käki 24.12.2003 02:10:23 | |
---|
Varsinkin kun Joensuu on Pohjois-Karjalassa eikä Savossa. Ai peijakas, niinpäs onkin. Sama lääni silti. Ja Vantteralle tarkennukseksi: Turku ei ole Länsi- vaan Lounais-Suomessa. Sama lääni silti. Menen keräämään energiaa nyt, että jaksan mennä katsomaan joulurauhan julistusta(se uusi tyyppi lukee sen tekstin). Hyvvee Joulua ! Hyvää Joulua ! Syökää kanaa. Se vasta hyvää on. |
k1mm0 24.12.2003 15:02:41 | |
---|
Mutta kun ei toimi. Siinähän se pointti juuri onkin. Mielipiteissä, persereikäin kaltaisissa you know... Joo, olen huomannut että minun määritelmäni biisien toimivuudesta sotivat lähestulkoon kaikkien M.nettiläisten kanssa. Mikä ei kyllä haittaa minua ollenkaan. Ja kuuntele vähän niitä riffejä. Siellä on vähän turhan tylsää kierrätystä oikeasti. Muuta vikaa ei mielestäni KT:n riffeistä ole, kuin nämä väsyneet riffit (KKN:n loppupuolen biisit, uudelta levyltä onneksi vain Kaksonen). EDIT: Mua ei edes oikeasti häiritse nuo biisikierrätykset. Vaan se että suurin osa uusista biiseistä on heikkoja. Tuosta olen jälleen eri mieltä. Sekä se että bändin huumori on kierrätyskamaa ja vielä helvetin nopeasti tylsäksi muuttuvaa. Mua ei naurata pätkääkään Hynysen päässä heiluvat naistenkalsarit, ei kyrpäpillu-jutut, eikä se "paska jätkä"-imago jonka herra on ottanut vastaan medialta suhteellisen avosylin. Kyllähän noissa Hynysen jutuissa samat jutut toistuvat, mutta kyllä sieltä uuttakin tulee jatkuvasti. Tänään naureskelin Hynysen kirjoitukselle Keskisuomalaisessa. Ja nythän Hynynen on alkanut hieman korjailla tuota "paska jätkä" -imagoa, on ruvennut esimerkiksi vastailemaan haastatteluihin asiallisesti. |
ten 28.12.2003 23:46:35 | |
---|
Yhteiskuntakriitikkoja ovat myös Martikainen, Putro ja Yrjänä. Kukin omalla tavallaan. Niin ovat, mutta mielestäni heillä se toimii aivan erilailla kuin Hynysellä. Martikainen on itseasiassa tainnut jotain tekstejä tuolle uudelle Kotiteollisuuden levylle tehdäkin, jos en nyt aivan väärin muista. Njaa. Eikö bändi saisi ollenkaan uudistua? Aina tulee tuollaisia napinoita, jos bändi vähän muuttaa tyyliään ja yhtäkkiä saakin suosiota. Kateellisten panettelua, sanoisin. Ja vaikkei musiikissa mitään vikaa olisikaan, niin noin alkavat kaikki perkeleen rockpoliisit sanoa, että säilyttäisivät marginaalimakunsa, joka edustaa jotain "älykkyyttä" sitten kai. Ainahan eliitti pyrkii erottumaan massasta juu... Noh, enpä nyt laskisi itseäni kovinkaan elitistiksi tai miksikään muuksi vastaavaksi. Ainakaan musiikin saralla. Suurimmaksi osaksi kuuntelen aivan samaa paskaa mitä muutkin radiota kuuntelevat ihmiset, ja vielä nautin siitä listamusiikista. Siltikin tämä uusi Kotiteollisuus ei toimi mulle. Voi olla sitten, että olen "kasvanut irti" Kotiteollisuudesta ja siitä kaikesta junttiudesta mitä herrat edustavat. Ehkäpä olen vain ihan vitun liian sivistynyt persoona sulattamaan tätä junttimusaa. :) Plussa on miinuksen negatiivinen puoli. |
aiiT 30.12.2003 16:59:51 (muokattu 30.12.2003 17:00:29) | |
---|
Kirjoituksesta en ole oikein mitään mieltä, ihan ok, vaikkakin pienellä hiomisella ironian olisi ehkä saanut selvemmin esille. Jos sitten oli tarvettakaan. Mutta tuohon "niin kännissä keikoilla ettei soitto kulje" -panetteluun älähdän pikkuisen. KT:llä taitaa juttu mennä suurimmaksi osin kumminkin niin, että se dokailu aloitetaan vasta viimeisen biisin jälkeen. Miehillä on aika rehellinen työmiehen moraali ja ote rokkitouhuiluun. Osaa ne selvinpäinkin olla urpoja. EDIT: Enpäs sanokaan niitä savolaisiksi. We are accidents waiting to happen. |
Boyakasha 21.09.2005 20:20:57 | |
---|
Haha, olen kirjoittamassa yli 631 päivää vanhaan ketjuun! Jokainen KT:n haastatteluja lukenut kuitenkin tietää, että äijillä on pakonomainen tarve vittuilla kaikesta kaikille (?) ja Östermania nyt vain näköjään huvitti tehdä arvostelu samaan malliin. Näin minä sen tajusin. Ja tajusit täysin oikein. -N.Ö.- "On tämäkin nyt helvetti! Suomen paskin arvostelija jauhaa paskaa nyt jo netissäkin." -Nimimerkki "hanhjelm" Muusikoiden.netissä 19.05.2005 14:22:19 |
Boyakasha 21.09.2005 20:24:39 | |
---|
enpä ihmettele östermanin katkeruutta ja ruikutusta, eiväthän äijän omat bändit ole ottaneet tuulta alleen sitten minkään vertaa. Niin, katsos, näin sitä epäonnistunut muusikko kirjoittaa. Mutta edustaako todellista laatua sitten listaykkönen? Entä ovatko kaikki kaupallisesti vaatimattomasti menestyneet artistit automaattisesti paskoja? "On tämäkin nyt helvetti! Suomen paskin arvostelija jauhaa paskaa nyt jo netissäkin." -Nimimerkki "hanhjelm" Muusikoiden.netissä 19.05.2005 14:22:19 |
Mika Antero 21.09.2005 20:27:14 (muokattu 21.09.2005 20:30:34) | |
---|
Ja silti olen sitä mieltä, että ko. keikkarvostelu oli ihan vitun tyhmä, jos nyt tätä arvostelijan mielisanaa edelleen toistetaan. Vielä tyhmempi oli Popedan keikan "arvostelu". Mutta tapansa kullakin. Onneksi olen jo pitkään yrittänyt vieroittaa itseni Soundista, nyt se alkaa onnistua. |
Boyakasha 21.09.2005 20:28:46 (muokattu 21.09.2005 20:32:17) | |
---|
Ja silti olen sitä mieltä, että ko. keikkarvostelu oli ihan vitun tyhmä, jos nyt tätä arvostelijan mielisanaa edelleen toistetaan. Vielä tyhmempi oli Popedan keikan "arvostelu". Mutta tapansa kullakin. Onneksi olen jo pitkään yrittänyt vieroittaa itseni Soundista, nyt se alkaa onnistua. Sitä Popedan keikka-arviota pitävät monet yhtenä parhaista lukemistaan arvioista koskaan. No, kaikkia ei voi koskaan miellyttää. Kun yhdelle kumarrat niin toiselle pyllistät. EDIT: Eikö kenkkusella kantti kestänyt pitää mielipidettään esillä? Katsos, palautti sen heti kun lainaus jäi pystyyn. LOL. EDIT2: Kuten eräs ystäväni on joskus todennut, niin koskaan ei voi aliarvioida kylliksi ihmisten älykkyyttä. "On tämäkin nyt helvetti! Suomen paskin arvostelija jauhaa paskaa nyt jo netissäkin." -Nimimerkki "hanhjelm" Muusikoiden.netissä 19.05.2005 14:22:19 |
aikavaikea 21.09.2005 20:31:31 | |
---|
EDIT: Olkoon... Ehdit editoida mun lainatessa! Piti vain sanomani, että ei pääse lehteä vaihtamallakaan eroon, tyttärelle tulee Suosikki ;). Onnea yli kymmenvuotiaalle turbojymynallukalle! "I have buck teeth. I sucked my thumb until I was 11... and then I went on to suck other things..."
-Rosanna Arquette |
Boyakasha 21.09.2005 20:33:58 | |
---|
Ehdit editoida mun lainatessa! Piti vain sanomani, että ei pääse lehteä vaihtamallakaan eroon, tyttärelle tulee Suosikki ;). Onnea yli kymmenvuotiaalle turbojymynallukalle! Joo, onhan tämä epäonnistunut muusikko kirjoittanut jo 14-vuotiaasta lähtien suomalaisiin rock-lehtiin Rumbasta lähtien. Kiitokset onnitteluista! "On tämäkin nyt helvetti! Suomen paskin arvostelija jauhaa paskaa nyt jo netissäkin." -Nimimerkki "hanhjelm" Muusikoiden.netissä 19.05.2005 14:22:19 |
Mika Antero 21.09.2005 20:34:24 (muokattu 21.09.2005 20:39:16) | |
---|
No ei kestänyt kantti, mutta editoin sen sitten uudestaan näkyville... Oon yrittänyt aloittaa periaatteen, että kirjoitan ainoastaan silloin kun minulla on jotain positiivista sanottavaa. Valitettavasti se ei onnistu, kun olen niin vittumainen mies. Mutta palatakseni tuohon Popedan keikka-arvioon: En oikein ymmärrä miksi pitää ehdoin tahdoin aiheuttaa pahaa mieltä niin bändille kuin sen faneillekin. Ja varmaan muillekin lukijoille. Soundi ei kuitenkaan ole enää pariinkymmeneen vuoteen ollut mikään gonzoileva vitsilehti. Arvostelu osoitti mielestäni hämmästyttävän huonoa makua. Mutta minä nyt olen tiukkapipo, joten mitäs tuosta. EDIT: Toisaalta olen kyllä joskus kehunut Samuli Knuutia (vrt. muinoinen Marjaranta -teilaus), joten eipä pitäisi mennä Ö:täkään arvostelemaan. Knuutin jutut nyt kyllä ovat yleensä älykkäitä eivätkä alatyylisiä... |
Boyakasha 21.09.2005 20:39:53 (muokattu 21.09.2005 20:40:14) | |
---|
Mutta palatakseni tuohon Popedan keikka-arvioon: En oikein ymmärrä miksi pitää ehdoin tahdoin aiheuttaa pahaa mieltä niin bändille kuin sen faneillekin. Ja varmaan muillekin lukijoille. Totuus sattuu. No tuskin Patelle tai muillekaan lukijoille siitä mitään elinikäisiä traumoja jäänyt. Soundi ei kuitenkaan ole enää pariinkymmeneen vuoteen ollut mikään gonzoileva vitsilehti. Hmmm, missä se kerrotaan? Kyllä esimerkiksi Juntusen jutut ovat parhaimmillaan olleet melkoista gonzoilua vielä viimekin vuosina. Arvostelu osoitti mielestäni hämmästyttävän huonoa makua. Se on hyvä, että joillakin on hyvä maku. Minulla olisi huono maku (suussa), jos kieleni olisi ruskea liiasta lipomisesta. "On tämäkin nyt helvetti! Suomen paskin arvostelija jauhaa paskaa nyt jo netissäkin." -Nimimerkki "hanhjelm" Muusikoiden.netissä 19.05.2005 14:22:19 |
Mika Antero 21.09.2005 20:41:12 | |
---|
Olet sitten vissiin rokkenrollin Matti-Esko Hytönen/Jyrki Lehtola. Tätä voi pitää kehuna, tai sitten ei. |
aikavaikea 21.09.2005 20:45:17 | |
---|
Se on hyvä, että joillakin on hyvä maku. Minulla olisi huono maku (suussa), jos kieleni olisi ruskea liiasta lipomisesta. Seppo Heikinheimon elämäkerran luettuani aloin (mielestäni) ymmärtää paremmin ns. vittuilevaa kritiikkiä. Ja herra Heikinheimon kantavia virstanpylväitähän oli mm. se, ettei pidä "kaveerata" arvosteltaviensa kanssa. Aina on vaara sortua kaidalta polulta. Tätä kaverikritiikkiä näkee liiankin kanssa nykyisellään. "I have buck teeth. I sucked my thumb until I was 11... and then I went on to suck other things..."
-Rosanna Arquette |
Mika Antero 21.09.2005 20:48:03 (muokattu 21.09.2005 20:48:30) | |
---|
Heikinheimon kirja on kyllä loistava, eikä ollenkaan alatyylinen. Aika tylyjähän ne hänen pahimmat arvostelut olivat. Ehkä se on sitten pakko hyväksyä, että rockmaailmassa on omat Heikinheimonsa, jotka vain ilmaisevat asian minun makuuni turhan raa'oin sanakääntein. Mutta eikö vittuilun voisi rocklehdessäkin hoitaa tyylikkäästi? |
Boyakasha 21.09.2005 20:50:47 | |
---|
Olet sitten vissiin rokkenrollin Matti-Esko Hytönen/Jyrki Lehtola. Tätä voi pitää kehuna, tai sitten ei. Molemmat kirjoittavat parhaimmillaan suorastaan nerokasta tekstiä, mutta ovat kieltämättä menettäneet hieman nasevinta otettaan Iltalehteen siirryttyään. "On tämäkin nyt helvetti! Suomen paskin arvostelija jauhaa paskaa nyt jo netissäkin." -Nimimerkki "hanhjelm" Muusikoiden.netissä 19.05.2005 14:22:19 |
Boyakasha 21.09.2005 20:52:33 | |
---|
Ei pidä "kaveerata" arvosteltaviensa kanssa. Aina on vaara sortua kaidalta polulta. Tätä kaverikritiikkiä näkee liiankin kanssa nykyisellään. Kaverikritiikkiä näkee kyllä liian kanssa, valitettavasti. Muistelkaapa mitä Lester Bangs sanoi rock-kritiikistä jo neljä vuosikymmentä sitten. Ellette muista/tiedä, katsokaa "Almost Famous"-elokuva. "On tämäkin nyt helvetti! Suomen paskin arvostelija jauhaa paskaa nyt jo netissäkin." -Nimimerkki "hanhjelm" Muusikoiden.netissä 19.05.2005 14:22:19 |
Mika Antero 21.09.2005 20:53:05 | |
---|
Kyllä esimerkiksi Juntusen jutut ovat parhaimmillaan olleet melkoista gonzoilua vielä viimekin vuosina. Kuka muistaa minkä bändin levyn Juntunen legendan mukaan arvioi lauseella "syökööt oman paskansa"? Vähän tylyä tuokin... |
Boyakasha 21.09.2005 20:53:31 | |
---|
Mutta eikö vittuilun voisi rocklehdessäkin hoitaa tyylikkäästi? Määrittele mitä on tyylikkyys. Suomenruotsalaisena kontulalaisena en luonnollisestikaan voi sitä tietää. "On tämäkin nyt helvetti! Suomen paskin arvostelija jauhaa paskaa nyt jo netissäkin." -Nimimerkki "hanhjelm" Muusikoiden.netissä 19.05.2005 14:22:19 |
Mika Antero 21.09.2005 20:56:56 (muokattu 21.09.2005 20:59:07) | |
---|
Määrittele mitä on tyylikkyys. Suomenruotsalaisena kontulalaisena en luonnollisestikaan voi sitä tietää. Etelä-karjalaisena junttina minä nyt vielä vähemmän. Voiskohan se olla sitä, että paskaa sanotaan paskaksi ilman, että käytetään sanaa paska? "Rock journalism is people who can't write, interviewing people who can't talk, for people who can't read." - Frank Zappa EDIT: "Sitaatti on hyvä älyn korvike." |