bigbadwolf 26.07.2005 17:27:11 | |
---|
Onhan toi ihan jees levy, pidin kyllä enemmän ensimmäisestä. MV, Sparta =OK MV + Sparta = ATDI (wonderful) |
etnopoju 26.07.2005 19:23:58 | |
---|
Vaikuttaa kyllä siltä, ettet ole perehtynyt kovin tarkoin koko orkesteriin. ai FNM:ään? hmm...kuuntelin bändiä ikävuosina 11- 20, eli pari kertaa ehkä tullut kuunneltua. jos sun mielestä FNM on jotenkin kompleksista tai progeilua, niin sun kanattaa mennä korvalääkärille. mulle ei tule tähän hätään mieleen yhtään biisiä, joka menis muuten kuin 3/4 tai 4/4. homohawkilla on sitten ainakin yks biisi, joka menee kymppiin vai meniköhän yhteentoista, mut homohawkia nyt ei kuuntele erkkikään... |
etnopoju 26.07.2005 19:29:20 | |
---|
Voiskohan etnopoju ym. sepitellä FNM:sta vaikka sen omassa ketjussaan? eikös puheeksi tullut jonkinlainen vertailu mars voltan ja FNM:n välillä? kerroin asiasta oman näkemykseni, joka saattaa olla jollekin mielenkiintoisempaa, kuin lukea kaks sivua "OMFGROFLMAOLOL! maailman paras/toisiks paras/105. paras bändi :DDDDDDDDDDDDDDDDD"- hehkutusta. ...tai ehkä toi lollailu on sittenkin siistimpää itse asiassa. |
Exhausted 27.07.2005 10:14:01 (muokattu 27.07.2005 10:14:19) | |
---|
jos sun mielestä FNM on jotenkin kompleksista tai progeilua, niin sun kanattaa mennä korvalääkärille. mulle ei tule tähän hätään mieleen yhtään biisiä, joka menis muuten kuin 3/4 tai 4/4. Matemaattisestiko progeilu lasketaankin, tahtilajien määrässä ja biisien pituuksissa? jos näin on, niin FNM ei ole progea. Mielenkiintoinen asenne musiikin tekemiseen silti. Vaikka onhan Zombie Eaterisissa 5/8-kohta, Malpracticessa 7/8 ja Collisionissa viiden tahdin riffi, ja biisieissä paljon modulaatioita ja tavallisesta poikkeavia rakenteita |
bedlam 27.07.2005 10:35:57 (muokattu 27.07.2005 10:36:47) | |
---|
Vaikka onhan Zombie Eaterisissa 5/8-kohta, Malpracticessa 7/8 ja Collisionissa viiden tahdin riffi, ja biisieissä paljon modulaatioita ja tavallisesta poikkeavia rakenteita No nämä mullakin ekana tuli mieleen. Etnopoju: en ole missään vaiheessa FNM:ää progebändiksi julistanut. En vain pysty mitenkään yhtymään mielipiteeseesi siitä, että bändi olisi sinua lainatakseni "anti-progea, eli punkia." Tai sitten kyseessä on varmaankin joku punk-musiikin toinen haarauma, josta vain sinä olet tietoinen. Minun käsitykseni mukaan punk-bändin biisikokoelmiin harvoin kuuluu 8-minuuttinen, moniosainen pop-metalliteos, pianoballadit, purkkapoppirallatukset, gospelkuoro-väliosat, akustiset harmoniat ym ym, joissa kaiken lisäksi on vielä tavallisesti syntikkamatot taustalla. http://www.mikseri.net/kiasma |
Exhausted 27.07.2005 11:26:57 | |
---|
punkkia korkeintaan siinä mielessä että tehdään mitä halutaan omalla tavallaan. |
ten 27.07.2005 12:03:36 | |
---|
Collisionissa viiden tahdin riffi Collision on muuten yksi Faith No Moren parhaista biiseistä! Helvetin hieno se syna! Plussa on miinuksen negatiivinen puoli. |
Paperilyhty 27.07.2005 14:41:23 | |
---|
Tämän keskustelun otsikkoa kannattaisi ehkä muuttaa joksikin "Mars Volta ja uusi levy/Faith No Moren eri biisien tahtilajit". (Varmuuden vuoksi hymiö :) "We always wanted to sell out but no one was buying" - Wayne Kramer, MC5 |
ten 27.07.2005 14:46:18 | |
---|
Tämän keskustelun otsikkoa kannattaisi ehkä muuttaa joksikin "Mars Volta ja uusi levy/Faith No Moren eri biisien tahtilajit". (Varmuuden vuoksi hymiö :) Joo huomasin itsekin, että meni ihan aiheen vierestä, kun olin juuri lukenut ensin tota FNM-topikkia. Mutta Provinssikeikan innoittamana ostin juuri tuon De-Loused in the Comatorium-levyn ja tykkään siitä aika helvetisti. Pitää laittaa toi Frances tilaukseen. Plussa on miinuksen negatiivinen puoli. |
n-oise 27.07.2005 15:34:11 | |
---|
aaw tykkään kovasti TMV:stä, De-lousedista ehkä enemmän kuin Francesista. Molemmat hienoja levyjä kyllä... Provinssiin en sattuneista syistä päässyt, toivottavasti tulisivat joskus (pian) Suomeen uudestaankin :). olet surrealisti, eikö niin... |
etnopoju 27.07.2005 22:17:12 | |
---|
No nämä mullakin ekana tuli mieleen. Etnopoju: en ole missään vaiheessa FNM:ää progebändiksi julistanut. En vain pysty mitenkään yhtymään mielipiteeseesi siitä, että bändi olisi sinua lainatakseni "anti-progea, eli punkia." Tai sitten kyseessä on varmaankin joku punk-musiikin toinen haarauma, josta vain sinä olet tietoinen. Minun käsitykseni mukaan punk-bändin biisikokoelmiin harvoin kuuluu 8-minuuttinen, moniosainen pop-metalliteos, pianoballadit, purkkapoppirallatukset, gospelkuoro-väliosat, akustiset harmoniat ym ym, joissa kaiken lisäksi on vielä tavallisesti syntikkamatot taustalla. sulla on kapea käsitys "punkista". oikeasti punkia on muukin kuin vain klamydia ja sex pistols. jengi kuunteli 80- luvulla billy idolia ja u2:sta punkina. fnm:kin jäbät sanoivat olleensa punkkareita kun ne alotti ja punkina se pysyi, vaikka siinä olikin vaikutteita vaikka mistä. jos luet populaarimusiikin historiaa, niin sulle selviää, et punk oli alunperin vastareaktio musiikilliseen runkkaukseen - eli mm. progeen ja diskoon. täten se on "anti-progea". se poppis ja muut mitkä niihin biiseihin on sotkettu on lähes aina jokin ironinen "lainaus" tai sitten se on vaaan sulautettu siihen niiden punk juttuun. se, että ne on sotkenu vaikka mitä vaikutteita siihen niiden omalaatuiseen punk rockiin ei poista sitä tosia asiaa, että ne oli alun perin post punk bändi. varsinkin ne kasarijutut kuulostaa ihan vitusti killing jokelle. jos kuuntelet 80- luvun post punkia, niin niissä on järestään melkein AINA syntikat. killing joke, siouxsiet, death cult, virgin prunes, u2 tulee näin ekana mieleen. |
ten 27.07.2005 22:20:37 | |
---|
jos kuuntelet 80- luvun post punkia, niin niissä on järestään melkein AINA syntikat. killing joke, siouxsiet, death cult, virgin prunes, u2 tulee näin ekana mieleen. anteeksi, mutta missä kohtaa U2 on ollut punkia? en ole bändin mikään fani enkä ole kovasti tutustunut edes, mutta valaiskaa minua. Plussa on miinuksen negatiivinen puoli. |
Exhausted 27.07.2005 22:43:35 | |
---|
post punk ei ole sama kuin punk, mutta kai u2 sitten laskettiin alkuaikoinaan punk-henkiseksi... |
bedlam 28.07.2005 12:04:48 | |
---|
sulla on kapea käsitys "punkista". Okei. Ehkä kannattaisi siirtää tämä keskustelu tuonne FNM-ketjuun. Mutta tuskinpa tässä nyt kumpikaan kääntää toisensa mielipidettä enihau. http://www.mikseri.net/kiasma |
A.l 13.03.2006 18:15:17 | |
---|
Sama otsikko alkaa jo paistaa uuden levyn tiimoilta. Mitkä on immeisillä odotusfiilikset tässä hataran ilmestymispäivämäärän kulmilla? Itse voisin sanoa että toivottavasti ovat pistäneet tähän aikaa muutenkin kuin keikkabussimatkoillaan. Tuskin tulevat pettämään ainakaan minun odotuksiani. |
ydinaukio 13.03.2006 20:15:22 | |
---|
On juu varmasti hyvä levy tulossa. |
carnation 13.03.2006 20:24:39 | |
---|
On juu varmasti hyvä levy tulossa. Hyvä levy. The Mars Volta on hyvä. "Suddenly all turns to green and the forest cracks a smile!"
OSTAKAA LEVYJÄ! |
carlos 13.03.2006 20:28:32 | |
---|
Sama otsikko alkaa jo paistaa uuden levyn tiimoilta. Mitkä on immeisillä odotusfiilikset tässä hataran ilmestymispäivämäärän kulmilla? Itse voisin sanoa että toivottavasti ovat pistäneet tähän aikaa muutenkin kuin keikkabussimatkoillaan. Tuskin tulevat pettämään ainakaan minun odotuksiani. Tuota tuota. Minkäslaisista päivämääristä olet kuullut? Kyllähän tuota innolla odottaa! I can't hide but I can run for miles. |
Nita Nitro 13.03.2006 20:39:10 (muokattu 13.03.2006 23:08:01) | |
---|
On juu varmasti hyvä levy tulossa. Ei, toivottavasti tulee huono levy, että tyhmät fanit tajuais kuinka Mars Volta on ihan lapsellista ja aivotonta tilutusta. ...Ai niin, ja tekotaiteellista paskaa! Edit: (laita mieleisesi hymiö tähän) mystische! |
etnopoju 13.03.2006 20:43:51 (muokattu 13.03.2006 20:44:28) | |
---|
anteeksi, mutta missä kohtaa U2 on ollut punkia? en ole bändin mikään fani enkä ole kovasti tutustunut edes, mutta valaiskaa minua. riippuu mitä tarkoittaa punkilla. punk tarkoitti alun perin jotakin konventioiden vastaista ja kukin sai tulkita sen kuten halusi. u2 teki gospel pop rockia sotkettuna irlantilaiseen folkkiin ja diskokomppeihin, joka oli poikkesi tuon ajan konventioista. sen määritelmän mukaan u2 on punkkia. jos taas u2:sta haluaa verrata sitä ns. punk rock "genreen" - joka on konventio sinällään ja samalla oksymoron -, niin sitä se ei varmastikaan ole. "oikeat" punkkarit nauraa kaiken maailman irokeesi- pelleille, jotka kulkee rancidin patchit hihassa. punk uniformu = vitsi ja ironian huippu |