Aihe: Izzy Stradlin
1 2 3 4 5
Hööki
17.02.2005 11:46:33 (muokattu 21.07.2005 02:12:30)
zzzzzzzzzz
Elämä on ihmisen parasta aikaa...
Zakk
17.02.2005 15:46:24
Mullon semmonen levy ku 117 degrees. Ihan jees texasrokkia

Tilasin just ton levyn, toivottavasti on ihan ok.
Jako
19.02.2005 00:53:11 (muokattu 19.02.2005 00:58:36)
julkaisipa herra kirjan tänään (tai siis eilen)
"Dust N' Bones: The Untold Story of Izzy Stradlin"

"Izzy Stradlin, throughout his career with Guns N' Roses, and beyond, has remained an enigma. In the annals of rock n' roll folklore, Izzy Stradlin is today a living legend. He wrote his own ticket, all the way from Lafayette to the Sunset Strip and International stardom, and then back home again when he walked away from it all. By co-founding America's most popular, influential, and celebrated rock band since Aerosmith and most respected since the Rolling Stones, and serving as the band's primary songwriter and creative core, Stradlin has cemented his place historically as the foundation of any tribute or critical hail Guns N' Roses has or ever will recieve. Still, it's been much harder for rock historians to put a finger on why Izzy Stradlin left Guns N' Roses than it's been to figure out why he gave the band its cool."

"Not shy to the spotlight, just too cool to care, Izzy was hard rock's James Dean. In the pages of 'Dust N' Bones: The Untold Story of Izzy Stradlin' we will explore his childhood, early days on the Sunset Strip, his dream for Guns N' Roses and how he went about leading the band creatively as an anchor through their stormy waters of international stardom, learn about his songwriting process, never-before-heard details of his struggle to kick a life-threatening heroine habit, the reasons why he walked away from it all at the band's height in 1991, and his life since, through the JuJu Hounds and other solo records, all the way up through present day. His journey is ours in the pages of this book, and even if we don't arrive at a certain destination of understanding this Rock n' Roll conundrum, we will hopefull discover more about him along the way..."
Artist
28.02.2005 18:28:07 (muokattu 28.02.2005 18:28:36)
Tuli sitten Izzyn debyyttisoololevy hommattua. Hyvältä menoltahan se kuulostaa. "Take A Look At The Guy" biisissä vielä Ron Woodkin vierailemassa, mikä tietysti tähän kontekstiin sopii varsin mainiosti.

Samalla reissulla tuli myös tutustuttua Quireboysiin, ja taitaapi mennä heidän uusin hankintalistalle.
Gilbyn sooloja en oo kuullu, mutta sillä on Zemaitis, joten voisi harkita niidenkin kuuntelemista.

Onko Izzyn soolotuotannossa tuon debyytin lisäksi mitään hankkimisen arvoista?
sutki
08.03.2005 22:55:29
izzy oli gunnareitten tarkea tyyppi ja muutenkin just hyvä äijä kunnioitan sitä että eros gunnareista ei se jaksanut kattoo enää tota axl rosee ihan mulkku koko axl rose
Zakk
09.03.2005 10:48:22
Tuli sitten Izzyn debyyttisoololevy hommattua. Hyvältä menoltahan se kuulostaa.

Se on kyl ihan hyvä levy, mutta toi 117.. minkä just ostin, oli kyllä mulle vähän pettymys..
nahkalipsi
09.03.2005 12:35:37
Kappas tuosta kirjasta en ollut kuullutkaan, joutu tilaamaan.
roses are red, violets are blue, all my base are belong to you
Joees
15.01.2006 17:09:44
Vaan olisiko alkuperäinen inspiraato biisille (sen tarkemmin sanoista välittämättä) tullut Keith Richardsin tyttärestä, jonka nimi taisi olla Dandelion, mutta jota pienestä pitäen kutsutiin Angieksi, ja ihan virallisesti sittemmin vaihtoi nimekseen Angela.

Keith Richards on ainakin kertonut, että alunperin tyttärestään tuuo biisi lähti.

Off topiikkiahan tämä tosin hiukan on.

Nostetan ihan piruuttani ja jatkan offia. Mitenkäs Shooting Gallery, eikös niillä ollut biisi nimeltä Dandelion? Kyseisessä bändissähän oli Andy McCoy.

Ja asiaan, mun yksi ihan ehdoton Stradlin levy on On Down the Road. Ja siitä 117 degreesesta diggaan myös. Ja ne muut soololevyt on hyvää kamaa myös, omistan kaikki.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
Basement
15.01.2006 18:29:49
Nyt kun oon noi kaikki Gilbyt kuunnellu läpi muutaman kerran, niin päätin ne tähän rankata jos jotain kiinnostaa ;)

1. Pawnshop Guitars
2. Swag - Niukasti jäi kakkoseks, koska täs oli tracii eikä slash sooloilemas ;)
3. Rubber - Aika punkahtavaa, mutta ihan ok.
4. Hangover - Vähän liian punkahtavaa mun makuun.

Mitäs tykkäät 99 Livestä? Sitä oon tässä hankkimassa pikku hiljaa. CDON sitä myi mutta jostain syystä poisti myynnistä juuri ennen kun ehdin tilata. Mutta naapurikunnan levykauppa auttaa.

Nyt kun rankkaustasi katselin niin itse päästäisin Rubberin toiseksi ja Swagin kolmanneksi. Hangover on itsellä jäänyt jotenkin etäiseksi levyksi, aika ajoin se toimii loistavasti, mutta siinä on niin hajanaista menoa että ehkä se johtuu siitä. Muissa Gilbyn levyissä on tiukemmin paketoitu kokonaisuus.

Izzy-keskusteluhan tämä on niin täytyy nyt jotain siitäkin sanoa.
Kiinnostus Stradlinin soolotuotantoon kasvoi tämän ketjun myötä, ehkä alan katsella tarkemmin ympärilleni jospa vaikka löytäisin Ju Ju Houndseja jostakin.
Joees
15.01.2006 19:00:17

Izzy-keskusteluhan tämä on niin täytyy nyt jotain siitäkin sanoa.
Kiinnostus Stradlinin soolotuotantoon kasvoi tämän ketjun myötä, ehkä alan katsella tarkemmin ympärilleni jospa vaikka löytäisin Ju Ju Houndseja jostakin.

Divareista löytyy vaikka millä mitalla noita.
Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock
Basement
15.01.2006 20:03:21
Divareista löytyy vaikka millä mitalla noita.

Kiitos vinkistä. Olen vaan niin onneton löytämään mitään yhtään mistään mutta ehkä varustaudun kartalla ja kompassilla joku kerta kun isoon kylään lähden.
Joees
15.01.2006 20:39:17
Kiitos vinkistä. Olen vaan niin onneton löytämään mitään yhtään mistään mutta ehkä varustaudun kartalla ja kompassilla joku kerta kun isoon kylään lähden.

Jos helsingissä asut tai satut sinne eksymään niin Music Hunterissa on ollu paljon Stradlinin levyjä. Viimeksi kun kävin niin yksi Ju Ju Hounds siellä oli.
Groooove is in heart!
Basement
16.01.2006 17:16:33
Jos helsingissä asut tai satut sinne eksymään niin Music Hunterissa on ollu paljon Stradlinin levyjä. Viimeksi kun kävin niin yksi Ju Ju Hounds siellä oli.

Onko tämä Music Hunter siis joku divari? Osaatko sanoa osoitetta sinne?
A.Starving
16.01.2006 19:28:48 (muokattu 16.01.2006 19:29:21)
tupla
A.Starving
16.01.2006 19:29:00

Se sijaitsee siinä pitkänsillan kupeessa, kruununhaan puolella, oisko se osoite unioninkatua. Löytyy joka tapauksessa helposti.
Joees
16.01.2006 22:00:43

Divaripa hyvinkin. Ja katu muistaakseni oli juurikin se mainittu unioninkatu.
Groooove is in heart!
Stairway to heaven
22.01.2006 17:54:16
Mun mielestä Izzyn soolojutut on ihan paskaa! Mä en vaan tykkää niistä,..
zaahrock
29.01.2006 21:05:02
vanteeks mutta saako izzyn soololevyä ihan suomen musakaupoistakin?
Artist
29.01.2006 21:25:42
Mun mielestä Izzyn soolojutut on ihan paskaa! Mä en vaan tykkää niistä,..

No eihän ne ole ihan samanlaista kuin esim. GNR, mutta meikälle kolahtaa ainakin toi JuJu Hounds lätty ihan kunnolla. Izzy on myös mun mielestä se kaikista coolein GNR jäsen.

Sitten vähän syvemmin aiheeseen; tietääkö kukaan mitä Izzy puuhaa nykyään? Joskus viime vuonnahan se oli välillä vieraillut Velvet Revolverin keikoilla, mutta onko mitään muuta musiikillista aktiivisuutta ollut havaittavissa? Itse toivoisin, että Izzy pistäisi vielä jonkun hyvän rokkibändin kasaan, niitä kun ei ole ikinä liikaa. Velvet Revolverin vakituisena jäsenenä taas en ehkä kovin mielellään Izzyä näkisi, VR kun on mun korviin aika kaukana esim. JuJu Houndsista.
"I don't know, he's always wearing shades"
0201222
31.01.2006 13:21:26
vanteeks mutta saako izzyn soololevyä ihan suomen musakaupoistakin?

Satunnaisesti niitä näkyy levyhyllyillä....
Jippi ky jee.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)