Aihe: Ritchie Blackmore & Rainbow
1 2 3 4 546 47 48 49 50
J_Mantyla
19.05.2005 18:13:28
Joo, tuskaahan noiden Rainbow'n ja Purplen jotkut liveäänitteet ovat kuunnella. On Stagen omistin, mutta myin sen sittemmin, koska en yksinkertaisesti jaksanut kuunnella parikymmenminuuttisia versioita viiden minuutin biiseistä. Hauskaa varmasti soittaa, mutta hirveätä kuunnella.

Vähän samat fiilikset tällä suunnalla. Lätyn paras raita on versio Man on the silver mountainista, joka ei mun korvaan toimi studiokuosissaan.
Vastuunsiirrolla onnistuu käsienpesu alta aikayksikön
Nolte
19.05.2005 18:23:25
Menetetty Hollywoodiin?

Haa, sateenkaarivitsi!
En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...?
Nolte
19.05.2005 18:30:52
Lätyn paras raita on versio Man on the silver mountainista, joka ei mun korvaan toimi studiokuosissaan.

Ite olen tykännyt nimenomaan studioversiosta. Omaan korvaan nuo live-versiot on jotenkin kulmikkaita ja kulkemattomia. Näin ne menee mieltymykset ristiin. Muuten, luulen että asiaan vaikuttaa aika paljon se, että kannuissa on nimenomaan Cozy Powell. Hyvä rumpali, muttei kovin svengaava.
En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...?
J_Mantyla
19.05.2005 18:42:01
Ite olen tykännyt nimenomaan studioversiosta. Omaan korvaan nuo live-versiot on jotenkin kulmikkaita ja kulkemattomia. Näin ne menee mieltymykset ristiin. Muuten, luulen että asiaan vaikuttaa aika paljon se, että kannuissa on nimenomaan Cozy Powell. Hyvä rumpali, muttei kovin svengaava.

Näinhän se on, Powell oli kyllä ykköskastissa lajissaan. Long Live R&R:in nimikkoraita ja saman lätyn studioversio Kill the Kingistä, voisi laittaa kellon aikaan äijän koittaessa kolistella. Vähänoffthetopic, Rammsteinin rumpalilla on mun mielestä samantyyppinen ote ...
Vastuunsiirrolla onnistuu käsienpesu alta aikayksikön
Nolte
19.05.2005 20:05:49 (muokattu 19.05.2005 20:07:21)
Vähänoffthetopic, Rammsteinin rumpalilla on mun mielestä samantyyppinen ote ...

No joo. Eipä ole Rammstein mitään grooveorientoitunutta musaa juu. Ja kyllähän Powellin kompitkin kulki hyvin, ei siinä mitään, mutta ehkä tosiaan ei mitenkään erityisen groovaavasti.

edit. Perhana, täähän pitää kohta siirtää rumpupalstalle koko horina.
Landola59
20.05.2005 15:43:54
Ei ollut Dio enää messissä tässä vaiheessa, biisillä laulaa Joe Lynn Turner. Graham Bonnettin tullessa Dion tilalle seuraava älppäri nimettiin symbolisesti "Down To Earth" ...
Olen äärimmäisen tietoinen tästä. Mutta I Surrenderillä on paljon enemmän kannatusta nykyään ku Dion kappaleilla ikinä'!

Ja kaupallisella kuulijakunnalla tarkoitan esim. Radio Novan et Kiss FM:n kuuntelijoita. Tämä on kaupallista kuulijakuntaa. ja ihmettelen sitä miksi Tylerin ääntä sanotaan paremmaksi kuin Dion.

No ei se että makunsa kullakin, mutta esim laulajien tunteminen samasta bändistä ja heidän arvioimisensa äänen perusteella tulisi nostaa korkeammalle. JOs joky tykkää tyleristä niin ok, mutta tykkäis enemmän jos olis kuullu dion laulavan saman biisin.
HPK = Hemmetin Paljon Kirkkoja.
biibob
20.05.2005 15:55:20
Olen äärimmäisen tietoinen tästä. Mutta I Surrenderillä on paljon enemmän kannatusta nykyään ku Dion kappaleilla ikinä'!

Ja kaupallisella kuulijakunnalla tarkoitan esim. Radio Novan et Kiss FM:n kuuntelijoita. Tämä on kaupallista kuulijakuntaa. ja ihmettelen sitä miksi Tylerin ääntä sanotaan paremmaksi kuin Dion.

No ei se että makunsa kullakin, mutta esim laulajien tunteminen samasta bändistä ja heidän arvioimisensa äänen perusteella tulisi nostaa korkeammalle. JOs joky tykkää tyleristä niin ok, mutta tykkäis enemmän jos olis kuullu dion laulavan saman biisin.

Minä en lukisi noita radio novan tai kiss fm jne... kuuntelijoita niinkään rainbow faneiksi. Siis tarkoitan niitä, jotka ovat kuulleet ainoastaan i surrenderin, kun se on vahingossa radiossa soinut. Se nyt vain menee yksinkertaisesti silleen, että suurin osa radio kanavista ei soita tuon tyylistä musiikkia ohjelmistossaan, kuin dion aikainen rainbow edustaa, koska he valitsevat musiikikseen vain massaviihdettä. Luulisin, että ne oikeat rainbow -fanit arvostavat kyllä suurimmaksi osaksi Dioa parhaana rainbow laulajana, poikkeuksia löytyy myös, ja saa myös löytyä.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
Hööki
20.05.2005 16:07:03 (muokattu 21.07.2005 02:53:34)
zzzzzzzz
No pilluhan se on aina mielessä, mutta hypätään nyt ensin!
Nolte
20.05.2005 18:17:01
No hei, oli miten oli, mutta huomenna Tuuriin kattomaan Deep Purplee! Uskon viihtyväni, vaikkei Blackmore olekaan kitaran varressa.

Luiskahti taas vähän ohi vars. aiheesta, mutta en malttanut...
peetu
21.05.2005 08:34:20
Kylllhän Dio erittäin arvostettu on, eriasia onko sitten kovin suosittu. Uskomaton ura miehellä on takanaan ja ennen kaikkea äärimmäisen hyvä lauluääni. Väittäisin kuitenkin että yksi syy miksi Ronnie on vähän pimennossa, on se että kaveri on kai suhteellisen fiksu. Eli on tehnyt pyyteettömästi työtä eikä heilunut kamapäissään teeveessä jne. Eli johtuisikohan noistakin seikoista että esim Ozzysta puhutaan paljon enemmän vaikka musiikillinen ura on paljon Dioa köyhempi. Mielestäni Diolla on musamaailmassa niin kovat näytöt, ettei olisi ehkä väärin sanoa että mies on kaikkien aikojen laulaja heavy-genressä, mikä tuo heavy-genre sitten onkaan:)
Jaba
22.05.2005 19:55:42
Kylllhän Dio erittäin arvostettu on, eriasia onko sitten kovin suosittu. Uskomaton ura miehellä on takanaan ja ennen kaikkea äärimmäisen hyvä lauluääni. Väittäisin kuitenkin että yksi syy miksi Ronnie on vähän pimennossa, on se että kaveri on kai suhteellisen fiksu. Eli on tehnyt pyyteettömästi työtä eikä heilunut kamapäissään teeveessä jne. Eli johtuisikohan noistakin seikoista että esim Ozzysta puhutaan paljon enemmän vaikka musiikillinen ura on paljon Dioa köyhempi. Mielestäni Diolla on musamaailmassa niin kovat näytöt, ettei olisi ehkä väärin sanoa että mies on kaikkien aikojen laulaja heavy-genressä, mikä tuo heavy-genre sitten onkaan:)

Täysin samaa mieltä.
Jormaakin kiinnostaa.
HaloOfFlies
22.05.2005 21:32:08 (muokattu 22.05.2005 21:33:26)

Kyllähän se totta on, ettei Dio niin paljon ole esillä kuin Ozzy. Tiedä sitten olisiko asia toinen jos Dion elämästä olisi tehty samanlainen sarja kuin Osbournes. Toisaalta, Dio on kyllä aika myyttinen äijä mun mielestäni. Mieluummin kuvittelen miehen asuvan jossain synkässä linnassa lohikäärmeiden ympäröimänä kuin toikkaroimassa imurin kanssa siivoamassa koiranpaskoja.
Give the monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe
Pelsi
22.05.2005 23:57:56
Mieluummin kuvittelen miehen asuvan jossain synkässä linnassa lohikäärmeiden ympäröimänä kuin toikkaroimassa imurin kanssa siivoamassa koiranpaskoja.

No aivan. Itseni psyyke ei ehkä kestäisi, jos näkisin Dion asumassa jossain oikeassa talossa ja tiskaamassa astioita. Heittäisi aina lapsensa kouluun ja sanoisi: "Don't talk to strangers, okay?"
Kalamies #3 >-)))>
Cimble
24.05.2005 10:24:12
Ööö, minulla on hienovarainen aavistus siitä, että Närpiö saattoi käyttää huumorin alalajia nimeltä sarkasmi tuossa kirjoituksessaan. ;)

Juuh!! :D Sarkasmia tai ei, niin ainakin "Rapala-huumoria". Tuommonen vedätys on kuin vetäisi Rapala-uistinta järvessä. Kyllä siihen aina joku tarttuu... Siinähän oli liian monta mokaa ollakseen tosissaan kirjoitettu, mut silti joku aina tarttuu noihin. Sori, taidan olla vähän kiero!!
Landola59
26.05.2005 16:59:10

Näinhän se on... ei voi muuta väittää.
motleyratt
26.05.2005 17:04:20 (muokattu 26.05.2005 17:04:32)
Kyllähän se totta on, ettei Dio niin paljon ole esillä kuin Ozzy. Tiedä sitten olisiko asia toinen jos Dion elämästä olisi tehty samanlainen sarja kuin Osbournes. Toisaalta, Dio on kyllä aika myyttinen äijä mun mielestäni. Mieluummin kuvittelen miehen asuvan jossain synkässä linnassa lohikäärmeiden ympäröimänä kuin toikkaroimassa imurin kanssa siivoamassa koiranpaskoja.

noinhan sitä Ozzystakin ajateltiin ennen sarjaa. olis saanu pysyä vaan poissa töllöstä. pilasivat vaan hyvän mielikuvan.
Hell bent for leatherman
Landola59
27.05.2005 16:18:49
Mitä mielukuvaa ozzyssa oli?
Mieti mitä mielikuvaa Remussa on = komee mies ja hemmetin pitkä tukka.
Nick Leeson
18.10.2005 08:09:23
Olin joskus kauan sitten - Tukholman konserttitalossa,
silloin kun Rainbow promosi alkuaikoina Rising levyään.
Voi herranjessus mikä latinki !!! Ihan mieletön !
Sitten tulee nää I surrenderit.
Sehän on sama ku vertais Rod Stewartia alkuaikojen Faces-tykitystä
sen hepun kammottaviin I´m sailng-aikoihin.
Medication
21.10.2005 16:14:07
Sain tällä viikolla käsiini Rainbowin "Live at Munich Olympiahalle 20.10.1977" kokopitkän live-DVD:n ja täytyy sanoa, että olipahan tykistystä. Ainoa miinusmerkintä siitä, että about jokaisen biisin välissä lava pimennettiin ja valokeila kohdistettiin Ritchieen, joka veti väsyttävän pitkät tilutusintrot biiseihin. Ei jäänyt ainakaan epäselvyyttä, kuka oli bändin kunkku :)

Muutama screenshot konsertista

http://www.rockpalastarchiv.de/concert/rainbow.html
Landola59
22.10.2005 22:26:53
Mistäköhän saisi Rainbowin live-dvd:itä??
Ironia on uutta niille jotka eivät siitä ennen ole kuulleet. Punttisika #7 IMIK #36 IHFC #1 Perustajajäsen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)