocker
09.04.2012 19:23:07
Regalis Apertura: Miksi muuten Barden ei lähtenyt rundaamaan/tekemään uutta levyä Schenkerin kanssa? Oliko sovittu että laulaa vain yhden levyn (jälleen kerran) ja jatkaa taas soolouraansa?

Ei ollut eikä ole mitään sovittua. Eiköhän Barden ole back taas seuraavalla levyllä. Uusin levy(Temple..) kun ei edes ole MSG-levy, vaan sooloprojekti.

Michaelin sanoin: "anything can happen with any singer"...
Turbo!!!
StJerky
10.04.2012 08:45:01
rheinone: Kuuntelin In The Midst Of Beautyn tänään duunissa pari kertaa läpi pitkästä aikaa. Hoho, muistelin että olisin lytännyt levyn täällä joskus aikoinaan, ja tulin oikaisemaan asian: Hyvä levy. Mutta itseasiassa olinkin kehunut, joten tulin tänne häsläämään ihan turhaan. Sori.

Minäkin kuuntelin sen vastikään ja on se kyllä hyvä. Ihan ekojen MSG-levyjen tasoa. Competition-piisin liiallinen kertosäkeen toistaminen ainoa miinus. Edes Bardenin äänen ajoittainen pettäminen ei haittaa, kun se kuitenkin osaa tehdä niin hyvät melodiat.
Regalis Apertura
10.04.2012 16:41:14
Ookei. En mieltänyt tuota uusinta Temple Of Rockia ihan Schenkerin soololevyksi;)... Puusilmä kun olen. Ihmettelinkin että mihinkäs se Barden hävisi kun on ihan toiset hemmot kehissä;)...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)