Lesko 13.11.2006 16:44:40 | |
---|
Roverin lisäksi esim. Battle of evermore, Achilles last stand ja Tea for one. Tietyssä mielentilassa itkettää väkisinkin. Achilles last stand on kyllä helmi, parasta Bonhamia melkein koskaan ja mahtava loppu... ihan järjettömän hyvä.. siitäkin on joku kuuluisa bändi tehnyt melkoisen laiskan coverin, olisko ollu joku Drean Theater tms. höpölöpö-porukka... ? "Mitä takoittaa groove?"
"Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin " |
sus 13.11.2006 18:47:21 | |
---|
Samaa mieltä Leskon kanssa. Mua muutenkin koskettaa erityisen syvältä nuo tietyt, tunnelmiltaan haikean surumieliset biisit. Roverin lisäksi esim. Battle of evermore, Achilles last stand ja Tea for one. Tietyssä mielentilassa itkettää väkisinkin. Todella aliarvostettu levy kyllä.. Tea for one ihan käsittämätön blues, monesti oon porannut sille. Rock'N'Roll All Night
Sex And Drugs And Booze All Day
Let's Go Fishing |
Tarkastaja 13.11.2006 19:31:15 | |
---|
|
Lesko 13.11.2006 19:32:53 (muokattu 13.11.2006 19:34:25) | |
---|
Todella aliarvostettu levy kyllä.. Tea for one ihan käsittämätön blues, monesti oon porannut sille. Siis mikä levy? Physical Graffiti vai Presence? Tää on paljon kovempi: http://www.youtube.com/watch?v=gKZnjV84eCU Ei paha =) "Mitä takoittaa groove?"
sus 13.11.2006 20:51:01 | |
---|
Siis mikä levy? Physical Graffiti vai Presence? Tea for one on.. eli presence? sen jälkeen en nähnyt enää nuorta miestä, joka puhui vanhan miehen sanoja. |
2541 13.11.2006 23:20:07 | |
---|
Kyllähän tosta (The Song Remains The Same) on remasteri. Levyllä on eri päivien versioita kuin leffassa ja esimerkiks Celebration day mitä ei löydy leffasta. Äänenlaatu on vaan aika kökkö. Itse en ole remasteria koskaan nähnyt. Pahvikantinen vinylreplica toki ilmestyi samaan aikaan kuin muistakin, mutta itse masterointi on vielä ekan (eli 1980 -luvun) cd -kierroksen aikaisia. Muun tuotannon Page masteroi uudelleen 1990 kun ne boxit ja "Remasters" kokoelmat julkaistiin. |
Lesko 14.11.2006 17:12:16 | |
---|
eli presence? Tässä muuten tulee se jännä asia ilmi kun miettii että Presence on selvästi Zeppelinin heikoin levy, niin, kun ajattelee, niin niinhän se onkin, mutta se on silti aivan saatanan hyvä, eli se ei tarkoita että se olisi huono levy, se on tasainen, kun muut taas ovat ylivoimaisen hyviä... tai... perskuta kun on vaikea selittää... jokatapauksessa aivan mielettömän hyvä levy on kyllä sekin! "Mitä takoittaa groove?"
MarkoA 14.11.2006 17:43:02 | |
---|
Tässä muuten tulee se jännä asia ilmi kun miettii että Presence on selvästi Zeppelinin heikoin levy Itse en pidä erityisemmin CODA:sta. Se on ihan liian hajanainen, vaikka siinä hyviä paloja onkin. Jotenkin se ei ikäänkuin kuulu muuhun levykokoelmaan. Vahvasti semmonen pakkojulkaisun maku IMO. Mutta jälkijulkaisut, BBC ja HTWWW on aivan mahtavia! ou beibi, jeah! uh uh.. |
sus 14.11.2006 17:59:17 | |
---|
Tässä muuten tulee se jännä asia ilmi kun miettii että Presence on selvästi Zeppelinin heikoin levy, niin, kun ajattelee, niin niinhän se onkin, mutta se on silti aivan saatanan hyvä, eli se ei tarkoita että se olisi huono levy, se on tasainen, kun muut taas ovat ylivoimaisen hyviä... tai... perskuta kun on vaikea selittää... jokatapauksessa aivan mielettömän hyvä levy on kyllä sekin! Minunkin mielestäni Zeppelinin kaikki levyt ovat aivan upeita mestariteoksia, mutta heikoin lenkki on kyllä munsta In through the out door, jos sellainen pitäisi valita. sen jälkeen en nähnyt enää nuorta miestä, joka puhui vanhan miehen sanoja. |
Groovelover 14.11.2006 18:24:21 | |
---|
Minunkin mielestäni Zeppelinin kaikki levyt ovat aivan upeita mestariteoksia, mutta heikoin lenkki on kyllä munsta In through the out door, jos sellainen pitäisi valita. Komppaan. ITTOD on Zep-levyistä se joka harvimmin löytää tiensä levylautaselle, en ole tänä vuonna vielä kuunnellut sitä kertaakaan. Totta kai se on hyllyssä niin kuin muutkin Zeppelin-levyt. "It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976 |
Lesko 14.11.2006 19:46:21 | |
---|
Itse en pidä erityisemmin CODA:sta. Se on ihan liian hajanainen, vaikka siinä hyviä paloja onkin. Jotenkin se ei ikäänkuin kuulu muuhun levykokoelmaan. Vahvasti semmonen pakkojulkaisun maku IMO. Noh, ei Coda ole Zeppelin-levy, tai siis on, mutta en laske sitä joukkoon, niinkuin en laske BBC-sessionsia tai muita kokoelmia. ITTOD on viimeinen Zeppelin-levy ja siitäkin sanoivat itse, että se ei ole "oikea Zeppelin-levy", koska biisejä ei tehty samalla tavalla porukalla kuin ennen ja sen sellaista. Mutta niin, Codahan on ihan turha julkaisu sen puoleen, että siinä ei tule esille mitään Zeppelinin vahvuuksia niinkuin pitäisi, paitsi We're gonna groove on kova veto, mutta silti... Onhan tuo ITTOD melko pirun kova lätty, niinkuin Presencekin.... "Mitä takoittaa groove?"
sus 14.11.2006 21:26:24 | |
---|
Noh, ei Coda ole Zeppelin-levy, tai siis on, mutta en laske sitä joukkoon, niinkuin en laske BBC-sessionsia tai muita kokoelmia. ITTOD on viimeinen Zeppelin-levy ja siitäkin sanoivat itse, että se ei ole "oikea Zeppelin-levy", koska biisejä ei tehty samalla tavalla porukalla kuin ennen ja sen sellaista. Mutta niin, Codahan on ihan turha julkaisu sen puoleen, että siinä ei tule esille mitään Zeppelinin vahvuuksia niinkuin pitäisi, paitsi We're gonna groove on kova veto, mutta silti... Onhan tuo ITTOD melko pirun kova lätty, niinkuin Presencekin.... Mun täytyy kyllä olla eri mieltä siitä, että Coda olisi turha julkaisu missään puoleen. Varmaan lätyllä olevat kappaleet olisivat löytäneet tiensä julkaistuiksi jossain vaiheessa "Led Wallet"-Pagen tuntien, mutta hyvä että se tuli ulos, sillä esimerkiksi Wearing and Tearing on jopa nostattanut minulla palan kurkkuun, sillä se se vasta hieno veto on. sen jälkeen en nähnyt enää nuorta miestä, joka puhui vanhan miehen sanoja. |
salotu 15.11.2006 09:36:30 | |
---|
kyllä se physical graffitti vie potin |
Lesko 15.11.2006 10:23:35 | |
---|
Mun täytyy kyllä olla eri mieltä siitä, että Coda olisi turha julkaisu missään puoleen. Varmaan lätyllä olevat kappaleet olisivat löytäneet tiensä julkaistuiksi jossain vaiheessa "Led Wallet"-Pagen tuntien, mutta hyvä että se tuli ulos, sillä esimerkiksi Wearing and Tearing on jopa nostattanut minulla palan kurkkuun, sillä se se vasta hieno veto on. Onhan se hieno juu... Pagehan halusi sen julkaista sen takia kun silloin jotkut äänittivät salaa bootlegeja ihan pirusti ja ne menivät hyvin kaupaksi, Page ajatteli, että "Jos fanit sellaisia haluavat niin kyllä ne näitäkin haluavat kuulla" Ehkä olin hieman liian jyrkkä tuossa "turha julkaisu"-kommentissa, mutta Zeppelin-levy se ei kyllä silti mielestäni ole, niinkuin ei muutkaan jälkeenpäin julkaistut levyt, joten sitä ei voi laskea mielestäni siihen ryhmään mistä katsotaan parhaat ja vähemmän parhaat levyt! "Mitä takoittaa groove?"
TheLemon 15.11.2006 16:30:01 | |
---|
Sanokaas teijän mielestä parhaat Zepistä kertovat kirjat..? Ite oon vaan tuota Stephen Davis - "Jumalten Vasara" -teosta lueskellut tässä.. "Her face is cracked from smiling, all the fears that she's been hiding." |
sus 15.11.2006 16:58:03 | |
---|
Sanokaas teijän mielestä parhaat Zepistä kertovat kirjat..? Ite oon vaan tuota Stephen Davis - "Jumalten Vasara" -teosta lueskellut tässä.. Richard Colen "Stairway to heaven" lienee asiallisin julkaisu bändistä. sen jälkeen en nähnyt enää nuorta miestä, joka puhui vanhan miehen sanoja. |
taikakameli 15.11.2006 17:08:25 | |
---|
CD:llä (remastered sarjaa) pitäis olla suunnilleen kaikki paitsi Song remains Kyllä sekin on remasterina, viimeksi anttilassa näin Tosi powerin haltija, kaukosäätimen herra |
Wahi 15.11.2006 17:17:20 | |
---|
Richard Colen "Stairway to heaven" lienee asiallisin julkaisu bändistä. Page itse sanoi haastattelussa, että tuon kirjan jutut on vähän niin ja näin. Ei oo ihan faktat faktoina, sinne lisätty jotain juttuja jota ei koskaan edes tapahtunut. |
Tympee Huttunen 15.11.2006 17:20:33 | |
---|
Sanokaas teijän mielestä parhaat Zepistä kertovat kirjat..? Ite oon vaan tuota Stephen Davis - "Jumalten Vasara" -teosta lueskellut tässä.. Hyvä kirja. Ei kannata sitä kyllä lukea. Tuon kirjan jälkeen piti kaikki levyt heti hankkia. Tuli kalliiksi! |
Lesko 15.11.2006 17:44:01 | |
---|
Hyvä kirja. Ei kannata sitä kyllä lukea. Tuon kirjan jälkeen piti kaikki levyt heti hankkia. Tuli kalliiksi! TODELLA HYVÄ KIRJA, vetäsin sen just kahdessa päivässä kolmatta kertaa läpi ja vieläkin tekis mieli lukea... mutta taidan hankkia jonkun muun aiheesta kertovan kirjan... sitten on tämä "The man who led Zeppelin"... tietääkös joku enempi...? "Mitä takoittaa groove?"