McNulty 19.08.2007 23:07:14 | |
---|
Debbie Harry syö 99% rokkipojista aamupalaksi. Parallel Lines ja Eat to The Beat omia suosikkejani, eikä tuo Autoamerican huono ole myöskään. Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |
Mr. Mustard 20.08.2007 00:09:18 | |
---|
Blondielta tuli joku 70-luvun New Yorkin keikka telkkarista YLE-teemalta muistaakseni about reilu viikko sitten. Hyvä oli. Omistan itse vain Parallel Lines levyn, mutta muitakin voisi hankkia. "Safe sex, safe music, safe clothing, safe hair spray, safe ozone layer. Too late! Everything that´s been achieved in the history of mankind has been achieved by NOT being safe..."
- Lemmy Kilmister |
kuolio 21.08.2007 16:14:06 | |
---|
Ai perkule, nyt pitääkin mennä pöyhimään levyhyllyn kätköistä "Parallel Lines". Nnnnngh! |
Marlowe 12.05.2008 23:54:27 (muokattu 12.05.2008 23:54:45) | |
---|
Nostetaan 265 päivän takaa... "Blondie konsertoi Suomessa heinäkuussa Julkaistu: 12:49 Helsingin Sanomat YUI MOK / AP Amerikkainen varhaispunkin pioneerin Blondie saapuu Suomeen konsertoimaan heinäkuussa. Konsertti on osa yhtyeen albumin Parallel Lines 30-vuotisjuhlakiertuetta. 1970-luvun lopun ja 80-luvun alun suosituimpiin yhtyeisiin lukeutuva Blondie tunnetaan muun muassa hiteistään Heart of Glass, Atomic, Rapture ja Call Me. Ennakkoluulottomasti raakaa punkia melodisiin pop-säveliin sekoittava Blondie perustettiin New Yorkissa elokuussa 1974. Debyyttialbumi Blondie julkaistiin 1976. Yhtye esiintyi huippuvuosinaan muun muassa Iggy Popin ja David Bowien kiertueilla. Kriitikot pitävät vuonna 1978 julkaistua Parallel Lines -albumia yleisesti yhtyeen uran parhaimpana. Levy myi Yhdysvalloissa huikeat 20 miljoonaa kappaletta. Yhtye hajosi vuonna 1982 sisäisten ristiriitojen ja kitaristi Chris Steinin vakavan sairauden saattelemana ja solisti Debbie Harry siirtyi soolo- ja elokuvauralle. Yhtye palasi kuitenkin yhteen seitsemäntoista vuotta myöhemmin ja comeback-single Maria nousi brittilistoilla ykköseksi. Blondien viimeisin studiolevy The Curse Of Blondie ilmestyi vuonna 2003 ja maaliskuussa 2006 yhtye nimitettiin Rock and Roll Hall of Fameen. Suomen konsertti järjestetään Helsingin Kulttuuritalolla 10. heinäkuuta. Liput tulevat myyntiin Lippupalvelussa maanantaina 19. toukokuuta." "Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto) |
Feggy 13.05.2008 08:57:51 | |
---|
Voisp mennä. |
rheinone 13.05.2008 09:03:03 | |
---|
Saakeli ku on pahaan aikaan, muutoin olisin aivan tikkana messissä. Lomat painaa päälle... All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
Planetist 21.05.2008 17:42:58 | |
---|
Joo, sinne. Soittakaa atomic. |
Viceroy 26.05.2008 19:05:50 | |
---|
Tonne joutuu kyl lähtee jos vaan duunista saa vapaata! Kultsa hmm...noinkohan Blondie myis tuvan täyteen? I let my moustache do the talking. |
Flash 27.05.2008 09:24:31 | |
---|
Ai perkule, nyt pitääkin mennä pöyhimään levyhyllyn kätköistä "Parallel Lines". On muuten loistava levy. Live Music Is Better! |
HaloOfFlies 27.08.2010 17:23:10 | |
---|
Suomalainen sössii aina S.M.A.K.-jäsen #5 |
Järvimaisema 24.11.2011 11:17:57 | |
---|
Jöö, topic vanha ku taivas, mutta... Tässä vuoden mittaan tullut hommattua kaikki Blondien levyt ja eihän tästä voi olla kuin pitämättä. The Attack of the Giant Ants ehkä suosikkibiisi, mutta eipä näiltä levyiltä huonoa biisiä löydy, including nuo uudemmat. Vieläkö täällä porukka Blondieta kuuntelee? Ja Debbie Harry oli kyllä aikoinaan söpöin nainen maailmassa. |
P.P.King 24.11.2011 13:05:19 | |
---|
Järvimaisema: Vieläkö täällä porukka Blondieta kuuntelee? Hyllystä löytyy Blondien viisi ensimmäistä LP:ta, ja kyllä niitä tulee säännöllisesti kuunneltua. Viime aikoina (kumallista kyllä) kovimmin itselleni on kolissut "Autoamerican"- albumi. Käsittääkseni kyseistä kiekkoa ei usein Blondien parhaimpiin lueta? |
Järvimaisema 24.11.2011 14:13:19 | |
---|
P.P.King: Hyllystä löytyy Blondien viisi ensimmäistä LP:ta, ja kyllä niitä tulee säännöllisesti kuunneltua. Viime aikoina (kumallista kyllä) kovimmin itselleni on kolissut "Autoamerican"- albumi. Käsittääkseni kyseistä kiekkoa ei usein Blondien parhaimpiin lueta? Mitkä sitten luetaan Blondien parhaimpiin? Eiköhän se ole ihan kuuntelijasta kyse. Autoamerican on hyvä levy. |
P.P.King 24.11.2011 14:34:21 (muokattu 24.11.2011 14:36:24) | |
---|
Järvimaisema: Mitkä sitten luetaan Blondien parhaimpiin? Itse olen käsittänyt, että Blondien parhaimpina pidetään kolmea ensimmäistä levyä, eritoten Parallel linesia. Omasta mielestäni Autoamerican on erinomainen ja monipuolinen levy. Se vain tuntuu lukemieni kritiikkien perusteella sangen aliarvostetulta. |
Järvimaisema 24.11.2011 15:19:42 | |
---|
P.P.King: Itse olen käsittänyt, että Blondien parhaimpina pidetään kolmea ensimmäistä levyä, eritoten Parallel linesia. Omasta mielestäni Autoamerican on erinomainen ja monipuolinen levy. Se vain tuntuu lukemieni kritiikkien perusteella sangen aliarvostetulta. Mä en niin noista asiantuntijoiden tai "asiantuntijoiden" mielipiteistä oo niin pahemmin välittänyt vähään aikaan. Parallel Lines on toki erinomainen levy, niinkuin on Autoamericankin. Jos aseella uhattaisiin ja pyydettäisiin sanomaan Blondien paras levy, niin ehkä sanoisin, että se olisi se eka, Blondie. Mutta mulle niin trivial question, pidän joka ikisestä Blondien levystä. |
Atomic Cafe 24.11.2011 15:20:20 (muokattu 24.11.2011 17:27:19) | |
---|
Ne kolme ensimmäistä levyä ovat varmaankin kolme arvostetuinta levyä. Minulla ei ole koskaan ollut kun yksi Blondie ja se on juurikin tuo Parallel Lines. Voisi kuitenkin helposti kuvitella että Autoamerican soundimaailma sopii parhaiten nykyaikaan. Ne aikaisemmat tuotokset ovat enemmän sidoksissa omaan aikaansa. Se on aikaisempia monipuolisempi levy ja bändikin pääsee enemmän esiin. Toisaalta jos ihan totta puhutaan ja ollaan oikein kiusallisen rehellisiä, niin ei minua tuossa yhtyeessä ole koskaan kiinnostanut mikään muu kun Debbie Harryn hunajainen ääni. Se taustalta kuuluva konemainen jytke oli tuossa hommassa ihan sivuasia, ainakin minulle ja minun parhaille kavereille. Debbie Harry on jo vanha mummo mutta oli hetken aikaa maailman seksikkäin nainen... http://stealherstyle.net/wp-content/uploads/2010/03/drx14.gif |
HaloOfFlies 24.11.2011 15:22:56 | |
---|
Tänä vuonna on tullut uusi Blondie-levy Panic Of Girls pihalle. Onko kukaan hankkinut vielä? We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5 |
Järvimaisema 24.11.2011 15:57:36 | |
---|
danny: Tänä vuonna on tullut uusi Blondie-levy Panic Of Girls pihalle. Onko kukaan hankkinut vielä? Ostin ton joskus kuukaus sitte. Diggaan kyllä. Jos et oo jämähtäny mihinkään, että:" Blondie should sound like it was back in the days"-meininkiin ja kuuntelet avoimin myelin, niin diggaat kyllä. |
velipesonen 25.11.2011 14:24:42 | |
---|
"Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon |
apropoo 25.11.2011 14:27:28 | |
---|
Atomic on parhaita discobiisejä, ihan kirkkaimmassa kärjessä. |