Yallup 08.09.2015 13:18:32 | |
---|
RamoQ: Ihan näin mielenkiinnosta, mikä olisi ollut alkuperäinen vastaus? a. Siis alkuperäinen vastaus oli juuri minkä ansiokkaasti huomasit. Minusta tämä on sikäli merkittävää, että Wilko on korostanut aina sitä, ettei hän käytä plektraa. "Tosta se taitaa lähteä.." |
RamoQ 08.09.2015 14:17:11 | |
---|
Flash: David Sancious asui ko. kadun varrella ja bändi joutui monesti kaiffaria odottelemaan autossa keikalle / treeneihin mennessä. Siinä oli sitten aikaa miettiä kaikenlaista, mm. bändin nimeä ja tuo tuli mieleen. Itsekin olen tuolla E Streetin ja 10th Aven kulmassa käynyt hengailemassa... E. Vai olikohan se niin, että treenasivat Sanciousin kotona, mutta E Streetillä se jokatapauksessa sijaitsi. Olet kyllä sen verran lähellä että kyllä tuosta voi vastausvuoron antaa. Minun käsitykseni mukaan Sanciousin äiti asui ko. kadulla, ja he treenasivat hänen autotallissaan. Siis alkuperäinen vastaus oli juuri minkä ansiokkaasti huomasit. Minusta tämä on sikäli merkittävää, että Wilko on korostanut aina sitä, ettei hän käytä plektraa. Ahaa, eli minä vaan ymmärsin lukemani väärin. :D Ja tottahan tuo, Wilkon soittotyylihän on varmaankin yksi rockhistorian persoonallisimmista. Nobody boogies like the boogieman |
Flash 08.09.2015 16:40:27 | |
---|
Pistäkää vaan seuraavaa kyssäriä. Live Music Is Better! |
Yallup 09.09.2015 14:24:11 | |
---|
Juice tunnetaan mm. suomi-kitarastaan, mutta millä levyllä hän tarttui bassoon? "Tosta se taitaa lähteä.." |
Funkånaut 09.09.2015 15:04:12 | |
---|
Yallup: Juice tunnetaan mm. suomi-kitarastaan, mutta millä levyllä hän tarttui bassoon? Eikös levyllä Dokumentti Juice itse vedellyt pitkälti kaikki soittimet? Vastaan siis levyn Dokumentti. Kakkosta suosittelisin tutustuvalle koska se varmasti aukeaa helposti ja on minullekin ehkäpä se suosikki. - aksiom |
Yallup 10.09.2015 13:12:55 | |
---|
Funkånaut: Eikös levyllä Dokumentti Juice itse vedellyt pitkälti kaikki soittimet? Vastaan siis levyn Dokumentti. Arvasin että oli helppo, joten ihan oikein vastattu. Dokumentilla on hyviä kappaleita, mutta soundi on aika ohut vaikka hyvin tarkasti Juice siinä soittelee. Siitä puuttuu Slam ja Grand Slam-tyylinen muhkeus. No mitäpä kappaletta Juice väänsi pisimpään? "Tosta se taitaa lähteä.." |
Funkånaut 10.09.2015 16:40:29 | |
---|
Yallup: Arvasin että oli helppo, joten ihan oikein vastattu. Dokumentilla on hyviä kappaleita, mutta soundi on aika ohut vaikka hyvin tarkasti Juice siinä soittelee. Siitä puuttuu Slam ja Grand Slam-tyylinen muhkeus. No mitäpä kappaletta Juice väänsi pisimpään? Muistaakseni Retrohelmissä mainittiin kappaleen Musta aurinko nousee sanoituksen tekemisen kestäneen lähemmäksi 10 vuotta, olisiko se? Kakkosta suosittelisin tutustuvalle koska se varmasti aukeaa helposti ja on minullekin ehkäpä se suosikki. - aksiom |
AlaE 10.09.2015 20:51:10 | |
---|
Funkånaut: Eikös levyllä Dokumentti Juice itse vedellyt pitkälti kaikki soittimet? Vastaan siis levyn Dokumentti. Kansien mukaan kyllä. Sittemmin Mika Sundqvist kertoi soittaneensa osan bassoista. Salvo honore |
Yallup 11.09.2015 09:21:25 | |
---|
Funkånaut: Muistaakseni Retrohelmissä mainittiin kappaleen Musta aurinko nousee sanoituksen tekemisen kestäneen lähemmäksi 10 vuotta, olisiko se? Vastaus on jälleen oikein. Juicella meni tämän kanssa kovasti aikaa. Kun Juice oli monimerkityksinen, niin tämä Musta Aurinko voidaan ymmärtää ainakin kahdella tavalla. Nouseva aurinko voi olla musta tai aurinko nousi "musta", eli itse Juicesta. Itse mestari on sanonut, että on kolmaskin merkitys. Mikähän se voisi olla? "Tosta se taitaa lähteä.." |
Numb 11.09.2015 11:24:38 | |
---|
Yallup: Vastaus on jälleen oikein. Juicella meni tämän kanssa kovasti aikaa. Kun Juice oli monimerkityksinen, niin tämä Musta Aurinko voidaan ymmärtää ainakin kahdella tavalla. Nouseva aurinko voi olla musta tai aurinko nousi "musta", eli itse Juicesta. Itse mestari on sanonut, että on kolmaskin merkitys. Mikähän se voisi olla? En tiedä mitä Juice on aiheesta sanonut, mutta se voi tarkoittaa myös "musta" = "mielestäni". Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu |
Yallup 11.09.2015 14:48:12 | |
---|
Numb: En tiedä mitä Juice on aiheesta sanonut, mutta se voi tarkoittaa myös "musta" = "mielestäni". Tämähän se Juicen mielestä oli. Tiedä sitten mitä hän viimekädessä tarkoitti, hänhän ei juuri selitellyt sanoituksiaan. Kaikki merkitykset sopivat kappaleeseen. Kerrotaan että kappaleessa 3.30 olevaan säkeeseen: "Varis lentää pellon yli, eikä itke yhtään" Juice olisi sanonut, ettei se tarkoita mitään. Yhtään mitään. Siihen piti vain keksiä jotakin. Sekin saattaa olla vain Juicen piruilua? "Tosta se taitaa lähteä.." |
HaloOfFlies 11.09.2015 20:54:49 (muokattu 11.09.2015 20:55:27) | |
---|
Minäpä kysyn uuden. Montako kertaa Robert Plant on laulanut Stairway To Heavenin livenä Led Zeppelinin hajoamisen jälkeen? Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb. |
varakeef 11.09.2015 21:26:10 | |
---|
HaloOfFlies: Minäpä kysyn uuden. Montako kertaa Robert Plant on laulanut Stairway To Heavenin livenä Led Zeppelinin hajoamisen jälkeen? Sanoisin, että kolmasti - mutta kyseessä on varmaankin kompa, koska nuohan olivat kaikki Led Zeppelinin esiintymisiä. Oliko bändi siis hajonnut? "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
HaloOfFlies 11.09.2015 22:37:40 | |
---|
Haettiin kyllä ihan koko ajalta, soolokeikat mukaan lukien. Kolme on siis oikea vastaus. Live Aid 1985, Madison Square Garden 1988 ja O2 Arena 2007. Lisäksi myös Page ja Plant vetivät sitä pikkupätkän Japanin tv:ssä vuonna 1994. Soolokeikoillaan Plant ei ole Stairwayta koskaan esittänyt. Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb. |
Yallup 13.09.2015 13:44:08 (muokattu 14.09.2015 08:27:15) | |
---|
"Tosta se taitaa lähteä.." |
fiesta2 14.09.2015 12:50:06 | |
---|
Intron kitarariffi on ääniraidassa koko biisin vaikka Angus ei videolla soita sitä kuin alussa. |
Yallup 14.09.2015 20:53:47 | |
---|
fiesta2: Intron kitarariffi on ääniraidassa koko biisin vaikka Angus ei videolla soita sitä kuin alussa. Ehkä sekin, mutta hain erästä muuta seikkaa joka liittyy Angukseen - aina - mutta ei tässä videossa. "Tosta se taitaa lähteä.." |
Funkånaut 14.09.2015 21:04:26 | |
---|
Yallup: Ehkä sekin, mutta hain erästä muuta seikkaa joka liittyy Angukseen - aina - mutta ei tässä videossa. Kuteet pysy koko ajan päällä, duckwalk tuli ja polviltaankin käytiin. Päätä ravisteltiin hyvin maltillisesti Angus -mittapuulla, olisiko siitä kyse? Kakkosta suosittelisin tutustuvalle koska se varmasti aukeaa helposti ja on minullekin ehkäpä se suosikki. - aksiom |
Yallup 15.09.2015 08:58:47 | |
---|
Funkånaut: Kuteet pysy koko ajan päällä, duckwalk tuli ja polviltaankin käytiin. Päätä ravisteltiin hyvin maltillisesti Angus -mittapuulla, olisiko siitä kyse? No nyt osui tarpeeksi kohdalle. Anguksella on lakki koko ajan päässä, vaikka yleensä se lentää jo ennen duckwalkia. Tarkkasilmäiset huomaa, ettei lakki ole päässä päänravistelukohdalla, mutta tuohan ei ole mikään liveotos. No entäs mitä yhteistä keksitte porukoista: Kinks, Oasis ja vaikka Hassisen Kone? "Tosta se taitaa lähteä.." |
Runar 15.09.2015 10:33:49 | |
---|
No entäs mitä yhteistä keksitte porukoista: Kinks, Oasis ja vaikka Hassisen Kone? Veljekset! |