salmivaara 10.04.2003 15:18:20 (muokattu 11.04.2003 12:29:28) | |
---|
. Ja loppuun kiperä kysymys kaikille lokeroitsijoille: Mihin kuuluu The (International) Noise Conspiracy? Garage Rock (hyi vittu että vihaan tuota termiä!). Yhden sinkun verran omistan T(I)NC:ta ja helvetin mainiohan tuo on. Täytyy tosin myöntää että luulin sitä The Royal Beat Conspiracyn levyksi ja sen takia sen hommasin :) EDIT: ajatuskatkos Hell yeah! |
jenni.rotten 10.04.2003 18:32:43 (muokattu 13.04.2003 18:27:51) | |
---|
minusta muuten "bollocksilla" ei ole kuin kaksi hyvää biisiä... Mitkäköhän ne kaksi hyvää mahtavat olla? EDIT: God Save The Queen & Anarchy In The U.K.? Sekunda jo eläessään -
kusipää jo syntyessään |
Veke 12.04.2003 23:45:07 | |
---|
The (international) Noise Conspiracy on aivan loistavaa mitälie rokkia. Capitalism stole my virginity, reproduction of death, smash it up ja up for sale, Aaaaahhhh... Dennis näyttää mistä tyylikäs ja asenteellinen musiikki on tehty :) |
Steve McBeach 27.04.2003 13:36:04 | |
---|
Englantilaisista punk bändeistä tykkään The Clashistä , ja Englannin "ensimmäisen" punk singlen tehneestä bändistä, The Damnedistä. Pistolsista en nyt hirveemmin innostu. Muutama ok biisi. Amerikasta tulee erittäin hyvää punkkia. Skeittipunkista en pidä, mutta nämä vanhat punkia edeltäneet punk bändit , kuten esim. The Stooges on hyviä. Punkia tuskin olisikaan (siinä muodossa miten sen ymmärrämme) ilman Iggy Popia. Ramones on myös loistava. Ja viime aikoina olen diggaillut Johnny Thundersin soolotuotantoa. Jos punkin klassiko albumeista puhutaan, niin voisin suositella kaikille tuota Thundersin & Heartbreakersin "Like A Motherfucker" levyä (mieluiten remixiä, alkuperäisen äänenlaatu on paska) on nimittäin aika paljon parempi kuin joku Never Mind The Bollocks. Mutta omasta mielestäni tuo Thundersin loppuaikojen tuotanto on vähän mielenkiintoisempaa, omistan yhden bootlegin vuodelta 1984, ja siinä on meininki melkoisen hyvä kun JOhnny soittaa sekä vanhoja hittejään että silloin vielä julkaisematonta materiaalia. I'm living on Chinese Rock , all my best things are in hock. |
PolkaTulk 27.04.2003 20:42:24 | |
---|
Mitäs jos lopetetettas tää paskan märehdintä ja mentäis kuuntelemaan ite musiikkia!! Ja onko sillä nyt niin helvetisti väliä mitä joku tietty m.net tyyppi kuuntelee? Only The Nekromantix are pure nekrobilly. |
jenni.rotten 27.04.2003 21:53:39 (muokattu 27.04.2003 21:54:07) | |
---|
psycobilia, eikös avatarissas luekin "Dementic Age"? EDIT: eihän asia juuri mihinkään liity, mutta tulipa vaan mieleen... Sekunda jo eläessään -
kusipää jo syntyessään |
PolkaTulk 29.04.2003 22:23:48 | |
---|
Demented are go! Welcome to the deranged and depraved! Only The Nekromantix are pure nekrobilly. |
naamiosankari 25.01.2007 12:03:44 (muokattu 25.01.2007 12:04:41) | |
---|
toi on muute lainaus. siin ei näy tuleva tota vihreet tekstii: Noh, ensinnäkin en mielelläni oikein ajattele noita bändejä sillä, että mistä maasta ne on kotosin. Toisekseen en oikein viittis noita skeittipunk ja hc-punk bändejäkään erotella hirveesti. Tosin huomaahan niissä aikamoisia eroja. Varsinkin sanotuspuolella on ne suurimmat erot. Ja sanotukset on oikeastaan mulle melkein se tärkein juttu. Politiikasta ja maailman perseelleen menosta laulaminen maistuu. Täysin samaa mieltä. kyl mää tota sex pistolssii kuntele. Tietysti ku niitä vähän aikaa kuuntelee nii ne alkaa käydä hermoille. Mää pidän siin vaihees pienen tauon ja kuuntelen jotai amerikkalaist. |
rybk 25.01.2007 13:09:46 | |
---|
Itse on pitänyt tohon Kalifornia skeneen tutustua, kun oon kuullut Chili Peppersin soittavan Fearin, 45Graven ja Circle Jerksin biisejä, jotka on kuulostanut kyllä sitten hyviltä! HC Punkin huippua mulle edustaa Hero Dishonest from Suomi Finland. |
Jackie 25.01.2007 13:24:28 | |
---|
Aerosmith - Sight for sore eyes. Täysillä. Parhautta. |
Feggy 25.01.2007 13:31:26 | |
---|
Pidän vanhasta jenkkipunkista (garage + proto-punk (MC5, Stooges, Dolls, CBGB's)) ja niistä syntyneestä brittiläisestä vanhan liiton punkista (Clash, Damned jne.). Emopunkista en yleensä pidä ja hc:stä vielä vähemmän. |
Jackie 25.01.2007 13:53:34 | |
---|
Pidän vanhasta jenkkipunkista (garage + proto-punk (MC5, Stooges, Dolls, CBGB's)) ja niistä syntyneestä brittiläisestä vanhan liiton punkista (Clash, Damned jne.). Emopunkista en yleensä pidä ja hc:stä vielä vähemmän. Onko toi CBGB's hyvä bändi? EHEHE! Nyt sekin mesta on suljettu... Aerosmith - Sight for sore eyes. Täysillä. Parhautta. |
Gardiner 25.01.2007 14:43:52 | |
---|
Maailman paras punkbändi tuli Australiasta: The Saints. (I_m) Stranded kuunteluun, sille joka tätä epäilee! Bändiä dissattiin esimerkiksi Briteissä syystä että imago ei ollut oikeanlainen. Maailman paras punk bändi on The Saints Australiasta. Legenda kertoo että bändin single I'm Stranded myi hyvin Enklannissa ja levy-yhtiö lähetti sähkeen Australiaan ja pyysi lisämateriaalia, pojat lähetti Australiasta päivässä studiossa repästyn demon ja seuraava sähke Englannista ilmotti et teiän eka LP myy hyvin.Jätkät tuumi et mikähän Lp kun ei me olla vielä sitä ees tehty, ei kai ne turot sitä demoa menny julkaseen.Tarinan todenperäisyys on kyseenalainen mut juttuna hyvä. "Rainy day, dream away. Ain't no use in gettin' uptight, just let it groove in it's own way" Jimi Hendrix |
rybk 25.01.2007 15:52:03 | |
---|
|
Atomic Cafe 25.01.2007 21:23:36 | |
---|
"Pistols ei vaan musiikkina miellytä yhtään, eikä yhtyeen tarinan tietäminen lisää kiinnostusta yhtään." "Mielestäni yhtyeen tarina ja tausta ovat erittäin mielenkiintoisia. Etenkin, se kuinka yhtye ja manageri vedättivät mediaa, levy-yhtiöitä ja jopa yleisöään. Se, miten yhtye pääsi julkisuuteen teki oikeastaan yhtyeen olemassaolon mahdottomaksi, kuten hyvin pian kävikin" Pistolshan se brittipunkin isä kuitenkin on, Manageri toi idean jenkeistä, (toimittuaan New York Dollssin managerina), Manageri ja vaimonsa Vivian kehitteli punk asusteita myyntiin (ja tietysi itse bändille) Johnny Rotten kieltäytyi muotiräteistä ja loi oman tyylinsä muiden vastustuksesta huolimatta. Tästä syntyi nopeasti uusi ilmiö Lontoossa ja erityisesti sen esikaupunkialueilla, ekat punk bändit oli samaa kaveripiiriä tai vähintäänkin tuttuja toisikkeen jo entuudestaan (Sioux and the banhees (Sid Vicious rummuissa), Generation X (Billy Idol), The Damned ja Clash (Clashin manageri oli Sex pisolsin managerin palkkalistoilla , kunnes sai potkut)nämä oli ekat bändit ja sittenhän niitä syntyi kun sieniä sateella. Punk termin keksi aikoinaan omakustanne lehti USA:ssa mutta alakulttuuri siitä tuli vasta britanniassa, Johnny Rotten on aina sanoutunut irti tästä Punk termistä ja on sitä mieltä että punkkarit on lähinnä aivotonta massaa. Kannattaa muistaa että näiden jenkkiläisten autotalli bändien esikuvat tuli britanniasta(animals, stones jne) siinä missä näiden esikuvien esikuvat tuli USA:sta, tästä se taas ponnisti takaisin britteihin ja muuttui punkiksi, eli kierrätystähän se on näiden kahden maan välillä aina ollut. Tässä nämä Punk Rockin alkuhetket todella suppealla oppimäärällä. |
ministeri 25.01.2007 23:02:07 (muokattu 25.01.2007 23:02:54) | |
---|
Kyllä se tonne amerikkaan kallistuu. Elämänaikana tosin on tullut kuunneltua läpi niin englantilaiset (Pistols, Clash, GBH, Discharge jne) kuin suomalaset hc:t (Kaaos, Bastards, Mellakka ym) sekä jenkkien erilaiset vaiheet (Ramones, Dead kennedys, Bad religion, Minor threat, Black flag, Dead boys, Bad brains jne. jne). Mutta näin vanhempana eniten putoo noi jenkkien "esipunkit" kuten stooges, mc5, new york dolls jne. ja kallistun kyllä silleen ajattelemaan jenkkejä ykkösmaana punkin suhteen. Siellä se asia myös jäi elämään pidempään kuin englannissa. Sex Pistols oli hieno ROCK ilmiö ja vaikutti paljon. Musiikillisesti se ei minulle enää anna juurikaan...Kyllä jenkkien aloittamat touhut oli tavallaan omaehtoisempaa...Ei ne pyrkineet luomaan punkkia vaan hyvää rockia. Musiikin poliittisiin vaikutusmahdollisuuksiin suhtaudun varauksella. Se on tietenkin mahdollista mutta ei varmaan kaikkein helpoimmin marginaalimusiikilla toteutettavissa. En tiedä... hilipati hippan |
hanuristi 26.01.2007 00:59:28 | |
---|
Mulla on perversio vanhaan brittipunkkiin. Sitten mä tykkään kanssa paljon vanhasta jenkkipunkista ja uudemmasta.Ja suomalaisesta ja ruåtsalaisesta ja japanilaisesta ja vaikka mistä. Riippuu tosin bändistä, jos se on paskaa niin en mä sitten kyllä tykkää. "huora on loistava sana ku sen sanoo oikein tunteella" |
pliksu 26.01.2007 03:01:43 | |
---|
Viime aikoina tullut kuunneltua 70-luvun lopun 80-luvun alun kalifornian antia. Black Flag, Circle Jerks, Descendents, Minutemen, Kennedys, ahhh.. korva ei lepää. En näin väsyneenä edes yritä miettiä mikä oli alkuperäinen kysymys. Kovinta antia punkin saralla näin typistettynä on 80-luvun socal-meininki ja brittien 77. Niin ja ne Ramot, mutta se on toinen stoori. And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind. |
wolfman 26.01.2007 20:12:35 | |
---|
missä se nyt menee sitten se "punk" raja? mulle on aina ollu vähän epäselvää. oliko punkia ennen ramonesia? mitä sitten oli stooges, mc5, nydolls etc. tai beatlesin alkupää? entä johnny burnette trio? kertokaa nyt mitä on punk? olen vuosien saatossa tullut siihen tulokseen, että 95% genrestä kuin genrestä on silkkaa skittiä. "punkista" puhumattakaan. tuon termin alla kun on vuosien saatossa kaupattu milloin mitäkin. voidaanko hc pumput laskea punkiksi? vai onko aito oikea asia ainoastaan ns.-77? |
KTR 26.01.2007 23:25:17 | |
---|
No mun mielestähän Ramones pesee nää Pistolsit ja Clashit ihan 6-0. Yksinkertaisesti parempia biisejä ja esitetty enemmän mun korvaa miellyttävällä tavalla. Nimenomaan MUN korvaa miellyttävällä tavalla ;) ettei nyt sitte herneitä vedellä ruumiinaukkoihin. |