Aihe: Marc Bolan and T-Rex
1 2 3 4 5 6 7
kivi
27.06.2006 15:33:15
Jollain tasolla tuo Tyrannosaurus Rex-sekoilu on mageempaa kuin T. Rex. Mutta kyllä molemmat osuivat ja upposivat meitsille -80-luvun lopulla ihan +100.

Sama tapahtui mulle osapuilleen vuonna 1985, ja niin Tyrannosaurus Rexit kuin T-Rexit löytyvät kai osapuilleen ainakin kaikki viralliset levyt (plus muutama harvinaisuus kuten Across The Airwaves) mun levyhyllystä.

Marc Bolanin huonous tai hyvyys on kovin suhteellista. Mä arvostan hänen geometrista ja funkahtavaa kitaransoittoaan hyvinkin paljon, ja vaikka P. Took kolistelee menemään miten sattuu, ei Bolan suinkaan ole turha kaveri kitaranvarressa. Ja ne melodiat ynnä laulusoundi joka on kuin samettia vedettäisiin nenästä... toimii mulle edelleen.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Jeepster
18.07.2006 20:10:59
Jes. Pääsin tänään yhdestä tyhmästä pakkomielteestäni osittain eroon ja ostin Rexin Electric Warriorin. Ihanan leppoisaa mutta silti rockia ja tosi glam-musaa. Sen jälkeen kun lopetin ala-asteen jälkeen pintamusan kuuntelemisen olen tehnyt löytöjä musiikin saralla mutta innostus on mennyt ohi. Esim. Deep Purple, Hendrix.. Ei ne huonoja ole mutta ei innostakaan. Pelkään että ote on nyt jo lipeämässä AC/DCsta ja Doorsista ja että niin käy T. Rexillekin ajanmyötä. Olisi ihan vitun tylsää kun ei olisi enää mitään kuunneltavaa.
Ain't no square in my corkscrew hair.
Jani The Rock
18.07.2006 20:29:47 (muokattu 18.07.2006 20:30:35)

Jes. Pääsin tänään yhdestä tyhmästä pakkomielteestäni osittain eroon ja ostin Rexin Electric Warriorin. Ihanan leppoisaa mutta silti rockia ja tosi glam-musaa. Sen jälkeen kun lopetin ala-asteen jälkeen pintamusan kuuntelemisen olen tehnyt löytöjä musiikin saralla mutta innostus on mennyt ohi. Esim. Deep Purple, Hendrix.. Ei ne huonoja ole mutta ei innostakaan. Pelkään että ote on nyt jo lipeämässä AC/DCsta ja Doorsista ja että niin käy T. Rexillekin ajanmyötä. Olisi ihan vitun tylsää kun ei olisi enää mitään kuunneltavaa.

Kyllähän nuo innostukset tulee ja menee, ajoittain. Ne parhaat jutut pysyy kuitenkin jollain tasolla aina siellä alitajunnassa... Vaaranahan on se, että oikein kovan innon iskiessä päälle kuuntelee bändin ns. puhki. Mulle kävi tolleen Hanoi Rocksin kanssa. Muutamaan vuoteen ei Hanoin levyt soineet ja nimmarit, julisteet sun muu krääsä joutui kaappiin homehtumaan. Vasta nyt oon taas alottamassa Hanoin kuuntelua uudestaan sen yliannostuksen jälkeen.

T.Rexin tapauksessa on se, että Bolanin persoona on niin kiinnostava ja jollain tavalla läheisen tuntuinen (okei, kuulostaa teinidorkailulta, tiedetään - oliskohan jostain saatavilla tarjaturustyyppisiä Bolan-kristalleja) että uskosin että se pitää innostuksen hengissä. Samalla lailla kuin on asian laita esim. Rauli Badding Somerjoen sekä Joey Ramonen tapauksessa.
Basisti/rumpali! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista!
Jackie
10.03.2007 16:34:28
Huom! Olet kirjoittamassa yli 234 päivää vanhaan ketjuun!

No eihän se nyt haittaa.

Tuli viime viikolla ostettua T.Rex on T.V. dvd. Aivan loistava paketti. Sisältää pari haastattelua, lukuisia telkkariesiintymisiä, ja 50 min kestävä dokkari vuodelta 1997 missä perheenjäsenet ja läheiset ystävät puhuvat Marcista. Kokonaiskesto on 175 minuuttia, joten katsomista riittää.

Suosittelen tätä dvd:tä lämpimästi kaikille T.Rex faneille.
Sweeeeeeeeeeeeeet Emooooooooooootion
sus
10.03.2007 17:09:49
Pidän todella paljon T-Rexistä. Tosin ainoastaan Electric Warriorin omistan. Muita suositeltavan arvoisia levyjä?
The swirling sound of the universe, streaming through your soul. The vibration of ALL, right here, right now...!
Sarko
10.03.2007 19:52:39
Pidän todella paljon T-Rexistä. Tosin ainoastaan Electric Warriorin omistan. Muita suositeltavan arvoisia levyjä?

Nyt kävelet kauppaan ja poistat ittelles "Slider"-pitkiksen, sitten "Tanx". Sisältävät rokkaavampaa T.Rexiä, varsinkin "Slider". Samalla reissulla ostat itselles myös "Beard Of Stars" parhaimmuuden ja "T.Rex"-älpyn. Sitten menet kotia, keität kahvia, nappaat Bolanin soittimeen ja rakastu.
Stakes are high, but so am i.
Valdemart
11.03.2007 20:11:47

Ostin itse Electric Warriorin ja Sliderin cd:nä Black&Whitesta. Tai itse asiassa tilasin levyt sinne, kun saatavuus on varsinkin Sliderin kohdalla mitä on. Hintaa ei tullut kuitenkaan kuin joku 15€. Vinyylinä on nuo molemmat ja vielä sen lisäksi Tanx ja T. Rex. Myös joskus mojon mukana tullut Roots of Punk sisälsi loistavan T. Rex biisin. Calling All Destroyersin Futuristic Dragon levyltä. On muuten sairaan kovaa kamaa!
rybk
12.03.2007 14:20:50
Sliderin remasterointi on ehkä yks parhaita mitä oon kuullu. Soundit on niin sanotusti "siinä"! Siitä on sellanen 2CD versio missä toisella levyllä on Rabbit fighter niminen outtake levy. Toimii!

T.Rexin rumpali on kyllä yks mun suosikeista! Kuunnelkaa vaikka Sliderin alku.
Klassikko
14.04.2007 13:37:06
Mikäs se on se ainoa oikea kirjoitusasu, T.Rex, T. Rex, T-Rex?

On mikä on, mutta nyt on kyllä alkanut avautumaan nerous, jota noille levyille on tallentunut. Pitää omasta puolestani varoittaa, ettei paras valinta ensimmäiseksi välineeksi T.Rexiin tutustumiseen taida olla sellainen "Best Of" -levy, jonka kannessa on neljä värillistä neliötä. Meinas jäädä kuuntelut siihen, mut onneksi ei jäänyt!
"I'd love to talk philosophy, but I gotta take a piss. Man, that philosophy runs right through ya..." (David Lee Roth)
Valdemart
14.04.2007 22:46:26

Mikäs se on se ainoa oikea kirjoitusasu, T.Rex, T. Rex, T-Rex?

T. Rex lienee oikea kirjoitusasu.
Metallikka
14.04.2007 23:50:57
Uppoaa totaalisesti. Pidän sekä glamimmistä viisuista kuten 20th Century Boysta, Get It Onista, Ride White Swanista ja Jeepsteristä ("I'm just a vampire for your loooo-o-o-ove, I'm gonna ssuck you!! /w/) , että näistä folkimmista veisuista; niistä löytyy todella muikeaa meininkiä nimittäin.
Esim. Woodland Bop, By The Light of The Magical Moon, King of the Rumbling Spires, She Was Born To Be My Unicorn ja Like A White Star, Tangled and Far, That's What You Are ovat upeita kappaleita, tunnelmaltaan kauniita ja aavemaisiakin.

Tulee todella jännä olo kun kuuntelee jotain T-Rex-biisiä ja tajuaa, että tämänkin jutun on kuullut jonkin nuoremman polven artistin tuotannossa...ihme vain, ettei tätäkään poppoota kuule turhan usein mainittavan vaikuttajaksi... :/
Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life. - Terry Pratchett
Blue Moon
15.09.2007 12:23:59

T. Rex tänään YLen Teemalla:

http://www.yle.fi/teema/lauantai/id14622.html
Gardiner
15.09.2007 12:29:50

Just rupesin kuunteleen greatest hits single koostetta ja taas kerran totesin et sen glam-kuorrutteen alla tää on ihan blues/rock/r&b/boogie meininkiä. Hyvä tavaton mitä rock riffittelyn ja jytä kompin juhlaa.20th Century Boy rocks.
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
Blue Moon
15.09.2007 12:52:47 (muokattu 15.09.2007 12:56:15)

Just rupesin kuunteleen greatest hits single koostetta ja taas kerran totesin et sen glam-kuorrutteen alla tää on ihan blues/rock/r&b/boogie meininkiä. Hyvä tavaton mitä rock riffittelyn ja jytä kompin juhlaa.20th Century Boy rocks.

Mä laitan "Tanx" 'in ... Joo, siksi nää piisit edelleen niin hyvin toimiikin. Ei aika tällasta boogieta miksikään muuta. Pysyy ja paranoo, korkeintaan. Baby baby I was born to boogie.
Stain
16.09.2007 11:56:13
"Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... " - Kristiina, The Micragirls -
Gardiner
16.09.2007 12:50:00

Plagiointia?

http://www.youtube.com/watch?v=_Yi-c5UG-NM

Tribuuttia ?
Onhan se ihan Bolan boogie, mut toisaalta kyl sen varmaan saa jäljitettyy johonkin usvasten soitten blues ukkojen juttuihin tai tsuka berryyn tai johonkin rockin suureen perinneaarteistoon.
Onhan ne Oinaat aika Beatleskin tribuutteja, mut mä jotenki diggaan niitten retroilusta, se on kuitenki hiton timmi rock bändi.
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
Stain
16.09.2007 13:00:50
Tribuuttia ?
Onhan se ihan Bolan boogie, mut toisaalta kyl sen varmaan saa jäljitettyy johonkin usvasten soitten blues ukkojen juttuihin tai tsuka berryyn tai johonkin rockin suureen perinneaarteistoon.

Totta, totta. Melkoisen häröilyä oli se eilinen dokkari. Ringo oli kyllä symppis kuten aina.
"Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... " - Kristiina, The Micragirls -
Jeepster
29.09.2007 23:15:17 (muokattu 29.09.2007 23:16:03)
T. Rex tänään YLen Teemalla:

http://www.yle.fi/teema/lauantai/id14622.html

Kävelin television ohi, höristin korviani ja vilkaisin ruutuun. Mitä *ttua. Dokkari oli mennyt puoliksi ohi..

Ei se kyllä ollut kovin ihmeellinen, mutta yksi asia: se kuva Bolanista autossaan kommentteineen ja yhteys kuolemaansa. Creapy.
HaloOfFlies
01.01.2008 00:17:31 (muokattu 01.01.2008 00:27:06)

Tänään se tuli uudestaan Teemalta ja nyt itsekin katsoin. Kyllähän Marc Bolan oli todellinen rock-stara ja yksi niistä jotka oikeasti muuttivat jotain musiikissa. Piti kuunnella vanhat klassikot pitkästä aikaa. Tuo autossaistumiskuva oli kyllä, kun sen yhdistää siihen mitä myöhemmin tapahtui, aika karmivaa.

Kun Get It Onin alkuriffi lähtee soimaan, niin perse nousee penkistä samantien. Musiikkia jonka tahdissa ei voi olla rokkaamatta.

Mikä siinä tuossa syyskuussa on että silloin on kuollut poikkeuksellisen paljon lahjakkaita rock-staroja? Hendrix, Bolan, Bonzo. Keith Moon...
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5
Roku
01.01.2008 10:29:35
Metal Guru piisissä on rankka soundi, jytää:-)
Camel-kondomi, miehille jotka tulevat omia aikojaan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)