![]() 03.06.2013 22:13:01 | |
---|---|
HJP881: http://www.soundi.fi/levyarviot/queens-stone-age-clockwork Levyarvostelu, tosin suurin osa ruikutusta siitä että ei oo Nick Oliveria.... Tuossa kiteytetään kyllä paljon omiakin mietteitä bändin tiimoilta. En osaa oikein vieläkään sanoa pidänkö Like Clockworkista. Olen kuunnellut sitä ihan helvetisti viime aikoina, mutta silti takaraivossa on koko ajan tunne, ettei tuo lätty tule ikinä minulle avautumaan. "If I'm crazy, then you're boring." -Henry Rollins | |
![]() 03.06.2013 22:18:48 (muokattu 03.06.2013 22:23:15) | |
Ihan samoilla linjoilla tuon arvostelun ja Bastardon kanssa. Ankea lätty, missä joukossa on hauska smooth sailing, mikä ei sovi kyllä taas muuten tuohon viemäri-apocalypse meininkiin mitenkään. Mulle tuosta vino-doom soundimaailmasta tulee fiilis että materiaali olisi enemmän vulturesin jämiä kuin Stone Agea. Levy lähinnä ahdistaa, väärällä tavalla, vrt. Alice In Chains, minkä kuuluukin ahdistaa, omalla tavallaan. I Appear Missing:issä menee esim lapasesta jo nuo falsetit, kun Hommeli kuulostaa ikääntyneeltä Aretha Franklinilta. | |
![]() 04.06.2013 00:33:20 | |
Oliveri on varmasti lahjakas ihminen, mutta vähän oli kyllä tuossa liioittelun makua. Jos on paskoja biisejä tullut noiden kahden albumin jälkeen niin ei nekään täydellisiä olleet. Another Love Song, Monsters, Six Shooter jne. Homme on valinnut tämän musiikillisen suunnan ja se siitä. Uutta Rated R:aa tai SFTD:a ei tule. Sinänsä ehkä harmi, toisaalta ei ollenkaan. On tämä levy silti vähän vaisuksi jäänyt. Olisiko sitten Hommen masennus vaikuttanut negatiivisesti biisien laatuun. Ainakin kirjoitusvaihe oli ollut suht tuskaista mitä jostain artikkelista tuli luettua. Ja aika raskas albumihan tämä todella on verrattuna ihan mihin tahansa aikaisempaan. | |
![]() 04.06.2013 07:08:15 | |
Nyt on kyllä kiinnostava levy. Tuli vihdoin eilen postiluukusta ja kerran pyöräytin läpitte. Paikoitellen oli groove niin hyvin kohdallaan että tosiaan alkoi melkein tanssittaa. Erityiskiitokset vielä lähes naurettavan kovista kappaleista kuten i appear missing ja if i had a tail. | |
![]() 04.06.2013 07:54:26 | |
Hauska huomata taas, kuinka eri tavalla ihmiset voivat musiikin kokea. En kyllä itse ole kokenut tätä uutukaista mitenkään ahdistavaksi tai raskaaksi kokemukseksi, päinvastoin. Era Vulgariksen tai Vulturesin kaikuja levyllä ehkä hieman vielä kuuluu, mutta mielestäni nuo levyt toimivat eräänlaisena välietappina matkalla Like Clockworkin leppeämpään tyyliin. Paljon mieluummin tämän läpi kuuntelee kuin kumpaakaan edellämainituista, väkinäinen rankkuus ja ylipitkiksi venytetyt biisit loistavat poissaolollaan. Oliverin perään olen kyllä joskus itsekin haikaillut, tosin lähinnä livekokoonpanoa silmällä pitäen. Mies tuo hienoja vivahteita äkäisempiin biiseihiin livetilanteessa. Lähes kymmenen vuotta on kuitenkin ilman Oliveria pärjätty, joten eiköhän tuon haikailun voisi pikku hiljaa lopettaa. Soundi-lehti toki elää vanhojen aikojen muistelolla, mutta bändi menee onneksi eteenpäin. R- ja Songs for the Deaf-levyjen aikaan Homme ja kumppanit olivat vielä alle kolmekymppisiä rokuja, ja päihteet taisivat näytellä melko suurta osaa elämässä tuolloin. R-levyn huumehöyryisiin tunnelmiin pohjautuva albumi on ehkä kokonaisuutena vahvin työnäyte bändin diskokrafiassa, mutta noihin aikoihin ei liene enää paluuta. Kun bändi yrittää ikäännyttyään paluuta nuoruudenaikaiseen meininkiin biisejä rustatessaan, on lopputulos useimmiten väkinäistä paskaa. Tehkööt mieluummin sellaista musaa, mikä tulee luonnostaan. Mun mielestä siinä on uutukaisella onnistuttu sangen hyvin. Ei tämä täydellinen levy ole, mutta sangen hyvä kuitenkin. Onko kukaan muuten bongannut, missä biiseissä noita vierailijoita esiintyy? Aikamoinen liuta siellä vierailevia solisteja löytyy, mutta eivät vaikuta olevan mitenkään suuressa roolissa, vaan vetelevät lähinnä taustalauluja. "The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts." -Bertrand Russell | |
![]() 04.06.2013 13:12:17 | |
It wasnt really until someone started asking me about the marquee value of these guests that I really thought about what they meant, says Homme now in hindsight. It was really helpful for me, because it made me think why the fuck did you do this? Then it all dawned on me in about two seconds: This was the moment when I needed my friends. It was just a nice distraction away from the record for a second. Like, come over here, lets just hang out, drink some tequila and well figure out something cool to do. lähde: http://www.theskinny.co.uk/latest/3 … _in_dark_queens_the_stone_ages_josh Listaa vierailijoista Wikipediasta (pari korjausta ja lisäystä): Dave Grohl drums, percussion (3, 4, 5, 7, 8, 9) Joey Castillo drums, percussion (1, 2, 3, 6) Jon Theodore drums, percussion (10) Nick Oliveri vocals (4, 7) Mark Lanegan vocals (4, 7) , lyrics (7) Alex Turner vocals, guitar (4) , lyrics (6) Trent Reznor vocals (6, 7) Jake Shears - vocals (1) Elton John piano, vocals (7) Brody Dalle vocals (4) Alain Johannes Vaikea noita on tuolta kuulla joten lista edelleen epätäydellinen. | |
![]() 04.06.2013 17:06:55 | |
Niin tämähän oli siis miellyttävän hyvä levy. Ehkä enemmän rokkirenkutusta olisi saanut makuuni olla, että tämä olisi täysi 5/5 levy, mutta selkeästi edeltäjäänsä parempi, jota en edes pysty kuuntelemaan ilman hampaiden kiristelyä. Ja parilla ekalla kuuntelulla tuntuu, että tämä on jotenkin todella koherentti kokonaisuus eikä myöskään yhtään turhan pitkä ja hajanainen kuin monet muut qotsan levyt. | |
![]() 04.06.2013 18:32:59 | |
Tämän levyn kohdalla taikasana on juuri se kokonaisuus. Lullabies on tämän lisäksi mielestäni ainoa kokonaisuutena toimiva levy, ja sekin lässähtää loppua kohden jonkin verran. Clockwork ei lässähdä oikeastaan ollenkaan. Yksinkertaisesti erittäin mielekästä kuunneltavaa alusta loppuun. | |
![]() 04.06.2013 20:07:48 | |
Anti-Social: Lullabies on tämän lisäksi mielestäni ainoa kokonaisuutena toimiva levy Olen itse pitänyt aina tuota just kaikista hajanaisimpana kokonaisuutena bändin levyistä :D http://www.petrilampela.net | |
![]() 06.06.2013 11:00:41 | |
Keikkatallenne viimeyöltä, ...Like Clockwork kokonaisuudessaan livenä. http://bit.ly/PK6goo "Once you free your mind about a concept of harmony and music being correct, you can do whatever you want." (Daft Punk) | |
![]() 06.06.2013 13:04:08 | |
beliel: Keikkatallenne viimeyöltä, ...Like Clockwork kokonaisuudessaan livenä. http://bit.ly/PK6goo thnx so much. | |
![]() 06.06.2013 17:44:52 | |
Mun makuun tämä uus toimii aika hyvin kyllä, vähän ihmetyttää kovahko kritiikki. Tietty jos odottaa uutta Rated äRrää niin voipi pettyä. Hiukan on rauhallisempi tempo ja fiilis tässä. Joukossa on monta vahvaa biisiä, ehkä kovin suosikki tällä hetkellä on Kalopsia. Tyylikäs kaksijakoisuus kipaleessa. Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE | |
![]() 06.06.2013 21:04:16 (muokattu 06.06.2013 21:10:03) | |
Ziggy Bubba: Mun makuun tämä uus toimii aika hyvin kyllä, vähän ihmetyttää kovahko kritiikki. Tietty jos odottaa uutta Rated äRrää niin voipi pettyä. Hiukan on rauhallisempi tempo ja fiilis tässä. Joukossa on monta vahvaa biisiä, ehkä kovin suosikki tällä hetkellä on Kalopsia. Tyylikäs kaksijakoisuus kipaleessa. Kun käy lukemassa eri arvosteluita netissä, niin kyllä tämä levy on saanut todella hyviä arvosteluita. Ja ne jotka taas ovat pettyneitä on se sama jengi joka haikailee Rated R & Oliverin perään :-) ihan ymmärrettävää kuitenkin Itse pidän eniten levyn kokonaisuudesta, jaksaa kuunnella alusta loppuun. Ja joka kerta se kuulostaa erilaiselta. Ja se tunnelma on synkkä mutta erittäin kaunis. Harmi että hietsun keikka on vain tunnin pituinen...ja green dayllä 2 tuntii :/ ei siinä mitään, hyviä keikkoja tiedossa! ja samaa mieltä Pantsen kanssa! | |
![]() 07.06.2013 10:14:13 (muokattu 07.06.2013 10:15:01) | |
Todella hyvä tämä uutukainen, yksi yhtyeen parhaista. I appear missing, Fairweather friends ja My god is the sun ovat loistavia, ja loput laulut hyviä. Sopivan tiivis ja tunnelmallinen paketti hienosti soitettuna ja sovitettuna. Fuzz pedaaleja alkaa tekemään mieli. "rock`n`roll is never die" Kirka | |
![]() 08.06.2013 17:55:48 | |
Nyt kun kiekkoa on tullut kuunneltua suhteellisen paljon, on tämä noussut kyllä ihan Quotsa lemppareiden joukkoon. Todella kovia biisejä ja sopivan mittainen paketti. Kalopsia on ehkä ainoa biisi, joka ei ihan satasella iske. I Appear Missingin teksti on aikalailla loistava. Ko. biisi on muutekin mun mielestä yksi bändin kaikkien aikojen parhaista. The gum you like is going to come back in style. | |
![]() 08.06.2013 18:11:01 (muokattu 08.06.2013 18:11:59) | |
Tässä(kin) keskustelussa taas jotkut haikailee jonlkun vanhojen levyjen perään. Jos uusi ei iske, niin v*tt* kuunnelkaa niitä vanhoja. Wanhaa jarrutusta on maailma täynnä, allekirjoittanut ainakin arvostaa sitä, että mennään eteenpäin ... Like Clockwork toimii myös kyseisessä aiheyhteydessä, yeah! Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat! Kalkutan Konepaja | |
![]() 10.06.2013 22:41:41 | |
Ensituntuma otettu ja Kalopsia lunastaa aika hyvin sen lyhyen previewn antaman lupauksen hyvästä biisistä. Toinen huippuhetki on I Appear Missingin kertsi. Ainoa selkeästi heikompi raita on Smooth Sailing, jossa on jotenkin tympeä yleispoljenta ja Homme laulaa kaikki maneerinsa, jotka esitteli jo Era Vulgariksella ja Them Crooked Vultures levyllä. Paljon on kivoja soundijuttuja ujutettu sekaan ja sellaista hieman vääristynyttä tunnelmaa, I likes. | |
![]() 10.06.2013 22:46:57 | |
pitk: Tässä(kin) keskustelussa taas jotkut haikailee jonlkun vanhojen levyjen perään. Jos uusi ei iske, niin v*tt* kuunnelkaa niitä vanhoja.! Musta tuntuu että suurin osa kaipailee Oliverin suorituksia lähinnä laulujen puolesta, ei niinkään sitä että Qotsa palais jotenki musiikillisesti juurilleen - jos on semmosia nyt ees onkaan. Kumminki parilla vanhalla lätyllä se Hommen ja Oliverin vuorottelu toi semmosta tervettä balanssia hommaan, samettisoundista mentiin sinne raivokkaaseen räksyttelyyn ja ties minne. Ainakin mulla on alkanu jossai vaiheessa vähä riepaseen nämä Hommen ainaiset samat maneerit faltsetteineen. Ukon laulusoundi on jumalainen mutta se on aika ykstoikkonen myös. | |
![]() 11.06.2013 08:04:28 | |
aivokuolio: Musta tuntuu että suurin osa kaipailee Oliverin suorituksia lähinnä laulujen puolesta, ei niinkään sitä että Qotsa palais jotenki musiikillisesti juurilleen - jos on semmosia nyt ees onkaan. Kumminki parilla vanhalla lätyllä se Hommen ja Oliverin vuorottelu toi semmosta tervettä balanssia hommaan, samettisoundista mentiin sinne raivokkaaseen räksyttelyyn ja ties minne. Ainakin mulla on alkanu jossai vaiheessa vähä riepaseen nämä Hommen ainaiset samat maneerit faltsetteineen. Ukon laulusoundi on jumalainen mutta se on aika ykstoikkonen myös. Melkolailla samaa mieltä. Vaihtelu tekisi terää. Nykyisessä bändissä ainakin Mikey osaa laulaa ja huutaa, niin olisi kivaa jos hänkin saisi laulaa välillä. Vissiin Troykin osaa laulaa ihan hyvin. | |
![]() 13.06.2013 17:19:14 | |
Vähän vaisuksi jäi nyt ensipuraisu muutaman kuuntelun jälkeen. Jokunen tosi hyvä biisi (ainakin I Appear Missing ja If I Had a Tail iski), mutta muuten mun mielestä vähän mitäänsanomaton levy. Pitää katsoa jos se siitä aukeaa. Oli muuten myös pieni pettymys ostaa tuo levy ihan fyysisessä muodossa. Kotelon päällä tuo turha pahvikansi, sisällä muovinen cd-kotelo, jossa ei ollut kansivihkosta vaan pelkkä liuska, missä levyn kansi ja toisella puolella julkaisutietoja. Lukee siellä myös "For extended credits - qo to www.qotsa.com", mutta en sellaisia ainakaan itse nettisivuilta löytänyt. __
Ostetaan romua, myydään antiikkia. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)