zippiz 19.12.2004 18:54:37 | |
---|
Luuletko? Luulen!!!!!!!!!!!!!!!! Vittu,nyt ei kyl oo kaikki kotona?!? |
juici 19.12.2004 20:02:29 | |
---|
En ole vielä ehtinyt tutustumaan Doorsin koko tuotantoon, mutta voin sanoa että debytti ja Strange Days ovat ne parhaimmat. Morrison Hotelilla on kivaa rockia, mutta ei vedä vertoja debyytin soundimaailmaan. Jos kuulen Break On Through:n, Soul Kitchenin, Alabama Songin tai Light My Firen intro, niin pääni alkaa heilua beatin tahtiin ja jalat tempautuvat mukaan. Nyt ovat mielipiteet hieman muuttuneet. Debyyttilevyllä ovat ne tutut hitit joille on vaikea vetää vertoja. Mutta nyt olen alkanut arvostamaan myös "Waiting For The Sun" ja "The Soft Parade" -kiekkoja. WFTS:n paras biisi on kyllä ehdottomasti "Spanish Caravan", espanjalaista musiikkia sekoitettuna Doors soundiin. Se osa missä Krieger alkaa soittamaan riffiä sähkökitaralla on niin mahtavaa että aina tekee mieli heilua biisin mukana. "Hello, I Love You" jatkaa vielä edellisen kahden levyn tyyliä kun taas "The Unknown Soldier" antaa makua tulevasta. "The Soft Parade" -levystä tulee ekana mieleen "Touch Me" joka hieosti. Mutta katsottuani Doorsin "The Soundstage Performances" -DVD:n tajusin että "Soft Paraden" biisit ovat hienoja. Myös levyn nimikkobiisi lukuisine tyylinvaihteluineen. "Morrison Hotel" -levystä en tässä vaiheessa sano mitään, koska en ole päässyt sen sisään vielä. "LA Woman" oli hienohko päätös Doorsille ja Jim Morrisonille, vaikka niin ei luonnollisesti pitänyt olla. Raskasta bluessoitantaa mutta myös kivaa rockia. "The Changeling", "Love Her Madly", "Been Down So Long" ja "L'America" ovat levyn hienoimmat hetket luonnollisesti unohtamatta päätösraitaa, "Riders On The Stormia". Jos ennen en ollut Doors fani, niin nyt olen sitä enemmän. Eli ovet ovat avautuneet minulle nyt enemmän. "Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla. |
HaloOfFlies 19.12.2004 22:20:38 | |
---|
Kyllähän Doors uppoaa kovastikin. Hyllystä löytyy debyyttilevy ja se on hieno. Suosikkibiisi on Roadhouse Blues, siinä on maailman viilein kitarariffi. Give the monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe |
AoA 19.12.2004 23:04:14 | |
---|
että Morrisonin elämän suurin ansio oli sekoilla ja luoda olematon myytti muka-lahjakkaasta runoilija-muusikosta. ootkos muuten lukenut doorsilaisten omaa kertomusta siitä henkilöstä? |
Marlowe 21.12.2004 13:31:21 | |
---|
Teini-iässä (13-16v.) tuli Doorsia ja Jim Morrisonia jumaloitua, kaikki levyt löytyy edelleen hyllystä ja tunsin in ja out, up and down. Olen ollut huomaavinani, että aika monet teini-ikäiset tuntevat turhankin kritiikitöntä kiinnostusta Jim Morrisonia kohtaan (vrt. myös Che Guevara). Nyt on Doorsin musiikkia kuunneltaessa vaikea käsittää, mistä tämä ihailu on johtunut. Kamalan kuulosta, vailla pohjaa olevaa jollotusta etenkin nuo neljä ekaa levyä. Olen osittain samaa mieltä. The Doors on mielestäni hieman yliarvostettu yhtye. Levyistä kiistattoman mestariteoksen asemaan yltää vain esikoisalbumi. Lisäksi "L.A Woman" ja pienin varauksin myös "Morrison Hotel" ovat aika hyviä kokonaisuuksia. Muut levyt jäävätkin sitten yksittäisten ässäbiisien varaan. Mutta Morrison oli oikeasti aivan turha jätkä ja epämusikaalinen egoistinen lahjaton kusipää, tämä kuva ainakin jää hänestä jälkipolville jääneistä dokumenteista ja livetaltioinneista. Morrisonin myytti on kasvanut miestä suuremmaksi. En tiedä totaalisesta lahjattomuudesta tai epämusikaalisuudesta, mutta yliarvostettu tämä oli ainakin "runoilijana". Ja epäilemättä myös melkoinen egoisti ja kusipää (mutta hei, niinpä taitaa olla myös John Lennonin ja aika monen muun rokkarin laita). No, noistahan se kuva tietty muodostetaan, ja se Stonen leffa kyllä tukee monia kirjan tarinoita, ja niistä vain vahvistuu se kuva, että Morrisonin elämän suurin ansio oli sekoilla ja luoda olematon myytti muka-lahjakkaasta runoilija-muusikosta. Mainittakoon anekdoottina, että Ray Manzarek hyökkää omassa elämäkerrassaan - joka ei tosiaankaan ole mikään kirjallinen mestariteos, kuten moni on tässäkin viestiketjussa jo todennut - aika voimakkaasti Oliver Stonen Doors-filmatisointia vastaan. Itse leffan näkemisestä on jonkin verran aikaa, mutta mielikuvat ovat aika hämyisiä. Samaa voi sanoa myös käännösteksteistä, joissa 3/4 bändin jäsenten nimistä oli kirjoitettu miten sattuu... The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby) |
shagriml 21.12.2004 13:39:11 | |
---|
ai perksketi :P äsken tulin levykaupoista ja nyt vasta tajusin että tätähän mun ois pitäny hankkii. tällä hetkellä ei oo ku kokoelmalevy josta uupuu the end kokonaan ja light my fire on lyhkäsempi verssu :P aargh... enskerralla kyllä pakko muistaa ostaa ainaki noi levyt josta noi biisit löytyy. |
sirdickyj 21.12.2004 14:03:24 (muokattu 21.12.2004 14:04:27) | |
---|
ootkos muuten lukenut doorsilaisten omaa kertomusta siitä henkilöstä? En, mikäs on teoksen/ teosten nimi? Ja mitä kertovat Jimistä? Mielenkiinnosta+vanhana fanina lukisin mielelläni. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
zorro 21.12.2004 16:29:12 | |
---|
ai perksketi :P äsken tulin levykaupoista ja nyt vasta tajusin että tätähän mun ois pitäny hankkii. tällä hetkellä ei oo ku kokoelmalevy josta uupuu the end kokonaan ja light my fire on lyhkäsempi verssu :P aargh... enskerralla kyllä pakko muistaa ostaa ainaki noi levyt josta noi biisit löytyy. light my fire ja the end muistaakseni molemmat ekalla levyllä eli the doorsilla ostetaan:danelectro tuna melt tremolo, lace sensor Red myydään: WhammyII |
Mesikehrääjä 21.12.2004 20:14:33 (muokattu 21.12.2004 20:15:40) | |
---|
Morrisonin myytti on kasvanut miestä suuremmaksi. En tiedä totaalisesta lahjattomuudesta tai epämusikaalisuudesta, mutta yliarvostettu tämä oli ainakin "runoilijana".
Mielestäni juuri runoilijana Morrisonia tuleekin arvostaa. The Doorsin maagisuus piilee suurimmaksi osaksi juuri nerokkaissa sanoituksissa ja Jimin tulkinassa. Soittotaidoiltaanhan Doorsin jäsenet olivat hyvinkin heikkoja, mutta tekivät kyllä todella hienoa musiikkia, ei siitä mihinkään pääse.
|
justus5 21.12.2004 20:43:45 | |
---|
Soittotaidoiltaanhan Doorsin jäsenet olivat hyvinkin heikkoja, mutta tekivät kyllä todella hienoa musiikkia, ei siitä mihinkään pääse. Uhh.. keneen verrattuna he olivat heikkoja soittotaidoiltaan? Itse olen bändiä diggaillut jo jokusen tovin (teinivuosista lähtien). Nykyään tullut tosin vähemmän kuunneltua mutta ei aika ole kyllä mun kohdallani arvostusta bändin tuotantoa kohtaan laskenut - päinvastoin. Sen verran kritiikkiä kuitenkin että henkilökohtaisesti miellän että aidon The Doorsin tie päättyi herra Morrisonin kuolemaan; jäljelle jääneen trion tuotokset eivät ole kolahtaneet juuri muualle kuin roskakorin reunaan. Lisäksi nämä 21st Century Doorsit Ian Astbury:n (*yh*) kanssa voisivat olla vain pahaa unta.. Remember to rebel against authorities, kids! |
zorro 21.12.2004 20:49:40 | |
---|
Soittotaidoiltaanhan Doorsin jäsenet olivat hyvinkin heikkoja, mutta tekivät kyllä todella hienoa musiikkia, ei siitä mihinkään pääse. itse en kyllä käsitä miten se heikkous doorsin kohdalla on havaittavissa. ei siinä mitään vaikka olisivatkin, mutta itse en voi kun väittää vastaan. olihan se morrisonikin suhtkoht hyvä laulamaan ja monet biisit perustuvatkin ihan morrisonin laulumelodihin. ostetaan:danelectro tuna melt tremolo, lace sensor Red myydään: WhammyII |
AoA 22.12.2004 11:38:08 | |
---|
En, mikäs on teoksen/ teosten nimi? Ja mitä kertovat Jimistä? Mielenkiinnosta+vanhana fanina lukisin mielelläni. no lähinnä Riders On The Storm (John Densmore) ja Light My Fire (Ray Manzarek). Saisit vähän jotain oikeaa tietoa noiden kirjoitusten pohjalle, nämä tyypit kuitenkaan tuskin kertovat asioita eri tavalla kuin ne ovat. |
Chemo 22.12.2004 12:32:09 | |
---|
Soittotaidoiltaanhan Doorsin jäsenet olivat hyvinkin heikkoja Ei mee mullekaan läpi tämä väite. Mun mielestäni Doors on kiinnostava nimenomaan bändinä (eikä Morrison-henkilökulttina). Mielenkiintoinen kombinaatio noista soittajapersoonista tuli, joka jäbä oli tuiki tarpeellinen. ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! |
jhoik 22.12.2004 13:17:52 | |
---|
Ei mee mullekaan läpi tämä väite. Mun mielestäni Doors on kiinnostava nimenomaan bändinä (eikä Morrison-henkilökulttina). Mielenkiintoinen kombinaatio noista soittajapersoonista tuli, joka jäbä oli tuiki tarpeellinen. Samaa sanon minä. Minusta on mielenkiintoista se ettei Doorsissa nouse virtuoosimaisesti jotain tiettyä soitinta esille (paitsi ne koskettimet joihin moni ei ole vielä tottunut aluksi), vaan bändi soittaa ongelmitta loistavasti yhteen. Vapaata tilaa myytävänä. |
sirdickyj 22.12.2004 14:37:09 | |
---|
no lähinnä Riders On The Storm (John Densmore) ja Light My Fire (Ray Manzarek). Saisit vähän jotain oikeaa tietoa noiden kirjoitusten pohjalle, nämä tyypit kuitenkaan tuskin kertovat asioita eri tavalla kuin ne ovat. Noin tiivistäen, mitenkäs ne asiat sitten heidän mukaansa ovat? WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Mesikehrääjä 22.12.2004 15:17:43 | |
---|
No heikko oli ehkä liian raju ilmaus, mutta esim Krieger ei mikään varsinainen kitaravirtuoosi ollut - siis teknisesti. Kauniita sävellyksiähän Doorsilla kyllä on. Ja ettei kenellekään jää väärää kuvaa, niin totean vielä että The Doors on yksi suosikkibändeistäni. |
zorro 22.12.2004 17:11:25 | |
---|
No heikko oli ehkä liian raju ilmaus, mutta esim Krieger ei mikään varsinainen kitaravirtuoosi ollut - siis teknisesti. joo, mutta kyllähän sekin jonkin verran rajottaa että äijä soittaa sormilla. ostetaan:danelectro tuna melt tremolo, lace sensor Red myydään: WhammyII |
naitti 22.12.2004 18:08:03 | |
---|
Kaikki levyt uppoaa ihan kympillä mutta lemppari ollut jo pitkään L.A. Woman. Siinä jokainen biisi on mielestäni aivan loistava. Kaikilla levyillä ei niin ole vaikka suurinosa onkin yleensä hyviä. Mutta on Doors jo aika pitkään ollut yksi suosikki. Ni! |
Axelino 22.12.2004 19:15:18 | |
---|
Kyllä The Doors on mulle ollut SE bändi.. Löysin yhtyeen joskus ysillä, ja siitä se kaikki lähti. Sen jälkeen tuli kahlattua läpi kaikki aihetta käsittelevät kirjat paikallisessa kirjastossa, ja sitä kautta löysin aivan uuden musikaalisen maailman. Kiitos Someone like Dave Gilmour can say more with 3 or 4 notes than Yngwie can with a 100, but at least they're both speaking - Dave Mustaine |
disarm 22.12.2004 19:38:43 | |
---|
Soft Parade on ihan mielerön biisi. emptiness is loneliness
loneliness is cleanliness
cleanliness is godliness
and god is empty
just like me |