Aihe: Kurt Cobain
1 2 3 4 522 23 24 25 2629 30 31 32 33
Juuho
14.10.2006 21:52:32
Nirvana oli mulla ensimmäisiä bändejä, joka kolahti älyttömästi. Yksi tärkeimmistä vieläkin. Nirvanan musiikista paistaa rehellisyys ja intohimo. Kurt Cobain oli loistava biisinkirjoittaja ja vähintäänkin mielenkiintoinen persoona. Suositelkaa jotain hyviä suomenkielisiä opuksia hänestä. Päiväkirjat olen lukenut ja aikas härö kirja oli.

Kurtin kitaransoittotaidothan oli rajalliset, mutta se ei tarkoita ettei mies olisi vaikuttanut musiikin historiaan. Aika moni tyyppi varmaan on tarttunut kitaraan Cobainin innoittamana. Itse laskisin Kurtin ja Nirvanan samaan sarjaan Beatlesin kanssa rock-musiikin mullistamisessa.

Ennenkaikkea Kurt on mulle tärkeä tulkitsijana. On erittäin hienoa, että Nirvana päätti tehdä Mtv-Unplugged-levyn. Kun kuuntelee Where Did You Sleepin loppua ja Kurtin laulantaa, tulee oikein tippa silmään, miksi tämän äijän piti lähteä niin aikaisin. Olisi vielä varmasti ollut annettavaa musiikkimaailmalle.
miscage
14.10.2006 23:46:16
Suositelkaa jotain hyviä suomenkielisiä opuksia hänestä.

Christopher Sandfordin "Kurt Cobain" oli muistaakseni ihan hyvä. Näyttää olevan loppuunmyyty useissa paikoissa, mutta luultavasti jostain löytyy.
"Boy, everyone is stupid except me." -Homer Simpson
Stain
15.10.2006 00:12:52
Christopher Sandfordin "Kurt Cobain" oli muistaakseni ihan hyvä. Näyttää olevan loppuunmyyty useissa paikoissa, mutta luultavasti jostain löytyy.

Joo, onhan se ihan viihdyttävä, mutta siinä on kuulemma todella paljon vääristeltyä tietoa.
It's a bittersweet symphony, this life
reino
15.10.2006 01:18:00
Joo, onhan se ihan viihdyttävä, mutta siinä on kuulemma todella paljon vääristeltyä tietoa.

Jep, mutta niinhän kaikessa on. kuulemma.
Vitut, sano Vatanen
Exhausted
15.10.2006 13:17:08

Realistisin Nirvana-kirja on Come As You Are. Pelkästään sen takia, että se kirjoitettiin bändin ollessa vielä toiminnassa. Se on siis kirja maailman suosituimmasta rock-yhtyeestä, ei kuolleesta rocktähdestä.
HaloOfFlies
15.10.2006 13:24:12 (muokattu 15.10.2006 13:31:07)

Blabbermouthista tuossa luin että "Live! Tonight! Sold Out!" julkaistaan marraskuussa DVD:nä. Mukana tulee olemaan joitakin bonusextroja myös, eli viisi ennennäkemätöntä biisiä bändin keikalta Paradiso Clubilta, Amsterdamista marraskuussa 1991:

01. School
02. About A Girl
03. Been A Son
04. On A Plain
05. Blew
It's always funny until someone gets hurt, and then it's just hilarious. S.M.A.K.-jäsen #5
Mesikehrääjä
15.10.2006 13:28:01
Mielestäni paras Cobainista kertova kirja on Heavier than Heaven niminen teos.
theile
15.10.2006 18:13:31
Mielestäni paras Cobainista kertova kirja on Heavier than Heaven niminen teos.

Suosittelen samaa kirjaa, vaikkakin on englanniksi.
Jag
15.10.2006 22:00:56

Blabbermouthista tuossa luin että "Live! Tonight! Sold Out!" julkaistaan marraskuussa DVD:nä. Mukana tulee olemaan joitakin bonusextroja myös, eli viisi ennennäkemätöntä biisiä bändin keikalta Paradiso Clubilta, Amsterdamista marraskuussa 1991:

01. School
02. About A Girl
03. Been A Son
04. On A Plain
05. Blew

Tämähän oli ihan kiva uutinen.... Tuo Paradiso keikka on yksi lempi Nöövana veto

http://video.google.com/videoplay?d … d=6258091904745885524&q=Nirvana
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
Juntunen
15.10.2006 23:04:04

Itse luen tuota parhaillaan. Pitänee tsekata tuo toinenkin opus, josko se tarkasteilisi bändiä tosiaan hieman eri näkökulmasta.
Dian päivitti sivunsa ja MySpacensa.
juici
16.10.2006 12:23:32

Mulla on Heavier Than Heaven hyllyssä ja mulla kesti melkein puoli vuotta lukea se. Johtui osin siitä että se oli englanniksi. Sandfordin kirjan luin ja oi siinä aika hitosti vääristeltyä tietoa. Muita lähteitä lukiessa tuli outoja elämyksiä, että "näinkös siinä oikeesti kävikin". Come As You Aren haluaisin lukea, ei ole vaan vielä missään vastaan tullut.
Olisiko ihmiskunta nyt onnellisempi, jos nuori Hitler olisi äänittänyt pari gramofonilevyllistä kansanlauluja ja tehnyt sitten haulikolla "cobainit"? -Martti Ripaoja, Sunnuntaisuomalainen 10.9.2006
ten
16.10.2006 18:18:50
Hyviä biisejä niin! Aika monta kirjaa omistan ja aikas erilaisia versioita tietyistä asioista niistä saa lukea. Mutta hyviä biisejä niin!
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
Exhausted
16.10.2006 19:12:43

Hohhoijjaa...johan nuo on nähty.
Mesikehrääjä
16.10.2006 19:36:38
Hohhoijjaa...johan nuo on nähty.

Niin, laittomasti netistä ladattuna?
Exhausted
16.10.2006 20:22:39

Niin, laittomasti netistä ladattuna?

Silloin kun bootleggejä treidailin, niin ei paljoa nettiä käytetty...muistaakseni noi oli esitetty jossain paikallisessa telkkariohjelmassa
Metallikka
17.10.2006 10:50:51
Kyllä tuo Cobainin Kurt on vahvimmin vaikuttaneita musiikintekijöitä ja Nirvana tärkeimpiä bändejä tämän tyllerön elämässä...olen Nirvanan suhteen vähän myöhäisherännäinen...tai no...ehkä just päinvastoin: soittelin 4-vuotiaana mustalla leikkitennismailalla Smells Like Teen Spiritin legendaarisia alkuriffejä, mutta sitten ko. bändi jäi vuosiksi, kunnes törmäsin tuohon alitajuntaani syöpyneeseen riffiin niinkin myöhään kuin Baz Luhrmanin Moulin Rougen nähdessäni...sittenhän ilmestyikin tämä Nirvana-kokoelma, jonka ostin.
Sitten se oli menoa, hyvin pian ostin Bleachin, sitten Incesticiden...In Uteron...Nevermindin...nyt on suunnitelmissa sijoittaa (tai ehkä kuitenkin toivoa pukinkonttiin)tämä With the Lights Out-boxi. Sanon, että Kurtin ja Nirvanan kautta löysin rockmusiikin. M. O. T.
Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life. - Terry Pratchett
JoeCreb
18.10.2006 15:22:27
Ok, tässä on Meille jotka Nirvanasta pitävät(yhä) ja muut voiki sitte haitua pois...
Long Live GRUNGE? I think so.. yeah

www.myspace.com/Alecifer

www.mikseri.net/artists/alecifer.56431.php

Eritoten: Don`t copy me, saddest Man, This Song, The Noose Of Lovin..
Juntunen
27.10.2006 20:31:10

Oon nyt lukenu tuon lähes loppuun ja täytyy sanoa, että aika säälittävän kuvan saa Kurtin elämästä varsinkin siinä 90-luvun jälkeen Nevermindin kiertueen aikoihin. Jotenkin sitä surkeaa, sosiaalisten ongelmien kanssa painivaa ja huumeiden lyömää heppua ei tunnista esimerkiksi noista Youtubesta löytyvistä haastattelupätkistä. Kai se on jaksanu olla asiallinen noissa haastatteluissa.
Dian päivitti sivunsa ja MySpacensa.
KillingMachine
02.11.2006 15:43:44
Mielestäni Kurt Cobain oli yksi kaikkien aikojen parhaita biisien kirjoittajia. Myönnettäköön että Nirvana on ehkä hieman yliarvostettu bändi vaikka hieno yhtye onkin, ja yhtye tuskin niin legendaarinen olisi ilman Cobainin itsemurhaa. Siitä huolimatta hieno mies. Mielenkiinnolla odotan tulevaa Kurt Cobain -dokumenttia, sillä minua todellakin kiinnostaa tietää että millainen mies hän oli luonteeltaan ja tavoiltaan. Mutta melkoinenhan diktaattori kaveri kuulemma Nirvanassa oli.
ydinaukio
02.11.2006 15:51:20
Tuo Heavier than heaven on varmaankin paras lukemani elämänkerta. Luin sen muistaakseni kolmessa päivässä. Viimeiset n.50 sivua ovat varmaankin surullisinta tekstiä ikinä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)