Aihe: RATM vai Audioslave
1 2 3 4
Helmi täti
18.08.2003 11:42:49
RATM ehdottomasti.

MINÄ pidän poliittisista bändeistä :-P

Lisäksi Audioslave ei tule kestämään vuosia kuten ei kuuntelukertojakaan niin hyvin kuin RATM.
nahkalipsi
18.08.2003 11:52:16
Diggaan molemmista prkleesti. Mut kyl Rage on sit tylympää. Tosin audioslavee kuuntelen nykyää enemmän, tuoreempi levy kuitenki.
Innolla odotan audio-orjan toista levyä... . . .
roses are red, violets are blue, all my base are belong to you
allapollo
18.08.2003 17:17:10
Mulle toimii Audioslave sata kertaa paremmin.
Paremmat biisit, hienot melodiat sekä tyylillä ja pienimuotoisuudella tehdyt soittoraidat hakkaa RATM:n koska tahansa. Silti RATM on myös kova sana. Pikkuisen vaan yksipuolista ja jokainen levy kuulostaa suht´ samalta. Ja melodioiden puute rassaa.
John Semmost.
stratocaster
23.11.2004 22:24:26
Millon se audioslaven uus lätty tulee...?
Oli kaks ankkaa ja kolmannella ei ollu pipoa. HEhaahhahoehoeuhe!"!!
Muovinen
23.11.2004 23:35:55

Cornell on ainakin Audioslaven esikoisella vielä hieman "out of place" mutta sitten kun bändin dynamiikka kohtaa niin sen todella kuulee...Tästä syystä levyllä on kourallinen kunkku/melkein-kunkkubiisejä ja vähän enemmän sellaisia mitähäntässänyttehdään-biisejä. Mielestäni siis RATM oli kokonaisuutena parempi mutta heillä onkin vielä aika puolellaan. Kauanko Audioslave onkaan vasta ollut kasassa? Ja Morellon kitarasooloista sen verran että välillä ne menee aivan överiksi eivätkä palvele biisiä mitenkään. Aina toisen kertsin kohalla alkaa miettimään että minkälaisiahan vinkuja ja ulvontaa mies on tällä kertaa kitarastaan loihtinut. Vaikka Morello keksii paljon uusia soundeja niin harvoin ne soolot yllättää innovatiivisuudellaan. Ja eikös Tompalle rakennettu Ibanezilla (?) erikoiskitara joka aikaansai jonkinlaista efektinpoikasta mikkikytkintä venkuttamalla? Jotain tällaista muistelen joskus tapahtuneen...
"Its´s like I´d been in a coma and I´m just waking up" -Lester Burnham
Margarita
24.11.2004 08:13:11
Soundgarden oli kerrassaan loistava ja korvaamaton yhtye. Audioslave kuulostaa korviini siihen verrattuna kovin mekaaniselta, puhtauttaan kirskuvalta ja laskelmoidulta, vaikka periaatteessa biisit toimivat. Ainakin Cornellin laulua saa kuulla vielä uusissa yhteyksissä... RATMia sen sijaan jaksan kuunnella n. biisin verran kerrallaan. Välillä se menee, mutta ei oikein voita minua puolelleen.
Zeni
24.11.2004 08:44:36
Ehdottomasti Audioslave, paljon aikuismaisempaa ja selkeämpää rokkia. RATM kuulostaa taas lähinnä teinin itkulta kun kaikki on niin huonosti ja on rankkaa.
pliksu
24.11.2004 09:28:13
RATM, harvemmin tällainen jyystö minulle sopii, mutta tän bändin kolme ekaa levyä kyllä soi minulla tiuhaan. mahtavia plättyjä.
Rintanappi pogo pogo
MrQ
24.11.2004 11:48:20
MItä mieltä porukka on siitä, että kumpi on parempaa, Rage Against The Machine, vai Audioslave..Minusta RATM on ylivoimaisesti parempaa..Audioslavellakin toki hyviä biisejä löytyy, mutta musiikki on kokonaisuudessaan aika pirun tylsää..

Hei... Arvaas mitä? Mä lämpeen molemmille!
MoFo
24.11.2004 13:31:07
Pakko kertoa tarina, kun Ruotsissa Audioslaven keikalla oli takarivissä pienikokoinen peikon näköinen kaveri, joka oli pukeutunut viimeisen päälle RATM kuteisiin. Tyyppi huusi koko keikan ajan takarivistä vain yhtä lausetta: "Get lost Chris! Get back Zack!"

Meidän kaveriporukan mielestä se oli varsin hupaisaa.
The only pain is to feel nothing at all
Late_
24.11.2004 17:49:40
Ehdottomasti Audioslave, paljon aikuismaisempaa ja selkeämpää rokkia. RATM kuulostaa taas lähinnä teinin itkulta kun kaikki on niin huonosti ja on rankkaa.

Ööö...? Aha.. Et taida olla iha täysillä mukana tässä maailmaissa? :)
Mohla
24.11.2004 18:32:09

Tartteeko tota edes kysyä

Niinpä.
Minuun iskee molemmat, mutta ei noita pitäisi vertailla tuossa mielessä koska kyseessä on kuitenkin eri bändit, vaikka osa henkilöstöstä on samaa.
Zack räppää ja Cornell taiteilee melodioiden kanssa, ei tommosta verrata.

Mulla soi ainakin molemmat ihan tasaisin väliajoin, riippuu siitä minkälaista meininkiä haluan kuunnella. Jos alkaisin arvottamaan asioita niin, että kuuntelen RATMia sen takia että se on "parempi" niin olisi jäänyt monta hyvää fiilistä kokematta. Ahdasmielistä.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
Zeni
24.11.2004 20:53:15
Ööö...? Aha.. Et taida olla iha täysillä mukana tässä maailmaissa? :)

Luultavasti en kun kyse on sinun maailmastasi ;) Kaksi levyä olen RATM kuullut ja mua ei oikeasti napannut tuo kommarirenkutus, tosin yli keskitasoa sekin. Paras oli se Guerilla Radio (?)

Audioslave on kunnioitettavaa "askeettisuuden" takia. tuollaisen musiikin tekoon ei vaadita älyttömiä laitteita, mutta silti se kuulostaa prkeleen hyvältä. Nimenomaan musiikalista oivallusta ja intoa laidasta laitaan.
JM
24.11.2004 21:06:42 (muokattu 24.11.2004 21:36:36)
Paha sanoa, RATM iskee enemmän loistavilla riffeillään sekä vielä melko funkahtavalla meiningillä, tosin Zackin lauluosuudet eivät saa samaa tunnetta aikaan kuin Cornellin laulut. Sanotaan näin, että jos Cornell olisi samassa vedossa kuin jo mainitun Badmotorfingerin aikoihin, niin valinta kallistuisi kyllä lievästi Audioslavelle.

Mutta nykytilassa, kyllä se on RATM mikä jyrää. Morellokin on kenties paremmassa vedossa silloin.

EDIT: Ja vielä pakko sen verran sanoa, että jos mukaan otetaan vielä Soundgarden, niin sille ei kyllä löydy päihittäjää kummastakaan näistä kahdesta. Sen verran rautaa oli äänipuutarha.
konehes
24.11.2004 21:25:31
RATM, tietenkin. Audioslave on livenäkin aivan hemmetin tylsä.
hjukke
24.11.2004 21:30:10

Hei... Arvaas mitä? Mä lämpeen molemmille!

Jep. Et ole ainut. Pidän suunnattomasti Gardenista, Ratmista ja A-slavesta. Ilmeisesti olen viallinen. Ehkä Ratmista hieman enemmän kuin slavesta ja Gardenista enemmän kuin Slavesta, jos pakko on vertailla. Mutta Ratmia ja Gardenia on mielestäni irrelevanttia vertailla, sen verran erityylin touhua kuitenkin.
Maailman parhaat (3) Rock-levyt on tehty vuosina 1987 ja 1991 ;)
Von Härskiburg
24.11.2004 21:51:21

Molemmista pidän, kyllä, mutta vaaka kallistuu RATMin puolelle. Siinä on vain enemmän sitä draivia. Tulee hirmu energinen olo kun RATMia kuuntelee. Meidän edesmennyt marsu oli myös samaa mieltä. Innostui täysin kun Testify pärähti soimaan.

Kuten joku sanoikin jo, niin Cornell kuulostaa ainakin toistaiseksi hieman irralliselta. En Soundgardenia ole kuullut muutamaa biisiä enempää, joten en osaa vertailla oliko herra niinä aikoina paremmassa vedossa kuin nykyään. Aika maukkaasti se kyllä vetää tuolla Audioslaven debyytillä, mutta joissain kohdissa on kyllä varsin eksyksissä.
Minä olen posteljooni Jobin. Profeetta epämyönteisen ajattelun opin.
Jehu
24.11.2004 22:01:42
Molemmista pidän mutta aivan ehdottomasti RATM on parempi. Energiaa, ajatusta, biisejä..

Audioslavesta on alusta asti paistanut eräänlainen "liiaksi tuotettu" - meininki.

Tilasin muuten pari päivää sitten CDON:sta Ragen DVD:n. Nyt oottelen sitä ihan tärringillä. Pitkästä aikaa!
You call it graveyard, I call it home.
TiMiTheShiT
24.11.2004 22:31:41
R.A.T.M. tietenkin. kaikki on paremmin tossa tapauksessa.
he he heeh heh heh uuh hah hah haa |"V*ttuun sotiminen tämä äijä lähtee paskalle"|
TiMiTheShiT
24.11.2004 22:33:43

niin onhan se kauheata, että bändillä on asiaa ja asennetta sen kertomiseksi.
he he heeh heh heh uuh hah hah haa |"V*ttuun sotiminen tämä äijä lähtee paskalle"|
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)