kassper 11.03.2007 13:44:38 | |
---|
Luultavasti kuulostaa tuolla bitratelta suunnilleen samalta kuin Vapor Trails CD:ltä? :) Hoho! Joo-o. Toivottavasti ei oo tulevalla levyllä yhtä tunkkaset soundit kuin Vapor Trailsilla. Kyllä sitä jyristelyä saa löytyä, mutta kompuran käyttö ja millä muulla sitä ääntä nyt sitten onkaan lanattu, sais jäädä pikkusen vähemmälle... Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa.
Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs
"If you kill a whale, you get Greenpeace and Jacques Cousteau on your back, but wipe out sardines and you get a canning subsidy!" -Ben- |
kyseinen 11.03.2007 15:54:17 | |
---|
Tämä on kyllä maailman oudoin mielipide. Eihän tuollaista voi edes olla! Subdivisions on loistava sävellys, siinä on yksi Peartin parhaimmista teksteistä ja muutenkin kappaleessa on käytetty synasoundeja esimerkillisen loistavasti. Ja se kitarasoolo! Makuasioita on näemmä joka lähtöön. Minä en myöskään ymmärrä Subdivisionsin tyrmäämistä. En yhtään. Täydellinen biisi. Peartin lyriikat koheltaa välillä tahattoman komiikan puolella ryppyotsaisuudessaan, mutta tässä toimii kuin junan hissi Kitarasooloa olen tässä threadissä aiemminkin hehkuttanut about maailman parhaaksi. Järjettömän kaunis. It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt. |
kyseinen 11.03.2007 15:58:29 (muokattu 11.03.2007 16:01:58) | |
---|
Just kattelin tuossa Show of Hands -liveä sairauspäivän ratoksi. On kyllä julmetun mahtavaa kamaa Power Windows -biisit sillä, ja osa Hold Your Firenkin kamasta. Alexin efektipuurosoundi on aivan hillitön. Ja ei voi kuin ihmetellä, mikä nero Geddy Lee on. Tolkuttomia bassokuvioita ja siihen laulut päälle. Niin ja piti sanoa, että Test for Echo on minusta about yhtä hyvä kuin Counterparts. En mitään massiivista eroa niissä koe olevan. It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt. |
Flash 12.03.2007 08:35:14 | |
---|
Minä en myöskään ymmärrä Subdivisionsin tyrmäämistä. En yhtään. Täydellinen biisi. Jep. Jos pitäisi valita yksi Rushin biisi, niin se olisi tämä. Live Music Is Better! |
Artturi 12.03.2007 08:44:40 | |
---|
Far Cry kokonaisuudessaan saatavilla esim. uusiutuneessa rush.comissa! Minähän tykkään!! |
Progressor 12.03.2007 08:53:53 (muokattu 12.03.2007 09:04:34) | |
---|
Far Cry kokonaisuudessaan saatavilla esim. uusiutuneessa rush.comissa! Minähän tykkään!! Äh, spoilerit sikseen. Minä lähden kuuntelemaan. EDIT: Ja hyvältä kuulosti! Erittäin hyvältä! Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
Boogierooster 12.03.2007 10:42:27 (muokattu 12.03.2007 11:51:47) | |
---|
Kyllä oli ihan mukava makupala, rullaa mukavasti. Toivottavasti uudistavat lopunkin sivuistaan, toi niitten muu rush.com etusivua lukuunottamatta on ehkä hirvein sivu ikinä. Kaiken maailman bannerit ja flash-melut jyllää ku koittaa selailla. No, toi nykynen rush.comin etusivu on ihan mukava jo :) |
Fortune 12.03.2007 10:56:34 | |
---|
Counterparts-henkeä on aistittavissa, kiva. Rush ilmeisesti saavutti onneksi piikin raskaudessa, nyt on menty takaisin hengittävämpään soundiin piirun verran. Ei nyt mitään tajunnanräjäyttävää, mutta... no, uutta Rushia jumalauta! |
Fortune 12.03.2007 11:03:50 | |
---|
Mun mielestä Counterparts on Rushin paras 90-luvun levy. Hyvähän se on, mutta kyllä minä nostaisin Roll the bonesin rinnalle, jollei ohikin. Nimikappale, Dreamline, Bravado ja Ghost of a Chance ovat rautaa. |
Newsted85 12.03.2007 11:55:42 | |
---|
Mielestäni Far Cry vaikuttaa paremmalta kuin mikään Rushin biisi Counterpartsin jälkeen. Näin ainakin muutaman kuuntelun jälkeen. Saisipa jo kuulla koko levyn... On muuten pirun tiukkaa riffittelyä ja maukkaita bassolinjoja taas kerran tuossa Far Cryssa, vaikka eihän se nyt mikään ylläri periaatteessa ole :) "I will choose a path that's clear, I will choose free will" -Neil Peart |
MarkoA 12.03.2007 16:30:24 (muokattu 12.03.2007 16:41:06) | |
---|
Jaa-ha. Minä sitten olen se kyyninen p***ap** joka ei tykkää. Petyin. Katkerasti. Odotukset oli sitten jossain liian korkealla. Kaikki nuo huhut, että levy kuulostaisi jotenkin vanhemmilta tuotoksilta ei pitänyt mun mielestä tän kappaleen osalta paikkaansa. Tuo vois olla ihan hyvin Vapor Trailsilta tuo kappale. Tietty, ei näillä soundeilla vielä kannata kovin arvostella. Mutta biisi itsessään kuulostaa semmoselta 2000-luvun Rushilta (no, onko se sitten huonoa on mielide jokaisella oma). Valitettavasti on Geddyn ääni jo sen verran menettänyt ponttansa, ettei levyllekään saa kuulostamaan kovin vahvalta. R30 livellä tuo korostuu. Eipä mennyttä aikaa takaisin saa... Mutta onneksi on nuo vanhat levyt! Joo. Ja VAIN omista mielipiteistäni tässä vuodattelin. Ymmärrän kyllä täysin, jos ja kun joku on erimieltä. Edit: Kuuntelin vielä lisää tuota biisiä, ja kyllä se on isolta osin tuo soundimaailma joka mulle tökkii. Siinä on taas kaikua, pikkunäppärää stemmaa, efektiä jos jonkinlaista joka sekoittaa sen äänikuvan aikalailla totaalisesti. Ottakaapa tuohon hetiperään jotain 84 taikka vanhempaa tuotantoa kuunteluun niin huomaa selvän eron. Tuottajan syy, prkl!! No, ei se tietty niin huono taas ole. Alkuriffi pelaa ihan tiukasti ja kaikkea mielenkiintoista bassoriffiä löytyy kuten pitääkin. May Your Will Be Done Dear Lord |
gorgonoidi 12.03.2007 16:52:10 | |
---|
Oletteko te ladanneet tuon biisin vai onko se jo jossain kokonaan kuunneltavissa? |
MarkoA 12.03.2007 16:54:05 (muokattu 12.03.2007 16:54:13) | |
---|
Oletteko te ladanneet tuon biisin vai onko se jo jossain kokonaan kuunneltavissa? Rush.com niin sieltä pääsee kuulemaan koko biisin. Audacityllä nauhotin koneelle ja sieltä mp3 soittimeen. Paska äänenlaatu ärsyttää! May Your Will Be Done Dear Lord |
gorgonoidi 12.03.2007 17:01:46 | |
---|
Ais, enpä ole huomannut että sivut ovat noin radikaalisti muutettu. Kyllä tuo biisi minulle tykittää. Ei kuitenkaan mitään uskomattoman kuuloista. |
Boogierooster 12.03.2007 17:02:09 | |
---|
Paska äänenlaatu ärsyttää! Joo, just nii alhanen bitrate et lautaset kuulostaa ihan keijupölyltä. Kyl toi hyvin groovaa. On tollai something old (VT) + something new ratkasu. Luulisi pelaavan hyvin. Toi äänimaisema on kyl aika VT:tä vaikka paljon erojakin löytyy. Esimerkiksi taustalla on jo VT:ltä tuttuja Frippmaisia ulvovia kitaroita (jollen nyt ihan väärin kuule :)) mutta on tuo perussaundi jotenkin orgaanisempi kuin VT:llä. Kyllä Geddyn äänikin on juu muuttunut viimeisen 20v aikana mutta silti se on hyvä. Turha sitä on samaa suoritusta odottaa kuin aikaisemmin. Jos Geddy ei olisi aikaisemmin mitään laulanut niin varmaan MarkoAkin oli pitänyt :) Ainakin musta nyky-Geddyn nyky-ääni on erittäin hyvä ja sävykäs vaikka ei noihin vanhempiin biiseihin ihan niin hyvin aina sovikkaan. Odotus on kova :) |
Progressor 12.03.2007 17:14:26 | |
---|
Jaa-ha. Minä sitten olen se kyyninen p***ap** joka ei tykkää. Petyin. Katkerasti. Odotukset oli sitten jossain liian korkealla. Kaikki nuo huhut, että levy kuulostaisi jotenkin vanhemmilta tuotoksilta ei pitänyt mun mielestä tän kappaleen osalta paikkaansa. Tuo vois olla ihan hyvin Vapor Trailsilta tuo kappale. Tietty, ei näillä soundeilla vielä kannata kovin arvostella. Mutta biisi itsessään kuulostaa semmoselta 2000-luvun Rushilta (no, onko se sitten huonoa on mielide jokaisella oma). Jos ainoa syy odottaa uutta Rushia on se, että huhujen mukaan levy kuulostaa samalta kuin vanha tuotanto, niin tulee melko varmasti pettymään. Rush on tässä suhteessa aina ollut "progressiivinen" bändi, koska he pyrkivät aina kokeilemaan jotain uutta. Hemispheresit ja movingpicturesit on jo kertaalleen tehty, joten turha niitä on lähteä uudestaan säveltämään. Minä olen onnekseni päätynyt siihen olotilaan, että kaikki, mitä nuo tyypit tekevät, kuulostaa hyvältä. Bändissä on minusta viehättävää juuri se, että levyt ovat niin erilaisia mutta kuulostavat silti Rushilta. Aina jokin on hieman muuttunut, mutta silti sieltä löytyy aina Geddyn tuttu ääni ja "soolobasso", Alexin kitaramatot ja Neilin tavaramerkkifillit. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
tommijk 12.03.2007 17:24:26 | |
---|
Levyn tuottajan mukaan "Far Cry is just the tip of the iceberg". Ja kuulemma levyltä tulee löytymään ~10 minuuttisia biisejä. Tuohan on sinkku biisi, eli mitä luultavimmin kaikista yksinkertaisin ja kaupallisin kipale. Ei se Closer To The Heartkaan 2112 levyn jälkeen kuultuna paljoa lämmittäisi. Älkää nyt vielä lytätkö ...tai ei täällä kyllä kukaan taida olla haukkunutkaan :D Omaan korvaan ainakin kuulosti loistavalta. "Phfft! Facts. You can use them to prove anything." - Homer Simpson |
Boogierooster 12.03.2007 17:29:11 | |
---|
Progressorin vuodatus Mitä tuohon voi lisätä. Faktaa joka sana. Tota koitin sanoa omassa viestissänikin, epäonnistuen kamalasti :) |
Capman 12.03.2007 18:45:48 | |
---|
Pienoinen pettymys toi uusi biisi kaiken tämän hehkutuksen jälkeen. Ei edes kitarasooloa STANA! |
Newsted85 12.03.2007 19:46:06 | |
---|
Pienoinen pettymys toi uusi biisi kaiken tämän hehkutuksen jälkeen. Ei edes kitarasooloa STANA! No tämmöisen hehkutuksen jälkeen ei varmaan voikaan tulla muuta kuin pettymys. Muistetaan nyt kuitenkin, että kysessä on vasta levyn "sinkkubiisi", joten muunlaistakin tavaraa on luvassa. Varmasti myös niitä kitarasooloja. Positiivista on ainakin se, että tämä nettipätkäkin kuulostaa jo paremmalta kuin Vapor Trails CD:ltä. Ja onhan toi biisikin pirun kova. "I will choose a path that's clear, I will choose free will" -Neil Peart |