Aihe: ACDC hardrockin ehdoton ykkönen ??
1 2 3 4 512 13 14 15 16
ronkainen_ron
15.06.2004 18:29:37

ehkäpä, mutta on muitakin nimiä joista voisi sanoa samaa.
AC/DC, bändi jonka joka biisissä on munaa...
Bon Scott oli ehkä arvostetumpi laulaja, mutta Brian Johnson
on laulajana paljon parempi ja parempi lavapersoonana.
AC/DC ei ole turhaan myynyt 80 miljoonaa levyä maailmanlaajuisesti.

HARD AS A ROCK!!!
toxic
16.06.2004 00:05:52
Oho sori, tuli taas vähän kirjoitettua :) Ei voi mitään kun kerrankin pääsee ko. aiheesta puhumaan niin ei sille loppua helposti tule.

Hehe... Tota basistia en ole koskaan nähnyt kunnolla. Sen kaljun rumpalin olen joskus nähnyt thunderstruckaden musavideossa. Mutta, muttaa...... Onko basisti värivammainen?
samwyse
16.06.2004 05:07:36

Hehe... Tota basistia en ole koskaan nähnyt kunnolla. Sen kaljun rumpalin olen joskus nähnyt thunderstruckaden musavideossa. Mutta, muttaa...... Onko basisti värivammainen?

http://www.acdccentral.com/cliff&philphotos.html

Tuossa on jotain kuvia. Mikä tarkoittaa "värivammainen"?
www.vesabbs.com
Angus
16.06.2004 08:31:14

Mikä tarkoittaa "värivammainen"?

Tuota minäkin hieman ihmettelin...
Let there be rock!
Chunga
16.06.2004 09:27:42

KYLLÄ!
mitä nyt enää tulee rockia kuunneltua...se on 95 prosenttisesti acdc:tä
"Sound and technique, two different things, obviously. He(Joe Satriani) has both. I have... ...Volume" -Nigel Tufnel, Spinal Tap
Coatl
16.06.2004 21:46:21
En ole oikein koskaan tajunnut AC/DC hypetystä. En ole kuullut yhtäkään korvaani hyvältä kuulostavaa biisiä ko. orkesterilta, Angus Youngin liikehdintä lavalla on ihan v***n pelleä, laulu on ehkä maailman ärsyttävintä, rumpali osaa korkeintaan yhden kompin, jos sitäkään kunnolla, ja bassokuvioissa ei ole mitään mielenkiintoista. Hard-rockia? EI! Yksinkertaista väsynyttä riffittelyä? Kyllä. Jos pidätte, siinäpähän vaan. Itse en.

Olen aika pitkälle samaa mieltä. Taidetaan olla aika yksin meidän mielipiteemme kanssa.

Hyvin mahdollista.

Niin vai olisikohan se niin että kukaan ei jaksa enää kirjoitella keskustelupalstalle eriäviä mielipiteitä, koska ovat huomanneet että se aiheuttaa vain lapsellista kinastelua samanhenkisten informaationvaihtajien keskuudessa. Väitänpä että meitä on muitakin, jotka eivät ole vain vaivautuneet tutustumaan itseään ei-kiinnostavaan keskusteluun. Meni ohi aiheen mutta halusin vain tuoda tämän ilmi.
Rumpali Rölli
16.06.2004 23:47:01
acdc rulaa :D
drvulter
17.06.2004 00:44:34
"new low of Rock'n Roll"
Frederik on kuningas
toxic
17.06.2004 08:28:07
Tuossa on jotain kuvia. Mikä tarkoittaa "värivammainen"?

Ei mitään, jostain syystä kuvittelin että se ois ollu tummaihoinen.
Explorer
17.06.2004 16:19:19
AC-salama-DC on ehkä paras esimerkki siitä, kuinka hyvää musaa voi saada pelkillä perusaineksilla kasaan. Samaa levyähän ne on alusta asti tehneet, mutta miksi korjata jotain mikä ei ole rikki!
Biotech is godzilla.
Rumpali Rölli
17.06.2004 16:38:34
Jaa a. Jos acdc:tä oikein kuuntelee voi huomata että niissä on hiukan samanlaisuutta niissä biiseissä. Mutta kun vielä tarkemmin kuuntelee huomaa että ne eroavat aika lailla mutta sen ajan vahvistimilla ei oikein saatu yhtä upeita ääniä kuin nyky päivän :D
Silvertown
17.06.2004 21:03:11
Jännä juttu, kun kuvauksessasi on, että blues ei kolahda koskaan. Ainakin Stiff upper lip on pitkälti blueskaavan kiertämistä.

Eikä ollut tarkoitus olla ilkeä. Kannataa kuitenkin muistaa bluesin osuus rokkiin ja se miten se kuuluu nykymusiikissakin.
Voittajat eivät luovuta, luovuttajat eivät voita.
Velli
17.06.2004 22:04:03
Sen ajan vahvistimilla ei oikein saatu yhtä upeita ääniä kuin nyky päivän :D

Saanen esittää huomattavasti eriävän mielipiteen!
On kuin kotiin palaisi kun kunnon vitutus iskee.
Angus
17.06.2004 22:40:11

Jännä juttu, kun kuvauksessasi on, että blues ei kolahda koskaan. Ainakin Stiff upper lip on pitkälti blueskaavan kiertämistä.

Aivan totta. Myös Powerage on erittäin blues-pohjainen levy.
Let there be rock!
MrQ
17.06.2004 23:18:32
Minä vaan sitä olin sanomassa, että hardrockin ykkösnimi, ja rockin ylipäätään on ehdottomasti GnR.

Sillen.
Angus
17.06.2004 23:40:47

Minä vaan sitä olin sanomassa, että hardrockin ykkösnimi, ja rockin ylipäätään on ehdottomasti GnR.

Sillen.

Mielipidekysymys. Kuitenkin AC/DC on varmasti merkittävämpi yhtye nykymusiikille kuin Guns N' Roses. Ei sillä ettenkö GN'R:stä pitäisi, lempibändini 'DC:n jälkeen, mutta mielestäni tämä on aika selvä "fakta".
Let there be rock!
Jani The Rock
18.06.2004 00:18:25

HOHO!!1 Se vitsipalsta on muuten tuolla ihan muualla.
Don`t mess with the countryboys
Angus
18.06.2004 00:48:44 (muokattu 18.06.2004 00:49:47)

HOHO!!1 Se vitsipalsta on muuten tuolla ihan muualla.

:-)

Paras keikka muuten missä Slash on ikinä ollut oli 'DC Back In Black - kiertueella.
Let there be rock!
MrQ
18.06.2004 07:54:44
Mielipidekysymys. Kuitenkin AC/DC on varmasti merkittävämpi yhtye nykymusiikille kuin Guns N' Roses. Ei sillä ettenkö GN'R:stä pitäisi, lempibändini 'DC:n jälkeen, mutta mielestäni tämä on aika selvä "fakta".

Tietyllä tavalla kansanruusut vei rokin niin pitkälle, että se kuoli omaan mahdottomuuteensa. Eipä ole yhtään oikeaa rokbändiä noussut sen jälkeen, aika kova veto porukalta; tekivät levyt joista ei voinut kukaan panna paremmaksi tai viedä hommaa eteenpäin.

Ja mä en jo ihan sen takia kannata ätsidätsiä että mun mielestä saman biisin äänittäminen ja myyminen 30 vuotta on jo rikollista.

Eipä sillä, hyvää musiikkia tekevät aika ajoin.
Angus
18.06.2004 08:10:56

Ja mä en jo ihan sen takia kannata ätsidätsiä että mun mielestä saman biisin äänittäminen ja myyminen 30 vuotta on jo rikollista.

Jos tutustuisit tarkemmin 'DC:n tuotantoon, huomaisit selvästi että kyse ei todellakaan ole samasta biisistä. Ei se ole saman biisin tekoa jos musiikki pysyy aina samantyylisenä rockina eikä tee mitään balladeja tjms. Jokainen levy on kuitenkin loppujen lopuksi erittäin erilainen. Vai väitätkö tosissaan, että esim. Dirty Deeds kuulostaa samalta kuin vaikka Highway To Hell? Tai Let There Be Rock samalta kuin Fly On The Wall? Tai Powerage samalta kuin Stiff Upper Lip?

Otetaanpa esimerkiksi sitten ko. Guns N' Roses, bändihän kuoli (tuskin kukaan edes viitsii laskea "Guns N' Rosesia" Guns N' Rosesiksi, jos ymmärrätte mitä tarkoitan) juuri siihen, että Axl olisi halunnut tehdä kokeellisempaa musiikkia, kun taas Slash olisi halunnut (tietenkin) perinteistä kitararokkia. Tämän takiahan Slash lähtikin ja siinä meni taas yksi bändi hajalle juuri sen takia, että lähdetään tekemään erilaista musiikkia ja kokeilemaan kaikennäköistä paskaa.
Let there be rock!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)