Aihe: YleX hyllytti uuden Zen Cafe-sinkun
1 2 3 4
Janne F
24.01.2005 16:18:01
Lapkon Arms tuli Jukebossin kautta ja oli silti viikon levy

Juu, totta. Olikin aikamoinen yllätys. Toisaalta se ilmestyi sellaiseen aikaan, ettei oikein mitään muutakaan kotimaista levyä ollut tarjolla.

nythän niillä oli myös Damn Seagullsin debyytti (en oo varma mutta luulisin ettei ole majorin julkaisema) soitossa jokin aika sitten.

Heh, Damn Seagullsin Once Upon A Time -sinkku ei kuulemma kelvannut soittolistalle, koska se ei ollut "tarpeeksi nuorekas" YleX:lle.

Toisaalta täytyy muistaa sekin, että YleX:n päiväohjelmia ei tehdä musadiggareille, vaan tietylle ikäryhmälle, josta aktiivisia musiikinkuuntelijoita on reilusti alle kymmenen prosenttia.
Notefix
24.01.2005 17:27:12

Sulla varmaan tarkkaa tilastoitua tietoa, jotta voit noin eksaktia asennetta viskata tietämättömien päänvaivaksi ?

Jep, sama mullekin tuli mieleen. Ainakaan mulla ei sellasta tietoa ole. Ehkä mä vaan oon kuuro ja sokea.
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
M-Juhana
25.01.2005 08:58:52

Zen Cafe ei kolise, ei !
Radio on mennyt jo aikaa sitten pilalle näiden soittolistojen kanssa, en kuuntele radiota.

Mut sen laulua laulat joka viulut maksaa................
NO REMORSE ! -Lemmy-
Nita Nitro
25.01.2005 09:08:51
Mut sen laulua laulat joka viulut maksaa................

En ole radioalan asiantuntija, mutta käsittääkseni Ylex ei ole mainostajien tuloista riippuvainen yritys, vaan yleisön verorahoilla kustannettava yleishyödyllinen (tai sellaiseksi tarkoitettu) asema.

Ahaa...
Tarkoittaako tämä että Warnerin pomot maksaa ne viulut?
"If there's a sound to play / that does not fit today / why not just play the bastard anyway" -ginger
Margarita
25.01.2005 09:10:41
Ylen seuraavassa radiouudistuksessa YleX:n voisi korvata Radio Warner, YleQ:n Radio Universal, Radio Suomesta tulisi Radio Sony BMG ja Extremistä Radio EMI. Voisivat sitten major labelit "tuoda esiin uusia artistejaan järjestelmällisellä radiosoitolla" ilman että siihen täytyisi sotkea kulissiksi jotain soittolistaraatia.

Puhut asiaa, Janne F.
Tellervo
25.01.2005 10:09:34
Kuulkaa totuuden sanaa. +

Onkohan tämä ensimmäinen kerta, kun olen eri mieltä Jani The Rockin kanssa? :)

Minuun jotkut niistä sanoista nimittäin iskee. Yhtään levyä en ole kylläkään kuunnellut kokonaisuudessaan läpi, eikä Putron äänikään herätä erityisen positiivisia väristyksiä... Musiikillisesti bändi on köyhä ja monotoninen, mutta: silti jostain syystä symppaan. Siksikö että ovat pohjoisen poikia? Ehkä siksikin. Ja niiden muutamien sanoitusten takia.

Jaa, soittolista-asioihin ym. en jaksa tällä kertaa ottaa kantaa. Eipä tule radiota nykyään juuri kuunneltua.
Minimumo.
HaloOfFlies
25.01.2005 10:23:27

Mitäs uskaltamista siinä on?
Jos täällä joku kateellinen räkänokka vihaa jokaista menestynyttä artistia, niin se ei tee Putron biiseistä yhtään huonompia.
Myöskään radiosoitto ei tee niistä huonompia tai suurten levy-yhtiöiden vaikutus radioihin yleensä.

Zen Café on mainio bändi joka on helvetillisellä duunilla päässyt siihen missä on. Naurattaa taas tämä "muusikoiden".net.

Juuri näin. Bändihän perustettiin vuonna 1992 ja vasta 7 vuotta myöhemmin löivät kunnolla läpi. Eli kyllä nämä kaverit ovat paiskineet hommia päästäkseen siihen missä nyt ovat.
Give the monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe
paavi
25.01.2005 11:16:54

Minuun jotkut niistä sanoista nimittäin iskee. Yhtään levyä en ole kylläkään kuunnellut kokonaisuudessaan läpi, eikä Putron äänikään herätä erityisen positiivisia väristyksiä... Musiikillisesti bändi on köyhä ja monotoninen, mutta: silti jostain syystä symppaan. Siksikö että ovat pohjoisen poikia? Ehkä siksikin. Ja niiden muutamien sanoitusten takia.

Oon samaa mieltä. Ehkä parhaat fiilikset tulee siitä 'eipä tiennyt tyttö'...'olet todella kaunis' on taas toisella tavalla sympaattinen. Biisit toimii ihan ok _irrallaan_, mutta ei hemmetti jos joutuis kuuntelemaan kokonaisen levyn niiltä putkeen...no, ei nyt ihan, mutta kärjistettynä...
Wau! onpa syvällistä... Eikun siis syvältä.
Jani The Rock
25.01.2005 11:35:03

Kerta se on ensimmäinenkin... mutta ei oteta tätä tavaksi. 8)
The road never ends for me, kid.
Notefix
25.01.2005 12:21:53

Mä oon taas aika usein, mutta ei se mitään. Pääasia että on erilaisia mielipiteitä. Aika monet täällä on ihan eri tilanteessa musansa kanssa.
Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta"
Tellervo
25.01.2005 16:26:12
Ehkä parhaat fiilikset tulee siitä 'eipä tiennyt tyttö'...

Joo, tuo kolahti muhunkin tosi kovaa. Kaiken kaikkiaan hieno biisi. Samoin "Sinä olet ihminen, muistatko".
Minimumo.
Lux
25.01.2005 18:25:16

Joo, tuo kolahti muhunkin tosi kovaa. Kaiken kaikkiaan hieno biisi. Samoin "Sinä olet ihminen, muistatko".

Jos nyt puhutaankin Zen Cafén biiseistä, niin täytyy ehdottomasti mainita Sateinen aamu ja Minun kaupunkini.
Siinä 2 biisiä jotka olisin halunnut osata tehdä...
vapaus veljeys vandalismi
Deep Shadow
25.01.2005 20:50:57
Loistavaa! Tästä pitäisi antaa joku humanitäärinen palkinto Ylelle - yksi Zen Cafe biisi vähemmän ihmiskunnan riesana :)

Nämä kommentit aina pistävät vähän mietityttämään... Se on olevinaan loistavaa, että Zen Café saadaan pois listoilta ja samaan aikaan kuitenkin hehkutetaan ihan täpinöissään Teräsbetonin radiosoittoa. Ja toisaalta Jope Ruonansuuta pidetään kuitenkin pellenä. Jne...

No joo. Ihmisten musiikkimaut ovat luonnollisesti erilaisia. Tuo radiosoitto on vähän sellaista, että väkisinkin sieltä tulee kuuntelijan näkökulmasta sekä hyvää että vähän paskempaa musiikkia.

No, itse kyllä tykkään Zen Cafén musiikista jossain määrin, joskin esim. tämä nyt listalla soiva kipale ei sieltä parhaimmasta päästä minun mielestäni olekaan.

Janne F on tässä ketjussa esittänyt ihan hyviä pointteja...
"Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä
Bonham
25.01.2005 21:51:31
Nämä kommentit aina pistävät vähän mietityttämään... Se on olevinaan loistavaa, että Zen Café saadaan pois listoilta ja samaan aikaan kuitenkin hehkutetaan ihan täpinöissään Teräsbetonin radiosoittoa. Ja toisaalta Jope Ruonansuuta pidetään kuitenkin pellenä. Jne...

No joo. Ihmisten musiikkimaut ovat luonnollisesti erilaisia. Tuo radiosoitto on vähän sellaista, että väkisinkin sieltä tulee kuuntelijan näkökulmasta sekä hyvää että vähän paskempaa musiikkia.

No, itse kyllä tykkään Zen Cafén musiikista jossain määrin, joskin esim. tämä nyt listalla soiva kipale ei sieltä parhaimmasta päästä minun mielestäni olekaan.

Janne F on tässä ketjussa esittänyt ihan hyviä pointteja...

No, anna tulla... sulla on mulle jotain asiaa, kun olet mua jaksanut lainata?

Pitäisikö mun pitää Zen Cafesta, ennen kuin olen oikeutettu pitämään Teräsbetonista?

Turha kai niitä hymiöitä on käyttää, kun kuitenkin pistää mietityttämään.
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Nimismies
25.01.2005 23:48:12
Olisipa mielenkiintoista kuulla millaisia sanoja tuo sinkku pitää sisällään. On se ihme hommaa, että radiokanavien pitää alkaa tuollaiseen nysväilyyn. Kohta varmaan alkaa televisiossa kirosanojen piippailu ja keskisormien sumentaminen(tämä ei tosin minua haittaa, sillä telkkari nyt on perseestä muutenkin, hähä).

Zen Café on mennyt musiikillisesti alati tylsempään suuntaan uran edetessä, mutta silti jotain kumman kiehtovaa ja vetoavaa orkan minimalistisessa tyylissä on. Ua ua on monessakin suhteessa yksi parhaita suomalaisia rock-levyjä koskaan.
For those about to ballad - we salute you!
Janne F
26.01.2005 01:04:46
Olisipa mielenkiintoista kuulla millaisia sanoja tuo sinkku pitää sisällään. On se ihme hommaa, että radiokanavien pitää alkaa tuollaiseen nysväilyyn. Kohta varmaan alkaa televisiossa kirosanojen piippailu ja keskisormien sumentaminen(tämä ei tosin minua haittaa, sillä telkkari nyt on perseestä muutenkin, hähä).

Mutta kun kyse ei ole tuosta. Yle ei sensuroinut Zen Cafén sinkkua tai laittanut sitä pannaan. YleX vain katsoi, että kappaleen soittaminen ei sovi kanavan profiiliin, joten sitä ei otettu soittolistalle.

Siinä mielessä keskustelu lähtee jo tämän viestiketjun otsikossa väärille teille.

Hyllyttäminen tarkoittaa sitä kohtaloa, jonka kokivat esimerkiksi Irwinin Autolla Kanarian saarille ja eräät M.A. Nummisen teokset. Siis totaalista soittokieltoa.

Legendan mukaan Irwinin Työmiehen lauantai poistettiin pannasta vasta sitten, kun nauhalta leikattiin t-kirjaimet pois, ja kappaleen nimeksi saatiin poliittisesti korrektimpi Yömiehen lauantai...
Jani The Rock
26.01.2005 07:17:06

Hyllyttäminen tarkoittaa sitä kohtaloa, jonka kokivat esimerkiksi Irwinin Autolla Kanarian saarille ja eräät M.A. Nummisen teokset. Siis totaalista soittokieltoa.

Legendan mukaan Irwinin Työmiehen lauantai poistettiin pannasta vasta sitten, kun nauhalta leikattiin t-kirjaimet pois, ja kappaleen nimeksi saatiin poliittisesti korrektimpi Yömiehen lauantai...

Baddingin Fiilaten ja höyläten sentään sai armon, koska sen katsottiin kertovan puusepän työstä.
The road never ends for me, kid.
nikomati
26.01.2005 10:07:17

Zen Café on mennyt musiikillisesti alati tylsempään suuntaan uran edetessä, mutta silti jotain kumman kiehtovaa ja vetoavaa orkan minimalistisessa tyylissä on. Ua ua on monessakin suhteessa yksi parhaita suomalaisia rock-levyjä koskaan.
Samaa mieltä.
"Rokki soi, viini virtaa ja naiset vaihtuu"
Lux
26.01.2005 14:02:59

Nummisen Naiseni kanssa eduskuntatalon puistossa oli kielletty vuosikausia, ilmestymisestään -67 johonkin 70-luvun puoliväliin.

Nykyään Yle ei enää kiellä biisien soittamista sanoituksen takia. Laittomuudet toki karsitaan; viimeksi käsittääkseni kiellettiin 90-luvun alussa eräs punklevytys jossa kehotettiin tappamaan eräs poliitikko.
vapaus veljeys vandalismi
Bonham
26.01.2005 14:05:09
Nummisen Naiseni kanssa eduskuntatalon puistossa oli kielletty vuosikausia, ilmestymisestään -67 johonkin 70-luvun puoliväliin.

Nykyään Yle ei enää kiellä biisien soittamista sanoituksen takia. Laittomuudet toki karsitaan; viimeksi käsittääkseni kiellettiin 90-luvun alussa eräs punklevytys jossa kehotettiin tappamaan eräs poliitikko.

Shitter Limited?

Niillä ei varmaan ole paljoakaan radiosoittoa...:)
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)