Feggy 20.10.2004 14:20:06 | |
---|
Niin no, saattaa se rumienkin miesten hiivimetalli olla tytöille suunnattua. Etsimättä tulee mieleen ...öh... Lordi, Mortiis ja Timo Tolkki. Taidanpa tietää mistä tuo johtuu. Kuuntelin juuri suomalaisen rockin ulkomaille suunnattua vientipakettia ja kaikkein iskelmällisin koko tupla-cd:llä oli Lordi. Se kuulosti ihan Frederikiltä! Eikös siitä riskit leidit tykkää? Less is more. |
riimu 20.10.2004 15:31:03 | |
---|
Löydetty, jo vuosia sitten! Mistä tulikin mieleen, että myös Värttinä on sellainen (tai oli ainakin takavuosina) mitä monet miehet ei voineet sietää. Ehkä mä oon ollu tekemisissä vaan tiukkapipo-machojen kanssa... Värttinä on parhautta. Olen siis outo. Let us go in; The fog is rising. |
Tellervo 20.10.2004 16:33:57 | |
---|
Bändin laulaja Shirley Manson kertoo aikaa suoraan naisen tunteista sanoituksissaan. Voisikohan tuo liittyä asiaan? Itsekin tykkään. En tiedä yhtäkään naislaulajaa/-lauluntekijää joka ei kertoisi naisen tunteista sanoituksissaan. Joitakin miehiä ne kiinnostavat, tiukkapipo-machoja eivät :) Samahan näkyy esim. naiskirjailijoiden suosiossa. Ja nyt imette sukkaa siten, että "Imekää!" on käskyn valmisteleva osa, jolloin asento napsahtaa, ja "sukkaa" itse komento. Silloin viette sukan, mallia harmaa, pitkä, suuhunne ja alatte purra patrioottisella innolla... - MrQ |
Kapina 20.10.2004 16:36:47 | |
---|
Naisten musiikkia? Punkki, sekä psycho- että rockabilly ja hevi siinä sivussa. (Mitäs kysyitte.) Me sairastetaan sitä syöpää, pirukos sen nimi - ah, apatia! Sota apatiaa vastaan! |
Feggy 20.10.2004 16:38:16 | |
---|
En tiedä yhtäkään naislaulajaa/-lauluntekijää joka ei kertoisi naisen tunteista sanoituksissaan. Joitakin miehiä ne kiinnostavat, tiukkapipo-machoja eivät :) Samahan näkyy esim. naiskirjailijoiden suosiossa. Totta kai. Tarkoitin vain kysyttäessä selittää miksi juuri Garbageen monella naisella on erityinen suhde. Toki esim. P. J. Harvey, Tori Amos, Chrissie Hynde etc. etc. kertovat omista, naisellisista tunteistaan. Less is more. |
Tellervo 20.10.2004 17:02:44 (muokattu 20.10.2004 17:03:15) | |
---|
Totta kai. Tarkoitin vain kysyttäessä selittää miksi juuri Garbageen monella naisella on erityinen suhde. Toki esim. P. J. Harvey, Tori Amos, Chrissie Hynde etc. etc. kertovat omista, naisellisista tunteistaan. Juu. Itse en Garbagea juurikaan tunne. Mutta se on kyllä totta, että naisartisteihin tuppaa muodostumaan erityinen, läheinen suhde. Johtunee luonnollisesti siitä, että heidän teksteihinsä/musiikkiinsa on helpompi samaistua. Tällaisia ovat mulle esim. Joni Mitchell, Eva Dahlgren, Suzanne Vega, Kate Bush, Carole King jne. Ne eivät ole mitä tahansa musiikkia, vaan melkein kuin osa omaa sielua. Toisaalta - niin ovat myös monet miesartistit. No, eipähän sellaisia käsitteitä kuin miesten ja naisten musiikki ylipäätäänkään voi olla, minusta. Ainakaan mulle ei ole. MUTTA raskaamman musiikin osalta on sanottava, että harvoin kuuntelemalla kuuntelen sitä kotona yksin. Se liittyy enemmän pörräämiseen, bailaamiseen, vauhtiin ja sosiaalisiin tilanteisiin. Lähinnä baariin lähtiessä nostatan fiilistä AC/DC:llä, Iron Maidenilla, Rammsteinilla, Peer Güntilla tms, ja baarissa myös mielelläni kuuntelen/joraan ko. tyyppistä musaa. Mikään teknopumputus tai diskohimputus ei siis ole laisinkaan mun juttu. Ja nyt imette sukkaa siten, että "Imekää!" on käskyn valmisteleva osa, jolloin asento napsahtaa, ja "sukkaa" itse komento. Silloin viette sukan, mallia harmaa, pitkä, suuhunne ja alatte purra patrioottisella innolla... - MrQ |
Tellervo 20.10.2004 17:16:05 (muokattu 20.10.2004 17:17:00) | |
---|
Nonih, just tätä mä meinaan. Naiset löytää kaikki parhaat bändit. Äijät löytää ne n+1 vuotta myöhemmin. Monesti (huom. monesti, ei laisinkaan aina) miehillä on aika selkeät sävelet sen suhteen, minkä tyylilajin musiikki heihin uppoaa ja minkä ei. Rajat ovat selvät. Näin olen pannut merkille. Naisille ei taas välttämättä ole niin tarkkaa, ei tarvi olla tr00 mikään - mitä taas uskottavuudestaan tarkemmat saattavat pitää nolona kritiikittömyytenä ja aivottomuutena. Voisiko olla niin, että miehet monesti lämpiävät hitaammin uusille jutuille? Tällaisia kokemuksia minulla ainakin on. Mutta sitten kun lämpiävät, saattavatkin lämmetä totaalisesti ja kääntää takkia. Esim. entisestä garagerokkarista tulee täyskäännöksessä etnohippi - ja aivan yhtä totaalisesti ja tulisieluisesti kuin aiemmin. Tällaista olen nähnyt, ja nimenomaan miesten kohdalla. Se on monesti aika kokonaisvaltaista ja ehdotonta tuo miesten homma :) Ja nyt imette sukkaa siten, että "Imekää!" on käskyn valmisteleva osa, jolloin asento napsahtaa, ja "sukkaa" itse komento. Silloin viette sukan, mallia harmaa, pitkä, suuhunne ja alatte purra patrioottisella innolla... - MrQ |
Jani The Rock 20.10.2004 17:20:48 | |
---|
Esim. entisestä garagerokkarista tulee täyskäännöksessä etnohippi - ja aivan yhtä totaalisesti ja tulisieluisesti kuin aiemmin. Tällaista olen nähnyt, ja nimenomaan miesten kohdalla. Se on monesti aika kokonaisvaltaista ja ehdotonta tuo miesten homma :) Öh, äh, hömm... En minä vaan ole koskaan moiseen sortunut... *punastuu ja kääntää katseensa kainosti kengänkärkiinsä* Nim. Back in the garage - again... The road never ends for me, kid. |
Margarita 21.10.2004 01:45:55 | |
---|
Tahtoisin tähän väliin ilmaista, että oudoksun kovasti tätä mnetissä laajalti valloillaan olevaa sukupuolierottelua. Kuka oikein on keksinyt, että muusikon taidokkuus tai taiteen sisältö ja ilmaisuvoima pitäisi luokitella sukupuolen mukaan? Minulle se ainakin on luonnotonta. Uskoisi kuitenkin ihmisen kuin ihmisen taipuvan monenlaiseen samastumiseen, sukupuoleen katsomatta. Tarkoitukseni ei ole olla tiukkapipo - vapaa keskustelu on toki suotavaa - mutta moinen luokittelu vaan tuntuu turhalta ja laiskalta tavalta lähestyä musiikkia. |
Jani The Rock 21.10.2004 07:14:09 | |
---|
Tahtoisin tähän väliin ilmaista, että oudoksun kovasti tätä mnetissä laajalti valloillaan olevaa sukupuolierottelua. Mun mielestä täällä on jopa yllättävän vähän tommosta mentaliteettia. Nää tämmöset miesten/naisten musiikkia, mies/naislaulajia ym. käsittelevät threaditkin tuppaa yleensä syntymään vain siksi, että pistetään jommalle kummalle vastapaino - ei niinkään mistään erottelun tarpeesta. Ja kun etsitään parasta bändinnimeä, niin kohta joku pistää pystyyn threadin jossa etsitään kamalinta bändinnimeä. En tiedä mitä dualismia tai jing&jangia se sitten on, mutta sovinismia/feminismiä ei kai ainakaan. The road never ends for me, kid. |
JKantonen 21.10.2004 09:36:31 | |
---|
Voisiko olla niin, että miehet monesti lämpiävät hitaammin Mä oon käsittäny että ne on ne naiset jotka lämpii hitaammin ;) Se on monesti aika kokonaisvaltaista ja ehdotonta tuo miesten homma :) Totta. Jos digataan niin digataan täysillä eikä sinne päin. |
Feggy 21.10.2004 09:39:08 | |
---|
Tahtoisin tähän väliin ilmaista, että oudoksun kovasti tätä mnetissä laajalti valloillaan olevaa sukupuolierottelua. Kuka oikein on keksinyt, että muusikon taidokkuus tai taiteen sisältö ja ilmaisuvoima pitäisi luokitella sukupuolen mukaan? Minulle se ainakin on luonnotonta. Uskoisi kuitenkin ihmisen kuin ihmisen taipuvan monenlaiseen samastumiseen, sukupuoleen katsomatta. Tarkoitukseni ei ole olla tiukkapipo - vapaa keskustelu on toki suotavaa - mutta moinen luokittelu vaan tuntuu turhalta ja laiskalta tavalta lähestyä musiikkia. Aloitin topicin siksi, että ärsyynnyin siitä kun joku muu aloitti topicin nimeltä miesten musiikkia. Noin muuten olen samaa mieltä kanssasi. Less is more. |
Tellervo 21.10.2004 10:07:37 | |
---|
Tarkoitukseni ei ole olla tiukkapipo - vapaa keskustelu on toki suotavaa - mutta moinen luokittelu vaan tuntuu turhalta ja laiskalta tavalta lähestyä musiikkia. Joo, no kyllahan tamakin keskustelu on osoittanut heti alkumetreilta, ettei tuollaista jakoa voi tehda. Samoin kuin miesten musiikkia kasitteleva threadi. Taysin huvittaviahan tuollaiset otsikot ovat. Mutta hauskahan se on joskus naita asioita pyoritella, vain huomatakseen etta kylla, asia on juuri niin kuin ajattelinkin sen olevan... Nappaimissa vikaa mulla, sori... Ja nyt imette sukkaa siten, että "Imekää!" on käskyn valmisteleva osa, jolloin asento napsahtaa, ja "sukkaa" itse komento. Silloin viette sukan, mallia harmaa, pitkä, suuhunne ja alatte purra patrioottisella innolla... - MrQ |
Antero 21.10.2004 10:52:43 | |
---|
Jean S ainakin keikka-akselilla. Mutta näyttää ne levytkin menevän kaupaksi, vaikkei uusia biisejä olekkaan. |
Chemo 21.10.2004 11:00:46 | |
---|
moinen luokittelu vaan tuntuu turhalta ja laiskalta tavalta lähestyä musiikkia. Joo - mutta toisaalta tämmöistähän voi ajatella pohdintana eri musiikkilajien tyypillisimmistä kohderyhmistä. Mikä puolestaan on hyvinkin kiinnostava aihe. Aika vaikeaa (ja tietyssä mielessä tosiaan turhaakin) on minkään ehdottoman lajittelun tekeminen. Tässäkin ketjussa on lueteltu monia niin tasokkaita artisteja, että heistä voi innostua kuka tahansa musiikista kiinnostunut. Tai no. Kyllähän se vähän oudolta tuntuu, jos terve mies kuuntelee Suurlähettiläitä, Mambaa tai Aki Sirkesaloa :-) ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! |
Jani The Rock 21.10.2004 11:28:40 | |
---|
Tai no. Kyllähän se vähän oudolta tuntuu, jos terve mies kuuntelee Suurlähettiläitä, Mambaa tai Aki Sirkesaloa :-) Juu. Silloin ei kyllä voi terveestä miehestä puhuakaan. Ja on noita diggailevalla naisellakin taatusti korvien välissä jotakin perustavanlaatuista häikkää. The road never ends for me, kid. |
Tellervo 21.10.2004 11:37:10 (muokattu 21.10.2004 11:37:47) | |
---|
Tai no. Kyllähän se vähän oudolta tuntuu, jos terve mies kuuntelee Suurlähettiläitä, Mambaa tai Aki Sirkesaloa :-) Hehe. Kieltämättä vähän... Itselleni ainoa siedettävä noista on Mamba. Olenko siis sairas nainen? :) Ja nyt imette sukkaa siten, että "Imekää!" on käskyn valmisteleva osa, jolloin asento napsahtaa, ja "sukkaa" itse komento. Silloin viette sukan, mallia harmaa, pitkä, suuhunne ja alatte purra patrioottisella innolla... - MrQ |
Notefix 21.10.2004 14:28:38 | |
---|
Joo - mutta toisaalta tämmöistähän voi ajatella pohdintana eri musiikkilajien tyypillisimmistä kohderyhmistä. Mikä puolestaan on hyvinkin kiinnostava aihe. Jep, mua kiinnostaa itseasiassa erittäin paljon tuo. Ja kyllä, vähän isommilla massoilla eroa on havattavissa naisten ja miesten kuuntelutottumuksissa, eikä siinä tietenkään ole mitään pahaa. My name is Baron, Notefix Baron " |