Aihe: Kingston Wall -yhteisö
1 2 3 4 523 24 25 26 2772 73 74 75 76
Cimble
24.11.2008 16:14:58
Oonko mä ainoa, jonka mielestä III on KW:n paras levy?

Et todennäköisesti, ykköstäkin pidettiin täällä parhaana, mut itse nostan parhaana esiin kakkosen. En tiedä vaikuttaako, että se oli eka KW jonka kuulin. Anyway, minun makuun eniten uskomattoman hienoja ja upottavia vääntöjä. Ehkä se on siksi tuo kakkonen kaikkein vaikuttavin, koska se on ikään kuin elämä ja kehitys. Ykkönen on syntymä ja kolmonen kuolema. Kas siinä trilogian rakenne. ;) Ei mut joskus muistan Soundin haastattelusta lukeneeni kolmosen ilmestymisaikoihin Wallin kuvailleen trilogian osasia jotenkin noin.

On muuten suomen kovin bändi kun tossa levyt kuuntelin läpi. Ei mulla muuta.

Niin, levyjä oli vain kolme. Taso on helpompi pitää kuin vaikkapa 10 levyä tehneellä bändillä. Mutta silti, itsekin kohotan tämän bändin levyineen kaikkien aikojen kärkiporukoihin. Näin ne makuasiat menee. Tasollisesti ailahtelematonta, mutta silti muuttuvaa luoden todella vaikuttavia tuntemuksia. On muuten levyjen saunditkin (varsinkin ykkösen ja kakkosen) todella onnistuneita. Ne on hienoja ollen silti "soittavan ja paahtavan rockbändin". Ihan turhaa tässä enää kehuu KW:n soittajia, mut kovempaa ja vaikuttavampaa rocktrioa saa hakea ihan mistä ajasta tahansa.
Ei Venäjästä selviä hengissä...
Musta Arkipyhä
24.11.2008 20:42:23
Kakkosen nostan minäkin parhaaksi.Aivan tajuttoman upeita biisejä ja melodioita:Two of a kind,You,Shine on me jne.

Kingston Wall on klassikko.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Cimble
25.11.2008 08:55:44
Noista trilogian osasista syntynyt "kolminaisuus", eli syntymä, kehitys ja kuolema muuten kävivät toteen hämmentävästi. Kuten tiedämme, bändi hajosi ilmeisesti 1994 trilogian päätösosan ilmestymisvuonna. Seuraavana vuonna Walli poistui keskuudestamme.

Muistan kun säilytin tuota kolmosen ilmestymisaikoihin ilmestynyttä Soundia pitkään vain sen KW-haastattelun takia. Siinä oli kyllä melko mielenkiintoista tarinaa Wallilta. Väkisinkin tuli mietittyä, että mitähän mies on kaikkiaan kaavaillut ja mielessään nähnyt. No, eipä sillä oikeastaan väliä.
Mismatch error
25.11.2008 14:19:37
Kakkosen nostan minäkin parhaaksi.Aivan tajuttoman upeita biisejä ja melodioita:Two of a kind,You,Shine on me jne.

Kingston Wall on klassikko.

Samaa mieltä. Ostin ykkösenkin kun sitä täällä niin kehuttiin mutta kakkonen on näistä ollut huomattavasti enemmän soittimessa. Aivan mahtava.
"I'll rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy." -Tom Waits
gorgonoidi
25.11.2008 22:32:37

Mä nostan yleensä ton kolmannen lätyn kaikkein kirkkaimmalle sijalle. Niin siistejä fiiliksiä ja tajuamisia on sitä kuunnellessa tullut. Ihan hillitöntä energiaa ja iloa, niin teemassa kuin musiikissakin. Muutkin on vitun loistavia.
Cimble
26.11.2008 13:17:05 (muokattu 26.11.2008 13:50:06)
Mä nostan yleensä ton kolmannen lätyn kaikkein kirkkaimmalle sijalle. Niin siistejä fiiliksiä ja tajuamisia on sitä kuunnellessa tullut. Ihan hillitöntä energiaa ja iloa, niin teemassa kuin musiikissakin. Muutkin on vitun loistavia.

Niin no, mulla on aikaa kun olen viimeksi kolmostakin kuullu... Mut mulle toimii parhaiten KW:n melankolia, mystisyys, ahdistus ja psykedelia yhdistettynä tosin välillä pilkahtaviin toivoon ja onnentunteisiin. En koe KW:tä silleen mitenkään aurinkoiseksi musiikiksi, mutta erilaisia energioita siitä toki löytyy ja paljon. Taidanpa kuunnella pitkästä aikaa kolmosta lähipäivinä. KW:stä olen saanut paljon visioita sekä hyvin upottavia ja energisia fiiliksiä. Ja vaikka se ei ole sellaista iloon pohjautuvaa, on se silti jännän avaavaa.
gorgonoidi
26.11.2008 16:11:05

KW:stä olen saanut paljon visioita sekä hyvin upottavia ja energisia fiiliksiä. Ja vaikka se ei ole sellaista iloon pohjautuvaa, on se silti jännän avaavaa.

Psykedelia on semmosta energiaa :)
mugena
30.12.2008 14:51:02 (muokattu 30.12.2008 14:51:23)
http://www.youtube.com/user/Maokoko90 Kannattaa katsoa tuolta löytyvät tallenteet, itselle ainakin melko uusia ovat. Coverit potkivat kyllä kovaa! Ja ei, en mainosta tässä itseäni.
Joe Pine (60's talk show host who sported a wooden leg) "So, with your long hair, I guess that makes you a woman." Frank Zappa's response "So with your wooden leg, I guess that makes you a table."
Wahi
30.12.2008 19:15:22
http://www.youtube.com/user/Maokoko90 Kannattaa katsoa tuolta löytyvät tallenteet, itselle ainakin melko uusia ovat. Coverit potkivat kyllä kovaa! Ja ei, en mainosta tässä itseäni.

Joo, tuo coverkeikka on Rock Tattoo Bar 6.3.1993.

Mitäköhän DVD-projektille kuuluu?
Shine on you crazy diamond
Roberto
30.12.2008 20:07:03

Joo, tuo coverkeikka on Rock Tattoo Bar 6.3.1993.

Legendaarinen keikka. Miksattu pa:n takapuolelta, eli vois sanoo et melko pitkälti fiiwiksellä :D
Wahi
30.12.2008 20:42:03
Legendaarinen keikka. Miksattu pa:n takapuolelta, eli vois sanoo et melko pitkälti fiiwiksellä :D

Hehe, jotain keissiähän tuolla monitoroinnin kanssa ilmeisesti oli :D Missäs tuo rock tattoo bar muuten sijaitsi?
Roberto
30.12.2008 21:24:10

Hehe, jotain keissiähän tuolla monitoroinnin kanssa ilmeisesti oli :D Missäs tuo rock tattoo bar muuten sijaitsi?

Joo, ei ollu ihan parasta a-luokkaa talon vehkeistöt.. :D

Se oli IsoRoballa, siinä sisäpihalla mis oli myöhemmin Budapest ja nyt Rose Garden.
mugena
17.01.2009 14:21:29
Onko kenelläkään tietoa tästä dvd-projektista?
Joe Pine (60's talk show host who sported a wooden leg) "So, with your long hair, I guess that makes you a woman." Frank Zappa's response "So with your wooden leg, I guess that makes you a table."
Nixzar
18.01.2009 03:17:14
Onko kenelläkään tietoa tästä dvd-projektista?

Sais pikkuhiljaa alkaa tietoa tulemaan. Kyllästynyt odottelemiseen :)
lunta sataa ja kaikkia vituttaa
Jokapaikanapina
15.03.2009 14:30:57
Perkele. Eilen löysin yöllä Kingston Wallin spotifysta (mainio ohjelma muuten, ei perkele!). Tää on kyllä niin pirun kovaa musaa, kolahti tälläselle Zeppelin-Floyd-Cream-diggaajalle kyllä kovaa. Jännä juttu on muuten, että kun ekan kerran KW:tä kuulin, niin se oli mun mielestä paskaa. Kyseessä oli Fire-coveri.

Nyt lähti heti kolme uutta levyä hankintalistalle :)
Wahi
15.03.2009 18:22:55
Tietääkö joku Firen taustoista tarkemmin? Tuo Peten lauluääni vaan on mietittänyt kun tolla biisillä se on niin erilainen.
Borlag
15.03.2009 20:51:21

mugena: Onko kenelläkään tietoa tästä dvd-projektista?

Joku puolisen vuotta sitten viimeksi puhuin Jukan kanssa tästä, eikä silloin ainakaan sanonut muuta kun että on katsellut levyjä läpi ja jotain pientä tehnyt. Käsittääkseni Jukalla ollut kaikenlaista muuta bändiprojektia mm. Marennen ja Saunabadhin kanssa. Eiköhän se DVD jossain vaiheessa ulos tule kuitenkin.
cruel_destiny
22.03.2009 18:27:37
Wahi: Tietääkö joku Firen taustoista tarkemmin? Tuo Peten lauluääni vaan on mietittänyt kun tolla biisillä se on niin erilainen.

ainakin sen verran kuuntelemalla olen ymmärtänyt että taitaa olla levyn ainoa biisi, jossa lauluja ei olla tuplattu. mutta aika rokilta verrattuna muuhun kamaan peten ääni on kyllä.
Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit omiin tarpeisiin surreal
E.Keskipörhölä
28.04.2009 18:16:50
Vieläkös noita videoita löytyy jostain? DC:ssä ja eMulessa ei ainenkaan enää ollu. Itellä on

Espoon Axon-messut
Lepakko 27.03.1993
Lepakko 5.12.1994 ja
Another Piece of Cake -video.

Etenkin toi -92 keikka kiinnostais kovasti
Janos Valmunen rulettaa kympillä! -Amispoppari hetkeä ennenkuin hevimies tuli ja....niin
Sälski
28.04.2009 18:52:22 (muokattu 28.04.2009 18:54:30)

E.Keskipörhölä: Vieläkös noita videoita löytyy jostain? DC:ssä ja eMulessa ei ainenkaan enää ollu. Itellä on

Espoon Axon-messut
Lepakko 27.03.1993
Lepakko 5.12.1994 ja
Another Piece of Cake -video.

Etenkin toi -92 keikka kiinnostais kovasti

http://www.youtube.com/watch?v=QCZWb0-SPhk Tuossa ainakin osa setistä Axon-messuilta ja noita muitakin löytyy youtubesta. DVD:tä odotellessa.

Edit: http://thepiratebay.org/torrent/343 … all_-_Live_At_Lepakko_5.12.1994.mpg

http://thepiratebay.org/torrent/343 … ton_Wall_-_Espoo_Axon_Messut_92.avi

Tuossa vielä ladattavana näemmä.
Q: Why does nobody know how to please a woman? - A: Because nobody has a dick made of chocolate which ejaculates money.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)