Aihe: Circle
1 2 3 4 59 10 11 12 13
Nita Nitro
05.09.2005 12:05:34
Mielestäni bändi nousi aivan uudelle tasolle kun Rättö, Laiho ja Westerlund liittyivät bändiin.

Näin on.
ydinaukio
05.09.2005 12:08:24
Ja Lehtisalo-Rättö-Westerlund-Leppänen on Circlen paras kokoonpano ikinä.
TiMiTheShiT
06.09.2005 19:34:22 (muokattu 06.09.2005 19:35:00)
levyltä en ole kuullut näin viime talvena livenä yo-talolla. En saanut kyllä mitään tuntumaa kuulosti vain huokealta noiselta. (johtuen ehkä saundeista)
-Poutatorvi bassist- he he heeh heh heh uuh hah hah haa - Fishbone Soldier #1
Nita Nitro
09.09.2005 13:25:12
Hmph...
Tulikoira sai näköjään uudessa rumbassa hurjat kaksi tähteä. Ei kyllä ole ensimmäinen onnistunut levy Circleltä johon arvostelijat suhtautuu tarpeettoman nihkeästi... Toisaalta pitäisi kai olla tyytyväinen että levy ylipäätään arvosteltiin, sekään kun ei tunnu olevan itsestään selvä asia.
ydinaukio
09.09.2005 16:19:51
Hmph...
Tulikoira sai näköjään uudessa rumbassa hurjat kaksi tähteä. Ei kyllä ole ensimmäinen onnistunut levy Circleltä johon arvostelijat suhtautuu tarpeettoman nihkeästi... Toisaalta pitäisi kai olla tyytyväinen että levy ylipäätään arvosteltiin, sekään kun ei tunnu olevan itsestään selvä asia.

Arvostelijana Otto Talvio, se poppimies. :)
En ymmärrä miksi pitää arvostella sellaista musiikkia josta ei selvästikään ymmärrä yhtään mitään. Yleensä jos luen jonkun kriitikon haukkuvan suosikkimusiikkiani, niin se pistää ärsyttämään. Talvion arvostelun luettuani se pisti ennemminkin säälimään kirjoittajaa.
Nita Nitro
13.09.2005 11:16:11
Kun nyt tuli arvostelut puheeksi, niin tässäpä yksi vaihtoehtoinen mielipide:

http://www.noise.fi/levyarvostelut/?id=4597
ydinaukio
13.10.2005 21:20:28
Nostan.

Circlen kotisivujen mukaan bändiltä on ilmestyy live-LP nimeltään General, Kevyt nostalgia-yhtiön kautta. Jee!
Feggy
14.10.2005 08:49:35 (muokattu 14.10.2005 08:51:24)

Arvostelijana Otto Talvio, se poppimies. :)
En ymmärrä miksi pitää arvostella sellaista musiikkia josta ei selvästikään ymmärrä yhtään mitään. Yleensä jos luen jonkun kriitikon haukkuvan suosikkimusiikkiani, niin se pistää ärsyttämään. Talvion arvostelun luettuani se pisti ennemminkin säälimään kirjoittajaa.

Yleensä jos luet jonkun arvostelijan haukkuvan suosikkimusiikkiasi, se ei selvästi ymmärrä siitä yhtään mitään?

Circle on musta nykymuodossaan sellainen tyypillinen joko/tai-bändi, joko siitä pitää tai sitten ei - ei se vaadi mitään erityistä "ymmärtämistä"...mä kyllä esimerkiksi kuuntelen Circlen tyyppistä kamaa kyllä, mutta Rättön laulu on aivan hirveää kuultavaa, mistä johtuen en kestä kuunnella bändiä. Ja koska se vaikuttaa ratkaisevasti subjektiiviseen mielipiteeseeni, sanoin sen Circle-arvostelussani pari vuotta sitten ja annoin bändille kaksi pointsia. Otolle on tainnut käydä suunnilleen samoin.

edit. lisäänpä vielä sen verran, että olin pitänyt bändistä kovasti vanhassa kokoonpanossaan niin keikalla kuin levylläkin.
ydinaukio
14.10.2005 09:02:42 (muokattu 14.10.2005 09:12:56)
Yleensä jos luet jonkun arvostelijan haukkuvan suosikkimusiikkiasi, se ei selvästi ymmärrä siitä yhtään mitään?

Circle on musta nykymuodossaan sellainen tyypillinen joko/tai-bändi, joko siitä pitää tai sitten ei - ei se vaadi mitään erityistä "ymmärtämistä"...mä kyllä esimerkiksi kuuntelen Circlen tyyppistä kamaa kyllä, mutta Rättön laulu on aivan hirveää kuultavaa, mistä johtuen en kestä kuunnella bändiä. Ja koska se vaikuttaa ratkaisevasti subjektiiviseen mielipiteeseeni, sanoin sen Circle-arvostelussani pari vuotta sitten ja annoin bändille kaksi pointsia. Otolle on tainnut käydä suunnilleen samoin.

edit. lisäänpä vielä sen verran, että olin pitänyt bändistä kovasti vanhassa kokoonpanossaan niin keikalla kuin levylläkin.

Siitä arvostelusta huomasi, ettei Circlen tyylinen musiikki tosiaankaan ole Talvion juttu. Minkä olen kyllä tiennyt jo ennestäänkin. En siis ymmärrä, miksi laitetaan tällainen kriitikko arvostelemaan jotain levyä, kun lähtökohta on se, että hän ei pidä sen tyylisestä musiikista.

Minua ei muuten kiinnosta ollenkaan kuinka monta tähteä joku kriitikko antaa levylle, oli se minun suosikkimusiikkiani tai ei.

Mille levylle itse annoit nuo kaksi tähteä?
Feggy
14.10.2005 09:22:22

Siitä arvostelusta huomasi, ettei Circlen tyylinen musiikki tosiaankaan ole Talvion juttu. Minkä olen kyllä tiennyt jo ennestäänkin. En siis ymmärrä, miksi laitetaan tällainen kriitikko arvostelemaan jotain levyä, kun lähtökohta on se, että hän ei pidä sen tyylisestä musiikista.

Minua ei muuten kiinnosta ollenkaan kuinka monta tähteä joku kriitikko antaa levylle, oli se minun suosikkimusiikkiani tai ei.

Mille levylle itse annoit nuo kaksi tähteä?

Tää ei ole ihan näin yksinkertaista. Tunnen Oton ja tiedän hänen olevan esimerkiksi suuri krautrockin ystävä. Rumbassa kriitikot yleensä toivovat itse levyä ... toimitus sitten päättää kenelle levy annetaan. Jos kauheasti kilpailua ei ole, toivoja saa sen levyn. Tähdetömyys olis mustakin sinänsä hyvä juttu. Sunrise oli arvostelemani levy.
ydinaukio
14.10.2005 09:29:26
Tää ei ole ihan näin yksinkertaista. Tunnen Oton ja tiedän hänen olevan esimerkiksi suuri krautrockin ystävä. Rumbassa kriitikot yleensä toivovat itse levyä ... toimitus sitten päättää kenelle levy annetaan. Jos kauheasti kilpailua ei ole, toivoja saa sen levyn. Tähdetömyys olis mustakin sinänsä hyvä juttu. Sunrise oli arvostelemani levy.

Tulikoira-levyllä nyt ei niin hirveästi ole tekemistä krautin kanssa... "Taidehevi" voisi olla parempi määritys. :)

Niin, Sunrisellä Rättön laulut ovatkin suuressa roolissa. Jos siitä laulusta ei pidä niin tuskin pitää koko levystä.
Henga
14.10.2005 11:25:56
En jaksanut selata posteja läpi joten älkää itkekö jos on jo laitettu:

http://www.wfmu.org/playlists/shows/16445
FlatOutFucked
14.10.2005 12:32:22

Joo, kuuntelin tämän töissä vähän aikaa sitten ja eihän sitä voi paremmin työpäiväänsä käyttää.

WFMU on muutenkin loistokanava, mitä esim. live -esiintymisiin tulee. Niillä oli tässä syksyllä mm. suomi-freefolk -speciaali.
It´s making me sick, I want no part of it.
Stop waving that flag.
m. hööd
14.10.2005 16:13:54 (muokattu 14.10.2005 16:15:42)

Real audiosta on huonoja kokemuksia kautta aikojen, en vielä ainakaan ole tsekannut tuota. Vitunmoinen julkasutahti noiden live-juttujen suhteen, tosin mielenkiintosiahan ne on mitä kuullut olen.
ydinaukio
14.10.2005 16:55:43

Kiitoksia linkistä valtavasti! Kuulostaa hemmetin hyvältä...
Frankenstone
18.10.2005 12:43:43

Hieno keikka! Täytyypä ihan harkita josko jaksaisi nauhoittaa omalle koneelle tuon...on se vaan hienoa että Suomestakin löytyy noin hämyjä jätkiä. Circle Lutakkoon!
what does anyone want but to feel a little more free?
1960-1980
22.10.2005 21:55:00
Ektrolta on viimeinkin ilmestynyt tuo Damo Suzuki's Networkin 3 Dead People After The Performance. Sisältää jameja, tarkalleen ottaen jamin, kokoonpanolla Circle+Damo.
synapsi
23.10.2005 18:56:20
NEW WAVE OF FINNISH HEAVY METAL!

Kyllä.
ydinaukio
21.11.2005 11:37:59 (muokattu 21.11.2005 11:38:09)
Ektrolta on viimeinkin ilmestynyt tuo Damo Suzuki's Networkin 3 Dead People After The Performance. Sisältää jameja, tarkalleen ottaen jamin, kokoonpanolla Circle+Damo.

Niin, paitsi Leppänen ei ole mukana. Aika mielenkiintoiselta muutaman klipin perusteella kuulostaa kuitenkin.

Saisi tuo General jo ilmestyä prkl!
1960-1980
21.11.2005 11:45:12
Niin, paitsi Leppänen ei ole mukana. Aika mielenkiintoiselta muutaman klipin perusteella kuulostaa kuitenkin.

Saisi tuo General jo ilmestyä prkl!

Joo, mielenkiintoinen levy tosiaan. Kertaistumalta kyllä aika raskas paketti kuunnella.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)